ethinylestradiol/desogestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573 meningen)
Microgynon '30' (220 meningen)
Yasmin (204 meningen)
YAZ 24+4 (138 meningen)
Zoely (48 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

27-10-2013 | Vrouw | 49
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Ik heb vanaf mijn 19e tot mijn 47e met onderbreking voor 2 zwangerschappen marvelon geslikt. Nooit enig probleem of bijwerking gehad. Ideaal was dat de heftige pijnen die ik als puber iedere maand weer had verdwenen, zodra ik de pil slikte. Na enige jaren ben ik ook gaan doorslikken, steeds 3 strips en dan een stopweek. Voor de gewenste zwangerschappen gestopt en binnen ee[lees meer...]n paar maanden zwanger, 3 maanden na de bevalling weer begonnen. Uiteindelijk gestopt omdat ik toch geen gemeenschap meer heb. Daarna is mijn menstruatie wel heftiger geworden, en de cyclus is wel wat kort, 25 dagen.

07-06-2013 | Vrouw | 49
Overgang
Zo'n 20 -25 jaar geleden gebruikte ik Marvelon, hier reageerde ik het beste op. Trinordiol en Microgynon 30 gaven veel meer bijwerkingen. Na de geboorte van mijn jongste zoon heb ik besloten tot sterilisatie omdat ik niet jarenlang hormonen wilde eten. Nu ben ik 49 jaar en mijn menstruatie is door de overgang de laatste 3 cycli zeer onregelmatig en zeer hevig. Ik loop gew[lees meer...]oon leeg en als ik niet om het uur verschoon lek ik volledig door. Over een paar weken heb ik een afspraak bij mijn huisarts en ik ga om die menstruatieklachten te beperken weer om Marvelon vragen. Ik ben benieuwd want ik heb zelf zo het idee dat ik zo'n 2 a 3 jaar weer aan de pil ga. Wordt vervolgd

04-12-2012 | Vrouw | 51
ethinylestradiol/desogestrel
Gebruik marvelon al zo'n 32 jaar waarvan al ruim 15 jaar bijna zonder te stoppen omdat ik geen zin heb in maandelijkse buikpijn etc en die maandelijkse stop bij mijn weten nergens voor nodig is. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen oid. Heb geen kinderen. Heb bij mijn weten nooit ergens las van gehad maar heb het idee dat ik overgangsklachten krijg en ben er deze week[lees meer...] mee gestopt. Ben nu 51 jaar en benieuwd hoe ik me ga voelen zonder.

03-11-2011 | Vrouw | 54
Anticonceptie
Misselijkheid,veel tussentijdse bloedingen,algemeen malaise gevoel

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum