ziekte

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor abnormaal vaginaal bloedverlies

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: abnormaal vaginaal bloedverlies

30-11-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Aangezien ik veel last van bloedingen had gekozen voor spiraal in het verleden de pil gehad maar kreeg hier migraine van. Het plaatsen vond ik niet heel prettig maar was te doen weken daarna lichte bloedingen gehad en continue een licht zeurende hoofdpijn Ongeveer drie maanden ging het goed heel licht ongesteld summiere hoofdpijn klachten maar wel 3kilo zwaarder die er [lees meer...]met geen mogelijkheid af gaan Nu zo'n 9 a 10 maanden na het plaatsen van de spiraal neemt de hoofdpijn toe en gaat het meer op migraine lijken ook voel ik me vlakker geen zin meer in seks en veel spierpijn vooral in nek. Ik overweeg om de spiraal eruit te laten halen want vind al die lichamelijke klachten verschrikkelijk maar ook het vlakke gevoel is niet wie ik ben
20-11-2019

Krampen, blijf bloeden altijd een inlegkruisjes. Heb de kyleena 6 weken
11-11-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik bloed ook aan een stuk door. Nu al bijna 3 maanden en ook al 8 kilo aangekomen. Dus voor mij 1x en nooit weer.
09-11-2019

Orgametril (lynestrenol)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?
19-10-2019

15-10-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Nu zo 6 weken geleden de kyleena laten plaatsten. De eerst paar dagen ging super. Totdat ik heftig krampen en veel bloedverlies kreeg. Na 4 weken nog steeds niet over en werd het alleen maar erger. Toch naar de dokter gegaan om te kijken of die wel goed zat. Hij gaf aan dat hij goed zat en ik gewoon moest volhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Een week aangekeken, maar ik werd[lees meer...] gek. Toch even stoute schoenen aangetrokken en de pil er naast gepakt. En ja mijn klachten waren weg... geen bloed meer en geen krampen... dit heb ik voor een weekend geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat ik daarnaast nog de pil slik. Toch mee gestopt en al mijn klachten kwamen terug. Ik ben niet tevreden over kyleena... Misschien over 1 jaar denk ik er anders over.. of ik hem laat zitten dat is de vraag!
13-10-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Binnen 3 dagen kreeg ik “weeën” en startte mijn lichaam met afstoten. ‘s Avonds met horror-bloedverlies en stolsels kwam Mirena er uit ... opengeklapt en wel. Nog drie dagen zeer zware en onhoudbare bloedingen gehad; Medicatie noodzakelijk. Veel pijn gehad en wat nu? Ook Nova-sure behandeling daarna heeft niet geholpen.
13-10-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb al een hele geschiedenis in mijn zoektocht naar passende anticonceptie. Maar met deze pil de meeste klachten. Continu vaginaal bloedverlies, vermoeidheid, gestresst en prikkelbaar. De werking is verder wel goed, maar veel bijwerkingen helaas.
22-08-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Direct vanaf het begin voelde het alsof mijn lichaamstemperatuur een graadje hoger was of mijn hartslag wat sneller. Ik voelde me meer alert, sneller geprikkeld, maar ook sneller overprikkeld. Hierdoor reageerde ik snel geïrriteerd naar mensen die dichtbij staan. Deze stemming is te vergelijken met hoe ik me doorgaans voel voorafgaand aan mijn menstruatie, alleen had i[lees meer...]k het tijdens het gebruik van de pil veel vaker. De eerste week kreeg ik over mijn romp en armen rode vlekjes (soort rode hond-achtige vlekjes). Ook had ik jeuk. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, na twee weken ongeveer was het weg. Na ongeveer 10 dagen kreeg ik enorme huilbuien. Alsof ik een soort PMS-klachten had, maar dan zonder menstruatie. Ik voelde me heel zwaarmoedig, begreep niet waarom, maar dacht dat mijn lichaam wellicht moest wennen aan de hormonen. Deze huilbuien bleven terugkeren, maar waren niet te koppelen aan een cyclus en daardoor voelde ik me vaak paniekerig. Mijn borsten en buik raakten opgezet. Mijn borsten waren continu gevoeliger alsof er spanning op stond en mijn onderbuik ook. Alsof ik twee maanden zwanger was. Ik was vaak en veel moe. Na het sporten voelde ik me soms zo moe dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen (met het sporten dus). Dit had ik daarvoor zelden. Vermindering van libido; het was niet weg, maar aanzienlijk minder. Gevoelens van paniek; regelmatig had ik het gevoel dat ik situaties niet meer kon overzien. Het voelde alsof er deurtjes in mijn hoofd open gingen die voor die tijd gesloten bleven.
08-08-2019

Orgametril (lynestrenol)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!
01-08-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op aanraden van een vriendin de prikpil geprobeerd. Ik kom 1kg per maand bij... De eerste shot viel dit niet op. Maar halverwege de tweede shot gaan er wel belletjes gaan rinkelen dat je ineens wel wat kilo's bij komt. Vooral in de buikregio. Ik sport 3x per week...toch blijft mijn gewicht (vetpercentage) omhoog gaan. Je kan gewoon niet winnen hier tegen. Dus ik g[lees meer...]a NIET meer voor een derde shot. Dan toch liever mijn maandstonden en een platte buik en heldere huid. Dan nu...precies 4 maand zwanger ondanks powertraining en cardio 3x par week 2,5-3uur Lang. Acne en hyperpygmentatie....op mijn bovenlip...waardoor ik net een snor heb van ver. En ik heb sinds de vierde maand constant doorbloedingen. Dit is het echt niet waard. Ik goedkoop en gebruiksgemak...maar de neveneffecten zijn irritant genoeg om er mee te stoppen. Ik raad niemand deze prikpil aan. Tenzij je graag een zwangerschapsbuik wilt terwijl je niet zwanger bent.
31-07-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Eergisteren heb ik onder narcose het Mirena spiraaltje laten vervangen door een Kyleena spiraal en ik moet zeggen dat ik geen pijn had toen ik wakker werd, ik voelde me heel goed en had ook nauwelijks bloedverlies. Ik hoop dat ik me zo goed blijf voelen de komende vijf jaar, ben er echt heel tevreden mee.
18-07-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Kreeg deze pil voor heftige menstruatie,heb het twee weken gebruikt maar zo naar ervan. Last van gespannen gevoel in je lichaam,angst /paniek en zweetaanvallen. Heb huisarts gebeld en gezegd ik stop ermee ,dit is niet te doen dan maar erger menstrueren maar zo ga ik niet verder . Ben ook in de overgang dus werkt het ook anders ,maar voor mij deze pil niet meer wat een [lees meer...]troep.
31-05-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Heb jaren lang koperspiraal laatste jaar had ik probleem met onregelmatig bloedingen op advies van mijn gynaecoloog ben ik de pil gaan slikken (Ethinylestradiol) ik werd angstig paniekaanvallen somber alleen maar negatieve denken zweten huilbuien depressief.
30-05-2019

Lithiumcarbonaat (lithium)

VEEL BLOED VERLIES
28-05-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Heb de Mirena 4jaar. Mijn eerste. Plaatsen was vervelend vanwege de eendenbek, het opmeten en het plaatsen vh spiraaltje. Doe een inlegkruisje of maandverband aan voor vocht slijm of n beetje bloedverlies na plaatsing. De eerste maand ofzo af en toe een paar druppels bloedverlies gehad. Ongeveer 3 keer ongesteld geweest nog in afnemende mate. Daarna paar maanden niets. Dan[lees meer...] weer eens ongesteld maar niet helderrood maar bruinkleurig. Sorry voor de details maar misschien helpt het iemand die dat ook heeft dat je niet de enige bent die dat heeft. De eerste maanden ook last gehad van krampen, voelen dat je niet lekker rechtop kunt staan, spanning in je buik. Maar na een paar maanden ging dat over en geen last van stemmingverandering. Geen probleem met seks of gevoelens die negatief zijn tov ervan. Blij dat ik niet meer ongesteld ben want daarvoor was ik altijd bijna ziek ervan. Ik viel dan die paar dagen ongesteld zijn, bijna flauw en had géén kracht om nog iets te doen. Mijn energie was gewoon weg. Ik trok wit weg. Ik ben erg positief over het spiraaltje. Ik heb geen ervaring met andere soorten zoals de Kyleena waar schijnbaar minder hormonen inzitten en kleiner is van formaat. Misschien dat ik dat doe in overleg met de huisarts over 1jr wanneer de nieuwe geplaatst wordt. Ik ben benieuwd wat het Mirena of Kyleena spiraaltje kan betekenen voor als je in de overgang komt. Hopenlijk werkt het dan ook nog goed zodat je niet meer ongesteld wordt.
12-05-2019

Cilest (ethinylestradiol/norgestimaat)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Eerst een paar jaar aan de Yasmin geweest, waar ik op een gegeven moment doorbraakbloedingen van kreeg. Hierna Cilest voorgeschreven gekregen tegen de doorbraakbloedingen. Kreeg enorm veel acne en stemmingswisselingen hierdoor, en helaas zijn de doorbraakbloedingen ook niet verdwenen (na 3 maand). Voor mij helaas op naar de volgende pil.
09-04-2019

Lucrin (leuproreline)

Ik heb door deze spuit diabetes type 1 gekregen
27-03-2019

Esmya (ulipristal)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Door verschillende myomen in de baarmoeder en baarmoederwand had ik 10 dagen per maand heftige bloedingen met stolsels en moest ik ongeveer elke 30 minuten verschonen. Niet te doen! Na van alles geprobeerd te hebben w.o. Mirena en operatie uiteindelijk de cyclus kunnen reguleren met Esmya. Wat een opluchting. Geen bijwerkingen. Tijdens het slikken geen menstruatie en [lees meer...]nadien weer een normale cyclus met een aanvaardbare hoeveelheid bloedverlies. Gelukkig is dit een jaar later nog steeds zo.
07-02-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Plaatsing door gyno was zo gepiept, als een blij ei in de auto en aan het werk. Maar na 2 uur begon alle ellende, vreselijke bloedingen en krampen. Ben een enorme doorzetter dus tanden op elkaar. De bloedingen en krampen non stop duurden 1,5 jaar daarna rust. Daarvoor in de plaats kreeg ik grote puisten in gezicht, hals, schouders en rug, vermoeidheid, spierverzuring, gewr[lees meer...]ichtspijnen en zelfs astma. In het derde jaar daar bovenop uit het niets angstoornissen en paniekaanvallen terwijl ik een enorm nuchter persoon ben. Nu ik ook psychische klachten heb is de maat vol en moet ik accepteren dat mijn lichaam al die tijd vecht tegen dit lichaamsvreemde voorwerp. Een onderzoek van het MC Erasmusziekenhuis uit 2017 heeft uitgewezen dat deze spiraal niet plaatselijk hormonen afgeeft maar door het hele lichaam. Cortisolwaarden ( stresshormoon) en hartslag waren verhoogd bij mirenagebruikers. Mijn lichaam is uitgevochten dus eruit.
31-01-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Sinds de dag van plaatsen al ongesteld. Hevig bloedverlies, buikpijn en rugpijn. Plaatsen deed geen pijn maar een vreselijk ongemakkelijk ding. Ik denk erover dit spiraal te laten verwijderen. Spiraal geplaatst na 2 zwangerschappen, bevallen via een keizersnede.
01-01-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Met Cerazette begonnen als voorbereiding op myomectomie. Geen bijwerkingen, totdat ik hevige doorbaakbloeding kreeg en 1 week stopte. Daarna weer begonnen met Cerazette en binnen een week heftige bijwerkingen, waaronder symptomen vergelijkbaar met subarachnoïdale bloeding. Gelukkig niks te zien op CT-scan. Met cerazette gestopt en binnen 24 uur nauwelijks nog klachten.
03-11-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Gestopt met normale pil en prikpil geprobeerd ivm continu doorbraakbloedingen. Wat een troep is dit zeg! Elke dag knallende koppijn en soms migraine aanvallen terwijl ik helemaal geen aanleg heb voor hoofdpijn. Nog 2 maanden te gaan en dan nooit meer!
29-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op maandag 14 mei 2018 is bij mij de Implanon geplaatst. Ingreepje van niks maar naderhand toch wel wat last gehad. Enorm blauwe plek en ik voel het staafje nog steeds redelijk goed zitten. De eerste weken na plaatsing niet ongesteld geworden, heb zelfs een overweging gemaakt om een zwangerschapstest te doen. Dit omdat ik pijnlijke borsten had en ze groeiden ineens weer. [lees meer...]Maar na een tijdje werd ik toch ongesteld, gelukkig. Helaas spreek ik nu niet meer van gelukkig zijn met mijn menstruatie. Ik werd het 2 oktober j.l. en dat heeft 21 dagen geduurd. Ik kijk het nog een aantal maanden aan maar als het niet beter wordt (dat wil zeggen dat ik minder menstrueer) dan laat ik de Implanon eruit halen. Ik lees ook veel over gewichtstoename, daar heb ik geen last van gehad. Wel heb ik maandelijks, meestal vlak voor de menstruatie los barst, een paar enorme pukkels...
22-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

De Mirena gaf bij mij psychische klachten. (Hoewel de huisarts zei dat het bijna niet aan de Mirena kon liggen) ik voelde me gespannen en zenuwachtig. Na 6 maanden heb ik hem laten verwijderen en langzaam verminderde het onaangename stressgevoel
18-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Horror menstruaties met fors bloed (met stolsels zo groot als +/- een tennisbal) en buik pijnen zo hevig dat ik wel kon flauw vallenvan de pijn. Implanon was in mijn arm gezet maar duurt 6 maandaen voor deze het werk doet vandaar deze tijdelijke hulp
02-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb een half jaar geleden een Mirena laten plaatsen ivm zeer pijnlijke menstruaties met hevige bloedingen (stolsels). Het plaatsen viel erg mee. Onaangenaam, maar niet echt pijnlijk. Daarna wel enkele weken last gehad van rugpijn en "zware" benen. Er zitten voor mij voor- en nadelen aan. Ik ben veel vaker ongesteld. Voorheen had ik een cyclus van 35 dagen en dat is nu n[lees meer...]og maar 24 dagen. Ik ben steeds 2 weken ongesteld, dan 10 dagen niet en dan begint het weer. Dit gaat al 4 maanden zo. Ik hoop, misschien tegen beter weten in, nog op verandering. De menstruaties zijn wel veel minder pijnlijk en ook de bloedingen zijn minder hevig. Ik voel me heerlijk in mijn vel. Veel minder PMS! Door de vele, lange menstruaties twijfel ik nog wel of ik hem laat zitten.
25-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Dochter van toen 12 op advies van huisarts begonnen met deze pil vanwege heftige menstruatie. In de maanden erna ging het steeds slechter met dochter. Depressief, moe, niet naar school willen, suïcidaal etc. Diverse ggz instellingen al geweest en sinds augustus 2017 niet meer naar school. Antidepressiva sinds dec 2017 . Deze onderdrukt wel de ergste paniekaanvallen maar[lees meer...] het rotgevoel bleef. Zelfs begonnen met Bach therapie. Totdat ik 2 maanden geleden deze berichten over deze pil las. Per direct en zonder overleg met huisarts gestopt met de pil. En nu ..6 weken later... ik zie weer mijn oude vrolijke gezellige dochter langzaam terugkomen. Ze ziet weer toekomst. Ze wil weer sporten. Ze begint met thuisonderwijs. Ze wil weer met vriendinnen afspreken. Kan het dan al die rottijd aan die verdomde pil hebben gelegen? Heeft die de pubertijd van mijn dochter kapot gemaakt? Ik ga het echt geloven. Dus bij deze een waarschuwing voor ander tienermeiden. Pas op met deze pil.
23-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Tot 2 x toe geprobeerd: eerste keer via de gynaecoloog. Inbrengen is even onprettig maar daarna maanden lang heftige migraine tor depressieve gevoelens. Het leek me onmogelijk dat dit de oorzaak was. Na 2 jaar nieuwe poging omdat ik kamp met grote stolsels en bloedverlies. Via de huisarts laten plaatsen en stond er positief in. Meteen weer ernstige hoofdpijn en huilbuie[lees meer...]n. Na een week verwijderd! Jaloers op vrouwen die er wel baat bij hebben. Voor mij niet geschikt.
24-08-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Abnormaal vaginaal bloedverlies

Graag wil ik mijn mening delen over deze anticonceptie. Voor MIJ pakte deze pil totaal verkeerd uit. De eerste jaren ging het goed, gewoon een fijne pil en met de normale werking zoals dat het moet zijn, weinig bijwerkingen. Tot ik de “goedkopere” versie kreeg. Althans.. dat denk ik omdat mijn pil geswitchts was naar een andere naam. Mijn bijwerkingen waren heftig. Depr[lees meer...]essieve gevoelens, angstige gevoelens, niet-normaal piekeren en door deze sleur raakte ik mezelf kwijt. Hierdoor de keuze gemaakt om over te stappen naar de spiraal. De mirena spiraal met zeker 30% minder hormonen. Ik merkte meteen al het verschil qua hormonen. Wel weer vetter haar en weer 3 kilo aangekomen maar dit liever dan een depressie door te veel hormonen!! Ik raad de yasmin pil niet aan!!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)