Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

Bij  DepressieX

13-05-2013

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Hallo, ik ben 19 jaar en heb sinds 05.04.'13 de Yasmin pil. Hiervoor heb ik tweehalf jaar een andere pil geslikt, maar heb veel last van menstruatiepijn/buikpijn, dus vandaar dat ik een zwaardere pil kreeg. Sinds vorige week, dus na mijn 1e stopweek voel ik me niet goed. Ik pieker over heel veel dingen en zit niet lekker in mijn vel. Ik heb hierdoor op internet gezocht naa[lees meer...]r de symptomen van depressiviteit, omdat ik daar wel eens van heb gehoord door de Yasmin pil. Veel symptomen komen wel met mij overeen! Als ik bezig ben heb ik er geen last van, maar als ik alleen ben of even stil zit begin ik over veel dingen na te denken. Ik voel me hierdoor rot en wordt er erg moe van. Ik maak deze maand nog af, maar daarna wil ik stoppen, omdat ik denk dat het door de pil komt! Normaar gesproken was ik altijd vrolijk en voelde me fit, afgezien van mijn buikpijn, maar nu.. Bah, zit niet lekker in mijn vel en heb veel stemmingswisselingen. Zijn er ook andere vrouwen die hiervan last van hebben of komt het door mij zelf? Wie kan mij hierbij helpen? Alvast heel erg bedankt, groetjes.
09-11-2012

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik heb 9 jaar de yasmin pil geslikt. Ik voelde me er sterker en vrolijker door. Ook had ik geen last meer van acne. Mijn libido was ook prima. Nu kreeg ik het afgelopen jaar last van stemmingswisselingen, somberheid, hoofdpijn. Ik wist niet wat de oorzaak zou kunnen zijn. Nu dacht ik wel eens dat het aan de pil kon liggen. Afgelopen week ben ik gestopt met de yasmin pil o[lees meer...]m te kijken of de klachten minderen. Ik moet zeggen dat ik mij wat opgeluchter voel. Ik voel me weer vrouw. Dit klinkt heel raar, maar het leek net of de Yasmin pil mij het afgelopen jaar een drukkend gevoel gaf. Een beetje depressief. Dit heeft de pil nooit eerder gedaan. Nu ga ik stoppen en dit weekend menstrueer ik gewoon. Daarna is het afwachten geblazen. Op mijn 16e ben ik wegens een leverontsteking al eerder gestopt. Ik werd toen na 3 maanden nog niet ongesteld waarop de huisarts vertelde dat ik wel gewoon weer met de pil kon starten. Nu stop ik definitief en wil ik kijken hoelang het duurt voor ik weer een normale cylcus heb. Dit kan een jaar duren! Ook houd ik weer rekening met puistjes in mijn gezicht. Dit liever dan die neerslachtigheid. Ik hou jullie op de hoogte.
26-04-2012

Depressief

ik gebruikte yasmin 1 jaar en een paar maand. in het begin erg tevreden. ik heb een syndroom aan mijn eierstokken waardoor menstruatie uit blijft en ik krijg dan nare lichameijke symtomen. zoals haargroei op ombedoelde plaatsen. yasmin moet die symtomen tegen gaan en menstruatie op gang helpen en dat deed het ook. maar sinds een paar maanden merken ik dat ik erg down werd,[lees meer...] veel huilen en negatieve gevoelens. ben nu net een week gestopt en nu afwachten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum