ziekte

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor abnormaal vaginaal bloedverlies

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: abnormaal vaginaal bloedverlies

04-06-2022 | Vrouw | 18
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn mening over deze spiraal is wel nodig. Sinds me 14de tor 17 aan de pil gezeten te hebben en daar niet mezelf hebben gevoeld, altijd misselijk door niet eten enzovoort leek het mij nodig om aan de spiraal te gaan. Spiraal sinds september, ging makkelijk met zetten. Uiteindelijk erachter gekomen dat draadjes niet te vinden waren maar naar binnen waren geklapt. Nu sinds [lees meer...]een paar weken een depressief gevoel hebben, sinds februari niet ongesteld zijn geweest maar alsnog een depressief gevoel hebben in mijn favoriete maanden.

Cerazette (minipil)

16-05-2022 | Vrouw | 37
desogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na bloedarmoede te hebben gekregen van mijn hevige menstruatie Ben ik op deze pil gegaan Delamonie . In het begin 3maanden lang bloedverlies heel erg lastig maar nog altijd beter dan hevig.Naar pas 3maanden kwam langzaam de boel tot rust .De op vliegers en hevige bloedingen waren eindelijk over.de ijzer tabletten hebben de bloedarmoede ook weg gekregen.Ben erg blij met dez[lees meer...]e pil omdat ik geen hevige bloeding meer heb er is wel niet veel regelmaat maar daar is prima me te leven.

10-05-2022 | Vrouw | 19
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 19 jaar en kreeg inmiddels 4 maanden geleden mijn implanon. Grootste fout die ik in mijn leven heb gemaakt. Na 1 week begon ik met bloeden en het is sinds dien niet gestopt. Ik bloed nu meer en erger dan voor de implanon. Ook heb ik acne gekregen, wat ik nooit eerder heb gehad. Pijnlijke borsten, gewochtstoename, moeheid, hoofdpijn en geen energie zijn ook nog bijwe[lees meer...]rkingen. Maar, het aller ergste vind ik het effect op mijn emoties. Na 1 maand was ik extreem emotioneel. Ik huilde om alles. Na 2 maanden, kreeg ik periodes van emotieloosheid. Ik voelde gewoon NIKS meer. Geen verdriet, geen woede, geen medeleven en geen blijdschap. Heb mu regelmatig last van dagen of weken van emotieloosheid. Dames, neem NOOIT een implanon. Wat een ontiegelijke troep. Het haalt heel je hormonen door de war. De grootste fout van mijn leven. Heb gewoon letterlijk 4 maanden van mijn leven verspild

T-Safe

01-04-2022 | Vrouw | 21
koperhoudend spiraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hallo, kan iemand mij helpen? Ik heb vorige zomer in juli een koperspiraal laten steken en ben ook meteen gestopt met de minipil. 6 weken later eerste controle en hij was gezakt maar ze hebben hem terug op zijn plek kunnen duwen. Nog eens 6 weken later weer controle en toen zat hij perfect. Nu toen ik hem heb laten plaatsen hebben ze ook per toeval PCOS ontdekt. Van ju[lees meer...]li tot Oktober heb ik geen menstruatie gehad, en dan eindelijk eind oktober mijn eerste menstruatie met de koperspiraal. Had erge buikkrampen maar het bloeden viel wel mee. Dan 2 maanden later weer een menstruatie en zelfde klachten. Nu heb ik sinds januari geen menstruatie meer gehad, maar heb al 5 weken aan een stuk doorbraakbloedingen, vooral sochtends is het heel veel. Dokter zegt dat het geen kwaad kan maar moet wel afspraak maken voor een echo. Iemand nog ervaringen met tussentijdse bloedingen bij koperspiraal? Of met PCOS en koperspiraal? Het is niet super storend, ik wil gewoon weten of het normaal is. Alvast bedankt!

Primolut N

05-11-2021 | Vrouw | 52
norethisteron
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

05-09-2021 | Vrouw | 35
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In eerste instantie heerlijk dat ik nergens over na hoefde te denken en mijn menstruatie uitbleef. Maar helaas nam mijn gewicht toe en was ik 2 maanden na start van gebruik zwaar depressief. Niet meteen de link gelegd met de implanon. Mijn depressie werd steeds erger, waardoor er zelfs voorzorgsmaatregelen genomen moesten worden zodat ik mezelf niets aan zou doen. Na 9 maa[lees meer...]nden kwam mijn menstruatie ineens weer en heb ik de implanon laten verwijderen. Snel daarna verdwenen ook mijn angsten, onzekerheden maar bovenal; de suïcidale gedachten en de depressie! Nooit meer hormonen voor mij

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

Qlaira

23-08-2021 | Vrouw | 18
estradiol / dienogest
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas is deze pil uit de handel gehaald toen ik van het weekend naar de 24 uur apotheek ging met herhaalrecept bij geen enkele apotheek meer verkrijgbaar nou heb ik opgezocht en de Zoely pil zou eventueel als vervanger kunnen gebruikt worden maar deze heeft toch een iets andere samenstelling en microgynon 50 had ze eerst daar voelde ze zich vreselijk naar en depressief va[lees meer...]n ik vraag verwijzing voor Gynocoloog want dat abnormaal bloed verlies echt met stolsels altijd doorlekken maandverband en tampons is gewoon niet te doen

Femoston continu

22-08-2021 | Vrouw | 70
estradiol / dydrogesteron continu
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben 70 jaar en heb elk uur opvliegers waar ook nog paniekgevoelens aan vooraf gaan. Valt echt niet mee te leven. Heb dit al vanaf de overgang sinds mijn 50 ste jaar en schijnt maar niet over te gaan. Echt afschuwelijk.

18-08-2021 | Vrouw | 48

Cyclokapron

14-08-2021 | Vrouw | 53
tranexaminezuur
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik krijg merkloze tranexaminezuur, niet Cyclokapron. Op zich werken de pillen goed, echter de eerste dosis werkt bij mij niet. Ik las dat bij sommige het de ene keer wel en de andere keer niet werkt, bij mij gaat het bijna altijd om de eerste dosis die niet werkt.

Progynova

05-08-2021 | Vrouw | 86
estradiol oraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Verschrikkelijk middel. Eerste twee dagen huil uitbraken en ontzettende moeheid. Later aanvallen van zweten, duizeliheid, misselijkheid. Eerst liggen of slapen voor dat het weer overging. Ontzettend veel ongemakken aan beleefd het scheelt dat ik vakantie had en kon liggen wanneer ik wou, tijdens het werken had ik dit middel nooit kunnen nemen. Voor mij te intens.

Diazemuls

25-07-2021 | Vrouw | 15
diazepam

Evra (pleister)

02-04-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/norelgestromin
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb nu mijn 1e stopweek van de pleister en ik bloed nu al 3 weken heel heftig de dokter zegt na 2 maanden proberen word het al minder want het lichaam moet wennen. Ik heb best wel last van de bijwerkingen bvb gevoelige borsten en vaak hoofdpijn en misselijk in de ochtend.. Kort gezegt je bent schijnzwanger 😂 verschrikkelijk maarja nog maar even doorzetten

Yasmin

22-03-2021 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/drospirenon
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik neem nu ca 4 maand deze pil; menstruatiebloedingen zijn wel minder sterk maar ik heb last van tussentijds bloedverlies. Ik neem de pilstrip zeer regelmatig. Ook nog altijd wel last van wat hoofdpijn voor of tijdens mijn regels. Ik ben wel 17 jaar pilvrij geweest en nu ik 40 ben, neem ik dit terug.

Canesten gyno

03-03-2021 | Vrouw | 21
clotrimazol

Depo-Provera '150' (prikpil)

10-02-2021 | Vrouw | 16
medroxyprogesteron parenteraal

07-02-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel heftige bloedingen is er besloten voor een spiraaltje,maar helaas nog steeds heftige bloedingen.dus maar eruit gehaald.toen gingen we over op de implanon. Heb nu een paar maanden de implanon,maar ben al vanaf het begin ongesteld gebleven,wel 5 weken en dan 3 weken niet,en toen weer 5 weken en dan weer 3 weken niet,en zo gaat het maar door.het is verschrikkelijk .s[lees meer...]ta nu op de lijst voor novasure, hopen dat dit gaat helpen ,want het is een ramp. Heeft er iemand ook ervaring hiermee.

Canesten gyno

02-02-2021 | Vrouw | 18
clotrimazol

01-02-2021 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een mislukte novasure behandeling, waar ik na 10 weken nog steeds bleef bloeden, vervolgens een anticonceptiepil te hebben geslikt waar spotting en bloedingen doorheen kwamen nu met orgametril bezig om me droog te krijgen. Helaas veel last van de bijwerkingen, zoals gewichtstoename, nachtelijk transpireren, buikpijn, misselijkheid, wisselende stemmingen en slecht slapen[lees meer...] waardoor ik enorm moe ben. Bij 5 mg last van spotting, verhoogd naar 10 mg en vervolgens dus last van een groot deel van de hierboven genoemde bijwerkingen, maar nu wel droog... Hopen dat wachtlijst voor baarmoederverwijdering niet te lang is... Dit is niet leuk meer...

Cerazette (minipil)

19-01-2021 | Vrouw | 25
desogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Minimaal 3 maanden proberen, dan zullen de meeste klachten ophouden! Na jaren lang zoeken naar de juiste pil heb ik hem eindelijk gevonden. Ik heb zeer hevige menstruaties waardoor ik alleen de dag door kwam met zware pijnstillers en stollingsmedicatie. Ik heb diverse pillen geprobeerd, maar van allen kreeg ik depressieve klachten. Bij de minipil geen enkel probleem gehad.[lees meer...] Ik voel me erg goed, stabieler juist dan normaal. Mijn PMS-klachten zijn veel minder geworden en ik bloed niet meer. De eerste drie maanden was zwaar, want ik heb maar 14 dagen in totaal gehad waarop ik niet bloedde.. Soms heviger dan andere dagen, maar nooit zo heftig als mijn normale menstruatie. Vlak voordat de derde maand zou ingaan stopte het bloeden en het is niet meer gestart. Heerlijk dat ik niet meer om mijn menstruatie hoef heen te plannen, en me ook nog eens goed voel! Wat een verademing.

17-01-2021 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bij het inzetten van de kylenaa schreeuwde ik het uit van de pijn. Na de tijd tot op heden, kon ik geen zit houding aannemen. Ik heb hem nu sinds september en al een aantal keren naar de huisarts geweest. Aankomende woensdag heb ik weer een afspraak over: hoe nu verder? Ik wil dat ze het eruit halen. In het verleden heb ik van alles geprobeerd: de pil 20, 30, 50 en de 3f[lees meer...]asen pil gehad. Ook twee keer de implanon gehad. Die beviel me de eerste 3 jaar heel goed, maar toen de nieuwe gezet werd kreeg ik heftige bijwerkingsklachten.

Progynova

14-01-2021 | Vrouw | 30
estradiol oraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Jaren rondgelopen met constant bloedverlies. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door te dun baarmoederslijmvlies & PCOS. Elke mogelijke pil geprobeerd (en ook zonder pil), maar altijd keerde het bloedverlies na enkele maanden weer terug. Met progynova erbij is mijn baarmoederslijmvlies weer dikker en voel ik me fantastisch. Het bloedverlies is opgehouden (enkel reguliere ong[lees meer...]esteldheid 7 dagen per 28 dagen) en ik ben blij. Arts is terughoudend in het langdurig voorschrijven, maar ik hoop alsnog een langlopend recept te krijgen, want eigenlijk wil ik niet meer zonder!

08-01-2021 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Nooit geen kyleena meer ik heb deze laten plaatsen na mijn abortus, en ik raad deze niet aan!! 1 jaar nu de kyleena ik laat hem verwijderen ! Enorm veel krampen belemmerd zelfs mijn werk!!!!

Lucrin

04-01-2021 | Vrouw | 52
leuproreline
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Leeftijd 52 jaar. Start juni 2019. Was nog niet in de overgang en had zeer heftige onregelmatige menstruatie die de kwaliteit van leven enorm beïnvloede. Daarbij ook een vleesboom van 12 cm die niet verwijderd kon worden zonder ook verwijderen van de baarmoeder. Lycrin moest er voor zorgen dat de vleesboom zou krimpen en de menstruatie zou stoppen. Laatste is zeer succesv[lees meer...]ol. Erg blij mee. Vleesboom nu +/- 7 cm . Laatste injectie in oktober gehad. Aankijken of alles zo goed blijft gaan ook zonder lucrin.

Mirena

06-12-2020 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik al aan mijn 4e Mirena. Het plaatsen/verwijderen is elke keer weer pijnlijk en ik moet dan nog een extra dag met pijnstilling op de bank. Daarna neemt de kramp langzaam af en hoef ik 5 jaar lang niet meer aan anticonceptie te denken. Mijn hiervoor zo hevige menstruatie is veranderd van elke maand 8 dagen lang heftig bloedverlies naar 4 dagen bruine afsche[lees meer...]iding. Stipt elke 4 weken. Een wereld van verschil. Ik ben van plan dit te gebruiken todat ik in de overgang kom.

Mirena

27-11-2020 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb helaas geen goede ervaringen met de mirena. Omdat ik last had van hevig bloedverlies tijdens mijn menstruatie en in het verleden longembolie heb gehad was dit het alternatief waar de huisarts mee kwam. Gewoon zo'n ding erin en dan was ik van alle klachten af, geen bloedarmoede meer,. Etc. Zo werd hij aangeprezen. Het inbrengen ging wel goed, even pijn maar daarn[lees meer...]a prima. Al snel na de plaatsing begonnen bij mij de klachten, ik herkende mezelf niet meer, stemmingswisselingen, extreem pijnlijke borsten, opgejaagd en soms zelfs agressief gevoel, hartkloppingen als ik gewoon avonds op bed lag. Ik nam het in eerste instantie voor lief omdat ik amper nog bloedverlies had en vertelde mezelf dat ik het mezelf misschien inbeelde dat het door de mirena kwam. Ik kwam meer dan 10 kilo aan, ik lette op mijn eten maar niks hielp. Ik had last van extreem opgezette buik dat ik zelfs moeite kreeg met ademhalen. Ik had constant een wringend gevoel in mijn onderbuik. Na ongeveer 2 jaar begon de pijn heftiger te worden. In mijn onderbuik, onderrug, en constant. Ook het hevig bloedverlies kwam terug. Tijdens een hysteroscopie bleek dat de spiraal niet goed zat en helemaal naar voren was gekomen. Uiteindelijk heb ik hem onder narcose moeten laten verwijderen. De mirena spiraal bleek zich een weg te banen door mijn baarmoederwand. Nu heb ik de nova sure laten doen en ik hoop van alle ellende af te zijn en weer een beetje mezelf te voelen! Voor mij helaas geen fijne ervaring

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)