ziekte

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor abnormaal vaginaal bloedverlies

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: abnormaal vaginaal bloedverlies

11-11-2022 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik moet dit medicijn 2x per jaar omdat ik o.a. pcos heb. Nooit bijwerkingen gehad op deze keer een opgeblazen gevoel in mijn darmen na.

Yasmin

03-09-2022 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/drospirenon

Lucrin

13-08-2022 | Vrouw | 53
leuproreline
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Nooit gynaecologische problemen gehad en 3 kinderen gekregen zonder problemen. Maar half jaar geleden ineens heeel erg veel bloedverlies met grote stolsels gehad. Binnen paar dagen kreeg ik n bloedtransfusie omdat m’n hb nog maar 3 bleek.. heel heftig om geen controle over je lijf te hebben! Daarna van alles geprobeerd ;weer aan de pil die slik ik al n half jaar door,[lees meer...] poliep in baarmoeder verwijderd etc..en nu sinds bijna 2 weken aan de Lucrininjectie in laatste poging om bloedingen te stoppen..die gaan al half jaar door geen dag zonder dus erg uitputtend en ik slik weer ijzertabletten omdat m’n ferritine superlaag blijft(2 slechts) terwijl m’n hb weer uit gevarenzone is.. Ik ben erg bang voor de bijwerking..ik moest extra nog 2 weken de pil blijven slikken dus ik ben benieuwd hoe t volgende week gaat.. Vooral heel veel stijfheid, spierpijn weinig eetlust en emotioneel wrak...moeite met concentratie en soms wazig zien en vooral s avonds harde opgezette buik. Gelukkig nu nog geen migraine daar ben ik t bangste voor omdat ik dat tot n half jaar geleden heel erg had voor iedere menstruatie..ik hoop dat de overgang die maar uitblijft de oorzaak is…Benieuwd of er meer mensen zijn met ervaring migraine icm lucringebruik ..?

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

Microgynon '20'

01-08-2022 | Vrouw | 38
ethinylestradiol/levonorgestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
1.5 maand heel misselijk geweest. Ik neem ze nu samen met een pilletje tegen misselijkheid en tijdens het eten. dat helpt. Mijn borsten doen pijn . Nu is de misselijkheid wat beter nu krijg ik tussentijdse bloedingen.

25-07-2022 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bloedingen van 3,5 week een paar dagen pauze en weer opnieuw. Dus zou primolut moeten helpen alles weer op orde te krijgen. Ik raad het sterk af! Enorme buikpijn, overgeven, zo’n opgezette buik dat ik wel zwanger lijk en enorme depressie gevoelens. Vind het een gevaarlijk medicijn.

Depo-Provera '150' (prikpil)

24-07-2022 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron parenteraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik had altijd hele erge menstruatie was net 16 en begon met de pil maar dat werkte niet ben toen ik 21 was met de prikpil begonnen in het begin een paar keer beetje bloedverlies al snel van elke 12 weken naar elke 10 weken prikken heb 1 x een staafje geprobeerd in m’n arm en dat na 7 maanden laten verwijderen wat een hel 7 maanden lang bloed en zoveel dat ik bloedarmoede [lees meer...]had en zelfs een ijzer infuus moest erna de prikpil weer terug maar nu is het nog geen 6 weken dat hij geprikt is en heb buikpijn en bloedverlies is het mogelijk dat de prikpil niet meer voldoende is na ruim 20 jaar iets anders is geen optie iemand een optie wat nog te doen

Flagyl

08-07-2022 | Vrouw | 41
metronidazol
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik lijd aan heel veel vuilverlies. Met inlegkruisje verdubbeld dit. Volgens de dokter was het raadzaam om deze kuur eens te volgen.

Kyleena

04-06-2022 | Vrouw | 18
levonorgestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn mening over deze spiraal is wel nodig. Sinds me 14de tor 17 aan de pil gezeten te hebben en daar niet mezelf hebben gevoeld, altijd misselijk door niet eten enzovoort leek het mij nodig om aan de spiraal te gaan. Spiraal sinds september, ging makkelijk met zetten. Uiteindelijk erachter gekomen dat draadjes niet te vinden waren maar naar binnen waren geklapt. Nu sinds [lees meer...]een paar weken een depressief gevoel hebben, sinds februari niet ongesteld zijn geweest maar alsnog een depressief gevoel hebben in mijn favoriete maanden.

Cerazette (minipil)

16-05-2022 | Vrouw | 37
desogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na bloedarmoede te hebben gekregen van mijn hevige menstruatie Ben ik op deze pil gegaan Delamonie . In het begin 3maanden lang bloedverlies heel erg lastig maar nog altijd beter dan hevig.Naar pas 3maanden kwam langzaam de boel tot rust .De op vliegers en hevige bloedingen waren eindelijk over.de ijzer tabletten hebben de bloedarmoede ook weg gekregen.Ben erg blij met dez[lees meer...]e pil omdat ik geen hevige bloeding meer heb er is wel niet veel regelmaat maar daar is prima me te leven.

10-05-2022 | Vrouw | 19
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 19 jaar en kreeg inmiddels 4 maanden geleden mijn implanon. Grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Na 1 week begon ik met bloeden en het is sinds dien niet gestopt. Ik bloed nu meer en erger dan voor de implanon. Ook heb ik acne gekregen, wat ik nooit eerder heb gehad. Pijnlijke borsten, gewochtstoename, moeheid, hoofdpijn en geen energie zijn ook nog bijwe[lees meer...]rkingen. Maar, het aller ergste vind ik het effect op mijn emoties. Na 1 maand was ik extreem emotioneel. Ik huilde om alles. Na 2 maanden, kreeg ik periodes van emotieloosheid. Ik voelde gewoon NIKS meer. Geen verdriet, geen woede, geen medeleven en geen blijdschap. Heb mu regelmatig last van dagen of weken van emotieloosheid. Dames, neem NOOIT een implanon. Wat een ontiegelijke troep. Het haalt heel je hormonen door de war. De grootste fout van mijn leven. Heb gewoon letterlijk 4 maanden van mijn leven verspild

T-Safe

01-04-2022 | Vrouw | 21
koperhoudend spiraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hallo, kan iemand mij helpen? Ik heb vorige zomer in juli een koperspiraal laten steken en ben ook meteen gestopt met de minipil. 6 weken later eerste controle en hij was gezakt maar ze hebben hem terug op zijn plek kunnen duwen. Nog eens 6 weken later weer controle en toen zat hij perfect. Nu toen ik hem heb laten plaatsen hebben ze ook per toeval PCOS ontdekt. Van ju[lees meer...]li tot Oktober heb ik geen menstruatie gehad, en dan eindelijk eind oktober mijn eerste menstruatie met de koperspiraal. Had erge buikkrampen maar het bloeden viel wel mee. Dan 2 maanden later weer een menstruatie en zelfde klachten. Nu heb ik sinds januari geen menstruatie meer gehad, maar heb al 5 weken aan een stuk doorbraakbloedingen, vooral sochtends is het heel veel. Dokter zegt dat het geen kwaad kan maar moet wel afspraak maken voor een echo. Iemand nog ervaringen met tussentijdse bloedingen bij koperspiraal? Of met PCOS en koperspiraal? Het is niet super storend, ik wil gewoon weten of het normaal is. Alvast bedankt!

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

05-09-2021 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In eerste instantie heerlijk dat ik nergens over na hoefde te denken en mijn menstruatie uitbleef. Maar helaas nam mijn gewicht toe en was ik 2 maanden na start van gebruik zwaar depressief. Niet meteen de link gelegd met de implanon. Mijn depressie werd steeds erger, waardoor er zelfs voorzorgsmaatregelen genomen moesten worden zodat ik mezelf niets aan zou doen. Na 9 maa[lees meer...]nden kwam mijn menstruatie ineens weer en heb ik de implanon laten verwijderen. Snel daarna verdwenen ook mijn angsten, onzekerheden maar bovenal; de suïcidale gedachten en de depressie! Nooit meer hormonen voor mij

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

Qlaira

23-08-2021 | Vrouw | 18
estradiol / dienogest
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas is deze pil uit de handel gehaald toen ik van het weekend naar de 24 uur apotheek ging met herhaalrecept bij geen enkele apotheek meer verkrijgbaar nou heb ik opgezocht en de Zoely pil zou eventueel als vervanger kunnen gebruikt worden maar deze heeft toch een iets andere samenstelling en microgynon 50 had ze eerst daar voelde ze zich vreselijk naar en depressief va[lees meer...]n ik vraag verwijzing voor Gynocoloog want dat abnormaal bloed verlies echt met stolsels altijd doorlekken maandverband en tampons is gewoon niet te doen

Femoston continu

22-08-2021 | Vrouw | 70
estradiol / dydrogesteron continu
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 70 jaar en heb elk uur opvliegers waar ook nog paniekgevoelens aan vooraf gaan. Valt echt niet mee te leven. Heb dit al vanaf de overgang sinds mijn 50 ste jaar en schijnt maar niet over te gaan. Echt afschuwelijk.

18-08-2021 | Vrouw | 48

Cyclokapron

14-08-2021 | Vrouw | 53
tranexaminezuur
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik krijg merkloze tranexaminezuur, niet Cyclokapron. Op zich werken de pillen goed, echter de eerste dosis werkt bij mij niet. Ik las dat bij sommige het de ene keer wel en de andere keer niet werkt, bij mij gaat het bijna altijd om de eerste dosis die niet werkt.

Progynova

05-08-2021 | Vrouw | 86
estradiol oraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Verschrikkelijk middel. Eerste twee dagen huil uitbraken en ontzettende moeheid. Later aanvallen van zweten, duizeliheid, misselijkheid. Eerst liggen of slapen voor dat het weer overging. Ontzettend veel ongemakken aan beleefd het scheelt dat ik vakantie had en kon liggen wanneer ik wou, tijdens het werken had ik dit middel nooit kunnen nemen. Voor mij te intens.

Diazemuls

25-07-2021 | Vrouw | 15
diazepam

Evra (pleister)

02-04-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/norelgestromin
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb nu mijn 1e stopweek van de pleister en ik bloed nu al 3 weken heel heftig de dokter zegt na 2 maanden proberen word het al minder want het lichaam moet wennen. Ik heb best wel last van de bijwerkingen bvb gevoelige borsten en vaak hoofdpijn en misselijk in de ochtend.. Kort gezegt je bent schijnzwanger 😂 verschrikkelijk maarja nog maar even doorzetten

Yasmin

22-03-2021 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/drospirenon
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik neem nu ca 4 maand deze pil; menstruatiebloedingen zijn wel minder sterk maar ik heb last van tussentijds bloedverlies. Ik neem de pilstrip zeer regelmatig. Ook nog altijd wel last van wat hoofdpijn voor of tijdens mijn regels. Ik ben wel 17 jaar pilvrij geweest en nu ik 40 ben, neem ik dit terug.

Canesten gyno

03-03-2021 | Vrouw | 21
clotrimazol

Depo-Provera '150' (prikpil)

10-02-2021 | Vrouw | 16
medroxyprogesteron parenteraal

07-02-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel heftige bloedingen is er besloten voor een spiraaltje,maar helaas nog steeds heftige bloedingen.dus maar eruit gehaald.toen gingen we over op de implanon. Heb nu een paar maanden de implanon,maar ben al vanaf het begin ongesteld gebleven,wel 5 weken en dan 3 weken niet,en toen weer 5 weken en dan weer 3 weken niet,en zo gaat het maar door.het is verschrikkelijk .s[lees meer...]ta nu op de lijst voor novasure, hopen dat dit gaat helpen ,want het is een ramp. Heeft er iemand ook ervaring hiermee.

Canesten gyno

02-02-2021 | Vrouw | 18
clotrimazol
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)