Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

09-05-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb last van doorbraakbloedingen en migraine. Microgynon 50 zorgt er voor dat ik geen doorbraakbloedingen heb en dat ik ook een stuk minder last heb van migraine. Migraine aanvallen voor microgynon 50 was 5-12x per maand. Sinds ik begonnen ben met slikken van microgynon 50 is dit drastisch verlaagd. Tot maximaal 3x per maand. Wat een enorm verschil is! Ik was gewaarschu[lees meer...]wd door de huisarts op mogelijke bijwerkingen en dat deze na ongeveer 3 maanden weg moesten zijn. Ik had enorm last van stemmingswisselingen en vermoeidheid maar dit is na 6 weken gelukkig weggegaan. Het waren 6 pittige weken, ook voor mijn omgeving maar wat ik er voor terug krijg is enorm veel!
21-09-2018

Acne/puistjes

Ik ben sinds mijn 15e aan de anticonceptie. Eerst de prikpil (mee gestopt wegens non-stop ongesteld zijn gedurende 6 maanden), toen de yasmin (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de stediril 30 (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de Nuvaring (mee gestopt wegens hoge kosten), toen de merkloze microgynon 30 (mee gestopr wegens puistjes en doorbraakbloedi[lees meer...]ngen). En dan nu eindelijk aan de Microgynon 50. Het was in het begin even wennen en ik heb vooral extreem veel last van pijnlijke borsten gehad. Maar na ongeveer 3 maanden was mijn lichaam eraan gewend. Ik heb minder hoofdpijn, geen doorbraakbloedingen, mijn menstruatie is veel minder hevig en ook de klachten van de pijnlijke borsten zijn weg. Ik heb door deze pil veel minder last van puistjes en ik voel me er goed en lekker bij. Geen last van stemmingswisselingen of een lager libido. Voel me er uitstekend bij!
16-08-2018

Uitstellen van menstruatie

Deze pil kreeg ik omdat ik het even zonder pauze wil doorslikken ivm vakantie. Het doorslikken van een lichtere pil gaf weefselverlies, daarom geprobeerd met deze. Na de eerste keer slikken misselijk en koud wakker geworden, twee keer overgegeven (hopelijk blijft het daarbij) gevolgd door buikpijn en (even) hoofdpijn. Hier ga ik waarschijnlijk mee stoppen. Ik reageer in h[lees meer...]et algemeen nauwelijks op medicatie (in de zin van: ik heb bijna nooit bijwerkingen). Maar daar is deze pil zeker een uitzondering op.
05-08-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb Microgynon 50 een tijdje gebruikt doordat dit één van mijn eerste anticonceptiepillen was die ik gebruikte. Ik heb er spijtig genoeg zeer slechte ervaringen mee. Vanaf dat ik begon met Microgynon kreeg ik last van braken, misselijkheid, druk op ogen -ik moet regelmatig een bril dragen nu-, mijn maandstonden kwamen onregelmatig terug en bleven soms tot 9 weken duren.[lees meer...] Zeer vervelend dus. Ik voelde mij zeer flauw en ben toen zeer veel bloed verloren doordat mijn maandstonden meestal zeer hevig zijn. Nadat ik naar de huisarts ging kreeg ik nog andere anticonceptie voorgeschreven zoals Diana 35, Yasmin, en nog enkele andere pillen waar ik de naam niet meer van weet... Tot ik uiteindelijk Cerazette 0,75 voorgeschreven kreeg : ik bleek last te hebben van teveel aan oestrogeen in de andere pillen, hier zit geen of zeer weinig oestrogeen in dus heb ik enkel nog last van Acne, vette huid, en iets wat verdikking. Zeer blij ondanks die kleine bijwerkingen !!
19-06-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Snap de verhalen niet over dat het zon vreselijke pil is. Merk wel dat ik sinds ik zon zware pil iedere maand wel een keer een zware hoofdpijn kan verwachten maar het is dan ook geen lichte pil. Andere soorten zijn voor mij te licht en ik gebruik anti epileptica dus deze was de laatste optie. Dus voor 80% tevreden en 20% ontevreden.
28-03-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze pil!! Ik heb hem zeker 10 jaar geslikt tot ik met vage buikpijn klachten bij de huisarts kwam, na heel lang zeuren eindelijk een doorverwijzing naar de maag lever darm arts en wat bleek, 2 tumoren op mijn lever zogenoemde leveradenomen veroorzaakt door de pil. Gelukkig goedaardig zegt men. Sinds een jaar gestopt met de pil en voel [lees meer...]me een ander mens. Geen stemmingswisselingen meer en sta een stuk positiever in het leven. Moet in juni weer voor controle van de leveradenomen naar het ziekenhuis hopelijk zijn ze dan verdwenen.
13-02-2018

Menstruatiepijn

De huisarts heeft mij op 14 jarige leeftijd van 0,15 ethynilestradiol naar 0,50 microgynon over laten stappen. Ik had last van hevige menstruatie klachten en het leek haar een goed idee om er meteen een zwaardere pil tegenover te gooien. Ik had er vertrouwen in dat zij mij het juiste advies zou kunnen geven, aangezien ik zelf nog jong was, niet veel ervaring had en zij ui[lees meer...]teraard de huisarts is. Kort daarna begon ik klachten te ontwikkelen. Met de jaren zijn deze steeds erger geworden. Ik ben ontelbare keren teruggegaan naar de huisarts en doorverwezen naar t ziekenhuis om erachter te komen waar het aan kon liggen. Ik ben doorverwezen naar de psycholoog wegens uitbuien, stemmingswisselingen, extreme vermoeidheid en ik voelde mij mezelf niet meer. Ik ben 16 kilo aangekomen, kreeg heftige acne op mijn schouders en af en toe in het gezicht sinds ik aan deze pil begon & kreeg last van migraine, allergieën die ik nooit eerder had, wazig denken etc. De vermoeidheid was toch wel het ergst, ik ben in mijn examenjaar maar een paar uur per week naar school geweest omdat mijn lichaam te uitgeput was. Van nature ben ik altijd een ontzettend energiek en positief persoon, ik voelde me echt mezelf niet meer & de dokters en het ziekenhuis wisten maar niet wat er aan de hand kon zijn. Ze gooide het op de pubertijd en stress, nadat ze niks konden vinden en geen onderzoek naar mijn pil deden. Zelf had ik geen idee dat dit allemaal door deze pil kon komen, ik vertrouwde erop dat de doktoren zelf ook doorhadden dat ik deze zware pil slikte en mijn klachten zijn pas begonnen na de pil. Echter bleef mijn huisarts beweren dat het niet aan de pil kon liggen. Zij nam mijn klachten totaal niet serieus. Ik ben nu 18 en de klachten worden alsmaar erger en erger, daarom ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Hierdoor heb ik besloten om direct te stoppen met deze pil. Het heeft mijn lichaam echt vergiftigd en een groot deel van mijn jeugd zwaarder dan nodig maakt. Het enige voordeel is dat het mij wel altijd beschermd heeft tegen zwangerschap, maar als al deze klachten de voorwaarden moeten zijn, vind ik liever een alternatieve anticonceptie. Het is belachelijk dat de medische wereld je zo makkelijk zulke troep voorschrijft. Wees je bewust van wat het je lichaam aan doet. Mijn klachten waren misschien wat extreem, ik heb de pech dat ik erg gevoelig ben, maar ondanks dat doet deze pil je lichaam niet veel goeds.
06-11-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vrij jong begonnen met de pil. Het was eerst een lage dosis, maar omdat ik hevige buikpijnen bleef houden kreeg ik de microgynon. Helaas ook bij dit middel nog steeds veel buikpijn en steeds erger wordende moodwings.
29-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.
17-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik gebruik al 4 jaar microgynon 30, daarvan kreeg ik doorbraakbloedingen. Van de huisarts kreeg ik microgynon 50, na een paar dagen werd ik gek vanmezelf. Ik ben altijd vrolijk, dat was met deze pil ver te zoeken. Ik piekerde over alles, ik vond niets meer leuk, het ene moment was ik een beetje blij en het andere moment was ik helemaal niet blij met mezelf of met mn leven.[lees meer...] Ik ben maar snel gestopt, nu ga ik microgynon 30 weer proberen. Als dat niet werkt ga ik een alternatief zoeken.
23-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik kreeg deze nadat ik 2x door een lichtere pil heen zwanger ben geraakt. 1e x dacht ik dat het aan mij lag,keer vergeten,diarree gehad ofzo. 2e x zwanger wist ik het zeker,pil te licht. Dus kreeg van de huisarts deze pil. Al vrij snel kreeg ik heftige stemmingswisselingen maar zelden vrolijk. Tussen depressief en neutraal humeur in. Veel huilen,nergens zin in,alleen maa[lees meer...]r negatieve gedachten,vaak boos en geïrriteerd. Na een strip direct gestopt. Wij stappen over op condooms, spoedig steriliseren. Ons gezin is toch compleet. Ongelooflijk wat een rommel je allemaal slikt. En pas op met eem.(te) lichte pil,ik was 2x zwanger ondanks goed gebruik. Dat was de Ethinylestradiol/desogestrel 0,03/0,15
21-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.
01-09-2017

Acne/puistjes

Hele fijne pil, ervaar niets anders ten opzichte van een pilvrij bestaan. Heerlijk!
17-07-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Misselijkheid, het gevoel alsof je elke ochtend misselijk bent te vergelijken met ochtend misselijkheid bij zwangerschap, soms tot vaak ook hoofdpijn.
24-04-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?
13-02-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Microgynon 30 deed niet genoeg (doorbraakbloedingen), dus toen maar over naar de 50. Helpt goed tegen de PMS-klachten, maar nu ik deze pil al jaren gebruik krijg ik steeds meer last van de bijwerkingen. Hormonale hoofdpijn, buikpijn, vermoeidheid, laag libido en ga zo maar door. Ik zou deze pil niet voor langdurig gebruik aanraden. Je persoonlijkheid verandert door de grot[lees meer...]e hoeveelheid hormonen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum