ziekte

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor abnormaal vaginaal bloedverlies

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: abnormaal vaginaal bloedverlies

Primolut N

09-07-2020 | Vrouw | 38
norethisteron

Primolut N

03-07-2020 | Vrouw | 50
norethisteron
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een dag of drie niet meer gevloeid. Na het eerste tabletje al snel resultaat. Maar zoveel hoofdpijn! (Nog even volhouden, binnenkort naar de gynaecoloog).

06-06-2020 | Vrouw | 51
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het inzetten was verschrikkelijk pijnelijk maar na een paar dagen was die pijn over. Zo n 9 maanden last van vloeien gehouden , steeds minder , daarna bleef het weg. De lichamelijke klachten waren enorm , veel pijn aan armen benen , een soort zenuwpijn . Moe , lusteloos , angstaanvallen, depressief . Ik had het idee mezelf niet meer te zijn . Na 1,5 jaar van proberen en o[lees meer...]ok angst van het eruit halen toch beloten tis klaar nu. De huisarts zei nog dat de klachten niet van de merena konden komen. Het eruit halen was pijnloos. Ik was meteen opgelucht , ik heb even gevloeid en 4 weken erna weer een bloedverlies daarna nog niet weer . Het is nu 8 maanden geleden dat hij verwijderd is en alle klachten zijn geleidelijk aan verdwenen. Dit middel doet echt veel meer met je lijf dan dat zij aangeven. Er moet meer geluisterd worden naar de mensen met klachten. Het heeft mij meer dan een jaar van ellende gegeven.

Lucrin

16-05-2020 | Vrouw | 50
leuproreline
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In november 2019 mijn 1e injectie gekregen ,in afwachting van de operatie.( mijn baarmoeder zou worden verwijderd.) Het abnormale bloedverlies,wat ik al 4 jaar had,stopte gelijk. Dus dat was een verademing! Maar na een week of 2 begonnen de klachten... Slecht slapen,lag uren wakker...zweten als een gek.. Ik was zo vermoeid overdag dat ik mijn werk zowat niet meer kon d[lees meer...]oen. Tabletjes gekregen hiervoor,wat minimaal hielp. In dec de 2e injectie gekregen voor 3 maanden,de wachtlijst in het zh was erg lang,dus ik moest nog even geduld hebben. De klachten begonnen zich op te stapelen,enorme spierpijn,oorsuizen( om gek van te worden).Hartkloppingen,depessief,geen of weinig emoties meer.,hoofdpijn Eindelijk zou ik dan op 6 april aan de beurt zijn voor de operatie.Maar toen kwam Corona..Operatie weer uitgesteld en nieuwe injectie voor 3 maanden gekregen. Ik wist nu even niet wat ik nu liever had,de heftige bloedingen of mezelf zo ellendig voelen als nu... Maar het einde is nu in zicht,er is een nieuwe datum geprikt. De injectie werkte prima voor de bloedingen,maar die bijwerkingen vielen mij zwaar tegen...

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

19-03-2020 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn man is 6 jaar geleden gesteriliseerd, dus anticonceptie niet nodig. Laatste 1,5 jaar veel last van mijn menstruatie, pijnlijk, onregelmatig en veel bloedverlies. Dus op advies van huisarts Mirena laten plaatsen. Ik heb de Mirena nu een half jaar en ben niet tevreden, ik heb constant wat bloedverlies, dus moet altijd een inlegkruisjes dragen en zeker 10 dagen van [lees meer...]de maand een tampon. Ik ben 6 kilo aangekomen, veel eetlust en ik kan het niet onderdrukken. Voorheen al 15 jaar op een vast gewicht van 66 kilo. Dus ik vind dit storend. Ben chagarijnig zelfs wel depressieve klachten te noemen. Mijn libido is weg, terwijl dat voorheen totaal geen probleem was. Tijdens de sex voelt mijn man de draadjes wat alles behalve fijn is. Ik kan me voorstellen dat het fijn is dat je niet meer dagelijks hoeft te denken aan de pil, maar daar heb ik hem niet voor. Mijn huid is wel wat egaler geworden, maar dat weegt niet op tegen de nadelen. Ik wilde mezelf een half jaar de tijd geven om eraan te wennen. Maar ik denk dat ik de spiraal eruit ga halen. Mooi geweest zo!

Tranexaminezuur

15-02-2020 | Vrouw | 51
tranexaminezuur
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Deed niets bij mij tegen het bloedverlies

Lucrin

15-02-2020 | Vrouw | 51
leuproreline
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb myomen, daardoor zoveel bloedverlies met veel stolsels, waardoor mijn hb zo laag werd dat ik bloedtransfusie moest ondergaan. Dit kon zo niet doorgaan. In overleg met de gynaecoloog gekozen voor lucrin. Eerst een injectie voor 1 maand gekozen, om te kijken hoe ik hierop reageer. Dit ging goed. In deze maand nog wel bloedverlies gehad. Na deze maand de driemaandelij[lees meer...]kse spuiten 2 jaar lang gehad. Ik ben er super blij mee. Heb weer energie en ben van het bloedverlies af. Hb is weer goed. In januari geen nieuwe injectie meer gehad, vanwege mijn leeftijd. Wij kijken even aan wat mijn lichaam nu gaat doen. Of ik in de overgang ben. Zijn er vrouwen die ervaring hebben na hoeveel weken de menstruatie weer begint na het stoppen van de injecties?

10-02-2020 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hormoonspiraal Mirena laten plaatsen ter voorkoming van nieuwe poliepen en met oog op naderende overgang. Plaatsing was erg pijnlijk. Na ongeveer 8 weken begonnen de hartkloppingen (bonzend hart, overslagen). Ook verhoogde bloeddruk, gevoel van zware griep in hele lijf, extreem moe, spierpijnen in borstkas en armen, koude voeten, stemmingswisselingen, gevoelens van onrust [lees meer...]en bezorgd om niets, rommelende darmen, hoofdpijn, tintelingen in lippen en tong, dagelijks bloedverlies in wisselende mate. Klachten namen in rap tempo toe, waardoor ik niet meer kon functioneren thuis of op het werk. Na ruim 3 maanden Mirena laten verwijderen. Binnen een week drastische afname van klachten, na 4 weken bijna klachtenvrij (nog wel lichte hartkloppingen af en toe, maar niet meer hinderlijk).

04-02-2020 | Vrouw | 26

31-01-2020 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb de Mirena gekregen ivm een niche litteken in de baarmoeder van 3 keizersnedes het zou de hormoon klachten laten verdwijnen. 24 uur na het zetten van de mirena veranderde ik compleet ik sport 5 tot 6 keer per week ik ben zeer sportief en heb een hoge pijngrens . Binnen 24 uur was ik mijzelf compleet kwijt. De mirena is per direct verwijderd

Nuvaring

15-01-2020 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / etonogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
In het begin vond ik de ring ideaal. Meteen merkte ik verbetering in mijn cyclus. Vrij snel al veel minder hevig bloedverlies. Van een menstruatie van ruim 7 dagen had ik al snel nog maar 3 dagen mijn menstruatie. Waarvan 1 dag heftig. Ideaal dus. De ring is makkelijk in te brengen. En ik voelde de ring niet. Maar dan na ruim een half jaar...... Zware depressie... En va[lees meer...]ak hoofdpijn tot zelfs migraine aanvallen. Die ik voorheen nooit had. Het duurde even eer ik de link kon leggen. En ja... Helaas de ring. Na een paar dagen de ring uit te hebben is mijn gevoel ineens weer positief. Blijft vreemd wat die hormonen met je kunnen doen. En ontzettend jammer. Verder was de ring ideaal.

29-12-2019 | Vrouw | 24
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb deze 5 jaar geleden laten zetten omdat ik niet consequent de pil slikte en hevige buikpijn had met ongesteld zijn. Het plaatsen van de spiraal vond ik niet echt pijn doen, wel apart gevoel. Kon daarna gewoon weer alles doen. Heb daarna nog 2 dagen gebloeid, daarna nooit meer in 5 jaar. Soms kon ik wel merken als ik in mijn periode zat, dan had ik meer trek in sno[lees meer...]epen. Zeer tevreden!

Implanon (hormoonimplantaat)

20-12-2019 | Vrouw | 37
etonogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik heb 4 maanden geleden het staafje laten plaatsen. meteen baat erbij gehad . geen menstruatie meer al 4 maanden dus helemaal blij.dat was ook voor mij de reden voor het plaatsen ervan. ik had erg veel last al jaren van heftige menstruatie. MAAR ik ben nu al in 4 maanden tijd 5 kilo aangekomen wat ik echt vreselijk vind. en ik was al niet erg mager dus baal hier enorm van[lees meer...]. ik wil hem dan ook laten verwijderen want ik ben als de dood dat die kilo.s alleen maar erger worden als ik hier meerdere verhalen ervan lees. wel even 150 euro weggegooid maar dat weegt niet op tegen de kilo.s voor mij

30-11-2019 | Vrouw | 43
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Aangezien ik veel last van bloedingen had gekozen voor spiraal in het verleden de pil gehad maar kreeg hier migraine van. Het plaatsen vond ik niet heel prettig maar was te doen weken daarna lichte bloedingen gehad en continue een licht zeurende hoofdpijn Ongeveer drie maanden ging het goed heel licht ongesteld summiere hoofdpijn klachten maar wel 3kilo zwaarder die er [lees meer...]met geen mogelijkheid af gaan Nu zo'n 9 a 10 maanden na het plaatsen van de spiraal neemt de hoofdpijn toe en gaat het meer op migraine lijken ook voel ik me vlakker geen zin meer in seks en veel spierpijn vooral in nek. Ik overweeg om de spiraal eruit te laten halen want vind al die lichamelijke klachten verschrikkelijk maar ook het vlakke gevoel is niet wie ik ben

20-11-2019 | Vrouw | 39
Krampen, blijf bloeden altijd een inlegkruisjes. Heb de kyleena 6 weken

Depo-Provera '150' (prikpil)

11-11-2019 | Vrouw | 44
medroxyprogesteron parenteraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik bloed ook aan een stuk door. Nu al bijna 3 maanden en ook al 8 kilo aangekomen. Dus voor mij 1x en nooit weer.

09-11-2019 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?

19-10-2019 | Vrouw | 17

15-10-2019 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Nu zo 6 weken geleden de kyleena laten plaatsten. De eerst paar dagen ging super. Totdat ik heftig krampen en veel bloedverlies kreeg. Na 4 weken nog steeds niet over en werd het alleen maar erger. Toch naar de dokter gegaan om te kijken of die wel goed zat. Hij gaf aan dat hij goed zat en ik gewoon moest volhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Een week aangekeken, maar ik werd[lees meer...] gek. Toch even stoute schoenen aangetrokken en de pil er naast gepakt. En ja mijn klachten waren weg... geen bloed meer en geen krampen... dit heb ik voor een weekend geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat ik daarnaast nog de pil slik. Toch mee gestopt en al mijn klachten kwamen terug. Ik ben niet tevreden over kyleena... Misschien over 1 jaar denk ik er anders over.. of ik hem laat zitten dat is de vraag!

13-10-2019 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Binnen 3 dagen kreeg ik “weeën” en startte mijn lichaam met afstoten. ‘s Avonds met horror-bloedverlies en stolsels kwam Mirena er uit ... opengeklapt en wel. Nog drie dagen zeer zware en onhoudbare bloedingen gehad; Medicatie noodzakelijk. Veel pijn gehad en wat nu? Ook Nova-sure behandeling daarna heeft niet geholpen.

Cerazette (minipil)

13-10-2019 | Vrouw | 36
desogestrel
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb al een hele geschiedenis in mijn zoektocht naar passende anticonceptie. Maar met deze pil de meeste klachten. Continu vaginaal bloedverlies, vermoeidheid, gestresst en prikkelbaar. De werking is verder wel goed, maar veel bijwerkingen helaas.

4-DMAP

05-10-2019 | Man | 76
4-dimethylaminofenol
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Activatimail nooit gekregen, wel een gewijzigd paswoord. Daarmee in gelogd en dat gaat lekker niet. Opnieuw een account aanmaken gaat ook niet want dan volgt mededeling dat die al bestaat. Contact opnemen gaat ook niet: dus dan maar op deze wijze. (Red: we hebben uw account handmatig voor u geactiveerd, m aar u kunt ons altijs bereiken via ons contactformulier of direct[lees meer...] via info@mijnmedicijn.nl.

Zoely

22-08-2019 | Vrouw | 39
estradiol / nomegestrol
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.

08-08-2019 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!

Depo-Provera '150' (prikpil)

01-08-2019 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op aanraden van een vriendin de prikpil geprobeerd. Ik kom 1kg per maand bij... De eerste shot viel dit niet op. Maar halverwege de tweede shot gaan er wel belletjes gaan rinkelen dat je ineens wel wat kilo's bij komt. Vooral in de buikregio. Ik sport 3x per week...toch blijft mijn gewicht (vetpercentage) omhoog gaan. Je kan gewoon niet winnen hier tegen. Dus ik g[lees meer...]a NIET meer voor een derde shot. Dan toch liever mijn maandstonden en een platte buik en heldere huid. Dan nu...precies 4 maand zwanger ondanks powertraining en cardio 3x par week 2,5-3uur Lang. Acne en hyperpygmentatie....op mijn bovenlip...waardoor ik net een snor heb van ver. En ik heb sinds de vierde maand constant doorbloedingen. Dit is het echt niet waard. Ik goedkoop en gebruiksgemak...maar de neveneffecten zijn irritant genoeg om er mee te stoppen. Ik raad niemand deze prikpil aan. Tenzij je graag een zwangerschapsbuik wilt terwijl je niet zwanger bent.

31-07-2019 | Vrouw | 26
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Eergisteren heb ik onder narcose het Mirena spiraaltje laten vervangen door een Kyleena spiraal en ik moet zeggen dat ik geen pijn had toen ik wakker werd, ik voelde me heel goed en had ook nauwelijks bloedverlies. Ik hoop dat ik me zo goed blijf voelen de komende vijf jaar, ben er echt heel tevreden mee.

18-07-2019 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Kreeg deze pil voor heftige menstruatie,heb het twee weken gebruikt maar zo naar ervan. Last van gespannen gevoel in je lichaam,angst /paniek en zweetaanvallen. Heb huisarts gebeld en gezegd ik stop ermee ,dit is niet te doen dan maar erger menstrueren maar zo ga ik niet verder . Ben ook in de overgang dus werkt het ook anders ,maar voor mij deze pil niet meer wat een [lees meer...]troep.

31-05-2019 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Heb jaren lang koperspiraal laatste jaar had ik probleem met onregelmatig bloedingen op advies van mijn gynaecoloog ben ik de pil gaan slikken (Ethinylestradiol) ik werd angstig paniekaanvallen somber alleen maar negatieve denken zweten huilbuien depressief.

Lithiumcarbonaat

30-05-2019 | Vrouw | 40
lithium
VEEL BLOED VERLIES

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2361)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1809)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (958)