Ervaringen met Yasmin

17-06-2023 | Vrouw | 37
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Menstruatiepijn
Vanwege heftige menstruatiepijn deze pil gaan slikken. Erg fijn dat dit een stuk minder is geworden. Ook mijn huid is een stuk rustiger (alleen in stop week plotseling veel onderhuidse ontstekingen). Wel veel tussentijdse bloedingen al vanaf het begin, ook last van pijnlijke borsten. Geen last van stemmingswisselingen voel me juist veel stabieler.

23-08-2022 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Gebruik nu 11 jaar deze pil, daarvoor 2 andere (goedkopere) geprobeerd. Maar de een veroorzaakte nog ergere menstruatiepijn, de ander bevatte een hulpstof waardoor plots mijn gezicht onder de eczeem zat. Ik heb veel minder last van buikkrampen in de stopweek dankzij de Yasmin. 2 dagen flink bloedverlies, maar daarna is het minimaal en dan ook geen pijn meer. Wel erg vaa[lees meer...]k een migraine aanval in de stopweek gekregen, daarom slik ik de pil nu zo lang mogelijk door. Nooit last van een doorbraakbloeding gehad! Tegen een ongewenste zwangerschap is deze in mijn geval 100% betrouwbaar. Libido werd na starten met de Yasmin al wat lager, maar is inmiddels tot ver beneden NAP gezakt. Dus de Yasmin doet waar 'ie voor bedoeld is..

29-01-2022 | Vrouw | 26
Menstruatiepijn
1 jaar en 2 maanden blijvend doorgeslikt tegen menstruatiepijn en rugpijn. Na deze periode kreeg ik doorbraakbloedingen. Werkt dus prettig tegen menstruatiepijn, maar dan moet je wel na een jaar kijken om toch wel eens een stopweek mer pijnstillers weer te gebruiken.

20-01-2020 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Was ik hier maar eerder aan begonnen. Afgelopen jaar werd ik steeds sneller ongesteld (na 2-3 weken) met niet draagbare buikpijn en opvliegers. In de eerste weken hoofdpijn en misselijk geweest (3-4 dagen). Ook heb ik 4 weken lang bloeding gehad (waarvan 3 na menstruatie). Niet hele erge bloeding. Na de 1e stopweek was de bloeding weg en had ik geen last meer van bijwe[lees meer...]rkingen. Nu heb ik tijdens de stopweek 4-5 dagen last van bloeding wat te houden is met een maandverbandje en ik hoef geen pijnstillers te slikken vanwege weinig tot geen buikpijn. Verder is mijn huid zuiverder geworden en ben ik zomaar 1,5 cupmaat gegroeid (B-> kleine D). In mijn geval een fantastische beslissing die ik veel eerder had moeten maken.

26-09-2014 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik had nog al vaak last van de eisprong, die deed zeer, dus ben ik rondom mijn eindexamens begonnen aan de Yasmin. Nooit meer gestopt, prima pil

10-10-2012 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Ik slik Yasmin al 6 jaar, kreeg het voorgeschreven van de kinderarts omdat ik een erg hevige menstruatie had. In het begin ging alles prima, maar nu krijg ik het idee dat hij zij werk niet meer doet. Mijn menstruatiepijn is weer net zo hevig als 6 jaar geleden. Ook heb ik sinds een half jaar last van hoofdpijn, doorbraak bloedingen en een harde buik (met vlagen). Ik weet [lees meer...]niet of dit aan de pil licht maar denk dat ik toch maar eens naar de HA ga om navraag te doen.

06-10-2012 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Minder pms klachten, maar wel hoge bloeddruk, haaruitval, pigmentvlekken in gelaat, pijnlijke benen alsof ze afgeknepen werden, verergering allergieklachten, schimmelinfectie, droge mond en ogen. Daarbij ernstig neerslachtig. Ben er mee gestopt.