ziekte

Menstruatiepijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor menstruatiepijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: menstruatiepijn

06-01-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Voor mij geen Mirena meer. 6 maanden na plaatsing laten verwijderen. Ik ben normaal (buiten menstruatie om nooit ziek! Ik had na plaatsing dag in dag uit hevige menstruatiepijn (hoofdpijn, krampen in onderbuik, spierpijn, lamlendig gevoel en zelfs koorts en ik bleef ontzettend ongesteld en zeer onregelmatig. Ik ben overgestapt op de prikpil! Wat een verademing!

06-01-2022 | Man | 34
Menstruatiepijn
Ik noem het een wondermiddel en kan er echt niet zonder. Ik heb altijd veel pijn wanneer ik ongesteld ben. kan dan niet meer nadenken en moet dan steeds heen en weer lopen. Sinds dat ik Aleve gebruik heb ik bijna geen pijn. Ik neem het in wanneer ik pijn voel aankomen...Het is wel zo. Als ik het een keer niet inneem ervaar ik het wel heftig . Ik heb geen bijwerkingen ma h[lees meer...]eb het voor over. Het beïnvloed zo mijn leven en dan ieder maand

05-01-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Ik ben 38 jaar en heb 2 kinderen. Ik ben 1x per maand 2 dagen ziek van de menstruatie. Ook is mijn weerstand dan laag en pik sneller een virus op. En word dan sneller ziek. Alle energie ging naar mijn menstruatie. Nu de 2de prikpil gezet. De 1ste wat hoofdpijn en rondom de menstruatie wat trekkingen in mijn buik/baarmoeder. Alsof ik ongesteld moest worden, maar het zet ni[lees meer...]et door. Wat bruinige afscheiding. Maar geen 2 dagen meer ziek en depressief. Ik ben tevrede. Ik weet niet of ik het blijf gebruiken. Wellicht stop ik weer ef om te ervaren of de menstruatie lichter is. En wanneer die weer zwaarder word en regelmatig weer van start ga. Ik doe het voor al om mijn weerstand rond de menstruatie optimaal te houden.

03-01-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
AANRADER! Mijn natuurlijke menstruatie was jarenlang 10 van de 30 dagen in de maand met veel gewricht-, spier- en buikpijn en vermoeidheid. Anticonceptiepil vergat ik vaak. De mirena biedt uitkomst voor beiden. Het zetten was pijnlijk, maar daar tegenover staat zeker 5 jaar babyloos seks en geen omkijken meer naar anticonceptie. Dat is het voor mij absoluut waard. Natuurl[lees meer...]ijk geen SOA-bescherming. En nog beter - mijn huidige menstruatie: ik ben nog amper ongesteld, merk het alleen aan een beetje lichtroze bloed in mijn ondergoed een paar dagen per maand en dat is er zó uitgewassen.

23-12-2021 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Laten plaatsen ivm extreme menstruatie pijn en bloedverlies. Daarnaast beginnende overgangsklachten. Eerste weken echt moeten doorbijten. Onregelmatig bloedverlies en veel buikpijn. Na 3 maanden zeer tevreden. Wel menstruatie maar prima te doen zonder pijnstilling. Stemming stabiel, opvliegers verdwenen.

26-11-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb verschillende soorten pillen gebruikt, was nergens echt tevreden over. Mijn klachten als duizelig, schommelingen in bloedsuiker en bloeddruk, hoofdpijn, misselijk hoopte ik hiermee te bestrijden. Echter was het altijd zo dat door de pil sommige klachten verminderden, maar andere klachten juist verergerden. Hierdoor de Kyleena in april 2018 overwogen. Beste keuze ooi[lees meer...]t. Het zetten was wel echt heel pijnlijk maar dat duurde ook maar een paar tellen. Daarna een week heel veel krampen gehad. Dat nam gedurende de tijd af waarna ik eens in de 3 maand nog 'even' heftige steken had. Uiteindelijk verdween ook dat na een halfjaartje ongeveer. Nu, zo'n 3,5 jaar later ben ik er nog steeds heel bij mee want ik ben dus nu al 3.5 jaar niet meer ongesteld geweest, geen klachten meer. Echter af en toe schemeren een paar lichte klachten door, in de week voordat ik eigenlijk weer moet menstrueren. Misschien dat dit met de sterkte van de Kyleena te maken heeft, dat dat nu langzaam aan afneemt. Ik denk dat ik hem straks na de 5 jaar gewoon weer opnieuw laat zetten! Die helse pijn en de 1e week erna waren dus wel echt vreselijk, maar het o zo waard!

