ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4
21-09-2018

Acne/puistjes

Ik ben sinds mijn 15e aan de anticonceptie. Eerst de prikpil (mee gestopt wegens non-stop ongesteld zijn gedurende 6 maanden), toen de yasmin (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de stediril 30 (mee gestopt wegens doorbraakbloedingen), toen de Nuvaring (mee gestopt wegens hoge kosten), toen de merkloze microgynon 30 (mee gestopr wegens puistjes en doorbraakbloedi[lees meer...]ngen). En dan nu eindelijk aan de Microgynon 50. Het was in het begin even wennen en ik heb vooral extreem veel last van pijnlijke borsten gehad. Maar na ongeveer 3 maanden was mijn lichaam eraan gewend. Ik heb minder hoofdpijn, geen doorbraakbloedingen, mijn menstruatie is veel minder hevig en ook de klachten van de pijnlijke borsten zijn weg. Ik heb door deze pil veel minder last van puistjes en ik voel me er goed en lekker bij. Geen last van stemmingswisselingen of een lager libido. Voel me er uitstekend bij!
16-08-2018

Uitstellen van menstruatie

Deze pil kreeg ik omdat ik het even zonder pauze wil doorslikken ivm vakantie. Het doorslikken van een lichtere pil gaf weefselverlies, daarom geprobeerd met deze. Na de eerste keer slikken misselijk en koud wakker geworden, twee keer overgegeven (hopelijk blijft het daarbij) gevolgd door buikpijn en (even) hoofdpijn. Hier ga ik waarschijnlijk mee stoppen. Ik reageer in h[lees meer...]et algemeen nauwelijks op medicatie (in de zin van: ik heb bijna nooit bijwerkingen). Maar daar is deze pil zeker een uitzondering op.
05-08-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb Microgynon 50 een tijdje gebruikt doordat dit één van mijn eerste anticonceptiepillen was die ik gebruikte. Ik heb er spijtig genoeg zeer slechte ervaringen mee. Vanaf dat ik begon met Microgynon kreeg ik last van braken, misselijkheid, druk op ogen -ik moet regelmatig een bril dragen nu-, mijn maandstonden kwamen onregelmatig terug en bleven soms tot 9 weken duren.[lees meer...] Zeer vervelend dus. Ik voelde mij zeer flauw en ben toen zeer veel bloed verloren doordat mijn maandstonden meestal zeer hevig zijn. Nadat ik naar de huisarts ging kreeg ik nog andere anticonceptie voorgeschreven zoals Diana 35, Yasmin, en nog enkele andere pillen waar ik de naam niet meer van weet... Tot ik uiteindelijk Cerazette 0,75 voorgeschreven kreeg : ik bleek last te hebben van teveel aan oestrogeen in de andere pillen, hier zit geen of zeer weinig oestrogeen in dus heb ik enkel nog last van Acne, vette huid, en iets wat verdikking. Zeer blij ondanks die kleine bijwerkingen !!
19-06-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Snap de verhalen niet over dat het zon vreselijke pil is. Merk wel dat ik sinds ik zon zware pil iedere maand wel een keer een zware hoofdpijn kan verwachten maar het is dan ook geen lichte pil. Andere soorten zijn voor mij te licht en ik gebruik anti epileptica dus deze was de laatste optie. Dus voor 80% tevreden en 20% ontevreden.
28-03-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze pil!! Ik heb hem zeker 10 jaar geslikt tot ik met vage buikpijn klachten bij de huisarts kwam, na heel lang zeuren eindelijk een doorverwijzing naar de maag lever darm arts en wat bleek, 2 tumoren op mijn lever zogenoemde leveradenomen veroorzaakt door de pil. Gelukkig goedaardig zegt men. Sinds een jaar gestopt met de pil en voel [lees meer...]me een ander mens. Geen stemmingswisselingen meer en sta een stuk positiever in het leven. Moet in juni weer voor controle van de leveradenomen naar het ziekenhuis hopelijk zijn ze dan verdwenen.
13-02-2018

Menstruatiepijn

De huisarts heeft mij op 14 jarige leeftijd van 0,15 ethynilestradiol naar 0,50 microgynon over laten stappen. Ik had last van hevige menstruatie klachten en het leek haar een goed idee om er meteen een zwaardere pil tegenover te gooien. Ik had er vertrouwen in dat zij mij het juiste advies zou kunnen geven, aangezien ik zelf nog jong was, niet veel ervaring had en zij ui[lees meer...]teraard de huisarts is. Kort daarna begon ik klachten te ontwikkelen. Met de jaren zijn deze steeds erger geworden. Ik ben ontelbare keren teruggegaan naar de huisarts en doorverwezen naar t ziekenhuis om erachter te komen waar het aan kon liggen. Ik ben doorverwezen naar de psycholoog wegens uitbuien, stemmingswisselingen, extreme vermoeidheid en ik voelde mij mezelf niet meer. Ik ben 16 kilo aangekomen, kreeg heftige acne op mijn schouders en af en toe in het gezicht sinds ik aan deze pil begon & kreeg last van migraine, allergieën die ik nooit eerder had, wazig denken etc. De vermoeidheid was toch wel het ergst, ik ben in mijn examenjaar maar een paar uur per week naar school geweest omdat mijn lichaam te uitgeput was. Van nature ben ik altijd een ontzettend energiek en positief persoon, ik voelde me echt mezelf niet meer & de dokters en het ziekenhuis wisten maar niet wat er aan de hand kon zijn. Ze gooide het op de pubertijd en stress, nadat ze niks konden vinden en geen onderzoek naar mijn pil deden. Zelf had ik geen idee dat dit allemaal door deze pil kon komen, ik vertrouwde erop dat de doktoren zelf ook doorhadden dat ik deze zware pil slikte en mijn klachten zijn pas begonnen na de pil. Echter bleef mijn huisarts beweren dat het niet aan de pil kon liggen. Zij nam mijn klachten totaal niet serieus. Ik ben nu 18 en de klachten worden alsmaar erger en erger, daarom ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Hierdoor heb ik besloten om direct te stoppen met deze pil. Het heeft mijn lichaam echt vergiftigd en een groot deel van mijn jeugd zwaarder dan nodig maakt. Het enige voordeel is dat het mij wel altijd beschermd heeft tegen zwangerschap, maar als al deze klachten de voorwaarden moeten zijn, vind ik liever een alternatieve anticonceptie. Het is belachelijk dat de medische wereld je zo makkelijk zulke troep voorschrijft. Wees je bewust van wat het je lichaam aan doet. Mijn klachten waren misschien wat extreem, ik heb de pech dat ik erg gevoelig ben, maar ondanks dat doet deze pil je lichaam niet veel goeds.
06-11-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vrij jong begonnen met de pil. Het was eerst een lage dosis, maar omdat ik hevige buikpijnen bleef houden kreeg ik de microgynon. Helaas ook bij dit middel nog steeds veel buikpijn en steeds erger wordende moodwings.
29-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.
Pagina 1 van 4

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!