ethinylestradiol/drospirenon

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

20-01-2020 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Menstruatiepijn
Was ik hier maar eerder aan begonnen. Afgelopen jaar werd ik steeds sneller ongesteld (na 2-3 weken) met niet draagbare buikpijn en opvliegers. In de eerste weken hoofdpijn en misselijk geweest (3-4 dagen). Ook heb ik 4 weken lang bloeding gehad (waarvan 3 na menstruatie). Niet hele erge bloeding. Na de 1e stopweek was de bloeding weg en had ik geen last meer van bijwe[lees meer...]rkingen. Nu heb ik tijdens de stopweek 4-5 dagen last van bloeding wat te houden is met een maandverbandje en ik hoef geen pijnstillers te slikken vanwege weinig tot geen buikpijn. Verder is mijn huid zuiverder geworden en ben ik zomaar 1,5 cupmaat gegroeid (B-> kleine D). In mijn geval een fantastische beslissing die ik veel eerder had moeten maken.

26-09-2014 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik had nog al vaak last van de eisprong, die deed zeer, dus ben ik rondom mijn eindexamens begonnen aan de Yasmin. Nooit meer gestopt, prima pil

10-10-2012 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Ik slik Yasmin al 6 jaar, kreeg het voorgeschreven van de kinderarts omdat ik een erg hevige menstruatie had. In het begin ging alles prima, maar nu krijg ik het idee dat hij zij werk niet meer doet. Mijn menstruatiepijn is weer net zo hevig als 6 jaar geleden. Ook heb ik sinds een half jaar last van hoofdpijn, doorbraak bloedingen en een harde buik (met vlagen). Ik weet [lees meer...]niet of dit aan de pil licht maar denk dat ik toch maar eens naar de HA ga om navraag te doen.

06-10-2012 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Minder pms klachten, maar wel hoge bloeddruk, haaruitval, pigmentvlekken in gelaat, pijnlijke benen alsof ze afgeknepen werden, verergering allergieklachten, schimmelinfectie, droge mond en ogen. Daarbij ernstig neerslachtig. Ben er mee gestopt.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum