Microgynon '20'

ethinylestradiol/levonorgestrel

24-05-2019

09-04-2019

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb altijd de Diane pil geslikt en daar ben ik een tijdje geleden mee gestopt omdat ik wilde weten hoe ik me zou voelen als ik geen hormonen meer binnen kreeg. Wauw, dat was de beste keuze ooit. Ik ben 3 maanden pil loos geweest en dat was heerlijk, maar omdat ik nog niet zwanger wilde worden ben ik overgestapt naar de Microgynon 20, een ‘lichte’ pil. Helaas zijn alle b[lees meer...]ijwerkingen die ik van het gebruik van de Diane pil ook had terug gekomen, zo niet heftiger. Ik slik de Microgynon 20 nu een maand en ik heb de hele maand last gehad van spotting elke dag en doorbraakbloedingen. Ook heb ik sinds het gebruik enorme haaruitval, dagelijks buikpijn/ opgeblazen gevoel, misselijkheid, vermoeidheid, neerslachtigheid, enorme stemmingswisselingen en depressieve klachten. Ook merkte ik al snel dat ik in gewicht aankwam. Ik maak de strip nog af en stap dan waarschijnlijk over naar een koperspiraaltje. Voor mij nooit meer de pil.
03-04-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ter preventie van osteoporose als gevolg van PCOS microgynon '20 voorgeschreven van de gynaecoloog. Na twee dagen kreeg ik last van de eerste bijwerkingen gevolgd door ongelijke borstgroei met lokaal harde plekken. Tijdens de stopweek hevige menstruatie gehad: veel bloedverlies en hevige buikkrampen. Afspraak gemaakt bij de huisarts voor advies: verder gaan met volgende s[lees meer...]trip of alternatief proberen. De huisarts stelde als alternatief de Zoely tablet voor.
09-12-2018

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb 5 jaar de pil geslikt. Het fijne vond ik dat ik zelf kon bepalen wanneer ik ongesteld werd. Bijvoorbeeld met vakanties en zwemmen. In die 5 jaar ben ik 2x de pil vergeten te slikken, maar gelukkig was dit uiteindelijk geen ramp en is er niks gebeurd. Let wel goed op in welke week je je pil vergeten bent en neem anders direct contact op met je huisarts! Toch merkte i[lees meer...]k dat ik flink in gewicht was aangekomen, meer pieken en dalen had in mijn stemming en flinke eetbuien had. Natuurlijk zijn dit soort dingen altijd een combinatie van factoren, maar ook door andere meiden in mijn omgeving die een spiraaltje hadden werd ik nieuwsgierig om over te stappen. Dat heb ik gedaan en ik heb vooral minder pieken en dalen in mijn stemmingen. Ik vond de pil ook prima, maar je moet er gewoon vaak aan denken. En daarbij krijg je meer hormonen in je lichaam. Al met al gaat het er mij vooral om dat ik beschermd ben tegen zwangerschap, de andere dingen zoals minder hormonen zijn mooi meegenomen!
05-12-2018

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben erg tevreden over de Microgynon 20. Ik heb bijna geen bijwerkingen, behalve dat ik veel last heb van doorbraakbloedingen en spotting. Daarom ga ik overstappen op de Microgynon 30. Verder prima pil voor mij.
16-08-2017

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik de pil nu ongeveer een maand en ben erg tevreden. Heb nauwelijk last van bijwerkingen. Had alleen de eerste 2 weken last van gevoelige borsten, en was wat emotioneler dan gewoonlijk. Verder had ik na 2 weken last van doorbraakbloedingen. Dit bleef wel lang aanhouden tot ik begon met de eerste stopweek en de nttrekkingsbloeding kwam. Dus ik ben zeer tevreden. Ik was[lees meer...] erg bang om acne te krijgen en aan te komen in gewicht.
09-04-2016