18-11-2021 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
verschrikkelijk, ten eerste was het inbrengen heel moeilijk. en dan begonnen al gauw de klachten. zo misselijk heel de dag door. en dikker worden vond ik ook niet bepaald leuk. ik lag haast elke avond huilend in bed omdat ik me zo beroerd voelde. ik voelde de spiraal ook zitten. het voelde zo raar in mijn onderbuik, alsof iets niet goed zat. na 6 maanden zouden de klachte[lees meer...]n verminderd moeten zijn maar dat hielp niet bij mij. dus eruit laten halen. gelijk voelde ik een opluchting

25-10-2021 | Vrouw | 62
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 17e begonnen met deze pil omdat ik enerzijds ontzettend last had van menstruatiepijn en omdat ik soms de slikpil vergat. Mijn dokter heeft mij toen deze gegeven. Ik ben nu 62, ben eventjes een paar maanden gestopt toen ik zwanger wilde worden, maar verder altijd tot tevredenheid gebruikt, zonder merkbare bijwerkingen. Op mijn 48 gaf mijn huidige arts aan dat[lees meer...] ik wel eens kon stoppen. Dat was geen succes. Ik kreeg vrij snel weer mijn menstruatie zonder dat ik beschermd was tegen zwangerschap. Volgens de arts zou dat nog wel een paar maanden duren. Ik heb er met andere artsen over gesproken, ook in het kader van de overgang. Gewoon doorprikken was het advies, dan heb je daar geen last van. En tot nu toe klopt het. Op hem moment dat ik met pensioen ga ben ik dan al waarschijnlijk helemaal door de overgang heen. Dat hoop ik dan maar.

06-10-2021 | Vrouw | 50
Menstruatiepijn
Ik ben in het begin van de overgang en kreeg elke maand vreselijke pijn en vreselijke bloedingen waardoor ik niks meer af kon spreken en nergens meer heen durfde te gaan omdat ik bang was door te lekken... Dit middel heeft me gered,ik kan weer gewoon functioneren ,de eerste dag zodra ik krampen krijg neem ik er twee in en daarna een paar dagen om de acht of twaalf uur e[lees meer...]n helemaal geen pijn meer en de bloedingen zijn ook heel erg afgenomen...ik raad Dit iedereen aan...

05-10-2021 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Verschrikkelijk. Ik snap dat het bij sommige mensen goed helpt maar bij mij absoluut niet. Het deed me zoveel pijn. Heb de spiraal 6 maand gehad om het nog wat tijd te gunnen maar heb me 6 maanden niet als mezelf gevoeld. Kots misselijk elke dag. Na het eruit halen was het zo’n opluchting! Gelijk beter

Cyclokapron

14-09-2021 | Vrouw | 30
tranexaminezuur
Menstruatiepijn
Last van hevig bloedverlies de eerste paar dagen dat ik ongesteld ben. Dit medicijn gekregen en het helpt goed. Niet meer elk uur verwisselen, maar eens in de paar uur. Geen bijwerkingen en pil is makkelijk in te nemen!

12-08-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
In januari de mirena spiraal laten plaatsen. Plaatsing was heel pijnlijk, maar daar was ik ook wel op voorbereid. Waar ik niet op was voorbereid, waren zes weken vol met zeer ernstige buikkrampen. Na een aantal weken bij de gynaecoloog laten checken of hij goed zat, wat ook zo was. Ze zeiden dat het wat langer kon duren voor mijn lichaam eraan gewend was. Intussen ging ik [lees meer...]bijna iedere dag kapot van de pijn, ook met pijnstillers. Vele malen heftiger dan een normale menstruatie dus. Ik wist geen raad meer met mezelf. Na zes weken besloten om hem eruit te laten halen. Wat een opluchting. Alle pijn direct verdwenen. Voor mij nooit meer. Wees ervan bewust dat jou dit ook kan gebeuren. Denk nog een extra keer na voordat je een stuk plastic in je gezonde lichaam laat plaatsen alsjeblieft.

02-08-2021 | Vrouw | 33
Menstruatiepijn
Ik las hier vooraf naast de positieve ervaringen ook een hoop negatieve. Voor mij (33 jaar en geen kinderen) was de kylena een enorm positieve ervaring op alle fronten. Ik heb (net als 1 op de 5 vrouwen) PCOS. Daarnaast verklevingen in mijn buik en rond mijn eierstokken. Ik had altijd enorm last van mijn menstruaties: mijn stemming schommelde erg gedurende 3 van de 5 w[lees meer...]eken, de bloeding duurde minimaal een week en ik was er zeker twee dagen echt beroerd van. Toen ik cups ging gebruiken kwam ik erachter dat ik dubbel zoveel bloed verloor dan wat normaal al als zwaar bloedverlies gezien wordt. Eerder had ik verschillende pillen en de nuvaring geprobeerd maar bij alles had ik teveel last van bijwerkingen. Daarom koos ik voor de Kylena. Het plaatsen was tijdens mijn menstruatie. Dat schijnt fijner te zijn omdat je baarmoedermond dan weker is en iets open staat. Ik liet t door een gespecialiseerde verloskundige doen omdat dat door de zorgverzekeraar vergoed wordt (gaat niet van je eigen risico) en omdat die er net wat meer ervaring mee hebben dan huisartsen. Ik had een naproxen en twee paracetamol gehad. Tuurlijk voel je wel dat er iets gebeurt maar ik vond het de moeite niet. Het zal vast verschillen per vrouw maar zoals het bij mij ging is het echt niets om tegenop te zien. Voor mij was een nadeel dat ik de eerste twee maanden elke twee weken ongesteld was. In het begin ook even heftig als anders, maar! Daarna werd t minder heftig en duurde het veel minder lang. De draadjes krulden na een paar weken netjes om dus waren tijdens het vrijen niet meer voelbaar voor mijn vriend. Ik had verder helemaal geen bijwerkingen dus ik was super blij! 1 waarschuwing, het gebruik van cups wordt afgeraden. Hier is nog geen goed onderzoek naar gedaan maar door het vacuüm van de cup kun je het spiraaltje eruit trekken. Ook kun je per ongeluk de draadjes vast pakken bij het verwijderen van de cup. Ik dacht dat t mee zou vallen en heb toch heel bewust en heel voorzichtig de cup gebruikt. Na 5 maanden was ik het spiraaltje desondanks kwijt. Ik heb daarna een mirenaspiraaltje laten plaatsen. Dat was buiten mijn menstruatie om. Die plaatsing deed wel wat pijn. De verloskundige moet met een knijpertje je baarmoedermond vastpakken. Vorige keer voelde ik dat nauwelijks, dit keer voelde het een beetje als een steekje/ krampje maar nog steeds echt niets om je druk over te maken!

26-07-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb de prikpil op 28 juni laten zetten. 1 weekje terug begon ik krampen te krijgen, maar nog niet ongesteld en slik hiertegen naproxen. Weet iemand of deze krampen ooit weggaan?

24-06-2021 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Feminax sinds een paar maanden, voorheen gebruikte ik ibuprofen. Het prijskaartje is fors hoger dan dat van ibuprofen, maar ik besloot om het toch te proberen. De werking (bij gebruik volgens de instructies, eerste dosis 2 tabletten, daarna 2 per 24 uur) is gelijk aan ibuprofen (400 mg, 3 keer per dag). MAAR, het werkt een aantal uur langer. Pijnstiller[lees meer...]s en andere medicijnen lijken bij mij korter te werken dan normaal, voor ibuprofen zo'n 5-6 uur. Hierdoor werd ik rond 5 uur 's ochtends wakker van de pijn omdat het uitgewerkt was. Op het moment dat je een nieuwe neemt duurt het zo'n 30-60 minuten voordat het werkt. Mijn menstruatiepijn is behoorlijk heftig, dus na een half uur wachten en draaien in bed om een comfortabele positie te vinden, was ik bijna in tranen van wanhoop. Soms kon ik dat laatste uurtje voor de wekker nog in slaap vallen, soms ook niet. Sinds ik Aleve gebruik is dit niet meer voorgekomen en dat is die paar extra euro waard voor mij. Ik kan weer fatsoenlijk slapen tijdens mijn menstruatie. Werkt het beter dan ibuprofen? Nee, hetzelfde (voor mij). Maar als je behoefte hebt aan een langer werkend middel is het fantastisch.

30-04-2021 | Vrouw | 12
Menstruatiepijn
Op advies deze tabletten gekocht voor mijn dochter van bijna 13. Ongeveer anderhalf uur na inname van de tablet kwam ze huilend van de maagzuur naar beneden. Het was zo heftig en pijnlijk dat ze er van in paniek raakte. We wisten niet dat dit een bijwerking kon zijn omdat we geen bijsluiter hadden gelezen. We hebben haar gelijk melk en Rennies gegeven maar uiteindelijk ko[lees meer...]os haar maag een snellere en effectievere oplossing door te braken. Hierna ging het snel beter maar zij houdt het voortaan bij paracetamol.

13-04-2021 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Zo’n 5 jaar geleden begonnen met de prikpil, aangezien ik geen kinderwens heb en mijn menstruatie zeer dramatisch was. Eigenlijk meteen na de eerste prik, werd ik niet meer ongesteld. Ongelooflijk fijn hoe snel en betrouwbaar dit was. Echter heb ik de afgelopen jaren flink last van behoorlijk wat bijwerkingen/vage klachten. Ik heb vage rugpijn in m’n onderrug, waar geen [lees meer...]fysio, dokter of diëtist wat aan kan doen. Mijn haarkwaliteit is drastisch omlaag gegaan, het valt uit en groeit amper. Ik had ook van één op andere dag maag- en darmklachten (PDS-achtig, opgeblazen buik). Mijn huid en haar wordt laatste steeds sneller vet en heb snel pukkels, had dit vroeger nooit. Snel en vaak vermoeid, slaap slecht, sneller geprikkeld, vaginale ongemakken... Ik ben nog niet gestopt, maar ga om deze klachten de volgende injectie niet weer halen. Raad het ook zeker niet aan. Ik neem liever de dramatische menstruatie weer!

05-04-2021 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik gebruik aleve feminax alleen wanneer ik zware buikpijn en/of lage rugpijn heb tijdens mijn ongesteldheid. Ik vind het onmogelijk om zonder dit medicijn te concentreren op werk wanneer ik erge last heb. Ik raad het daarom elke vrouw aan die erge last heeft van haar menstruatie, want dit red elke zoveel maanden mijn leven. Ik slik het maar 1x per menstruatie (elke dag sli[lees meer...]kken is niet nodig voor mij).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel
Menstruatiepijn
Ik heb deze pil een jaar geslikt, besloot om er uiteindelijk toch mee te stoppen ivm misselijkheid en neerslachtigheid. Ik was 15 toen ik begon, ik wilde mijn menstruatie reguleren en pijn verminderen.

YAZ 24+4

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Menstruatiepijn
(Ik ben nu 16) Ik gebruik deze pil vandaag voor de 11e dag, ben overgestapt naar een andere pil omdat ik van de andere misselijk werd. Wat een hel, ik heb morgen alweer een afspraak bij de dokter want ik wil er zo snel mogelijk vanaf . De bijwerkingen bestaan voor mij uit: misselijkheid, hoofdpijn, depressieve buien, huilbuien, neerslachtigheid, lichtgeraaktheid, voelen a[lees meer...]lsof ik ongesteld ben, geen motivatie hebben en zelfs hyperventileren. ik hoop dat ik er morgen meteen vanaf mag want ik voel me echt wanhopig.

15-01-2021 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Een wonder middel! Normaal kan ik de eerste 2 dagen niet werken vanwege heftige menstruatie klachten. Ik gebruik dit medicijn al meer dan 5 jaar en het heeft ervoor gezorgd dat ik weer ‘gewoon’ mee kan draaien in de maatschappij op dagen van mijn menstruatie. Ik beveel het iedere vrouw aan die met hevige klachten rondloopt. Het werkt als een tierelier!

Daylette

10-01-2021 | Vrouw | 15
ethinylestradiol / drospirenon

Cerazette (minipil)

08-12-2020 | Vrouw | 40
desogestrel
Menstruatiepijn
Ik heb echt helemaal geen klachten, Ik slik hem elke ochtend zelfde tijd.zou het echt gaan proberen en dan zie je het wel, succes en komt echt wel goed.

Cerazette (minipil)

05-12-2020 | Vrouw | 40
desogestrel
Menstruatiepijn
Ik ben super tevreden over de cerazette pil, Ik heb echt alles geprobeerd ben nu 40 en was heel sceptisch,maar wou toch de pil zonder oestrogeen een kans geven, de eerste strip zit erop dus ga weer positief door met de tweede, libido is hardstikke prima, geen stemmingen geen hoofdpijn of andere klachten, menstruatie was vanaf mijn 11de al heftig pijnlijk en na de spiraal[lees meer...], nuvaring,pleister en 8 verschillende pillen later,en voelde ik me gelijk al slecht met stemmingen en niet mezelf voelen , ben ik echt blij verrast.2 kinderen later en een gezond leven met sporten en voeding ,helpt ook veel, succes dames en met iets, ben je toch een stuk meer onafhankelijk en vrij, dat vind ik:)

16-11-2020 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Niet elke menstruatie is even heftig voor mij, ze vallen soms enorm mee. Nog altijd geen idee waaraan dit nu precies ligt. Soms kunnen ze ineens heel heftig zijn, de krampen. Het ergste is wanneer de pijn doorschiet naar de rug en bovenbenen. Dit kan ineens zomaar zo zijn, ook later, op de 3e of zelfs 4e dag. Wanneer ik aan het werk ben is Aleve dan echt mijn redder. Z[lees meer...]onder Aleve kan ik gewoon niet lopen zonder dat de krampen mijn dagelijks leven verstoren en ik gewoon in bed moet liggen tot het over is. Ibuprofen doet dan toch niet genoeg. Ligt eraan hoe hevig het door is geschoten maar meestal doet één tablet na 15min al wonderen. Heb ook geen last van bijwerkingen, waar ik er normaal altijd gevoelig voor ben. Ik ben ook zo'n miep die geen hele pillen door kan slikken, dus ik breek ze altijd in hele kleine stukjes. De smaak is pittig, maar dit is dan ook niet de manier waarop het bedoelt is in te nemen. Zolang ik het tablet neem met wat te eten, ook al is het maar een cracker of iets, heb ik na korte tijd nergens meer last van en kan ik gewoon lopen/rennen/springen/fietsen en weer doorgaan. ;) Zeer aan te raden!

