ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

13-02-2018

Menstruatiepijn

De huisarts heeft mij op 14 jarige leeftijd van 0,15 ethynilestradiol naar 0,50 microgynon over laten stappen. Ik had last van hevige menstruatie klachten en het leek haar een goed idee om er meteen een zwaardere pil tegenover te gooien. Ik had er vertrouwen in dat zij mij het juiste advies zou kunnen geven, aangezien ik zelf nog jong was, niet veel ervaring had en zij ui[lees meer...]teraard de huisarts is. Kort daarna begon ik klachten te ontwikkelen. Met de jaren zijn deze steeds erger geworden. Ik ben ontelbare keren teruggegaan naar de huisarts en doorverwezen naar t ziekenhuis om erachter te komen waar het aan kon liggen. Ik ben doorverwezen naar de psycholoog wegens uitbuien, stemmingswisselingen, extreme vermoeidheid en ik voelde mij mezelf niet meer. Ik ben 16 kilo aangekomen, kreeg heftige acne op mijn schouders en af en toe in het gezicht sinds ik aan deze pil begon & kreeg last van migraine, allergieën die ik nooit eerder had, wazig denken etc. De vermoeidheid was toch wel het ergst, ik ben in mijn examenjaar maar een paar uur per week naar school geweest omdat mijn lichaam te uitgeput was. Van nature ben ik altijd een ontzettend energiek en positief persoon, ik voelde me echt mezelf niet meer & de dokters en het ziekenhuis wisten maar niet wat er aan de hand kon zijn. Ze gooide het op de pubertijd en stress, nadat ze niks konden vinden en geen onderzoek naar mijn pil deden. Zelf had ik geen idee dat dit allemaal door deze pil kon komen, ik vertrouwde erop dat de doktoren zelf ook doorhadden dat ik deze zware pil slikte en mijn klachten zijn pas begonnen na de pil. Echter bleef mijn huisarts beweren dat het niet aan de pil kon liggen. Zij nam mijn klachten totaal niet serieus. Ik ben nu 18 en de klachten worden alsmaar erger en erger, daarom ben ik zelf op onderzoek uit gegaan. Hierdoor heb ik besloten om direct te stoppen met deze pil. Het heeft mijn lichaam echt vergiftigd en een groot deel van mijn jeugd zwaarder dan nodig maakt. Het enige voordeel is dat het mij wel altijd beschermd heeft tegen zwangerschap, maar als al deze klachten de voorwaarden moeten zijn, vind ik liever een alternatieve anticonceptie. Het is belachelijk dat de medische wereld je zo makkelijk zulke troep voorschrijft. Wees je bewust van wat het je lichaam aan doet. Mijn klachten waren misschien wat extreem, ik heb de pech dat ik erg gevoelig ben, maar ondanks dat doet deze pil je lichaam niet veel goeds.
06-11-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vrij jong begonnen met de pil. Het was eerst een lage dosis, maar omdat ik hevige buikpijnen bleef houden kreeg ik de microgynon. Helaas ook bij dit middel nog steeds veel buikpijn en steeds erger wordende moodwings.
29-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.
17-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik gebruik al 4 jaar microgynon 30, daarvan kreeg ik doorbraakbloedingen. Van de huisarts kreeg ik microgynon 50, na een paar dagen werd ik gek vanmezelf. Ik ben altijd vrolijk, dat was met deze pil ver te zoeken. Ik piekerde over alles, ik vond niets meer leuk, het ene moment was ik een beetje blij en het andere moment was ik helemaal niet blij met mezelf of met mn leven.[lees meer...] Ik ben maar snel gestopt, nu ga ik microgynon 30 weer proberen. Als dat niet werkt ga ik een alternatief zoeken.
23-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik kreeg deze nadat ik 2x door een lichtere pil heen zwanger ben geraakt. 1e x dacht ik dat het aan mij lag,keer vergeten,diarree gehad ofzo. 2e x zwanger wist ik het zeker,pil te licht. Dus kreeg van de huisarts deze pil. Al vrij snel kreeg ik heftige stemmingswisselingen maar zelden vrolijk. Tussen depressief en neutraal humeur in. Veel huilen,nergens zin in,alleen maa[lees meer...]r negatieve gedachten,vaak boos en geïrriteerd. Na een strip direct gestopt. Wij stappen over op condooms, spoedig steriliseren. Ons gezin is toch compleet. Ongelooflijk wat een rommel je allemaal slikt. En pas op met eem.(te) lichte pil,ik was 2x zwanger ondanks goed gebruik. Dat was de Ethinylestradiol/desogestrel 0,03/0,15
21-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.
01-09-2017

Acne/puistjes

Hele fijne pil, ervaar niets anders ten opzichte van een pilvrij bestaan. Heerlijk!
17-07-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Misselijkheid, het gevoel alsof je elke ochtend misselijk bent te vergelijken met ochtend misselijkheid bij zwangerschap, soms tot vaak ook hoofdpijn.
Pagina 1 van 4

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!