nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

03-06-2021 | Vrouw | 60
Urineweginfectie
Ik wil het nooit meer slikken .eerst branderig gevoel mij hele schedel daarna ging het onwijs jeuken en tijdens de hele kuur heel veel haaruitval en nu ruim een week later verlies ik nog veel haar .Voelt echt dunner aan

19-05-2021 | Vrouw | 70
nitrofurantoine (100mg)
Urineweginfectie
Ik slik sinds een paar maanden nitrofurant,ik heb heel veel bijwerkingen,hoofdpijn,misselijk,depressief doof gevoel in mijn benen,ernstig haaruitval,weinig eetlust,braakneigingen ,altijd moe en slaperig.ik ben gestopt met dit middel.slikte het al 5 maanden 100 mg per dag capsules.dat was een onderhouds dosering,ik weeg nog maar 46 kilo omdat ik altijd misselijk ben ,ik ben[lees meer...] per direct gestopt toen ik hier ook mensen met dezelfde klachten tegen kwam

22-04-2021 | Vrouw | 69
Urineweginfectie
Ik heb een dosering van 100 mg per dag.furantoine ik had een onderhouds dosering vann100 mg per dag .maar de kuur was 50 tabletten voor een kuur,maar ik heb dit middel al 5 maanden datvvond ik vreemd.ik had voorheen ook een onderhouds dosering maar was wat anders.ik ben hier gekomen .en toen zag ik dat ik niet de enigste was Ik zo veel bijwerkingen ervan(misselijk de hele[lees meer...] dag waardoor ik heel slecht kan eten,vaak wordt ik misdelijk ervan.veel spierpijn.en snachts pijn aan mijn benen.en veel haaruitval.het middel heet: nitrofurant

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

07-09-2020 | Vrouw | 33
nitrofurantoine (100mg)
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

30-08-2020 | Vrouw | 17
Allergische reactie
Ik heb deze antibiotica gekregen i.v.m blaasontsteking. Mijn blaasontsteking ging na een paar dagen weg en had nergens last van... tot na mijn kuur. Ik kreeg jeuk over mijn hele lichaam maar geen exceem. Als ik krauwde werd het rood en dik en zag je de krauw in mn lichaam staan alsof ik door brandnetels ben gaan lopen. Dit verdween na 15 min weer als ik niet meer kabte. Hu[lees meer...]isarts geweest maar die zeiden dat ik er niks aan kan doen. Het is nu een week geleden en heb er nog steeds last van?!? Heeft iemand dit ook gehad zoja hoelang duurde het voordat het wegging?

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.

07-07-2020 | Man | 80
nitrofurantoine (50mg)
Prostaat-ontsteking, Halverwege de kuur gestopt. Om de tien minuten naar het toilet dag en nacht. Heb 4 nachten niet geslapen. De urine bleef op een gegeven moment constant door lopen. Terug naar de huisarts waar ik een andere arts trof, deze heeft mij een ander middel voor geschreven en na een dag merkte ik al duidelijk verbetering.Voor mij nooit meer Nitrofurantoine.

03-07-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn 2 dagen geslikt en ben toen gestopt. Omdat ik vreselijke last kreeg van tintelingen in mijn voeten en armen/handen. Ik heb hier nog steeds heel erge last van. Ben inmiddels wanhopig. Van alles geprobeerd. Huisarts, neuroloog geweest. Zit nu aan de Pregabaline tegen zenuwpijn. Slapen lukt niet. Mijn voeten staan dan in de brand, ik kan geen dekens op mij[lees meer...]n voeten velen en weet niet hoe ik liggen moet. Mijn hele levensvreugde is weg. Het beheerst mijn hele leven, ik voel het aldoor. Ik hoor het heel graag als andere mensen hier ook last van hebben. En of en vooral hoe zij hier van af zijn geraakt. Ik ben echt zo verdrietig. Zomaar ineens moet ik nu met deze pijnen door het leven...

14-06-2020 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Om een lang verhaal kort te maken ik heb inmiddels de 4e blaasontsteking invm zwanger schap heb ik deze voorgeschreven gekregen na de 4e pil begon ik mij ineens heel naar te voelen ik kreeg een drukkend gevoel op m'n borst, strakke band om m'n buik, werd extreem misselijk vanacht 2x overgegeven en 2 keer diaree en daarna voelde ik mij heel trillerig op m'n benen alsof ik [lees meer...]zware griep heb. En nu een licht gevoel in m'n hoofd ik voel me letterlijk echt ziek gevoel alsof ik koorts heb (gelukkig is m'n temp 37.1. Maar ik krijg 't gevoel nu in al de verhalen lees dat 't toch de bijwerkingen zijn van de medicijnen. Moet nog 20 pillen en 'tis belangrijk dat ik 't af gaat maken omdat ik anders vroegtijdig weeën kan krijgen door die blaasontsteking maar ik zie 't niet zitten om nog zo lang mij beroerd te voelen dus ik hou dit even in de gaten

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

26-04-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen nog steeds urine-aandrang, buikpijn en sterk ruikende urine. Deze kuur heeft geen werking bij mij. Normaal kreeg ik altijd Furabid 100 mg, deze hielp mij altijd, na de eerste tablet ingenomen te hebben was ik na enkele uurtjes van mijn klachten af. Zal huisarts bellen voor Furabid.

25-04-2020 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Kreeg het middel ivm blaasontsteking. Werd niet lekker in de nacht al, flinke hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn, duizeligheid en erg moe. Ondertussen ook koorts en koude rillingen. Huisarts twee keer gebeld en toen andere kuur gekregen.

26-03-2020 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Tijdens gebruik na een paar dagen last van benauwdheid/druk. Vooral nog steeds last van benauwdheid en druk op de borst al een week gestopt maar nog last van.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum