Abnormaal vaginaal bloedverlies

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor abnormaal vaginaal bloedverlies

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: abnormaal vaginaal bloedverlies

18-03-2024 | Vrouw | 55
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ivm vleesbomen zeer hevig bloedverlies tijdens de overgang Primolut gekregen. Dit nadat Tranexaminezuur niet bleek te werken. Er ging een wereld voor me open... nog nooit sliep ik zo goed, voelde ik me minder opgejaagd, kreeg een betere eetlust en stoelgang, zelfs mijn huid en haar verbeterde aanzienlijk. Er kwam rust in mijn hoofd en lijf. Mede ook omdat het hevige bloede[lees meer...]n met enorme stolsels natuurlijk eindelijk stopte. Wat een intrigerende materie zijn hormonen toch. De enige bijwerking was dat ik zweet aanvallen kreeg op de raarste momenten. Waarschijnlijk zijn dat de opvliegers waar zoveel vrouwen over klagen maar ik nooit had ervaren. Ook ben ik wat aangekomen maar dat was met mijn 53 kilo voorheen eigenlijk best een verbetering. Al met al een enorme contrast met wat ik hier van andere vrouwen lees. Na 30 dagen slikken, waarbij de dosis werd verminderd naar 2 tabletten per dag volgde een hysteroscopie. Er was gelukkig geen kanker en de vleesboom was geslonken. Het stoppen met primolut ervaarde ik als een soort afkicken. Niet alleen de enorme onttrekkingsbloeding, die enigszins te behappen was met Tranexaminezuur viel zwaar, maar ook al mijn algehele welzijn verslechterde. Vervolgens kreeg ik voor 3 maanden de minipil voorgeschreven, maar na een maand moest die gestopt worden want ik voelde me totaal uit balans en ging tot overmaat van ramp weer net zo hevig bloeden als in het begin. Opnieuw aan de primolut dus maar het bloeden is echter niet meer helemaal gestopt. Vraag me wel af of het lang slikken van dit medicijn kan en op de lange termijn wel goed is? Binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog...

Duphaston

04-03-2024 | Vrouw | 52
dydrogesteron
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Pre overgang bloedingen met veel bloedstolsels . 3 mnd lang , werd steeds erger . 3 dagen 10 mg gebruikt en t was gelijk weg ❤️wil t nu 1 dag per week gebruiken , tegen verval en terugkomen . Heb ook koper spiraal . Erg gevoelig voor hormonen . Hier niks geen last van . Top spul tot nu toe

04-12-2023 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ga richting overgang en bleef maar ongesteld, daarom Primolut gekregen.

Cyclokapron

06-09-2023 | Vrouw | 38
tranexaminezuur
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben heel tevreden met dit medicijn. Ik zag er wat tegenop om het te slikken. Ik ben geen medicijnen slikker. Toch denk ik vaak: had ik dit maar eerder geweten. Voel mij een stuk vrijer tijdens maandelijks gedoe. Kan meer doen, zonder mij zorgen te maken/bezig te zijn met. Voel mij energieker. Bloedverlies neemt meestal met 50% of meer (3/4) af. Menstruatie duurt ook kor[lees meer...]ter. Neem het 2 a 2,5 dag in. Heb geen bijwerkingen. (Moest het streepje verder zetten om deze review te kunnen plaatsen.) Soms neem ik het niet, daar heb ik mijzelf dan mee. Veel beter (voor mij) dan alle hormonale opties. Bij twijfel zou ik zeggen: probeer het een keer. Het werkt vrij snel dus je merkt dan zelf of dit wel of niet voor je werkt.

09-08-2023 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik beklaag me zo ontzertende ik dat ROTDING liet plaatsen. Reden was omdat ik heel veel bloedverlies had en cyclussen van 20 dagen. Gynaecologe stelde mirena voor. Ik gebruikt al 20 jaar geen anti conceptie. Dus ik weet wat ik voel. Vanaf ik ze kreeg, hoofdpijn. Elke stap ik verzette was bonzend voorhoofd. Rugpijn niet normaal dat ik amper kon ademenen en kon zitten. Op d[lees meer...]e koop toe zag ze een cyste zitten. Ik wou na 1 maand een extra controle. Ik liet me overhalen ze nog iets te laten zitten. Maar bloedverlies had ik 2 maand elke dag met mirena en de pijnen. Dus na 2 maanden eruit dat ding. Maar dan. Om bij te wenen. In plaats dat het iogelost is, neen EXTREEM HAARVERLIES. Niet een beetje, maar hele strengen. Dat duurt nu al 6 weken. Ik ben 49j blond lange haren, maar heel fijn haar. En nu heb ik kale plekken en zo uitgedund. Ik neem nu Alline een suplement met biotonine en zink extra. Ik hoop dat het stopt. Maar huisarts zegt geduld. Door dat spiraal kwam mijn haar in rustfase en dan valt uit. Zo erg. Mirena NOOIT MEER !!!!!

10-07-2023 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Gezien de hoeveelheid bloedverlies tijdens mijn menstruatie (die overigens regelmatig was en met geen pijn) wilde ik een spiraal proberen. Het hevige bloedverlies komt bij mij door heel veel baarmoederslijmvlies en ik slik ijzertabletten. Het plaatsen viel me erg mee. Weinig van gemerkt. Misschien helpt het dat ik vier kinderen heb. De eerste maanden zou wat onregelm[lees meer...]atig bloedverlies normaal zijn. Bij mij bleef dat een jaar lang doorgaan. Na een jaar werd er gecontroleerd en bleek de spiraal niet meer goed te zitten!! Daardoor kan waarschijnlijk het onregelmatige bloedverlies. Het bloeden was in hoeveelheid veel minder maar in frequentie veel vaker waardoor ik bijna altijd met maandverband rondliep. Één keer 40 dagen achter elkaar. Tjah... Fijn was dat het zo weinig was en ik gewoon overal naartoe kon gaan maar dit vond ik echt te vaak en te lang. De spiraal werd gelijk vervangen door een nieuwe en nu met een controle na 6 weken. Hij zat nu nog steeds goed maar de onregelmatige en frequente bloedingen bleven na een half jaar nog. Ik heb de spiraal toen laten verwijderen. Nu mag ik erover nadenken of ik mijn baarmoeder eruit wil laten halen of een novasure behandeling. Ik wacht mijn normale cyclus even een tijdje af en beslis dan wat ik doe. Maar een spiraal was voor mij geen oplossing helaas.

Desogestrel

01-07-2023 | Vrouw | 43
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik gebruik 6 jaar deze pil ( centrafarm) Ik heb nergens geen last van gehad en was er zeer tevreden over. Totdat de fabrikant de samenstelling heeft aangepast. Er is iets veramderd aan deze minipil. Daardoor heb ik ontiegelijk veel bijwerkingen gekregen. Ik ben gaan kijken naar de samenstelling van deze pil voorheen en de nieuwe variant. Ongelooflijk hoeveel rotzooi er nu[lees meer...] in zit. Enorm veel last van hele vervelende bijwerkingen. Duizelig, klieren in nek opgezet, extreme vermoeidheid, buikpijn, een flink griepgevoel, angstig, geirriteerd. Ik ben blijdat ik naar een ander merk ben overgestapt. Alle bijwerkingen waren binnen enkele dagen verdwenen.

Tranexaminezuur

23-04-2023 | Vrouw | 50
tranexaminezuur
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het abnormaal vaginaal bloedverlies moest verholpen worden door tranexaminezuur. Dit heb ik twee keer een paar dagen geprobeerd met drie jaar verschil. Beide keren verloor ik terwijl ik deze medicatie gebruikte enorm veel stolsels bij de menstruatie. Het was een nachtmerrie, kon geen kant op. Ik heb over deze bijwerking niets in de bijsluiter gelezen, maar ik zou er wel re[lees meer...]kening mee houden. Mijn ijzerwaarde is door al deze toestanden enorm gedaald. Ik was toen tegen de 'gewoonte' van een week wel zes weken ongesteld. Nooit meer deze troep.

03-04-2023 | Vrouw | 57
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben al 6 jaar in de menopauze en begon te bloeden. Na echo en biopsie geen kanker gezien, wel grote vleesbomen. Eerste behandeling was 10 dagen Primolut. Na enkele dagen slikken werd ik ontzettend depressief, en bij het stoppen (ontrekkingsbloeding) verloor ik zo veel bloed dat ik niets meer kon. Inmiddels 2 weken verder, bloedarmoede, nog steeds depressief, en geen ve[lees meer...]rbetering van de klachten.

Zoely

17-02-2023 | Vrouw | 47
estradiol / nomegestrol
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op mijn 46e werden mijn menstruaties steeds heftiger vooral het bloeden. Een cadeautje overgehouden van het vaccin Jansen... Ik had zelf bloedarmoede erdoor gekregen. Ik ben heel blij met het advies van mijn huisarts. Een lichte pil met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Het bevalt zo goed dat ik zelfs niet meer durf te stoppen ermee. Ik doe wel echt een st[lees meer...]opweek en ben iedere keer weer blij.. als ik weer kan beginnen aan een een nieuwe strip. Raad deze pil 100 procent aan !!

12-02-2023 | Vrouw | 58
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik was 40 jaar Na een lange periode van heel veel en lang bloedverlies tijdens menstruaties, het proberen van De Pil en Nuvaring die beiden enorme depressieve gevoelens veroorzaakten was mijn laatste mogelijkheid (voor de keuze tot verwijdering van m'n baarmoeder) het Mirena spiraal. Na een paar maanden nam het bloedverlies af tot 0. Na 7,5 jaar heb ik em laten verwisselen[lees meer...] voor een nieuwe en ben daarna ook menstruatieloos gebleven. Ik ben er zelfs de overgang mee ingerold. Na het verwijderen van de laatste Mirena die ook 7,5 jaar heeft gezeten ben ik nooit meer ongesteld geworden. Prima!!

Saxenda

07-02-2023 | Vrouw | 60
liraglutide
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas vielen de bijwerkingen voor mij teveel tegen. Ik verloor wel veel kilo's. Maar dit weegt niet op tegen het feit hoe ellendig ik me door het gebruik van Saxenda. Ik heb het geprobeerd om even te stoppen en een lagere dosis te gebruiken. Maar helaas ik ben er erg ziek van. Stop met ingang van morgen definitief.

Ethinylestradiol/Drospirenon

03-02-2023 | Vrouw | 44
ethinylestradiol/drospirenon
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik deze pil al een half jaar en de slechtste bijwerking is sneller aankomen en meer honger hebben maar omdat ik altijd mager ben geweest zonder de pil is bijna 10 kilo aankomen niet zo erg en ik sport ook veel de rest ben ik wel tevreden mee en de menstruatie is veel minder geworden en minder pijnlijker en het meeste voordeel is dat deze pil mij geen klachten g[lees meer...]eeft in mijn benen zoals bij de Yasmin pil wel het geval is bij het s'morgens wakker worden voelde ik wel een heel erge verstijfde pijn in mijn been ,wel raar dat een pil met dezelfde hormonen toch een andere bijwerkingen geeft. .

Depo-Provera '150' (prikpil)

08-01-2023 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Vanwege adenomyose heel veel en heel lang bloedverlies elke maand. Tel daarbij op vreselijke buikpijn en rugpijn en de ellende was compleet. De prikpil is hier echt een uitkomst. Ik ben al jaren niet meer ongesteld! Zo blij mee. Ook tussendoor zonder problemen na het stoppen snel mijn cyclus terug en gemakkelijk zwanger geworden van alle 4 mijn kinderen.

Microgynon '50'

06-01-2023 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / levonorgestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Dit middel gaan gebruiken door onverklaarbaar hevig bloedverlies, endometriose, en kwaadaardige cellen bij een uitstrijkje in de baarmoeder. Dat jaar heb ik 358 van de 365 dagen hevig bloedverlies gehad, dit is alleen minder geworden na een zware kuur met Tranexaminezuur. Uiteindelijk is het bloeden pas gestopt toen ik helemaal gestopt was met de microgynon. De weggehaal[lees meer...]de cellen waren een grote zichtbare tumor geworden. Daarnaast heb ik van de eerste tot de laatste dag microgynin verhoging en koorts gehad, van 37,9 het laagste tot 39,3 het hoogste. Veel migraines, veel stemmingswisselingen, veel koorts, veel diaree, non stop bloedverlies.. Kortom, een hel! Helaas heeft de desogestrel die ik nu heb gekregen bijna precies het zelfde effect. Beide voor mij een hel.

Desogestrel

06-01-2023 | Vrouw | 31
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb dit medicijn gekregen nadat ik door behandelingen aan tumoren in mijn baarmoederhals en endometriose, geen herkenbare cyclus meer heb. Ik ben door deze klachten begonnen met de combinatie pil, dit maakte het alleen maar erger. In plaats van het verminderen van de bloedingen, verloor ik in een kalenderjaar 358 van de 365 dagen (veel) bloed. Ik bleek slecht op hormon[lees meer...]en te reageren. Overgestapt sinds een paar weken op dit middel, op aandringen van mijn behandelaar, terwijl de vorige behandelaar zei dat ik nooit meer hormonen mocht gebruiken. Bijwerkingen: Iedere dag (veel) bloedverlies, hevige pijn in onderbuik, misselijk, spugen, diarree, zere borsten, migraine, depressief, en ik word zwaarder. Ik moest het 2 maanden proberen, ik hoop dat die snel voorbij zijn. Wat een hel.

11-11-2022 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik moet dit medicijn 2x per jaar omdat ik o.a. pcos heb. Nooit bijwerkingen gehad op deze keer een opgeblazen gevoel in mijn darmen na.

Yasmin

03-09-2022 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/drospirenon

Lucrin

13-08-2022 | Vrouw | 53
leuproreline
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Nooit gynaecologische problemen gehad en 3 kinderen gekregen zonder problemen. Maar half jaar geleden ineens heeel erg veel bloedverlies met grote stolsels gehad. Binnen paar dagen kreeg ik n bloedtransfusie omdat m’n hb nog maar 3 bleek.. heel heftig om geen controle over je lijf te hebben! Daarna van alles geprobeerd ;weer aan de pil die slik ik al n half jaar door,[lees meer...] poliep in baarmoeder verwijderd etc..en nu sinds bijna 2 weken aan de Lucrininjectie in laatste poging om bloedingen te stoppen..die gaan al half jaar door geen dag zonder dus erg uitputtend en ik slik weer ijzertabletten omdat m’n ferritine superlaag blijft(2 slechts) terwijl m’n hb weer uit gevarenzone is.. Ik ben erg bang voor de bijwerking..ik moest extra nog 2 weken de pil blijven slikken dus ik ben benieuwd hoe t volgende week gaat.. Vooral heel veel stijfheid, spierpijn weinig eetlust en emotioneel wrak...moeite met concentratie en soms wazig zien en vooral s avonds harde opgezette buik. Gelukkig nu nog geen migraine daar ben ik t bangste voor omdat ik dat tot n half jaar geleden heel erg had voor iedere menstruatie..ik hoop dat de overgang die maar uitblijft de oorzaak is…Benieuwd of er meer mensen zijn met ervaring migraine icm lucringebruik ..?

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

Microgynon '20'

01-08-2022 | Vrouw | 38
ethinylestradiol/levonorgestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
1.5 maand heel misselijk geweest. Ik neem ze nu samen met een pilletje tegen misselijkheid en tijdens het eten. dat helpt. Mijn borsten doen pijn . Nu is de misselijkheid wat beter nu krijg ik tussentijdse bloedingen.

25-07-2022 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bloedingen van 3,5 week een paar dagen pauze en weer opnieuw. Dus zou primolut moeten helpen alles weer op orde te krijgen. Ik raad het sterk af! Enorme buikpijn, overgeven, zo’n opgezette buik dat ik wel zwanger lijk en enorme depressie gevoelens. Vind het een gevaarlijk medicijn.

Depo-Provera '150' (prikpil)

24-07-2022 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron parenteraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik had altijd hele erge menstruatie was net 16 en begon met de pil maar dat werkte niet ben toen ik 21 was met de prikpil begonnen in het begin een paar keer beetje bloedverlies al snel van elke 12 weken naar elke 10 weken prikken heb 1 x een staafje geprobeerd in m’n arm en dat na 7 maanden laten verwijderen wat een hel 7 maanden lang bloed en zoveel dat ik bloedarmoede [lees meer...]had en zelfs een ijzer infuus moest erna de prikpil weer terug maar nu is het nog geen 6 weken dat hij geprikt is en heb buikpijn en bloedverlies is het mogelijk dat de prikpil niet meer voldoende is na ruim 20 jaar iets anders is geen optie iemand een optie wat nog te doen

Flagyl

08-07-2022 | Vrouw | 41
metronidazol
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik lijd aan heel veel vuilverlies. Met inlegkruisje verdubbeld dit. Volgens de dokter was het raadzaam om deze kuur eens te volgen.

Kyleena

04-06-2022 | Vrouw | 18
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn mening over deze spiraal is wel nodig. Sinds me 14de tor 17 aan de pil gezeten te hebben en daar niet mezelf hebben gevoeld, altijd misselijk door niet eten enzovoort leek het mij nodig om aan de spiraal te gaan. Spiraal sinds september, ging makkelijk met zetten. Uiteindelijk erachter gekomen dat draadjes niet te vinden waren maar naar binnen waren geklapt. Nu sinds [lees meer...]een paar weken een depressief gevoel hebben, sinds februari niet ongesteld zijn geweest maar alsnog een depressief gevoel hebben in mijn favoriete maanden.

Cerazette (minipil)

16-05-2022 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na bloedarmoede te hebben gekregen van mijn hevige menstruatie Ben ik op deze pil gegaan Delamonie . In het begin 3maanden lang bloedverlies heel erg lastig maar nog altijd beter dan hevig.Naar pas 3maanden kwam langzaam de boel tot rust .De op vliegers en hevige bloedingen waren eindelijk over.de ijzer tabletten hebben de bloedarmoede ook weg gekregen.Ben erg blij met dez[lees meer...]e pil omdat ik geen hevige bloeding meer heb er is wel niet veel regelmaat maar daar is prima me te leven.

Implanon (hormoonimplantaat)

10-05-2022 | Vrouw | 19
etonogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 19 jaar en kreeg inmiddels 4 maanden geleden mijn implanon. Grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Na 1 week begon ik met bloeden en het is sinds dien niet gestopt. Ik bloed nu meer en erger dan voor de implanon. Ook heb ik acne gekregen, wat ik nooit eerder heb gehad. Pijnlijke borsten, gewochtstoename, moeheid, hoofdpijn en geen energie zijn ook nog bijwe[lees meer...]rkingen. Maar, het aller ergste vind ik het effect op mijn emoties. Na 1 maand was ik extreem emotioneel. Ik huilde om alles. Na 2 maanden, kreeg ik periodes van emotieloosheid. Ik voelde gewoon NIKS meer. Geen verdriet, geen woede, geen medeleven en geen blijdschap. Heb mu regelmatig last van dagen of weken van emotieloosheid. Dames, neem NOOIT een implanon. Wat een ontiegelijke troep. Het haalt heel je hormonen door de war. De grootste fout van mijn leven. Heb gewoon letterlijk 4 maanden van mijn leven verspild

T-Safe

01-04-2022 | Vrouw | 21
koperhoudend spiraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hallo, kan iemand mij helpen? Ik heb vorige zomer in juli een koperspiraal laten steken en ben ook meteen gestopt met de minipil. 6 weken later eerste controle en hij was gezakt maar ze hebben hem terug op zijn plek kunnen duwen. Nog eens 6 weken later weer controle en toen zat hij perfect. Nu toen ik hem heb laten plaatsen hebben ze ook per toeval PCOS ontdekt. Van ju[lees meer...]li tot Oktober heb ik geen menstruatie gehad, en dan eindelijk eind oktober mijn eerste menstruatie met de koperspiraal. Had erge buikkrampen maar het bloeden viel wel mee. Dan 2 maanden later weer een menstruatie en zelfde klachten. Nu heb ik sinds januari geen menstruatie meer gehad, maar heb al 5 weken aan een stuk doorbraakbloedingen, vooral sochtends is het heel veel. Dokter zegt dat het geen kwaad kan maar moet wel afspraak maken voor een echo. Iemand nog ervaringen met tussentijdse bloedingen bij koperspiraal? Of met PCOS en koperspiraal? Het is niet super storend, ik wil gewoon weten of het normaal is. Alvast bedankt!

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

Orgametril

03-10-2021 | Vrouw | 48
lynestrenol
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.