Ervaringen met Nitrofurantoine

nitrofurantoine

misselijkheid spierpijn paniekaanvallen buikklachten braken

Blaasontsteking (341 meningen)
Urineweginfectie (26 meningen)

15-02-2024 | Vrouw | 33

paniekaanvallen spierpijn misselijkheid

Urine was op kweek gezet, nadat een standaard onderzoek geen urineweginfectie bleek te tonen. Dag later lag dit medicijn klaar, toch een infectie. Wat een drama, paniekaanvallen, misselijk, vermoeid gevoel en spierpijn. Ik moest eerst 50mg 4 keer daags en toen ik met een zwaar opgeblazen buik en een geel gelaat naar de huisartsenpost ging te horen gekregen dat 2x50 mg, 2 k[lees meer...]eer daags ook mocht. Kuur moest ik toch afmaken. Dit leek veel effectiever tegen de blaasontsteking. Die is weg. Paracetamolspiegel opbouwen is echt aangeraden bij dit middel en neem het NIET op nuchtere maag. Heb ik vandaag wel gedaan en verga van de spierpijn. Nog anderhalve dag, blij als ik hiermee klaar ben. Veel poepen en regelmatig diarree.

17-11-2023 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Heel fijn medicijn! Werkt snel! Alleen wat moe maar kan ook door de blaasontsteking zelf komen.

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.

28-07-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Was na het lezen van de reacties behoorlijk geschrokken en dacht deze kuur slik ik niet verder. Na één capsule met water ingenomen te hebben ook behoorlijk misselijk en overal spierpijn, echter staat in de bijsluiter duidelijk vermeld dat het met zuivel ingenomen moet worden i.vm. voorkomen van misselijkheid. Sinds ik het op de juiste wijze inneem is deze kuur prima te doe[lees meer...]n gelukkig.

22-07-2023 | Vrouw | 80
Urineweginfectie
Na enkele dagen kreeg ik jeuk aan mijn onderbeen, dag na de complete kuur was ik beroerd en erg dol , ik kon niet op zijn , twee minuten op en dan weer naar bed. Zeer onaangenaam.

21-07-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
Ik heb veel soorten antibiotica geslikt vanwege blaasontstekingen en deze is nieuw voor mij. Ik heb altijd wel last van m’n maag maar ik ben nog nooit zo misselijk geweest van een kuur als deze antibiotica. Ondanks met eten innemen ben ik onwijs misselijk. Ook erg duizelig en kreeg ik meteen keelpijn. Koortsig gevoel zonder verhoging en ik had het heel erg koud. Hele erge [lees meer...]spierpijn die weer verdwijnt zodra ik volgende alweer moet innemen. Ik vind het echt geen fijn medicijn.

20-06-2023 | Vrouw | 35
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Deze kuur gebruikt voor blaasontsteking. Tijdens inname soms een misselijk gevoel. Zodra kuur gestopt was last van jeuk op het hele lichaam. Jeuk hield niet meer op. Hierover huisarts ingelicht. 2 weken na gebruik nog steeds last van jeuk maar plotseling met griezeltjes over hele lichaam die vervolgens veranderde naar rode plekken op armen en benen. Tevens uitblijvendr me[lees meer...]nstruatie. Voor miu nooit meer deze kuur.

18-06-2023 | Vrouw | 29
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
De ochtend na inname keelontsteking gevoel. Enorme pijn met slikken en een pijnlijke keel. Door heel mijn lijf heen spierpijn. Vooral de boven benen en rug. Al mijn ledematen voelden beurs. De gehele tijd griep gevoel en enorm weinig energie. Na dag 3 begon ik het medicijn in twijfel te trekken. Na research op internet stonden vergelijkbare klachten. Wat ik en vele met mi[lees meer...]j ervaren staat niet in de bijsluiter!. Per direct gestopt. Blaasontsteking gelukkig wel weg (had in de tussentijd al 11 apsules geslikt) Hopelijk blijft de blaasontsteking weg en NOOIT meer dit medicijn. Ik ben er nu iets meer dan 1.5 dag mee gestopt maar vandaag nog hele dag geslapen en enorme keelpijn en suf gevoel. Spierpijn iets minden. Wat een ellende

26-04-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Werkte binnen 1 dag en geen last gehad van bijwerkingen. Top medicijn!

05-03-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Dat is niet medicijnen wel gift. Noit mer gebruikt

28-02-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Er ontstond een ernstige allergische reactie (netelroos aanval) een week na kuur, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet). De blaasontsteking was wel over.

22-02-2023 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Dit middel neem ik nooit meer!!! Ik zit nu op mijn 2de dag en heb door heel mijn lichaam spierpijn alsof ik griep heb. Ook is mijn keel opgezwollen en kan ik moeilijk slikken. De hele dag door ben ik duizelig en super moe zelf een stukje lopen en ik ben al buiten adem. En dat terwijl ik een jonge meid ben van 25! Buik is ook wat gevoelig, met name mijn darmen Ze mo[lees meer...]eten dit middel echt schrappen, puur vergif. Ik ga melding maken bij Lareb (www.mijnbijwerking.nl)

18-02-2023 | Vrouw | 21

26-01-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Door de huisarts Furabid (Nitrofurantoïne 100mg) voorgeschreven gekregen ivm een blaasontsteking. Ik vetrok de dag na de eerste inname naar het buitenland en was wat angstig voor bijwerkingen na het lezen van de reviews. Na de eerste capsule voelde ik mij al een stuk beter. Ik had een kuur van 5 dagen 2x per dag een capsule en heb echt geen bijwerkingen gehad, ik voelde m[lees meer...]ijzelf gelijk opknappen! Gedurende de de kuur zelf ook een goede dosis pre- en probiotica genomen. Ook geen schimmelinfectie gekregen nadien. Erg tevreden en ik voel me weer fit.

22-10-2022 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Ik heb helaas al een tijdje last van een hardnekkige urineweginfectie. Nadat amoxicilline/clavulaanzuur niet aan sloeg, zijn de bacteriën op kweek zijn gezet. Blijkt te gaan om E. Coli en Klebsiella p. Daarna dus nitrofurantoïne voorgeschreven gerekegen. Na alle bijwerkingen en ervaringen gelezen te hebben durfde ik bijna niet meer te starten, ook was ik niet enthousias[lees meer...]t omdat klebsiella p. redelijk resistent lijkt te zijn tegen dit medicijn. Ik was toch gestart met de kuur, maar ik moet zeggen dat de bijwerken zijn meegevallen. Gisteren werd ik wel even ziek gezien ik de pillen op een (iets te lege) maag had ingenomen (weinig trek door de zwangerschapsmisselijkheid), daarna werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Inmiddels zit ik op de laatste dag, maar mijn urinefweginfectie is nog niet weg 😔 Qua bijwerkingen viel het wel mee (terwijl ik meestal echt slecht tegen antibiotica kan) maar het heeft helaas niet het gewenste effect gehad voor mij.

12-09-2022 | Vrouw | 51
nitrofurantoine (50mg)
Ik slik dit middel al vele jaren omdat ik geen blaas ontsteking mag krijgen. Ik heb maar 1 nier. Nu had ik gevraagd omdat ik dit al 20 jaar slikt of ik mocht stoppen,dat mocht wel.ik stopte en ik kreeg toen weer de pijn terug wat een blaasontsteking geeft,ik ben het toen maar weer gaan slakken en de pijn is weer weg,dit vind ik wel heel raar,kun je nu het stoppen deze pijn[lees meer...] weer terug krijgen?