06-10-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Heb de Mirena vorige week maandag laten plaatsen. Vanaf donderdag heb ik hevige buikkrampen gekregen. Zo pijnlijk dat ik ook niet goed kan slapen. Voor controle teruggeweest. Ze weten het niet goed. Het kan zijn dat dit niet "bij je past". Oftewel mijn lijf niet tegen de hormonen kan, net zoals bij de pil (kon ik ook niet tegen, zoveel bijwerkingen). Ik krijg vrijdag een e[lees meer...]cho, maar of ik hem last zitten tot dan... Als het zo heftig blijft gaat hij eruit!

21-09-2020 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Heb altijd erge krampen die drie dagen duren. Neem 2 aleves feminax per 8 uur .Het middel werkt snel binnen 15 minuten voel ik de pijn zakken en na 25 minuten helemaal verdwenen.dan na 7 8 uur neem ik weer 2 . Ben blij met dit medicijn.

16-09-2020 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik gebruik al ruim 3 jaar aleve feminax. Beginnende menstruatiepijn neem ik er altijd twee in en ergste pijn is weg! Afgelopen week al 2 dagen pijn in me buik. Verder niet echt naar bijsluiter gekeken..! Sochtends 2 tabletten om 7 uur, 10 uur en weer om 14 uur. Normaal doe ik dit nooit want werken ze gewoon. !! Omdat de pijn niet wegging ben ik dus meer gaan slikken. En[lees meer...] wat voelde ik me beroert! Ondertussen al 2 dagen misselijk en pijn in me buik. Ipv max 2 en na 8 uur weer 1tje heb ik er 6 ingenomen..Heel dom van mezelf natuurlijk, voortaan eerst de bijsluiter maar eens lezen! Voorlopig leg ik de komende maanden alive aan de kant. Gebruik ik wel paracetamol.

27-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Overgestapt van pil naar kyleena omdat ik altijd veel last had tijdens de menstruatie. Door veel controles ivm pap etc was spiraal plaatsen niet handig, maar zodra het er allemaal weer goed uit zag heb ik hem meteen laten plaatsen. Plaatsen vond ik echt prima, ging heel snel en die “pijn” is super kort (nog niet zwanger geweest, dan is het blijkbaar nog minder gevoelig). S[lees meer...]indsdien wel wat kilo’s afgevallen en borsten zijn een stuk kleiner. Geen idee of dat er echt mee te maken heeft maar hoefde niet af te vallen dus hield me daar ook niet mee bezig. Al met al super tevreden, na het plaatsen nooit meer bloed gezien terwijl ik best heftig menstrueerde.

24-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik heb twee keer (met 2 jaar ertussen ongeveer) een enkel tabletje aleve feminax uitgeprobeerd tegen mijn normaliter al fikse menstruatiepijn, maar het mocht niet baten. De eerste keer (12-13 jaar oud) dacht ik nog niet zozeer dat het aan het pilletje lag dat ik zo doodziek werd dat ik weggedragen moest worden door een docent en verder moest overgeven en niks meer kon van [lees meer...]pijn, maar na de tweede keer wist ik dat dat niet mijn normale menstruatie klachten waren. De tweede keer (15-16 jaar) dat ik Aleve uitprobeerde, bleef ik om de 10 sec kort m'n bewustzijn te verliezen, moest ik weer weggedragen worden, heb ik weer overgegeven en trok het bloed uit m'n ledematen waardoor m'n vingers en tenen blauw kleurde. En dan heb ik het nog niet over de menstruatie krampen die alleen maar erger leken te zijn. Voor mij geen Aleve of andere producten met naproxen meer, want die hel wil ik niet nogmaals meemaken. Ik ga er vanuit dat het voor veel mensen wel een oplossing kan zijn, maar pas altijd op met wat je inneemt; niet elk medicijn werkt even goed voor elk individu.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2686)
Depressie (2165)
Angst & paniekstoornis (2127)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1130)