ziekte

Menstruatiepijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor menstruatiepijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: menstruatiepijn

24-06-2020 | Vrouw | 27
Menstruatiepijn
Eerste dag van menstruatie altijd hevige pijn. Eén Aleve Feminax en de pijn is verdwenen. Top!

22-06-2020 | Vrouw | 44
Menstruatiepijn
Vreselijke buikkrampen en rugpijn. Ik vloog bijna letterlijk tegen de muren op van de kramp op de eerste dag/eerste twee dagen van de menstruatie. Kon niks meer. Dankzij Alive Feminax ben ik er echt van af. Zodra ik ook maar iets begin te voelen, neem ik meteen twee en dan heel soms 12 uur later nog een halve of 1. Niets geen last meer! Van ondraagelijke pijn naar nie[lees meer...]ts geen last meer!

05-06-2020 | Vrouw | 36
Menstruatiepijn
Nu ben ik 36 jaar. - September 2014 ben ik gestart met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: anticonceptie zonder enig omkijken te hebben. Direct na de eerste prik stopte mijn menstruatie. Fantastisch! Ik was er vreselijk bang voor om dan ook maar een kilo aan te komen maar dit viel reuze mee. 56kg (1.75cm lengte) gewogen en hooguit in 4 jaar tijd weeg ik hooguit 60 kil[lees meer...]o. Géén bijwerkingen, behalve dat ik een wat directere manier van communiceren (offensiever?) kreeg. - December 2018 ben ik gestopt met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: reguliere menstruatie op natuurlijke wijze willen ervaren, geen anti conceptie meer nodig. - Januari 2019 (!!!) kwam mijn menstruatie weer op gang, mondjesmaat maar pico bello in orde zoals voorheen (hooguit 3 dagen). Ik denk eraan om weer 4 jaartjes lang te gaan starten. Hopelijk is het dan weer net zo'n fijne ervaring als ik meegemaakt heb maar dat wordt nog aankijken!

16-05-2020 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Ik heb kyleena anderhalf jaar geleden laten plaatsen ivm buikpijn en heftige menstruaties. De pil was voor mij geen optie, omdat ik daar somber van werd. Het plaatsen zelf was erg pijnlijk, en nog 2 maanden daarna heftige buikpijn gehad en elke dag pijnstilling genomen gedurende die periode. Daarna ging het beter, maar tijdens menstruaties had ik stekende pijn in mijn b[lees meer...]ekken, wat ik eerst niet had. Daarnaast had ik ook veel last van acné op mijn rug. In de periode na de spiraal kreeg ik vaak van vrienden en familie te horen dat ik vaak negatief was en ik voelde me ook erg somber. Ik dacht dat het aan mezelf lag, had het druk met studie. Totdat ik na anderhalf jaar spiraal toch maar ging laten controleren of de spiraal goed zat vanwege de stekende pijnen, dat was niet zo. Dus hij is er toen uitgehaald. Daarna voelde het alsof er een donkere wolk was verdwenen, ik kon weer veel beter relatieveren en alles was een stuk lichter. Ook mijn familie en vrienden viel het op dat ik een stuk vrolijker was . Ik denk niet dat dat toeval is, want het is precies met het zetten van de spiraal dat ik somber werd en met het verwijderen dat ik weer vrolijker was. Mijn acné is ook een stuk minder. Voor mij nooit meer de hormoonspiraal.

Desogestrel

29-04-2020 | Vrouw | 42
desogestrel
Menstruatiepijn
Sinds mijn eerste menstruatie zeer veel buikpijn, wat niet verlicht werd door pijnstillers en andere middelen. Vaak ook in combinatie met migraine. De pijn liet me 3 dagen op bed liggen, maar ook de dagen voor en na de menstruatie had ik buikpijn en buikklachten. Sinds augustus 2019 deze pil na vele andere soorten. Het begon slecht, na 1 week al een menstruatie, daarna nog[lees meer...] 2x heel weinig bloedverlies, maar steeds maar een paar keer per dag. Nu al 8 maanden geen menstruatie meer, en op die 2x na ook geen bloedverlies. Hier had ik veel eerder mee moeten beginnen.

Microgynon '30'

07-03-2020 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / levonorgestrel
Menstruatiepijn
Deze pil was te licht om mijn pijn te verhelpen. Tussen microgynon 30 en 50 heb ik ook nog Yasmin (ofzo) geslikt, maar daarbij kreeg ik doorbraakbloedingen. Ik merk weinig verschil tussen de 30 en de 50, naast de bijwerkingen.

Microgynon '50'

07-03-2020 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / levonorgestrel
Menstruatiepijn
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie (13) al ongelofelijk veel pijn aan mijn buik. Zo erg zelfs, dat ik amper naar school of überhaupt mn bed uit kan. De pil verhelpt dat voor mij totaal niet. Ik ben nu al keer aan een andere pil geweest en het heeft allemaal geen effect gehad. Deze pil geeft mij tot nu toe de meeste bijwerkingen, maar vind ik fijner te slikken dande ander[lees meer...]e pillen die ik heb gehad.

25-02-2020 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Ik schrijf dit niet om mensen angst aan te jagen of om het af te raden. Integendeel. Ik had voordat ik mijn eerste Mirena liet plaatsen zulke heftige menstruatiepijnen dat ik te pas en te onpas flauwviel. Ik was eerst een tijdje aan een lichte pil (microgynon 20) omdat ik nogal heftig reageerde op hormonen van de zwaardere variant. Maar na tig doorbraak bloedingen en PM[lees meer...]S klachten, toch maar even bij de huisarts over de Mirena gepraat. Die vond het op dat moment een geniaal idee en we hebben een afspraak gemaakt hem te laten plaatsen. Begrijp me niet verkeerd het plaatsen was geen feest. Ik werd behoorlijk licht in mijn hoofd en moest even rustig aandoen die dag, maar verder viel het mee. Ik werd ook niet erg volledig geïnformeerd over de bijwerkingen maar dat was in dit stadium ook niet van toepassing. Ik heb de Mirena voor bijna de volledige 5 jaar gehad zonder zware bijwerkingen. Hier en daar wat spotting, maar mijn menstruatie was weg, geen drama meer iedere maand en ook geen pms. Ik besloot hem na deze 5 jaar meteen bij het verwijderen te laten vervangen voor een nieuwe. We zijn nu 2 jaar verder in mijn tweede Mirena en nu beginnen ineens de bijwerkingen waar ik niet voor was gewaarschuwd. Ik heb nu al tweemaal een cyste op mijn eierstok gehad (beide kanten) met alle gevolgen van dien; krampen en donkere afscheiding die nu al bijna 2 maanden aanhouden, pijn in mijn onderrug, en zeer gevoelig daar beneden, dus ook niet bepaald goed voor mijn sexleven. De eerste cyste ging uit zichzelf weg maar de tweede zit er nog steeds en moet wellicht operatief verwijderd worden omdat deze formaatje xl kippenei heeft. Daar zit ik nou echt niet op te wachten. Ik woon nu in Duitsland en de dokters hier vertellen me doodleuk dat het een bijwerking is die toch echt wel vaker voorkomt. Het gekke is dat mijn lichaam dus meer dan 5 jaar de mirena super getolereerd heeft maar nu ineens in de stress schiet. Ik ben er nu serieus over na aan het denken het ding eruit te laten halen. Ik zou niet weten wat een goed alternatief zou zijn, maar dit kan ook niet echt veel langer doorgaan zo. Tips over goede alternatieven die het liefst zo min mogelijk hormonen bevatten zijn absoluut welkom.

10-02-2020 | Vrouw | 37
Menstruatiepijn
Een half jaar geleden naar lang nadenken toch de stap gezet voor het inplanon .. Het plaatsen was Geen probleem . Menstruatie ook direct niet meer gekomen ( daar deed ik het voor). Na 3 maanden was ik 4 kilo zwaarder ..ben naar de huisarts gegaan en die vertelde dat het maar wen heel klein percentage was van vrouwen die max 3 Kilo aankwamen ..... werd mij geadviseerd ev[lees meer...]en nog door te zetten en af te wachten . Maar vandaag wederom gewogen en weer 4 kilo gewichtstoename erbij 😩😩 Dus nu na bijna een half jaar 7 kilo zwaarder . Dit is voor mij echt een probleem en ik vind dat vreselijk . Dus meteen de dokter gebeld en as vrijdag haat het inplanon er weer uit . Ik ben dus tevreden over het resultaat dat ik geen menstruatie meer heb gehad en alle klachten die ik daar bij had ... maar dat weegt voor mij niet op tegen het grote nadeel van mijn gewichtstoename dus eruit dat ding . En hopelijk mogen die kilo.s ook weer snel verdwijnen zoals ze ook snel zijn gekomen .

05-02-2020 | Vrouw | 17

03-02-2020 | Vrouw | 23

20-01-2020 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Onze dochter van 17jr kreeg deze pil in mei 2019 voorgeschreven om de heftige menstruatie klachten te verminderen. Binnen 2 maanden kende we onze dochter niet meer terug! Langzaam maar zeker ging het bergafwaarts met haar, met haar school, met ons gezin. Depressie, lusteloos, burn-out, dagelijks huilbuien. In 1e instantie dachten we aan puberale klachten, hormoonwisseling[lees meer...]en et.. Dat is op deze leeftijd natuurlijk ook gaande. Maar op advies gingen we deze hormoonhuishouding nog eens versterken door deze troep erin te gooien. Toen ze niet meer naar school kon gaan, haar eindexamen niet meer kon halen, niet met vriendinnen uit kon, niet meer kon sporten, mijn vrouw 4 maanden 'overspannen'' thuis zat, hebben we de huisarts gevraagd of het misschien niet toch aan de pil kon liggen? 'Nee nee nee hoor het is echt psychisch.' Naar de natuurgenezer, fysio, accupunctuur, haptonoom en kinderarts. 'Nee nee nee hoor het is echt psychisch'. Toen ben ik PAS gaan Googelen en kwam alle overeenkomstige verschrikkelijke verhalen tegen op deze site!!!!! DANK DAARVOOR! We zijn direct gestopt met deze troep. Het was begin december 2019. Het is nu 20 januari en we hebben iedere dag onze dochter zien groeien, terug zien komen in haar kracht. Het is een absurde verschrikkelijke tijd geweest. We zien dat we dit af gaan sluiten, onze dochter maar ook wij als ouders hebben het overwonnen. Ik schrijf dit verhaal in de hoop dat andere meiden/ouders hier iets aan hebben.

Yasmin

20-01-2020 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/drospirenon
Menstruatiepijn
Was ik hier maar eerder aan begonnen. Afgelopen jaar werd ik steeds sneller ongesteld (na 2-3 weken) met niet draagbare buikpijn en opvliegers. In de eerste weken hoofdpijn en misselijk geweest (3-4 dagen). Ook heb ik 4 weken lang bloeding gehad (waarvan 3 na menstruatie). Niet hele erge bloeding. Na de 1e stopweek was de bloeding weg en had ik geen last meer van bijwe[lees meer...]rkingen. Nu heb ik tijdens de stopweek 4-5 dagen last van bloeding wat te houden is met een maandverbandje en ik hoef geen pijnstillers te slikken vanwege weinig tot geen buikpijn. Verder is mijn huid zuiverder geworden en ben ik zomaar 1,5 cupmaat gegroeid (B-> kleine D). In mijn geval een fantastische beslissing die ik veel eerder had moeten maken.

Desogestrel

14-01-2020 | Vrouw | 34
desogestrel
Menstruatiepijn
Vanwege ernstige menstruatie klachten met iedere maand een nacht wakker liggen vd weeën en de laatste keer flauwvallen vd pijn aan toe. Ben ik uit pure wanhoop aan deze pil begonnen na 10 jaar geen AC te hebben gebruikt en slechte ervaringen met microgynon 30 en 20. Ik ben 3 dagen na de menstruatie begonnen en de week er na had ik vreselijke darmklachten vanwege de lact[lees meer...]ose. Iedere keer misselijk na inname, daarna met een lactase tabletje in gaan nemen. Dat ging beter. In eerste instantie voelde ik me er goed bij, psychisch stabieler, minder piekeren/ emotionele ups en downs. Na twee weken gebruik schoot het in m'n rug (spit). En na 3 weken gebruik begon ik te bloeden (kon gelijk weer iets beter bukken, vreemd genoeg) Helaas stopte het bloeden niet meer, en heb ik meer dan twee weken gebloed met soms ook best wel buikpijn er bij. Continu pijn in m'n buik op het laatste. Volgens de huisarts een bijwerking die niet meer over zou gaan dus ik ben gestopt. Prompt schoot die dag er na s,avonds mijn rug weer los. (toeval of invloed vd pil?) En de buikpijn was gelijk verdwenen, 3 dagen nadat ik gestopt ben is het bloeden ook eindelijk gestopt. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen...

11-12-2019 | Vrouw | 41
Menstruatiepijn
Plaatsen viel mee, veel minder erg dan Mirena voor zwangerschap. Maar wat een drama qua emoties. De menstruatiepijn werd veel minder, maar ik bloedde de eerste maand 14 dagen achter elkaar. Daarna ging 'ie er uit vanwege de extreme somberheid en werd ik meteen ongesteld. Als je niet snel somber of erg emotioneel bent kun je het proberen, maar let goed op wat dit met je[lees meer...] doet.

03-12-2019 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Het leek de eerste prik zo goed te gaan. Op een paar kleine doorbraakbloedingen na, werd ik niet meer ongesteld. Normaalgesproken had ik ruim een week helse buikpijn. Maar na de tweede prik kreeg ik bijwerkingen. Aankomen, veel vocht vasthouden en het libido van een bevroren doperwt. En gewoon geen gevoel meer 'down-under'. Toch nog even doorgezet. Er werd immers gezeg[lees meer...]d dat je lichaam moet stabiliseren. Na vier prikken was ik het zat. Nu ben ik bijna drie maanden gestopt. Mijn libido is weer terug. De kilo's en overtollig vocht ben ik helaas nog niet kwijt. Ik hoop dat dat de komende maanden weer teruggaat naar 'normaal'.

20-11-2019 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Eerst had ik een deze pil van Wecare daar kreeg ik langzamerhand ook meer last van volgensmij toen kreeg ik die van Focus en Laatste tijd last van paniekaanvallen angst gedachtes moeite met ademen zelfs in huis trillen en angstig voelen ik ben gestopt met deze pil en het is al heel erg verminderd zijn er mensen die hetzelfde hebben met deze pil?

Cyclokapron

17-11-2019 | Vrouw | 20
tranexaminezuur
Menstruatiepijn
Last van veel bloedverlies tijdens menstruatie. Medicijn werkt wisselend, soms stopt het bloeden helemaal en soms lijkt het bijna niet te werken of minimaal te werken. Verder zijn de pillen makkelijk in te nemen. Geen last van bijwerkingen!

Naproxen

14-11-2019 | Vrouw | 33
Menstruatiepijn
altijd al zware buikkrampen gehad . na mijn tweede bevalling zijn de krampen en extreme bloedverlies verergert, zodanig dat ik amper tot niet kon werken. van de huisarts naproxen 250 mg voorgeschreven gekregen. krampen zijn vermindert en bloedverlies ook iets verminderd. ik kan eindelijk weer de eerste twee dagen functioneren.

16-10-2019 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik heb de Kyleena spiraal 9 maanden gelden laten plaatsen bij de gynaecoloog. Ik heb nooit een andere vorm van hormonale anticonceptie gebruikt (pil, etc.) voor het plaatsen van de kyleena. Ik had voor het plaatsen van de kyleena zeer hevige menstruatiepijn die soms gepaard ging met braken en duizeligheid. Ik wilde hier vanaf komen en aangezien ik liever voor een lagere ho[lees meer...]rmoon dosis wilde gaan dan de pil, koos ik voor de Kyleena spiraal. Daarnaast was het ook handig om een permanentere vorm van anticonceptie te gebruiken dan condooms. De plaatsing was inderdaad zeer pijnlijk, maar de pijn duurde slechts 15 seconden, dus daar zou ik me geen zorgen over maken! Ik heb na het plaatsen van kyleena nog ongeveer een maand semi-permanente krampen en bloedingen gehad. Die krampen waren niet zo hevig als mijn menstruatie ervoor, maar ik ervaarde wel lichte ongemakken voor een maand. De bloedingen waren zeer licht en helemaal geen probleem. Na deze maand was alles eigenlijk fanastisch! Ik ben af van de hevige menstruatiekrampen die ik had voor de plaatsing van kyleena. Als ik af en toe krampen heb, zijn ze zo licht dat ik er geen ongemak van ervaar. Mijn menstruatie is zo goed als weg, wat ik persoonlijk zeer fijn vind. Af en toe heb ik nog een lichte afscheiding waar ik een inlegkruisje voor gebruik. Ik heb daarbij ook geen andere bijwerkingen ervaren zoals stemingswisselingen of acne. Over het algemeen ben ik dus zeer tevreden! Het zou kunnen dat mijn ervaring anders dan die van veel vrouwen is omdat ik nooit aan de pil ben geweest. Als je direct overstapt van de pil op kyleena, zou ik er misschien rekening mee houden dat sommige hormonale klachten kunnen komen door het stoppen met de pil en misschien niet door kyleena.

11-10-2019 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Heb zeer hevige menstruatiekrampen. Dit is het enige middel dat mij verlichting biedt. Zeer tevreden!

02-08-2019 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
Na jaren aan de pil gezeten te hebben maar altijd pijn tijdens de menstruatie te hebben gehad was ik een tijdje overgestapt naar de prikpil. Ik reageerde daar niet goed op en ben in totaal een jaar lang non stop ongesteld geweest. Ik heb een paar maanden toen helemaal niets gebruikt, maar mijn menstruatiepijn werd al snel weer ondragelijk. In overleg met de dokter toch de [lees meer...]mirena laten zetten, de eerste 2 weken na het zetten had ik heel veel pijn, en daarna is het geleidelijk afgenomen. Ik heb hem nu een jaar, en ik merk aan mijn lichaam wanneer ik ongesteld zou moeten worden door een aantal dagen pijn te hebben, maar niets vergeleken met voorheen. Over het algemeen zeer tevreden, het kostte alleen wat tijd om te 'stabiliseren'.

31-07-2019 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Ik had erg veel last van de pil(migraine) en menstruatiepijn dus op advies van huisarts overgestapt naar Mirena spiraal. Alleen het plaatsen al was vreselijk pijnlijk. En heb sindsdien alleen maar buikpijn en misselijk. En ontzettend down. Mijn omgeving kent me zo niet. Kan om alles wel janken. Slik al 2 maanden elke dag pijnstillers. Ben er helemaal klaar mee. Maandag g[lees meer...]aat ie eruit!! Joepie!!

19-07-2019 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Ik ben nu ongeveer al een aantal maanden op weg. Krijg er paniekaanvallen van, hyperventilatie, heel erge opvliegers, huiduitslag en hoge hartslag. Ik heb altijd een mooi gewicht gehad. En tot voor kort heel blij met mijn lichaam al is m'n buik na 2 kinderen natuurlijk wel wat meer geworden maar nu lijkt 't wel of ik een paar maanden zwanger ben. Eerst kon ik 't met kledin[lees meer...]g nog wel verbergen dat ik een klein buikje had over gehouden na mijn zwangerschap maar nu is mijn buik zo veel meer en ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Ik ga hem de vakantie nog slikken en dan stop ik en ik hoop dat mijn hoofdpijn weg blijft want daar is het dus ook beetje voor gegeven. Dus hoop dat ik straks kan dealen ermee. Ik gebruik hem niet voor anticonceptie. Maar wie weet of de kilo's er nog af kunnen gaan? Ik bedoel als ik dan zou stoppen krijg je dan je figuur weer terug? Hartelijke groet M.

15-05-2019 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden de Kyleena laten zetten. Na jarenlang de pil gebruikt te hebben waar ik niet goed op reageerde (tussentijds bloedverlies, hevige menstruaties, krampen vermoeidheid etc) hoopte ik dat de Kyleena spiraal waar veel minder hormonen in zitten dan in het zusje Mirena en de anticonceptiepil die ik gebruikte voor mij misschien wel eens de oplossin[lees meer...]g kon zijn. Het zetten zelf vond ik niet echt pijn doen, Ik voelde een beetje ongemak maar dat was alles. Helaas heb ik sindsdien elke dag last van bloedverlies, buikkrampen , vermoeidheid, en voel ik me op momenten echt ziek. Was twee weken geleden bij de ha om de spiraal te laten verwijderen, zo klaar ermee was ik om me zo te voelen. Heb in overleg eerst een echo laten maken en de spiraal zit goed, het kan nog wel even duren zeggen ze misschien zelfs wel een half jaar tot een jaar maar daarna heb je er profijt van.. Ik weet niet of ik zo lang wil wachten.

14-05-2019 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met het slikken van deze pil. Toen ik hiermee begon had ik een maand lang buikpijn. Toen ben ik een half jaar geleden even gestopt met de pil, gewoon om te zien wat voor effect dat zou hebben. En toen kreeg ik enorm veel acne en veel meer last van mn ongesteldheid (dat was minder tijdens de pil), dus ik ben weer begonnen. Maar ivm met de acne[lees meer...] zit ik er over te denken om Yaz te gaan slikken. Overall wel een goede, betrouwbare pil, maar voor mij werkte die niet.

Naproxen

10-05-2019 | Vrouw | 33
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

21-03-2019 | Vrouw | 27
Menstruatiepijn
Ik had altijd veel klachten tijdens menstruatie, ook met de pil Overgestapt op de prikpil. Geen menstruatie, geen klachten. Geen gewichtstoename of andere bijwerkingen. Perfect Alleen na 7 jaar kreeg ik weer doorbraakbloedingen. Deze werden steeds heftiger, incl krampen, hoofdpijn, misselijkheid, met als resultaat 3 maanden non stop flinke bloedingen. Op advies van hui[lees meer...]sarts een prikpil overgeslagen. Helaas met het tijdelijk stoppen wel flink aangekomen. Nu werkt het weer naar behoren. Erg tevreden en gewicht is weer normaal

06-03-2019 | Vrouw | 48
Menstruatiepijn
Ik ben een van de eerste gebruikers, net na de testfase 18 jaar geleden in 2001. En vandaag heb ik de 7e laten zetten. Wat de laatste zal zijn vanwege de overgang. Bij mij geen tussentijdse bloedingen. En de manier van inbrengen is inmiddels heel erg verbeterd. Zou geen andere anticonceptie willen.

01-02-2019 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb sinds mijn 13e altijd de pil geslikt. Laatste tijd had ik veel doorbraakbloedingen, dus ik had twee jaar geleden een hogere pil aangevraagd, maar dit bleef aanhouden. Toch overwogen om de spiraal te nemen. Mijn huisarts heeft deze geplaatst (geen last van gehad). De gehele dag heb ik geen last gehad, behalve even voor het slapen gaan (paar krampjes, maar stelt niks [lees meer...]voor). Ik heb de spiraal (Kyleena) nu drie dagen en de laatste twee dagen ben ik in ieder geval niet ongesteld en heb ik geen bloedverlies. Daarnaast heb ik ook geen last van mijn buik gehad of andere bijwerkingen gehad. Ik kan tot nu toe nog niet veel zeggen over de menstruatie, maar de spiraal bevalt me tot nu toe heel goed! Ik had allemaal verhalen gelezen, maar dit bleek bij mij niet het geval te zijn. Het zetten is geen pretje, maar doet absoluut geen pijn! Ik had mijn twijfels over de spiraal, omdat ik veel negatieve dingen las. Niks van waar, nergens last van! Probeer het gewoon uit, ieder mens reageert anders, maar ik ben er in ieder geval heel erg blij mee! Ik had met de pil namelijk ook hele erge buikpijn als ik niet ongesteld was, dit is door de spiraal ook weg gegaan! Ik heb de spiraal bij de huisarts geplaats (zitten geen kosten aan verbonden). Zij deed het prima en legde alles stap voor stap uit. Fijne vrouw. Wellicht heeft het ook te maken wie het bij je zet. Zeker een aanrader.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2352)
Depressie (1907)
Angst & paniekstoornis (1804)
Hoge bloeddruk (1343)
Acne/puistjes (953)