Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

04-03-2023 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik heb deze pil zo’n 10 jaar geslikt omdat ik als tiener last had van ernstige acne. Het laatste jaar kreeg ik opeens elke maand, soms vaker, heftige migraineaanvallen. Toen moest ik stoppen van de huisarts. Een aantal maanden nadat ik gestopt was merkte ik dat ik me véél beter voelde mentaal, ik heb namelijk 10 jaar last gehad van ernstige depressie, maar dat was opeens v[lees meer...]olledig verdwenen. Mijn migraineaanvallen waren ook een stuk minder. Wel kreeg ik helaas al mijn acne terug en kwam ik erachter dat ik PCOS had.

08-06-2018 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.

18-04-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.

02-12-2022 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Hoi iedereen, Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de Yasmin pil, na gebruik van 5 jaar sinds mijn 15de. Ik ben begonnen met Yasmin pil om puistjes te verminderen. Die zaten mij erg dwars waardoor ik niks meer durfde. In het begin werd het erger maar daarna was het redelijk weer hetzelfde. Ik heb dus niet echt er iets aan gehad want het veranderde niet veel. Toen ben i[lees meer...]k twee/drie jaar later Roaccutane gaan slikken. Dit deed mij wonderen. Nu een jaar later wou ik dan ook gaan stoppen met de pil. Ik voelde me niet meer mezelf en had mega veel angstaanvallen. Nu ben ik dus drie maanden gestopt en merk ik tot nu toe vooral verschil in me huid. Ik had na de Roaccutanekuur van een halfjaar nooit meer last gehad van puistjes. Nu sinds een week krijg ik er opeens super veel. Het komt dus door het stoppen van de pil. Kan iemand mij vertellen als dit tijdelijk is? Ik maak me ergen zorgen dat het zo blijft. Verder heb ik niet veel bijwerkingen gehad van de pil alleen vooral mentaal. Ik hoop dat dit iemand helpt.

12-08-2022 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb de Yasmin pil 7 weken geslikt zonder stopweek. Na een week slikken kreeg ik last van veel onderhuidse ontstekingen, maar omdat ik wist dat je acne in het begin wat erger kon worden ben ik de pil toch door blijven slikken. Na ongeveer 3 weken slikken stopte de onderhuidse ontstekingen. De bijwerkingen die ik in het begin ervaarde waren wat gevoeligere borsten (ook e[lees meer...]en beetje gegroeid), beetje gewichtstoename en heel veel afscheiding. Ik moet echt elke dag een inlegkruisje dragen. M’n huid werd na de eerste strip eindelijk rustig en ik dacht dat het nu eindelijk z’n werk ging doen tegen m’n acne. Helaas is m’n onrustige huid weer terug en heb ik besloten om na 7 weken en 2,5 strip te stoppen met het slikken van Yasmin. De afgelopen week heb ik me ook enorm neerslachtig gevoeld en moest ik steeds huilen zonder reden. Voor mij genoeg redenen om te stoppen met deze pil aangezien het niks doet aan mijn hormonale acne.. hiervoor heb ik 11 jaar microgynon 30 geslikt en ik denk dat ik maar weer terug ga naar deze vorm van anticonceptie.

30-06-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Werkte goed tegen acne en vette huid. Ook geen last meer van menstruatie krampen. Helaas erg last gekregen van depressies en paniekaanvallen. Toen ik met het middel stopte verdwenen de paniekaanvallen.

13-02-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik zit nu bijna twee maanden aan de Yasmin pil. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik nu wel verschil zou kunnen merken maar heb het idee dat het ietsjes erger is geworden. Heb iets meer last van ontstoken poriën. Ik hoop echt dat het nog gaat veranderen richting de 3de maand want ben een beetje hopeloos. Zo hopeloos dat ik er klaar mee ben dat ik gewoon niet durf te gaan[lees meer...] werken en mijn leven draait om hoe mijn huid is..

06-01-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Vanaf mijn 18e de pil gaan slikken vanwege erge acne. Begonnen met de diane pil. Vanwege de slechte nieuwsberichten op mijn 21e overgestapt naar de Yasmin. Deze pil gekozen omdat ik bang was om de puistjes weer terug te krijgen. Mijn libido was meteen weg. Achteraf gezien door deze pil maar dacht er op dat moment niet aan. Zat ook vaker niet lekker in mn vel. Yasmin pil ge[lees meer...]woon door blijven slikken. 4 jaar geleden een schimmelinfectie gekregen. Naar de huisarts gegaan omdat het maar niet over ging wat ik ook probeerde (medicijnen, capsules, yoghurt). Uiteindelijk via deze website erachter gekomen dat dit een veel voorkomende bijwerking is van deze pil. Omdat ik las dat de bijwerkingen die je kan krijgen wanneer je stopt met deze pil ook erg waren (erge haaruitval, aankomen en puistjes terug krijgen) durfde ik de stap niet te nemen om te stoppen met deze pil. In de afgelopen maanden zoveel meer klachten gekregen. Zit totaal niet lekker in mn vel. Ben heel negatief, alles is teveel, wil constant huilen, nergens geen zin meer in hebben, zin in seks is weg, weet niet eens meer wat zin hebben betekent, krijg pijnlijke borsten en andere vage klachten. Goed gesprek met mijn vriend hierover gehad. Ben het helemaal beu en ga mezelf inlezen over de nuvaring. Hoor daar in mn omgeving veel goede dingen over. Heb deze pil nu bijna 7 jaar geslikt en ben blij dat ik nu de stap durf te zetten om ermee te stoppen. Vind het eng maar ben ook heel benieuwd hoe dit gaat bevallen!

25-12-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.

15-02-2021 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Huid is enorm gaaf tijdens gebruik. Nu last van acne en vettig haar, heb inmiddels al 2 jaar een spiraal. Ga hem eruit laten halen en terug naar de pil want mn verlaagde zelfvertrouwen door mn slechte huid is het me niet waard. Hiervoor 4 jaar de Yasmin geslikt.

25-09-2020 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 13 jaar lang deze pil geslikt (ben inmiddels eind 20) en nu gestopt, omdat ik toch wilde weten hoe het zonder de pil. Voordat ik aan de pil begon zat ik in de puberteit en had ik soms last van puistjes, nu ik gestopt ben (na ongeveer 4 maanden) zijn de puistjes terug, vooral op mijn voorhoofd is het vrij erg.. Ik weet niet of het tijdelijke klachten zijn,[lees meer...] of dat het beter wordt als mijn hormonen wat minder 'in de war' zijn vanwege het stoppen, maar het is wel erg vervelend. Daarnaast merk ik door het stoppen dat mijn haar uitvalt (niet heel erg, maar wel een verschil) en dat mijn haar heel snel vettig wordt. Na 1 dag moet ik mijn haar eigenlijk alweer wassen. Heeft iemand anders ervaring met huidproblemen door stoppen met pil die tijdelijk waren? Ik hoor namelijk graag of het beter wordt, anders overweeg ik om toch maar weer te beginnen met de pil.

25-05-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met deze pil ivm (milde) acne. De eerste 2 maanden merkte ik niet echt verschil, na 3 maanden begon ik wel verschil te zien en na 4 maanden was mijn huid zuiverder dan het ooit is geweest. Ik had verder geen last van bijwerkingen o.i.d, dus opzich een prima pil voor mij. Toch heb ik besloten om te stoppen met deze pil, omdat ik onrustig en angstig werd van [lees meer...]het idee dat deze pil een hoger risico op trombose geeft. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar het zat toch de hele tijd in mijn achterhoofd. Inmiddels ben ik 1 maand gestopt, de eerste week nadat ik was gestopt had ik veel hoofdpijn en heb ik een paar keer last gehad van hartkloppingen. M’n huid doet het redelijk goed, af en toe krijg ik een wat puistjes maar het is niet te vergelijken met hoe mijn huid was voor ik begon met de pil. Kortom, deze pil heeft wel veel goeds gedaan voor mijn huid, maar ik zou aanraden om opzoek te gaan naar een andere manier dan deze pil om van je acne af te komen.

27-04-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Na het nieuws van de Diane geswitcht naar Yasmin op mijn 18e. Had altijd acne en deze zou ook helpen. Het werkte niet net zo goed, maar was zeker tevreden. vaak maximaal 4-5 puistjes op mijn huid. Qua acne dus heel tevreden. Eerste half jaar heb ik wel hoofdpijn gehad, maar de huisarts gaf aan dat dit wel weg zou gaan. Dat klopte inderdaad. Helaas kwam de hoofdpijn een hal[lees meer...]f jaar geleden terug. Het was zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren dus ben ik gestopt. Ook kreeg ik 2 jaar geleden angstaanvallen. De psychologe gaf aan dat het niet door de pil kwam, maar er is ook nooit een andere oorzaak gevonden. Voor mijn gevoel kwamen ze uit het niks. Na het stoppen voelde ik me langzaam beter. Ook mijn libido was veel hoger. Ik moet zeggen dat ik me ook niet heel lekker voel met andere pillen, maar toch had ik van de Diane nooit last. Helaas is ook mijn acne in alle hevigheid terug. Als de antibioticakuur niet aanslaat dan eventueel toch terug aan de Diane..

17-07-2023 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Veel diverse pillen geprobeerd en overal werd mijn huid slechter van. In de pubertijd deze pil al eens gehad en deze werkt nu als 30 + er weer net zo effectief voor m’n huid. Wel heb ik veel last van mijn migraine met deze pil, maar dat neem ik voorlopig voor lief.

17-03-2021 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Deze pil voorgeschreven gekregen om mijn acne te verminderen. Ik moet zeggen dat mijn huid in geen tijden meer zo rustig is geweest. In mijn gezicht is het velen malen beter en op mijn rug is het zelfs helemaal weg. Ik gebruik deze pil nu 5 maanden en ik ben er best wel tevreden over. Ik voel me goed, merkte al vrij snel een grote verbetering in mijn stemming. Geen menstru[lees meer...]atie pijn meer. Ben echt veel vrolijker, meer mezelf. Huid is wel wat droger, maar dat vind ik niet zo erg want dan smeer ik gewoon wat meer creme. Haargroei in het gezicht is ook minder, wat erg erg fijn is. Hiervoor was het niet extreem maar ik zag het zelf natuurlijk wel. Een strook met langere en in het verkeerde licht ook donkerdere donshaartjes als bakkebaarden en een dons snor die in het juiste licht ook donkerder kleurde. Echt niet leuk. Ik hoef me nu daar niet meer te harsen. Heel heel fijn want van harsen kreeg ik weer meer acne en rode bultjes. Wat ik wel echt een nadeel vind aan deze pil is mijn verminderde libido en seksbeleving. Normaalgesproken had ik wel eens in de paar dagen zin en in het weekend deden we het soms wel 4x. Nu heb ik als ik een libido pil neem maar dat dit eens in de 2 - 3 weken maar wat uithaalt. Als ik er sneller eentje neem doet het niks en uit mezelf krijg ik geen zin. Wat normaal voor mij mijn zin triggerde, doet me nu echt niks. Ook de beleving is een stuk minder intens. Een hoogtepunt bereiken kan, maar de hele weg ernaartoe is matig. Ik voel me op seksueel gebied dus echt een oude oma en daar wil ik vanaf. Ik ben nu aan kijken met de gyn wat mijn opties zijn. Hij schreef Claira voor, maar na de online bijsluiter gelezen te hebben en de bijwerkingen die daarin stonden heb ik de apotheek opgebeld om te zeggen dat ik m niet kom halen. Ook tussentijds bloedverlies heb ik met de Yasmin pil, wel is dat alleen als ik aan de tweede strip ben begonnen zonder stopweek, maar doorslikken vind ik nu juist zo handig. Hopelijk is er een betere optie voor mij maar ik houd de Yasmin wel in mijn achterhoofd, mochten de andere opties op niets uitdraaien. Op die twee punten na is het namelijk een hele fijne pil!

24-02-2018 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 16e begonnen met deze pil. Ik slikte daarvoor de Diane pil voor mijn acne maar omdat deze uit de markt gehaald werd, moest ik naar een andere pil overstappen. Mijn huisarts vertelde mij dat de Yasmin pil ook tegen acne werkte dus ik ben naar deze overgestapt. Ik ben erg tevreden en ik heb jaren geen last gehad van acne of andere gekke bijwerkingen. Ik heb ti[lees meer...]jdens mijn menstruatie soms wat hevige buikkrampen en migraine (dit komt deels ook door stress en/of vermoeidheid bij mij) maar deze kan ik onderdrukken met medicijnen. Ongeveer een half jaar geleden ben ik even overgestapt naar Microgynon 20 omdat ik last had van erge vermoeidheid en ik dacht dat dit door de Yasmin pil kwam. Toen ik hiermee was begonnen kreeg ik na 3 maanden hele erge stemmingswisselingen, mijn acne was terug en ik voelde mij erg depressief. Ik had zo'n erge last hiervan dat ik terug ben gegaan naar de oude vertrouwde Yasmin pil, ik ben erg tevreden hiermee en ik kan deze pil zeker aanraden!