ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (589 meningen)
Microgynon '30' (223 meningen)
Yasmin (209 meningen)
YAZ 24+4 (140 meningen)
Zoely (53 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

05-08-2020 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik had eerst een lichtere variant gekregen met een andere naam. Rede dat ik begonnen ben met de pil, hele zware onregelmatige menstruatie, onverklaarbaar bloedverlies en pijnklachten tussen de menstruatie door, niet duidelijk wanneer ik uberhaupt een tussentijdse bloeding, eventueel eisprong, of echte menstruatie had. Nadat ik drie maanden lang vaker bloed verloor als voo[lees meer...]r de pil gebruik, een zware kuur gekregen in de hoop het bloeden te stoppen, tranexaminezuur, en de microgynon 50 begonnen. Die slik ik nu 6 maanden, in eerste instantie zonder stopweek, zoals het ziekenhuis in het aller begin had gezegd, later een keer een stopweek gehad om te kijken of klachten dan zouden verminderen. In die 6 maanden is het aantal dagen ZONDER bloedverlies (lees: zo veel dat je maandverband moet dragen) minder dan 14 dagen. Waar er 5 van waren in die ene stopweek. Dus, mijn klachten bij deze pil: elke dag bloedverlies in meer of mindere mate, elke dag gek makende pijn in de onderbuik (menstruatiepijn), groter geworden pijnlijke borsten (80L = bijna twee maten erbij inmiddels, zat ik echt niet op te wachten!), vaker migraine, sinds een paar maanden hevig zweten ‘s nachts, heel vaak misselijk, temperatuur lijkt niet goed te regelen want veel koorts en/of opvliegers, vaker diarree. Ik word hier helemaal gek!

06-06-2015 | Vrouw | 47
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb vroeger, toen ik een jr. of 18 was, gevloeid tydens de ovulatie. Dit gebeurde nu weer met de ander pil met de moeilyk naam. Ex.......radiol ? ? ? Vanaf vandaag wil ik deze gaan proberen, maar ik zie nu wel bywerkingen, die met hart- kloppingen te maken hebben. Dus ik ben benieuwd, want ik heb enkele jaren geleden al 1 keer in het Z-huis gelegen, maar toen ze [lees meer...]daar het hartfilmpje wilde starten ging myn hartslag ineens trug van 203 naar ongeveer 67. Dit had toen wel ruim 3 kwartier geduurd. Hopende U by deze voldoende te hebben geïnformeerd, Mevr B van H,