Ervaringen met Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

21-09-2017 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.

17-07-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Misselijkheid, het gevoel alsof je elke ochtend misselijk bent te vergelijken met ochtend misselijkheid bij zwangerschap, soms tot vaak ook hoofdpijn.

13-02-2017 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Microgynon 30 deed niet genoeg (doorbraakbloedingen), dus toen maar over naar de 50. Helpt goed tegen de PMS-klachten, maar nu ik deze pil al jaren gebruik krijg ik steeds meer last van de bijwerkingen. Hormonale hoofdpijn, buikpijn, vermoeidheid, laag libido en ga zo maar door. Ik zou deze pil niet voor langdurig gebruik aanraden. Je persoonlijkheid verandert door de grot[lees meer...]e hoeveelheid hormonen.

08-01-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb altijd Microgynon 30 geslikt en dit tot volle tevredenheid. Helaas kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben in overleg overgestapt op de 50 variant en ik kreeg eigenlijk direct pijnlijke borsten en ik heb vreselijke buikpijn. Dachten eerst aan blaasontsteking maar toen las ik dat nog een gebruikster deze klachten had na het overstappen. Ik ga vanavond direct t[lees meer...]erug op de Microgynon 30. Dan maar af en toe een doorbraak.

05-10-2011 | Vrouw | 30
Voorkomen zwangerschap
Het doel van de pil is bij mij niet gelukt..... Ik gebruikte microgynon 50 en naast me zit mijn dochter van 5! Om op te vertouwen zeg ik toch ja, mijn lichaam werkt kennelijk gewoon anders. Verder nooit bijwerkingen gehad!

18-06-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik ben gestopt met de prikpil omdat ik mijn lichaam een break wilde geven en wat anders wilde, helaas is niets minder waar, altijd de normale pil geslikt en geen problemen gehad, maar deze oef,, pijn in m'n buik krijg ik er van letterlijk! Ik loop al een week met een pijnlijk zeurend gevoel ik kreeg al het advies neem een zwangerschapstest en gedaan niets geen eierspong ge[lees meer...]had sins 5 jaar dus fijn! Ik ben van me zelf wel een down to earth mens Maar ik ben continue in paniek en gespannen om maar überhaupt aan een zwangerschap te denken, zoals je kunt lezen ben ik als de dood om zwanger te raken maar naar 4 maanden stop ik er mee volgende week laat ik de prikpil mooi zetten! Voor mij had het okk wel plus punten ik had vaker een normale libido, me borsten kregen hun volume terug, vrij weinig last van puisten, en ik viel zelfs af! Ik zou zeggen probeer de pil een maand a 2 uit bevalt het niet stop dan je trekt aan een dood paard

05-05-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
In januari 2021 gestart, omdat stoppen met Modena spiraal, die was uitgewerkt en moest/wilde wat anders. De eerste twee weken flink misselijk geweest, geen normale eetlust gehad. Vanaf toen iedere maand gewichtstoename van 2-2,5kg per maand (nu zo'n 6-7kg aangekomen), terwijl vorig jaar in 8 maanden tijd met moeite net 12kg afgevallen en 5 maanden een stabiel gewicht had. [lees meer...]Niet echt bevorderlijk voor de psychische gezondheid van iemand. Normaal vocht vasthouden was 2kg, maar dat ging er weer vanaf, nu blijft het zitten. Normaal kon ik alles eten, nu blijft ieder pondje zitten. Het is vreselijk! Meer last van stemmingswisselingen. Meer pukkels, vooral op de kin. Borsten zijn twee maten gegroeid en gevoelig. Dit is vooral pijnlijk bij het sporten. Daarnaast zijn ze niet 'normaal' te checken op bobbels enzo, vanwege de pijn. Daar bovenop heeft de pil een negatieve invloed op het libido.

12-09-2019 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Begonnen met deze pil jaren terug omdat niks hielp tegen doorbraakbloedingen. Een spiraal gehad, de prikpil en verschillende lichtere pillen. Na zo'n 6 jaar door ontevredenheid over de microgynon 50 terug gegaan naar de 30 voor een jaar. Dit ging goed tot lente '19 hierna heel af en toe weer doorbraakbloedingen. Met de zomer en vakantie in zicht wilde ik niet afwachten en [lees meer...]heb gelijk weer een recept aangevraag voor de microgynon 50 pil. Helaas werd snel duidelijk waarom ik er ook al weer mee gestopt was. Stemmingswisselingen zijn erger, voel me een stuk depressiever en emoties komen sneller op. Ook vormde zich er redelijk wat meer acne op mijn gezicht, erg vervelend! Denk dat het kiezen of delen is en met één van de twee bijwerkingen moet dealen. Of misschien eens een tijd helemaal stoppen met de pil en een ander anticonceptiemiddel gebruiken

09-08-2016 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Ongeveer een jaar geleden deze pil, de Microgynon 50, voorgeschreven gekregen, omdat de Ethinylestradiol / Levonorgestrel niet meer hielp. Heb al sinds mijn 14e de pil vanwege menstruatiepijnen. Deze pil helpt totaal niet tegen de menstruatiepijn en geeft veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid en nergens zin in hebben toch de grootste zijn. Kortom, neem deze pil never [lees meer...]nooit te nimmer!!!!!!!

27-07-2016 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik slik deze pil al 15 jaar, vanaf mijn 14e. Vanaf die leeftijd kreeg ik ook pukkels overal, op de rug, borst, gezicht minder, nek, soms de billen. Ik wist nooit waar die pukkels door kwamen, acne!? Zonneallergie? Tot 3 weken geleden kwam ik erachter dat het door deze pil komt, ben nu 28, 3 weken gestopt en pukkelvrij, eerste dag weer de pil, en alles zat onder, ik ga met [lees meer...]deze pil stoppen, straks ben ik 35-40 en loop ik nog steeds met pukkels rond.

06-06-2015 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb vroeger, toen ik een jr. of 18 was, gevloeid tydens de ovulatie. Dit gebeurde nu weer met de ander pil met de moeilyk naam. Ex.......radiol ? ? ? Vanaf vandaag wil ik deze gaan proberen, maar ik zie nu wel bywerkingen, die met hart- kloppingen te maken hebben. Dus ik ben benieuwd, want ik heb enkele jaren geleden al 1 keer in het Z-huis gelegen, maar toen ze [lees meer...]daar het hartfilmpje wilde starten ging myn hartslag ineens trug van 203 naar ongeveer 67. Dit had toen wel ruim 3 kwartier geduurd. Hopende U by deze voldoende te hebben geïnformeerd, Mevr B van H,

16-06-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Nu sinds 3 weken gestopt met het nemen van deze zware pil, ik zelf slikte voor deze pil de 30 variant, maar deze was biet effectief, na 20 kilo af te zijn gevallen voelde ik me heel vaak rot.. Nu vlak voor mijn periode voel ik me verschrikkelijk. Een zwangerschap zou gewenst zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Na veel onderzoek op internet lijken mijn klachten vrij vee[lees meer...]l voor te komen.. Opvliegers, emotioneel enz enz.. Vooral die opvliegers zijn zeer hinderlijk. Wat me wel opvalt, ik heb weer energie! Daar ben ik erg blij mee en hoop dat de andere klachten snel verdwijnen!

03-06-2011 | Vrouw | 31
Anticonceptie
Ik ben overgestapt van Microgynon 30 naar Microgynon 50 ivm tussentijdse bloedingen. Die heb ik na de overstap nog steeds, dus ik overweeg een nieuwe overstap.

07-03-2020 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie (13) al ongelofelijk veel pijn aan mijn buik. Zo erg zelfs, dat ik amper naar school of überhaupt mn bed uit kan. De pil verhelpt dat voor mij totaal niet. Ik ben nu al keer aan een andere pil geweest en het heeft allemaal geen effect gehad. Deze pil geeft mij tot nu toe de meeste bijwerkingen, maar vind ik fijner te slikken dande ander[lees meer...]e pillen die ik heb gehad.

12-08-2019 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Eerst gestart met ElisaMylan 30. Toen ik mijn pil probeerde door te nemen kreeg ik last van doorbraak bloedingen. Dan maar overgestapt op Microgynon 50. Nu gebruik ik deze pil alreeds drie maanden en ook ik ervaar vervelende bijwerkingen. Sinds ik deze pil neem ben ik enorm (zonder overdrijven) ongelukkig. Vroeger was ik al bij al een gelukkig persoon dat kon genieten van [lees meer...]de kleine dingen, hier kan ik alleen nog maar van dromen nu. Ik kreeg al regelmatig de opmerking van mijn omgeving dat ik tegenwoordig vrij tot zeer ‘down’ ben, en dit klopt. Ik ben mezelf niet meer. Naast deze emotionele bijwerking ervaar ik ook een ander, licht vervelend, probleem. Mijn libido ligt namelijk ongelofelijk laag. Toen ik nog geen pil slikte was dit volledig anders, ik had altijd wel zin. Ik vind het sneu voor mijn partner, maar ik moet hem dagelijks teleurstellen met: Sorry, heb vandaag écht geen zin. Enkel in mijn stopweek (wanneer ik dus geen pil neem) ervaar ik mijn normale libido van vroeger terug. Als laatst bespreek ik graag de vitale bijwerkingen. Sinds ik Microgynon slik heb ik regelmatig last van maag- en darmproblemen. Mezelf misselijk en vermoeid voelen is voor mij een dagelijkse routine geworden. Diarree en buikkrampen komen er af en toe ook bij kijken. Nu, ondanks de nare bijwerkingen moet ik meegeven dat de eigenlijke werking van de Microgynon 50 pil wél enorm effectief is. Wanneer ik de pil doorneem heb ik letterlijk nooit een tussenbloeding/doorbraakbloeding. Mijn ongesteldheid duurt ook minder lang en is veel minder hevig. Wél heb ik sinds de Microgynon last van heftige buikkrampen tijdens mijn ongesteldheid (enkel op dag 1, soms dag 2). Ik raad deze pil ergens wél aan.. ze is zeer effectief. En de bijwerkingen? Daar wen je wel aan. Prettige dag nog iedereen!

15-07-2019 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Na jaren te zoeken naar een pil waarbij ik geen doorbraakbloedingen kreeg eindelijk gevonden! Een aantal weken flink last gehad in het begin (vooral steken in de borsten, moodswings...) maar daarna zeer tevreden! Nu een maand gestopt met de pil... enorm last van het ontpillen, maar eindelijk een normaal libido (daarvoor enorm laag) en minder afgevlakte emoties. Ik w[lees meer...]as redelijk tevreden over deze pil!