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een hel deze anticonceptie. Ik gebruikte eerst de diane 35, maar vanwege constante menstruatiepijnen ben ik overgestapt op microgynon. Nooit moeten doen. Mijn huid reageerde heel erg op deze vorm van anticonceptie. Ik ben 25 en ik zit nu helemaal onder de acne. Het is niet eens acne te noemen. Het zijn een soort ontstekingen die superlang blijven zitten en heel groot e[lees meer...]n vies zijn. Van de ene wond ging ik naar de ander. Ik voel me heel erg lelijk en mijn huid ziet er echt niet uit. Ik was niet misselijk bij de eerste strip. Toen ik mijn stopweek startte, werd ik de dag na mijn laatste tablet direct ongesteld. Ik heb heftigere pijnen en heb veel meer bloedverlies. Inmiddels heb ik de huisarts gesproken en ik ga nu over op de yasmin. Deze variant zou beter voor de huid zijn. Deze pil is een dikke no go voor mij. Pure ellende. Nu maar duimen dat mijn huid weer gaat herstellen. De plekken heb ik trouwens vooral op mijn gezicht. Ik heb door deze pil ook een soort pukkeltjes op mijn rug en billen. Heel vervelend.
16-07-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 11 verschillende soorten anticonceptie te hebben geprobeerd uitgekomen op deze lichtere pil. Ik ben er zeer tevreden over. Heel enkel wat een lichte hoofdpijn maar dat is niet noemenswaardig vergeleken de migraine die ik altijd had van de Microgynon 30. Ik ben nu bijna 2 maanden aan deze pil. Nog wat last van "strakke " gevoelige borsten, maar dit moet weer overgaan. Ik[lees meer...] ben verder super tevreden.
13-07-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Veel hoofdpijn/migraine achtige hoofdpijn gehad. Gingen niet over. Ik kreeg daarnaast ook depressieve klachten hiervan. Toen ik de pil ging staken waren alle bijwerkingen weg.
18-06-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Lustvermindering na lang gebruik. Tussentijds (om 6 maanden een maand) stoppen aanbevolen...
06-05-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik word een aantal uur na inname, erg misselijk van deze pil. Daarom slik ik hem voor ik ga slapen, zodat ik er in ieder geval overdag zo min mogelijk ongemak van heb.
22-01-2015

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Prima pil. Geen lichamelijke bijwerkingen echt totaal nergens last van. Nooit iets anders geprobeerd qua anticonceptie. Soms merk ik wel dat ik psychisch wat minder ''gevoelig'' ben tijdens pil gebruik. Dus mijn emoties zijn wat ''starrer'' minder emotioneel dan zonder pil. Ik hoor wel is van anderen dat ze me ''sjagga'' of bot vinden maar dat is alles. Hoewel wel vervelen[lees meer...]d soms.
16-05-2013

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na ruim anderhalf jaar de nuvaring toch weer terug gegaan naar de pil. Gekozen voor een lichte pil, maar omdat ik klachten blijf houden ga ik toch weer terug naar de nuvaring. Mijn klachten zijn: buikpijnen, doorbraakbloedingen, huilbuien. Ik voel me er gewoon niet prettig bij. Dan maar wat meer geld uitgeven, maar met de nuvaring had ik vrijwel geen last van bijwerkingen.
25-04-2013

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Altijd Microgynon geslikt. Daarna Mirena spiraal, omdat ik de pil wel eens vergat. En dacht voor gebruiksgemak te gaan. Veel spijt van gehad. Mirena eruit laten halen, dus weer opnieuw aan de pil.
07-03-2013

Microgynon '20' (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Enkele jaren prima in gebruik. Toen gestopt voor een half jaar en weer begonnen. Sindsdien veel last van stemmingswisselingen, puistjes en pijnlijke borsten. Nu over naar een andere pil kijken of het beter wordt.
05-03-2013

Acne/puistjes

TIA gekregen. Hoogstwaarschijnlijk door pilgebruik icm roken. Direct daarna gestopt, ik rook (helaas) nog wel. Geen klachten meer gehad.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum