Ervaringen met Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

13-06-2023 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb PCOS en heb onverklaarbaar bloedverlies bij het gebruik van de Diane pil. Daardoor over naar de Microgynon 50 gegaan. Mijn acné is hierdoor weer terug bij af en ik was 3-4 dagen steeds na de stopweek zo misselijk dat ik ervan moest spugen. Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar de Diane en neem het bloedverlies maar voor lief.

05-10-2011 | Vrouw | 30
Voorkomen zwangerschap
Het doel van de pil is bij mij niet gelukt..... Ik gebruikte microgynon 50 en naast me zit mijn dochter van 5! Om op te vertouwen zeg ik toch ja, mijn lichaam werkt kennelijk gewoon anders. Verder nooit bijwerkingen gehad!

06-01-2023 | Vrouw | 31
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Dit middel gaan gebruiken door onverklaarbaar hevig bloedverlies, endometriose, en kwaadaardige cellen bij een uitstrijkje in de baarmoeder. Dat jaar heb ik 358 van de 365 dagen hevig bloedverlies gehad, dit is alleen minder geworden na een zware kuur met Tranexaminezuur. Uiteindelijk is het bloeden pas gestopt toen ik helemaal gestopt was met de microgynon. De weggehaal[lees meer...]de cellen waren een grote zichtbare tumor geworden. Daarnaast heb ik van de eerste tot de laatste dag microgynin verhoging en koorts gehad, van 37,9 het laagste tot 39,3 het hoogste. Veel migraines, veel stemmingswisselingen, veel koorts, veel diaree, non stop bloedverlies.. Kortom, een hel! Helaas heeft de desogestrel die ik nu heb gekregen bijna precies het zelfde effect. Beide voor mij een hel.

03-06-2011 | Vrouw | 31
Anticonceptie
Ik ben overgestapt van Microgynon 30 naar Microgynon 50 ivm tussentijdse bloedingen. Die heb ik na de overstap nog steeds, dus ik overweeg een nieuwe overstap.

05-05-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
In januari 2021 gestart, omdat stoppen met Modena spiraal, die was uitgewerkt en moest/wilde wat anders. De eerste twee weken flink misselijk geweest, geen normale eetlust gehad. Vanaf toen iedere maand gewichtstoename van 2-2,5kg per maand (nu zo'n 6-7kg aangekomen), terwijl vorig jaar in 8 maanden tijd met moeite net 12kg afgevallen en 5 maanden een stabiel gewicht had. [lees meer...]Niet echt bevorderlijk voor de psychische gezondheid van iemand. Normaal vocht vasthouden was 2kg, maar dat ging er weer vanaf, nu blijft het zitten. Normaal kon ik alles eten, nu blijft ieder pondje zitten. Het is vreselijk! Meer last van stemmingswisselingen. Meer pukkels, vooral op de kin. Borsten zijn twee maten gegroeid en gevoelig. Dit is vooral pijnlijk bij het sporten. Daarnaast zijn ze niet 'normaal' te checken op bobbels enzo, vanwege de pijn. Daar bovenop heeft de pil een negatieve invloed op het libido.

16-08-2018 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / levonorgestrel (50mg)
Uitstellen van menstruatie
Deze pil kreeg ik omdat ik het even zonder pauze wil doorslikken ivm vakantie. Het doorslikken van een lichtere pil gaf weefselverlies, daarom geprobeerd met deze. Na de eerste keer slikken misselijk en koud wakker geworden, twee keer overgegeven (hopelijk blijft het daarbij) gevolgd door buikpijn en (even) hoofdpijn. Hier ga ik waarschijnlijk mee stoppen. Ik reageer in h[lees meer...]et algemeen nauwelijks op medicatie (in de zin van: ik heb bijna nooit bijwerkingen). Maar daar is deze pil zeker een uitzondering op.

23-09-2017 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik kreeg deze nadat ik 2x door een lichtere pil heen zwanger ben geraakt. 1e x dacht ik dat het aan mij lag,keer vergeten,diarree gehad ofzo. 2e x zwanger wist ik het zeker,pil te licht. Dus kreeg van de huisarts deze pil. Al vrij snel kreeg ik heftige stemmingswisselingen maar zelden vrolijk. Tussen depressief en neutraal humeur in. Veel huilen,nergens zin in,alleen maa[lees meer...]r negatieve gedachten,vaak boos en geïrriteerd. Na een strip direct gestopt. Wij stappen over op condooms, spoedig steriliseren. Ons gezin is toch compleet. Ongelooflijk wat een rommel je allemaal slikt. En pas op met eem.(te) lichte pil,ik was 2x zwanger ondanks goed gebruik. Dat was de Ethinylestradiol/desogestrel 0,03/0,15

24-04-2017 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?

08-01-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb altijd Microgynon 30 geslikt en dit tot volle tevredenheid. Helaas kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben in overleg overgestapt op de 50 variant en ik kreeg eigenlijk direct pijnlijke borsten en ik heb vreselijke buikpijn. Dachten eerst aan blaasontsteking maar toen las ik dat nog een gebruikster deze klachten had na het overstappen. Ik ga vanavond direct t[lees meer...]erug op de Microgynon 30. Dan maar af en toe een doorbraak.

06-06-2015 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb vroeger, toen ik een jr. of 18 was, gevloeid tydens de ovulatie. Dit gebeurde nu weer met de ander pil met de moeilyk naam. Ex.......radiol ? ? ? Vanaf vandaag wil ik deze gaan proberen, maar ik zie nu wel bywerkingen, die met hart- kloppingen te maken hebben. Dus ik ben benieuwd, want ik heb enkele jaren geleden al 1 keer in het Z-huis gelegen, maar toen ze [lees meer...]daar het hartfilmpje wilde starten ging myn hartslag ineens trug van 203 naar ongeveer 67. Dit had toen wel ruim 3 kwartier geduurd. Hopende U by deze voldoende te hebben geïnformeerd, Mevr B van H,