nitrofurantoine

Blaasontsteking (329 meningen)
Urineweginfectie (22 meningen)

28-10-2017 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Neem het echt tijdens het eten in dan voorkom je de misselijkheid (kwark, yoghurt).

30-08-2020 | Vrouw | 17
Allergische reactie
Ik heb deze antibiotica gekregen i.v.m blaasontsteking. Mijn blaasontsteking ging na een paar dagen weg en had nergens last van... tot na mijn kuur. Ik kreeg jeuk over mijn hele lichaam maar geen exceem. Als ik krauwde werd het rood en dik en zag je de krauw in mn lichaam staan alsof ik door brandnetels ben gaan lopen. Dit verdween na 15 min weer als ik niet meer kabte. Hu[lees meer...]isarts geweest maar die zeiden dat ik er niks aan kan doen. Het is nu een week geleden en heb er nog steeds last van?!? Heeft iemand dit ook gehad zoja hoelang duurde het voordat het wegging?

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Loop al langer dan een maand rond met een blaasontsteking. Na een week afwachten de HA gebeld en kreeg Nitrofurantoine voorgeschreven. Leek meteen te helpen zonder bijwerkingen. 2 dagen na de kuur opnieuw klachten. Kreeg hierna amoxicilline. Dit bleek ook niet effectief. Daarna toch weer een kuur Nitrofurantoine. Deze keer helemaal niet geholpen. Nu maar weer een andere ku[lees meer...]ur proberen..

23-07-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie

24-04-2018 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Ik heb blaasontsteking(urineweginfectie) en de huisarts heeft dit voorgeschreven. Ingenomen met yoghurt zoals er staat. Gelijk pijn bij lever en aalvleesklier. Normaal heb ik daar nooit pijn, dit was de eerste keer. Ik kon niet slapen tot 4 uur snachts. Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en keek ik in de spiegel van de badkamer. Ik heb mijzelf nog nooit zo wit gezien. Mijn[lees meer...] gezicht was spierwit. Dit is de eerste keer dat mijn lichaam bijwerkingen toont bij een medicijn. Heb na het kijken in de spiegel alles uitgebraakt. Nu een ander medicijn gekregen van de huisarts.

29-08-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

29-10-2016 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na jaren bij de uroloog te hebben gelopen, kwamen ze tot de conclusie dat ik chronische blaasontsteking heb. Allerlei verschillende soorten antibiotica moeten gebruiken in de perioden dat ik getest werd met bijwerkingen uiteenlopende van diarree tot zware zonne-allergie. Allerminst tevreden daarmee, maar zonder kon ik geen normaal leven lijden... Ik werd al een paar keer o[lees meer...]p onderhoudskuur gezet van 3 maanden, maar nadat de urologen besloten dat ze de oorzaak niet konden vinden, bestrijden ze nu de symptomen. Dit houdt in dat ik nu al 2 jaar elke dag een capsule moet slikken en het ziet er naar uit dat het ook zo blijft de komende paar jaar. Zelf heb ik over deze periode niet veel van de bijwerkingen gemerkt; je darmflora lijdt er natuurlijk onder, omdat je bacteriën dood, daarom wordt het ook ten zeerste aangeraden om Yakult of een andere probiotica te slikken. De enige andere bijwerking die ik gemerkt heb is dat mijn oog af en toe zenuwtrekjes heeft, maar dit is zo zelden dat het bijna niet noemenswaardig is. Aangezien dit een van de 'zachtste' antibiotica is die er is, maak ik mij er in ieder geval geen zorgen over. Het enige waar je dus op moet letten is probiotica slikken en als je andere medicijnen moet slikken, kijken of het niet te zwaar is op je nieren.

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

05-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ik ga niet voor jullie liegen, ik vind het verschrikkelijk om te in te nemen en word al misselijk als ik er aan denk. MAAR als ik een blaasontsteking heb ben ik ONWIJS BLIJ dat deze pilletjes bestaan want letterlijk dezelfde dag verdwijnen de klachten bij mij & dat is echt fantastisch want dan hoef ik niet meer huilend op de wc te zitten. Ergste bijwerking is misselijkheid[lees meer...] en vaak diarree maar het is het meer dan waard. Ik draag deze pilletjes ook standaard mee in mijn tas voor als ik het voel aankomen.

13-08-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Als gevolg van een blaasontsteking eerst monuril voorgeschreven gekregen (1x zakje oplossen). Helaas kwam na gebruik de blaasontsteking na 2 dagen terug. Opnieuw antibiotica kuur gekregen, dit keer nitrofurantoine. Vrijwel geen last gehad van bijwerkingen (behalve lichte vermoeidheid) en klachten na 1 dag weg. Vergeleken met monuril zelfs aanzienlijk minder last van bijwer[lees meer...]kingen. Na het lezen van de ervaringen van anderen was ik aardig afgeschrikt over het gebruik van dit medicijn, maar dit was totaal niet nodig geweest. Mij is het heel goed bevallen.

09-04-2017 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Voor mijn blaasontsteking heb ik deze antibiotica gekregen van mijn huisarts. Na dag 1 werd ik heel naar wakker; benauwd gevoel, druk op m'n borst, koorts en maag-darm klachten. Gelijk naar mijn huisarts gegaan voor andere antibiotica. Wat nu gelukkig wel goed gaat. Ik raad nitrofurantoine niemand aan.

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel álle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

08-05-2020 | Man | 22
Urineweginfectie
Beste mensen, Afgelopen dinsdag nacht kwam ik erachter dat ik moeilijk kon plassen en erna gelijk het gevoel had dat ik weer nodig moest. Het brandde en ik wist gelijk dat dit een blaasontsteking was. Ik kon bij de dokter terecht en die heeft mij nitrofurantoine meegegeven, 50 mg. Na de eerste dag slikken voelde ik nul verschil, sterker nog ik werd duizelig, kreeg hoofd[lees meer...]pijn, vele koude rillingen en soms heel warm. Ik had mijn lichaamstemperatuur opgemeten en ik had 37.5, gelukkig geen koorts, maar het voelt wel zo. Het is nu vrijdag nacht en ik ben wakker geworden doordat ik zo misselijk ben en door dr koude rillingen kan ik bijna niet inslaap komen. Ook werkt mijn blaas niet mee want elk uur zit ik zeker weten op de wc en plas ik kleine beetjes. Dag 5 breekt straks aan en ik heb niet veel hoop dat het minder wordt. Kan iemand hier een mening over geven wat ik zou kunnen doen? Zag dat een nieuwe kuur aanvragen vaak heeft geholpen. Ik zou graag snel beter willen worden dus let me know! Thanks in advance Ps: fijn dat dit middel wel werkt voor sommige!

07-01-2018 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Hoofdpijn, haaruitval, krampen, duizeligheid, warrigheid

27-03-2017 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Ik heb na het gebruiken van dit medicijn een enorme uitslag gekregen, mijn hele lichaam zat onder de rode vlekken en mijn handen, gezicht en oren zwollen op. Dit kreeg ik ongeveer twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt. Ik heb er nu nog steeds last van. Mijn blaasontsteking was wel meteen weg, maar deze kuur gebruik ik in ieder geval nooit meer. de doktersassistent zegt[lees meer...] dat het hier niet door kan komen, maar ik heb meerdere mensen gehoord die dit ook hebben en zelf mijn zusje is hiervoor naar de eerste hulp geweest omdat haar keel begon op te zwellen.

17-07-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Prima antibiotica, meerdere keren geslikt en nooit klachten van gehad, misschien wat lichte hoofdpijn maar dat was alles. Blasontsteking is verdwenen :)