Ervaringen met Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)

17-12-2008 | Vrouw
ethinylestradiol / levonorgestrel
Geen oestrogeen meer na de overgang
Ik zat met 40 jaar al in de overgang,erg vroeg dus, en ik wijt het aan de jarenlange steeds terugkomende eierstokcystes. De jaren van de overgang ; vreselijke migraine,hitte aanvallen, en niet meer slapen door de opvliegers en transpireren,en de neiging om me gewoon overal uit te kleden, het *ovenschotelgevoel* overviel me dagelijks ,pijn aan alle gewrichten, enz. korto[lees meer...]m zware overspanning. Overgangspillen hielpen mij voor geen meter, dus ik ben aan de pil gegaan--- ten einde raad. Ik voel me nu het beste bij de microgynon 50,na eerst de 30 te hebben geprobeerd, 50mcr. veel ja, maar ik ben een grote flinke vrouw, dus ik vermoedde al dat ik meer oestrogeen nodig heb als kleine slanke vrouwtjes. Dit was mijn tip. Sterkte , groeten Kim.

07-03-2020 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie (13) al ongelofelijk veel pijn aan mijn buik. Zo erg zelfs, dat ik amper naar school of überhaupt mn bed uit kan. De pil verhelpt dat voor mij totaal niet. Ik ben nu al keer aan een andere pil geweest en het heeft allemaal geen effect gehad. Deze pil geeft mij tot nu toe de meeste bijwerkingen, maar vind ik fijner te slikken dande ander[lees meer...]e pillen die ik heb gehad.

12-08-2019 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Eerst gestart met ElisaMylan 30. Toen ik mijn pil probeerde door te nemen kreeg ik last van doorbraak bloedingen. Dan maar overgestapt op Microgynon 50. Nu gebruik ik deze pil alreeds drie maanden en ook ik ervaar vervelende bijwerkingen. Sinds ik deze pil neem ben ik enorm (zonder overdrijven) ongelukkig. Vroeger was ik al bij al een gelukkig persoon dat kon genieten van [lees meer...]de kleine dingen, hier kan ik alleen nog maar van dromen nu. Ik kreeg al regelmatig de opmerking van mijn omgeving dat ik tegenwoordig vrij tot zeer ‘down’ ben, en dit klopt. Ik ben mezelf niet meer. Naast deze emotionele bijwerking ervaar ik ook een ander, licht vervelend, probleem. Mijn libido ligt namelijk ongelofelijk laag. Toen ik nog geen pil slikte was dit volledig anders, ik had altijd wel zin. Ik vind het sneu voor mijn partner, maar ik moet hem dagelijks teleurstellen met: Sorry, heb vandaag écht geen zin. Enkel in mijn stopweek (wanneer ik dus geen pil neem) ervaar ik mijn normale libido van vroeger terug. Als laatst bespreek ik graag de vitale bijwerkingen. Sinds ik Microgynon slik heb ik regelmatig last van maag- en darmproblemen. Mezelf misselijk en vermoeid voelen is voor mij een dagelijkse routine geworden. Diarree en buikkrampen komen er af en toe ook bij kijken. Nu, ondanks de nare bijwerkingen moet ik meegeven dat de eigenlijke werking van de Microgynon 50 pil wél enorm effectief is. Wanneer ik de pil doorneem heb ik letterlijk nooit een tussenbloeding/doorbraakbloeding. Mijn ongesteldheid duurt ook minder lang en is veel minder hevig. Wél heb ik sinds de Microgynon last van heftige buikkrampen tijdens mijn ongesteldheid (enkel op dag 1, soms dag 2). Ik raad deze pil ergens wél aan.. ze is zeer effectief. En de bijwerkingen? Daar wen je wel aan. Prettige dag nog iedereen!

13-02-2018 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (20/100ug)
Menstruatiepijn
De huisarts heeft mij op 14 jarige leeftijd van 0,15 ethynilestradiol naar 0,50 microgynon over laten stappen. Ik had last van hevige menstruatie klachten en het leek haar een goed idee om er meteen een zwaardere pil tegenover te gooien. Ik had er vertrouwen in dat zij mij het juiste advies zou kunnen geven, aangezien ik zelf nog jong was, niet veel ervaring had en zij ui[lees meer...]teraard de huisarts is. Kort daarna begon ik klachten te ontwikkelen. Met de jaren zijn deze steeds erger geworden. Ik ben ontelbare keren teruggegaan naar de huisarts en doorverwezen naar t ziekenhuis om erachter te komen waar het aan kon liggen. Ik ben doorverwezen naar de psycholoog wegens uitbuien, stemmingswisselingen, extreme vermoeidheid en ik voelde mij mezelf niet meer. Ik ben 16 kilo aangekomen, kreeg heftige acne op mijn schouders en af en toe in het gezicht sinds ik aan deze pil begon & kreeg last van migraine, allergieën die ik nooit eerder had, wazig denken etc. De vermoeidheid was toch wel het ergst, ik ben in mijn examenjaar maar een paar uur per week naar school geweest omdat mijn lichaam te uitgeput was. Van nature ben ik altijd een ontzettend energiek en positief persoon, ik voelde me echt mezelf niet meer & de dokters en het ziekenhuis wisten maar niet wat er aan de hand kon zijn. Ze gooide het op de pubertijd en stress, nadat ze niks konden vinden en geen onderzoek naar mijn pil deden. Zelf had ik geen idee dat dit allemaal door deze pil kon komen, ik vertrouwde erop dat de doktoren zelf ook doorhadden dat ik deze zware pil slikte en mijn klachten zijn pas begonnen na de pil. Echter bleef mijn huisarts beweren dat het niet aan de pil kon liggen. Zij nam mijn klachten totaal niet serieus. Ik ben nu 18 en de klachten worden alsmaar erger en erger, daarom ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Hierdoor heb ik besloten om direct te stoppen met deze pil. Het heeft mijn lichaam echt vergiftigd en een groot deel van mijn jeugd zwaarder dan nodig maakt. Het enige voordeel is dat het mij wel altijd beschermd heeft tegen zwangerschap, maar als al deze klachten de voorwaarden moeten zijn, vind ik liever een alternatieve anticonceptie. Het is belachelijk dat de medische wereld je zo makkelijk zulke troep voorschrijft. Wees je bewust van wat het je lichaam aan doet. Mijn klachten waren misschien wat extreem, ik heb de pech dat ik erg gevoelig ben, maar ondanks dat doet deze pil je lichaam niet veel goeds.

16-03-2015 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik had al sinds mijn 12e problemen met verschillende soorten pillen, steeds weer doorbraak bloedingen en elke 2 weken ongesteld. Toen ik 14 werd kreeg heb ik de prikpil 6 maanden gehad nog steeds doorbraak bloedingen (ondertussen nog veel meer pillen geprobeerd_ Toen ik de microgynon 50 kreeg (16 jaar) van me arts kreeg had ik al gauw nergens meer last van! Ik ben zeer tev[lees meer...]reden en geen doorbraak bloedingen meer! Ik slik de pil 3 maanden door en word dan ongesteld, slecht? Nee volgens mijn huisarts niet.

04-06-2014 | Vrouw | 18
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik ben bijna 19 jaar en ik zit aan de pil vanaf mijn 14e. Ik heb verschillende pil-soorten gehad, bijvoorbeeld de diane, ministat en de combinatiepil. Omdat ik last had van doorbraakbloedingen heb ik op advies van de huisarts de Mirogynon 50 geprobeerd. Ik heb helaas erg veel last van de bijwerkingen. Ik heb zeer pijnlijke borsten (heb cup 75 c en kan niet meer op mijn bu[lees meer...]ik liggen, zo'n pijn) en ik ben in 1 maand tijd zo'n 4 kilo aangekomen (ik hou ook vocht vast). Ik voel me erg depressief en ik irriteer me aan alles en iedereen. Vandaag heb ik een afspraak bij de dokter omdat ik niet meer tegen deze rotzooi kan. Hoofdpijn, buikkrampen of doorbraakbloeding heb ik echter niet. Als je gevoelig bent voor hormonen, zou ik deze pil absoluut NIET aanraden!!!!!

17-10-2017 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik gebruik al 4 jaar microgynon 30, daarvan kreeg ik doorbraakbloedingen. Van de huisarts kreeg ik microgynon 50, na een paar dagen werd ik gek vanmezelf. Ik ben altijd vrolijk, dat was met deze pil ver te zoeken. Ik piekerde over alles, ik vond niets meer leuk, het ene moment was ik een beetje blij en het andere moment was ik helemaal niet blij met mezelf of met mn leven.[lees meer...] Ik ben maar snel gestopt, nu ga ik microgynon 30 weer proberen. Als dat niet werkt ga ik een alternatief zoeken.

09-08-2016 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Ongeveer een jaar geleden deze pil, de Microgynon 50, voorgeschreven gekregen, omdat de Ethinylestradiol / Levonorgestrel niet meer hielp. Heb al sinds mijn 14e de pil vanwege menstruatiepijnen. Deze pil helpt totaal niet tegen de menstruatiepijn en geeft veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid en nergens zin in hebben toch de grootste zijn. Kortom, neem deze pil never [lees meer...]nooit te nimmer!!!!!!!

09-05-2013 | Man | 19
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb last van hoofdpijn op mijn linker slaap als ik een paracetamol neem gaat dit wel over. Ook heb ik heel veel last van stemmingswisselingen ik gebruik ernaast nog antideppresivia Citalopram 20 mg maar ik voel me helemaal niet lekker ik voel me niet mezelf en heel down. Ik ga maar terug naar de arts

13-08-2019 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Aan deze pil gegaan nadat ik bij de Yasmin pil doorbraakbloedingen kreeg. Heb hierna een aantal andere pillen geprobeerd (Cilest en Microgynon 30) om te kijken of daarmee de doorbraakbloedingen zouden stoppen. Deze hadden geen effect, waardoor de arts me Microgynon 50 aanraadde. Nu na meer dan 3 maanden slikken last van acne, gewichtstoename en enorme stemmingswisselingen.[lees meer...] Ook zijn de doorbraakbloedingen niet weg (wel iets minder). Voor mij wordt het helaas weer wat anders, want voor mij werkt deze pil niet.

25-10-2015 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel (0.125mg)
Ik slik deze pil nu ongeveer drie jaar. Ben iets voller geworden in de heupen, billen en borsten, maar dat kan ook komen omdat ik ouder ben geworden. Ben nu 20 jaar. Dat ze voller zijn geworden, vind ik niet erg. Daarnaast is de werking zeer goed. Ik slik hem altijd voor het slapen gaan en als ik uit ga neem ik hem in voordat ik de deur uit ga. Ik ben altijd op de zelfde d[lees meer...]ag ongesteld, dat is heel fijn. Zover ik weet heb ik geen bijwerkingen, aangezien ik niet in mijn lichaam kan kijken. Heb alleen wel de laatste tijd last van slijm in de keel, maar in mijn familie komt bronchitis voor, dus dit zal geen bijwerking zijn van de pil.

18-04-2014 | Man | 21
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben begonnen met de pil om mijn menstruatiecyclus regelmatig te krijgen. Ik begon met de microgynon 20 maar die werkte voor mij totaal niet. Over het algemeen vrij tevreden over deze pil. Wel heb ik erg last van stemmingswisselingen en in mijn stop week ongelofelijk veel buikpijn. Wat mij ook opvalt is dat de pil steeds duurder wordt. half jaar geleden €20,- er voor bet[lees meer...]aald en vandaag €32,-

16-06-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Nu sinds 3 weken gestopt met het nemen van deze zware pil, ik zelf slikte voor deze pil de 30 variant, maar deze was biet effectief, na 20 kilo af te zijn gevallen voelde ik me heel vaak rot.. Nu vlak voor mijn periode voel ik me verschrikkelijk. Een zwangerschap zou gewenst zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Na veel onderzoek op internet lijken mijn klachten vrij vee[lees meer...]l voor te komen.. Opvliegers, emotioneel enz enz.. Vooral die opvliegers zijn zeer hinderlijk. Wat me wel opvalt, ik heb weer energie! Daar ben ik erg blij mee en hoop dat de andere klachten snel verdwijnen!

28-08-2021 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik ben jarenlang aan deze pil geweest en heb de klachten altijd weggewuifd als puberteit (ik was 22 toen ik stopte). Nee dus, toen ik stopte met de pil verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. De meest vervelende klachten waren zeker depressief zijn, vaginale afscheiding en misselijkheid. Naast dat ik me depressief voelde, voelde ik me ook de hele dag vies en fys[lees meer...]iek niet in staat om dingen te ondernemen. Voor mij nooit meer de pil. Ik voelde me zowat herboren toen ik stopte. Enige pluspunt: nooit zwanger geweest.

29-10-2017 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.

12-09-2019 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Begonnen met deze pil jaren terug omdat niks hielp tegen doorbraakbloedingen. Een spiraal gehad, de prikpil en verschillende lichtere pillen. Na zo'n 6 jaar door ontevredenheid over de microgynon 50 terug gegaan naar de 30 voor een jaar. Dit ging goed tot lente '19 hierna heel af en toe weer doorbraakbloedingen. Met de zomer en vakantie in zicht wilde ik niet afwachten en [lees meer...]heb gelijk weer een recept aangevraag voor de microgynon 50 pil. Helaas werd snel duidelijk waarom ik er ook al weer mee gestopt was. Stemmingswisselingen zijn erger, voel me een stuk depressiever en emoties komen sneller op. Ook vormde zich er redelijk wat meer acne op mijn gezicht, erg vervelend! Denk dat het kiezen of delen is en met één van de twee bijwerkingen moet dealen. Of misschien eens een tijd helemaal stoppen met de pil en een ander anticonceptiemiddel gebruiken