ziekte

Menstruatiepijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor menstruatiepijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: menstruatiepijn

Naproxen

06-12-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Altijd zeer heftige menstruatiepijn waar niks tegen helpt. Dit nu via de gynaecoloog om te proberen. Het haalt wel een klein beetje het randje eraf voor een paar uur. Na 2 uur begint de pijn erger te worden en na ongeveer 6 uur is de werking volledig verdwenen. Toen heb ik een tweede genomen. Alleen het randje gaat eraf, ik heb helaas alsnog de hele dag pijn gehad.

Implanon (hormoonimplantaat)

05-12-2022 | Vrouw | 23
etonogestrel
Menstruatiepijn
1 jaar geleden de implanon laten zetten. Ik was super bang omdat ik er ook horror verhalen over had gehoord maar ik had toch zoiets van ik zet door en ga het gewoon proberen. Het eerste jaar verliep eigenlijk prima! Was wel onregelmatig ongesteld en soms wel 2 weken maargoed dat vond ik nog niet zo erg als hij erna weer weg was en het staafje wel gewoon werkt. Mijn sekslev[lees meer...]en kreeg echt wel een boost door geen condooms meer te hoeven gebruiken ( voelde me niet helemaal safe bij de pil ). Maar sinds een half jaar loop ik wel tegen een depressie aan en heb ik soms het gevoel dat ik echt nergens meer zin in heb. Nu ben ik daar sowieso gevoeliger voor maar nu ben ik dus ook al opeens 6 weken non stop ongesteld waardoor ik steeds meer begin te twijfelen aan het staafje. Ben ik door de hormonen zo depressief en ongelukkig geworden? Ik ga iniedergeval na deze week de dokter bellen en zoeken voor een oplossing want ik word er nogal ellendig van...

13-11-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Nu dik 1 maand geleden het spiraal laten plaatsen de mirena. Nu de 1e menstruatie weer met het spiraal hiervoor was ik altijd maar 4 dagen aan het menstrueren. Maar nu met het spiraal ben ik het inmiddels al een dikke week en het stopt maar niet tot grote ergernis. Hopelijk is dit de enige keer dat het zolang duurt want hier zit ik totaal niet op te wachten. Ik heb het spi[lees meer...]raal genomen omdat ik altijd enorm heftig menstrueer en van binnen al onderzoek gehad en is allemaal prima.

29-10-2022 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik gebruik de tabletten al 2-3 jaar, mijn menstruatiepijn is ondraaglijk. Zo erg dat ik in bed moet liggen en de pijn weg moet puffen omdat ik anders flauw val. Met moeite altijd een klein beetje eten erin gooien (omdat je anders last van de maag kan krijgen) en 2 aleve feminax. Vaak is dan binnen een uur de ergste pijn weg, het is wel eens voorgekomen dat zelfs na de 2 ta[lees meer...]bletten ik nog steeds dezelfde pijn had maar dat komt door mijn veel ste hoge aanmaak van prostaglandine. Vaak na 8 uur nog 1 tablet in combinatie met paracetamol (paracetamol versterkt de werking van andere medicatie) en dan kom ik de dag/nacht wel door!

23-09-2022 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Ik heb nu 2 keer een Mirena laten plaatsen en beide keer is die eruit gevallen. De eerste na 2 maanden en toen bleek ik zwanger(uitgelopen op miskraam), en de 2de nu na 3.5maand. Al die tijd dat hij erin zat heb ik meer dagen gebloed dan niet. 2.5kilo aangekomen. De eerste keer was het vooral het wennen aan de hormonen, pijn in borsten enzovoort. Nu net is de tweede eruit [lees meer...]gekomen, en ik ben er klaar mee. Ik ga geen nieuwe meer plaatsen want de bijwerkingen zijn echt niet leuk. Ben de laatste weken depressief, heb een kort lontje en totaal geen libido.

Ibuprofen

08-09-2022 | Vrouw | 29
ibuprofen
Menstruatiepijn
Ideaal voor hoofdpijn, niet voor menstruatiepijn van koperspiraal

08-09-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Ik heb een aantal maanden geleden een koper spiraal laten zetten. Super blij mee, maar 2 dagen per maand zag ik de blauwe vlekken voor mijn ogen en kon ik niet staan, zitten of lopen van de pijn. Zelfs thuis werken was niet mogelijk. Hele strips ibuprofen en paracetamol gingen er doorheen. Dit is nu voorbij en wat ben ik er gelukkig mee. Wel goed eten van tevoren en maag b[lees meer...]eschermer. Maar mijn menstruatie belemmert niet meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

28-08-2022 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel

26-08-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Gekozen voor een mirena spiraal omdat de menstruatie pijn niet meer te doen was. Het laten zetten was totaal pijnloos. Alleen de eendebek was vervelend. Ik heb wel 1 bevalling gehad. En al eens een essure sterelisatie ondergaan. En die heb ik weer laten verwijderen door de eileiders eruit te halen. Dus mijn lichaam is wel wat gewend. Misschien dat ik er daarom niks van mer[lees meer...]kte. Naproxen 500 genomen voor de tijd. En 3 uur later nog eens. Ben gewoon meteen gaan werken (huishoudelijke hulp). Krampen voel je wel, maar lang noet zo erg als mijn menstruatie pijnen.

Yasmin

23-08-2022 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/drospirenon
Menstruatiepijn
Gebruik nu 11 jaar deze pil, daarvoor 2 andere (goedkopere) geprobeerd. Maar de een veroorzaakte nog ergere menstruatiepijn, de ander bevatte een hulpstof waardoor plots mijn gezicht onder de eczeem zat. Ik heb veel minder last van buikkrampen in de stopweek dankzij de Yasmin. 2 dagen flink bloedverlies, maar daarna is het minimaal en dan ook geen pijn meer. Wel erg vaa[lees meer...]k een migraine aanval in de stopweek gekregen, daarom slik ik de pil nu zo lang mogelijk door. Nooit last van een doorbraakbloeding gehad! Tegen een ongewenste zwangerschap is deze in mijn geval 100% betrouwbaar. Libido werd na starten met de Yasmin al wat lager, maar is inmiddels tot ver beneden NAP gezakt. Dus de Yasmin doet waar 'ie voor bedoeld is..

16-07-2022 | Vrouw | 17

06-07-2022 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Na langdurig gebruik van de pil ben ik overgestapt op het spiraal. Ik had altijd hele zware menstruatie's waar ik elke maand ziek van was. Door de spiraal wordt ik niet meer ongesteld. Een keer in de 4 maanden een beetje bloedverlies 1 dag dat is alles. Ik ben heel tevreden!

24-06-2022 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Aangezien ik niet tegen de anticonceptiepil kan ben ik de Mirena gaan proberen . Wat een vreselijke ervaring!!! twee dagen na het plaatsen begonnen de klachten : veel hoofdpijn, buikpijn, huilen om niets En op een gegeven moment raakte ik in een zware depressie. Als je het aan de gynaecoloog of arts vertelt staan ze versteld, en eigenlijk zeggen ze dat het niet door de sp[lees meer...]iraal kan komen maar ik weet voor duizend procent zeker dat het door de Mirena spiraal komt hij is nu verwijderd en ik hoop over een paar dagen weer wat vrolijker te worden en minder hoofd en buikpijn te krijgen. Nooooit meer. Ook heb ik alle zes de weken last gehad van bloedverlies en begon er ongewenst haargroei.

Cerazette (minipil)

06-06-2022 | Vrouw | 39
desogestrel
Menstruatiepijn
1,5 jaar deze pil gebruikt omdat ik heftig bloedverlies had tijdens de menstruaties. Naast lichamelijke klachten tijdens de menstruatie had ik ook erg last van emoties welke alle kanten op gingen. Daardoor aan de minipil gegaan. Emoties waren hierdoor in balans/ afgevlakt en in 1.5 jaar tijd slechts 2 x licht ongesteld geweest met amper bloedverlies. Helaas werden niet [lees meer...]alleen de slechte emoties afgevlakt maar ook de goede/ prettige emoties ervaarde ik meer oppervlakkig. Lichamelijk grote nadelen. Mijn rug en gezicht kwamen vol met acne met veel onderhuidse ontstekingen. Daarnaast 10 kg aangekomen terwijl ik niet meer ben gaan eten als voor het pilgebruik. Sporten en diëten hielpen niet en ik raakte het gewicht niet meer kwijt. Ook hield ik veel vocht vast en had ik af en aan last van een opgezette buik. Ik leek soms wel 4 maanden zwanger. Nu 3 maanden gestopt. Acne is helemaal weg en geen onderhuidse ontstekingen meer. Ik ben inmiddels zonder sporten of dieet 4 kg afgevallen. Daarnaast was mijn libido op standje vriespunt maar deze is inmiddels ook weer aardig op peil Helaas wel weer zware menstruaties met meer bloedverlies en veel last van negatieve emoties en angsten. Hiervoor ben ik nog zoekende naar een oplossing.

Evra (pleister)

03-06-2022 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/norelgestromin
Menstruatiepijn
Heb het jaren lang gebruikt in de hoop mijn menstruatie klachten te verminderen. De eerste 4 maanden had ik steeds doorbraakbloedingen, dus was ik eigenlijk nóg langer ongesteld dan normaal. Super vervelend, want ik had zo veel bloedverlies dat ik bijna elke dag een nieuwe broek aan moest omdat ik steeds doorlekte. Maar na de 4e maand werden de doorbraakbloedingen minder t[lees meer...]ot ze op een gegeven moment wel stopten. Ze geven aan dat als je de pleister te lang door plakt, dat je dan doorbraakbloedingen kan krijgen, maar ik nam bijna altijd een stopweek om dat te voorkomen. Helaas verloor ik toch regelmatig redelijk wat bloed tussendoor. De pleister gebruiken is wel echt makkelijk. Ik heb gemerkt dat de fijnste plek mijn billen of armen zijn. Op de schouderbladen zou ik afraden, omdat daar makkelijk een bh-bandje aan blijft haken en dan trek je ‘m los. Op je billen verschuift de pleister wel een beetje, dus dan zie je zo’n grote vieze donkergrijze rand. Maar hij bleef bij mij meestal super goed zitten, hij raakt echt niet zomaar los. Ook een nadeel, want het voelt als een wax-sessie als je hem van je armen trekt. Gaf trouwens ook altijd bultjes en een geïrriteerde huid op de plek waar de pleister zat. Ik wisselde dus altijd linker arm en rechter arm (of bil) af. Uiteindelijk heeft de pleister wel goed gewerkt om de hoeveelheid bloed te verminderen, maar voor mijn heftige pijnen helpt nog steeds niks. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt omdat mijn sombere stemming nog slechter werd door de pleister. Ik was al lang depressief en de pleister maakte de stemming duidelijk slechter. Ik vond de pleister lang de moeite waard, maar toch gestopt. Een paar maanden wilde ik het toch weer proberen omdat ik mijn menstruatie wilde kunnen plannen. Ik wist altijd precies op welke dag ik ongesteld zou worden in de stopweek. Ik nam de pleister er op een woensdag af, en dan wist ik dat ik zaterdag ongesteld zou worden. Super handig! Ik kan niet zeggen of de pleister goed beschermt tegen zwangerschap, want ik gebruikte toch nog een condoom voor de zekerheid.

Naproxen

12-05-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.

YAZ 24+4

29-04-2022 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / drospirenon
Menstruatiepijn
Voorgeschreven gekregen ivm PMS klachten. Stemmingswisselingen zijn bij mij verminderd. Echter had ik constant last van doorbraakbloedingen en heb ik veel last van migraines.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

19-03-2022 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel
Menstruatiepijn
toen ik begon aan deze pil was ik helemaal bang gemaakt door deze verhalen, dus ik wilde even een wat positiever geluid ertussenin brengen. naast wat misselijkheid de eerste 2/3 weken, ervaar ik nu geen negatieve bijwerkingen meer op de helft van mijn derde maand. ik ben niet aangekomen, zelfs afgevallen en mijn hormonale acne klaart eindelijk op na ruim drie jaar ermee ge[lees meer...]vochten te hebben. het enige is dat mijn haarstructuur iets veranderd is maar het is nog steeds dik dus daar kan ik prima mee leven. ik merk dat mijn cyclus nog niet helemaal lekker loopt met de hormonen (last van spotting), maar ik heb goede hoop dat dit vanzelf wel gebeurt. deze pil zal zeker niet voor iedereen werken maar ik ben tot nu toe erg tevreden.

27-02-2022 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Sinds mijn 14e gebruik ik de prikpil ondanks ik enorm vele last had van mijn menstruatie (die soms 3weken duurde!), waardoor ik niet deftig kon functioneren (ik moest vaak uit de klas lopen om naar de wc te kunnen waardoor iedereen wist wanneer ik in mijn cyclus zat, of naar huis gaan 'wegens ziekte', zeer gênant! Ook had ik veel slapeloze nachten door de pijn en viel soms[lees meer...] flauw door hevige bloedingen). Mijn oma gaf mij toen Elixir d'Anvers, maar dat was geen optie qua dagelijkse inname. Omdat ik zeer jong was stond mijn moeder erop dat ik de prikpil gebruikte ipv de gewone pil omdat ze dan zeker was dat deze correct werd gebruikt. Zo bespaarden we ook geld want de prikpil krijg ik namelijk gratis van de apotheker, op voorschrift. De prikpil opzich heeft mij enorm geholpen, ik loop al bijna 6 jaar zonder pijn rond én zonder menstruatie. Mijn moodswings zijn volledig weg, heb geen vettig haar meer, hier en daar wel nog eens een klein puistje (prikpil werkt blijkbaar niet tegen acne!) en helaas maar waar wankelt je gewicht wel met een verschil van 2-3 kilo. Ook mijn hoogsensitiviteit is 'verslechterd'. Bij stress heb ik wel last van spotting, maar anders nooit echt bloedingen meer gehad. Mijn grootste zorg was dat ik dacht dat je vruchtbaarheid kon afnemen bij langdurig gebruik van de prikpil, maar klaarblijkelijk heeft dit geen direct verband met elkaar, de vruchtbaarheidsafname is van tijdelijke duur volgens mijn huisarts (best logisch wel). Kortom heeft de prikpil mijn levenskwaliteit enorm verbeterd en kan ik niet meer zonder.

Yasmin

29-01-2022 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/drospirenon
Menstruatiepijn
1 jaar en 2 maanden blijvend doorgeslikt tegen menstruatiepijn en rugpijn. Na deze periode kreeg ik doorbraakbloedingen. Werkt dus prettig tegen menstruatiepijn, maar dan moet je wel na een jaar kijken om toch wel eens een stopweek mer pijnstillers weer te gebruiken.

28-01-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Vanaf het moment van ongesteld worden altijd een zware menstruatie gehad diverse pillen gebruikt, koperspiraal en nuvaring. Sinds 2012 al meerdere mirena spiralen gehad, wat een verademing. Geen stemmingswisselingen, elke maand ongesteld (2-4 dagen Max) met licht verlies, geen gewichtstoename of verdere bijwerkingen. Het plaatsen is altijd even rot (geen kinderen) maar na [lees meer...]een uur ook weer gezakt. Iedere ervaring is anders, maar voor mij nooit meer anders!

06-01-2022 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Voor mij geen Mirena meer. 6 maanden na plaatsing laten verwijderen. Ik ben normaal (buiten menstruatie om nooit ziek! Ik had na plaatsing dag in dag uit hevige menstruatiepijn (hoofdpijn, krampen in onderbuik, spierpijn, lamlendig gevoel en zelfs koorts en ik bleef ontzettend ongesteld en zeer onregelmatig. Ik ben overgestapt op de prikpil! Wat een verademing!

06-01-2022 | Man | 34
Menstruatiepijn
Ik noem het een wondermiddel en kan er echt niet zonder. Ik heb altijd veel pijn wanneer ik ongesteld ben. kan dan niet meer nadenken en moet dan steeds heen en weer lopen. Sinds dat ik Aleve gebruik heb ik bijna geen pijn. Ik neem het in wanneer ik pijn voel aankomen...Het is wel zo. Als ik het een keer niet inneem ervaar ik het wel heftig . Ik heb geen bijwerkingen ma h[lees meer...]eb het voor over. Het beïnvloed zo mijn leven en dan ieder maand

05-01-2022 | Vrouw | 38
Menstruatiepijn
Ik ben 38 jaar en heb 2 kinderen. Ik ben 1x per maand 2 dagen ziek van de menstruatie. Ook is mijn weerstand dan laag en pik sneller een virus op. En word dan sneller ziek. Alle energie ging naar mijn menstruatie. Nu de 2de prikpil gezet. De 1ste wat hoofdpijn en rondom de menstruatie wat trekkingen in mijn buik/baarmoeder. Alsof ik ongesteld moest worden, maar het zet ni[lees meer...]et door. Wat bruinige afscheiding. Maar geen 2 dagen meer ziek en depressief. Ik ben tevrede. Ik weet niet of ik het blijf gebruiken. Wellicht stop ik weer ef om te ervaren of de menstruatie lichter is. En wanneer die weer zwaarder word en regelmatig weer van start ga. Ik doe het voor al om mijn weerstand rond de menstruatie optimaal te houden.

03-01-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
AANRADER! Mijn natuurlijke menstruatie was jarenlang 10 van de 30 dagen in de maand met veel gewricht-, spier- en buikpijn en vermoeidheid. Anticonceptiepil vergat ik vaak. De mirena biedt uitkomst voor beiden. Het zetten was pijnlijk, maar daar tegenover staat zeker 5 jaar babyloos seks en geen omkijken meer naar anticonceptie. Dat is het voor mij absoluut waard. Natuurl[lees meer...]ijk geen SOA-bescherming. En nog beter - mijn huidige menstruatie: ik ben nog amper ongesteld, merk het alleen aan een beetje lichtroze bloed in mijn ondergoed een paar dagen per maand en dat is er zó uitgewassen.

23-12-2021 | Vrouw | 45
Menstruatiepijn
Laten plaatsen ivm extreme menstruatie pijn en bloedverlies. Daarnaast beginnende overgangsklachten. Eerste weken echt moeten doorbijten. Onregelmatig bloedverlies en veel buikpijn. Na 3 maanden zeer tevreden. Wel menstruatie maar prima te doen zonder pijnstilling. Stemming stabiel, opvliegers verdwenen.

Kyleena

26-11-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb verschillende soorten pillen gebruikt, was nergens echt tevreden over. Mijn klachten als duizelig, schommelingen in bloedsuiker en bloeddruk, hoofdpijn, misselijk hoopte ik hiermee te bestrijden. Echter was het altijd zo dat door de pil sommige klachten verminderden, maar andere klachten juist verergerden. Hierdoor de Kyleena in april 2018 overwogen. Beste keuze ooi[lees meer...]t. Het zetten was wel echt heel pijnlijk maar dat duurde ook maar een paar tellen. Daarna een week heel veel krampen gehad. Dat nam gedurende de tijd af waarna ik eens in de 3 maand nog 'even' heftige steken had. Uiteindelijk verdween ook dat na een halfjaartje ongeveer. Nu, zo'n 3,5 jaar later ben ik er nog steeds heel bij mee want ik ben dus nu al 3.5 jaar niet meer ongesteld geweest, geen klachten meer. Echter af en toe schemeren een paar lichte klachten door, in de week voordat ik eigenlijk weer moet menstrueren. Misschien dat dit met de sterkte van de Kyleena te maken heeft, dat dat nu langzaam aan afneemt. Ik denk dat ik hem straks na de 5 jaar gewoon weer opnieuw laat zetten! Die helse pijn en de 1e week erna waren dus wel echt vreselijk, maar het o zo waard!

18-11-2021 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
verschrikkelijk, ten eerste was het inbrengen heel moeilijk. en dan begonnen al gauw de klachten. zo misselijk heel de dag door. en dikker worden vond ik ook niet bepaald leuk. ik lag haast elke avond huilend in bed omdat ik me zo beroerd voelde. ik voelde de spiraal ook zitten. het voelde zo raar in mijn onderbuik, alsof iets niet goed zat. na 6 maanden zouden de klachte[lees meer...]n verminderd moeten zijn maar dat hielp niet bij mij. dus eruit laten halen. gelijk voelde ik een opluchting

25-10-2021 | Vrouw | 62
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 17e begonnen met deze pil omdat ik enerzijds ontzettend last had van menstruatiepijn en omdat ik soms de slikpil vergat. Mijn dokter heeft mij toen deze gegeven. Ik ben nu 62, ben eventjes een paar maanden gestopt toen ik zwanger wilde worden, maar verder altijd tot tevredenheid gebruikt, zonder merkbare bijwerkingen. Op mijn 48 gaf mijn huidige arts aan dat[lees meer...] ik wel eens kon stoppen. Dat was geen succes. Ik kreeg vrij snel weer mijn menstruatie zonder dat ik beschermd was tegen zwangerschap. Volgens de arts zou dat nog wel een paar maanden duren. Ik heb er met andere artsen over gesproken, ook in het kader van de overgang. Gewoon doorprikken was het advies, dan heb je daar geen last van. En tot nu toe klopt het. Op hem moment dat ik met pensioen ga ben ik dan al waarschijnlijk helemaal door de overgang heen. Dat hoop ik dan maar.

06-10-2021 | Vrouw | 50
Menstruatiepijn
Ik ben in het begin van de overgang en kreeg elke maand vreselijke pijn en vreselijke bloedingen waardoor ik niks meer af kon spreken en nergens meer heen durfde te gaan omdat ik bang was door te lekken... Dit middel heeft me gered,ik kan weer gewoon functioneren ,de eerste dag zodra ik krampen krijg neem ik er twee in en daarna een paar dagen om de acht of twaalf uur e[lees meer...]n helemaal geen pijn meer en de bloedingen zijn ook heel erg afgenomen...ik raad Dit iedereen aan...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2847)
Angst & paniekstoornis (2315)
Depressie (2291)
Hoge bloeddruk (1638)