Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

Menstruatiepijn (11 meningen)

13-04-2018 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik heb denk ik wel 4 verschillende soorten pillen heb geprobeerd, tevens een spiraal die mij ook niet helemaal beviel. De Yasmin was op zich niet verkeerd, helaas toch wat bijwerkingen. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en zeker een cup gegroeid, daarin tegen is mijn libido wel verlaagd. Tussen de overgang van mijn spiraal naar de Yasmin (3,5 maand) in, heb ik mij enorm fit g[lees meer...]evoeld. Na een maand aan de Yasmin te zijn, begon ik met toch wat minder fit te voelen. Mijn huid lijkt wel iets verbeterd, heb nog wel altijd meeëters en wat puistjes. Stemmingswisselingen heb ik geen last van gehad. Na 3 maand Yasmin heb ik besloten om te stoppen. Vooral vanwege de pijnlijke borsten en verlaagd libido.

13-11-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.

26-10-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Tijdens het slikken van deze pil eigenlijk weinig problemen gehad. Echter toen ik wilde stoppen met deze troep brak de hel los. Hormonale acne, haaruitval wat leidde tot 2/3 bij van maar haar weg. Het ontpoppen is echt een grote bak ellende.

27-02-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Prima pil niet veel op aan te merken. Lang problemen gehad met cystes op mijn eierstokken en zijn door deze pil helemaal verdwenen. Af en toe van misselijkheid in de ochtend en stemmingswisselingen. Verder hevige buikpijn maar alleen als ik ongesteld moet worden (dit hoort minder te worden door de pil maar heeft voor mij geen effect)

29-10-2017 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik slik sinds een half jaar de Yasmin pil. Merk dat ik erg pijnlijke borsten heb en ze zijn erg gegroeid, wat weer rugpijn veroorzaakt. Ik had al vaak migraine aanvallen bij mijn vorige pil (de Microgynon 50) maar bij deze pil zijn ze heftiger geworden. Verder ook veel last van mijn darmen en aangekomen. Erg jammer want ik dacht dat een lichtere pil voor mij de oplossing[lees meer...] was, nu stap ik over op een spiraaltje.

03-06-2017 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ruim 5 jaar lang de Yasmin pil geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen voor zover ik wist. Tot dat ik ruim een half jaar geleden constant last kreeg van schimmelinfecties. Het was in een maand meer wel aanwezig dan niet.. allemaal zalfjes capsules etc geprobeerd, voor korte duur was het weg en kwam het steeds weer terug. Tot ik een verhaal tegen kwam hier op de pagin[lees meer...]a van iemand die precies hetzelfde heeft ervaart. Bijsluiter van deze pil nog eens goed gaan lezen en zag inderdaad dat schimmelinfecties een veel voorkomende bijwerking hiervan is. Toen de keuze gemaakt om over te stappen op een mirena spiraal (ook vanwege de menstruaties, veranderde in een complete labiele heks) en sinds het plaatsen nu wel pas 2 maanden geleden, voor het eerst nog geen schimmelinfectie weer gehad. Ook merk ik dat ik veel minder hoofdpijn heb, dan tijdens pil gebruik.

03-09-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
1 maand gebruikt en meteen gestopt. In de stopweek werd ik helemaal gek. Stemmingswisselingen, paniekaanvallen en mijn libido was echt veel te hoog ( heb nog moeten janken omdat ik geen seks kon hebben).

31-07-2018 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum