Menstruatiepijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor menstruatiepijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: menstruatiepijn

Marvelon

11-04-2024 | Vrouw | 55
ethinylestradiol/desogestrel
Menstruatiepijn
Marvelon heb ik vanaf mijn 17e tot mijn 53ste geslikt. Enkele jaren vanwege zwangerschappen gestopt. Het hielp geweldig tegen mijn menstruatie pijnen. Die waren weg. Maar ook al mijn gezicht huidontstekingen verdwenen. Dit is misschien wel de belangrijkste reden van het door blijven slikken. Om een idee te geven van de heftigheid van menstruatiepijnen. Toen ik mijn beide[lees meer...] kinderen kreeg kon ik niet voorstellen dat het z’n makkie was. Geen vergelijk met mijn menstruatie pijnen. Waren wel gewone bevallingen zonder complicaties.

08-02-2024 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Heftige menstruatiepijn en heftig bloedverlies, pil doorslikken was niet voldoende, dus mirena erbij. Mirena alleen is ook onvoldoende. Door mirena al 4 jaar pijn onderbuik na opwinding of klaarkomen. Eerste half jaar tussentijds chronisch bloedverlies en buikpijn. 3 jaar chronische hoofdpijn en 4 jaar chronische overslagen hart.

31-01-2024 | Vrouw | 37
Menstruatiepijn
Super blij met dit spiraal. Ik heb hem nu 4 maanden. Ik zit lekkerder in mijn vel, geen last meer van pms, geen buik en rugpijn meer, nauwelijks nog last van darmklachten én ik heb geen koortslip meer! Het regelen van mijn hormoonhuishouding hiermee, maakt het leven zoveel fijner. Had ik het maar eerder gedaan.

Desogestrel

06-01-2024 | Vrouw | 19
desogestrel

08-12-2023 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 14de op advies van de huisarts gestart met deze anticonceptie pil om te helpen met de hevige pijn die ik ervaar als ik ongesteld ben. Er is bij mij een vermoeden van endometriose. Een tijd lang heeft deze pil zeker geholpen met de pijn, alleen langzamerhand nam de werking waarvoor ik de pil slik af. Toen ik net de pil slikte hoefde ik soms niet eens meer par[lees meer...]acetamol te slikken voor de pijn,. Maar de pijn kwam terug. Ik moest weer aan de paracetamol en uiteindelijk weer ibuprofen. Nu bij de gynaecoloog geweest en ik stap over op Zoely. Ben benieuwd.

23-09-2023 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Heb normaal flink last van bloedstollingen en de 2e dag menstruatie is bij mij altijd echt een ramp qua bloedingen en kramp in buik/rug/hoofdpijn etc. Ik zweer echt bij dit middel! Ik heb er geen bijwerkingen van en het verminderd mn bloeding echt aanzienlijk! Ongeveer een kwartier na innemen is de kramp weg en de bloeding is met meer dan de helft verminderd. (Ik lek nor[lees meer...]maal gesproken door na 1,5 uur superplus tampons rn maandverband) Wat een uitkomst is dit spul!

Evra (pleister)

12-09-2023 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/norelgestromin
Menstruatiepijn
Over het algemeen ben ik zeer tevreden, enkel mijn somberheid met momenten is erger dan het voorheen was. Ik ben zeer gevoelig voor acne, maar heb het niet meer sinds im Evra gebruik. Ik begon ook omdat ik met zeer erge menstruatiepijn zat (wandelen lukte soms niet dan), dit is vermindert.

27-08-2023 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Heb eigenlijk nooit problemen gehad werkt top en de klachten verdwijnen, maar sinds een tijdje krijg ik er pittige bijwerkingen van. Na de iname van de pil kreeg ik na een uur hele vage klachten. Dikke opgezette keel erg hoesten alsof er wat klem zat. Daarna enorm zweten en rode jeukende uitslag over mijn hele lichaam. Ik ga er mee stoppen en opzoek naar een nieuw middel t[lees meer...]egen de pijn want deze bijwerkingen zijn geen pretje.

18-08-2023 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Nooit meer, 6 weken deze pil geslikt, 6 weken lang depressief geweest en 6 weken lang ongesteld geweest. Het hielp wel tegen menstruatiepijn, maar liever 3 dagen doodziek dan elke dag ongesteld.

Sayana

10-08-2023 | Vrouw | 45
medroxyprogesteronacetaat injectie
Menstruatiepijn
Eerst heb ik jaren de Depo-provera 150mg/ml prikpil gehad. De eerste 2 injecties nog vaak bloedverlies, daarna helemaal niets meer, super fijn! Wel 7 kg aangekomen door oneindig hongergevoel, meer eten en minder bewegen ook door blessures, maar bij veel sporten vlogen de kilo's er ook weer af. Omdat ik vaak last had van een opgezette buik en het veel hormonen zijn en zag d[lees meer...]at er ook een lichtere prikpil is: Sayana 100mg/ml heb ik die eens geprobeerd. Ik heb hem nu 6 weken en tot nu toe bevalt hij prima! Minder vlak gevoel, dan op de zwaardere depo-provera, geen darmongemakken meer en ook (nog) geen menstruaties! Ik slik dagelijks vit-d en gebruik voldoende calcium. De vloeistof kwam er eerst niet goed uit, maar daarna was hij, door de assistente, zo gezet. Als het zo blijft, voor mij niets anders meer!!

10-08-2023 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
Werkt goed maar er is 1 puntje. De pil is blauw en niet roze. Toen ik zag dat hij niet roze was moest ik huilen.

YAZ 24+4

06-08-2023 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / drospirenon
Menstruatiepijn
Ik zelf slik de pil yaz 24+4 en het bevalt me niet, ik wilde het graag nog een keer proberen. Ik slik het bijna een maand en maak de strip af en dan stop ik ermee. De pil is gewoon troep.. ik word er al heel snel emotioneel van, veel puistjes en angstiger van. Gewoon niet fijn en heel ongemakkelijk! Nu na denken wat ik het beste kan doen. De hormoon spiraal voelde [lees meer...]ik me toch iets beter bij , alleen in het begin dan weer lang ongesteld en buikpijn. Ik denk zelf dat het door de fybromyalgie komt helaas! Goed over nadenken dus!

23-07-2023 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Ik heb van mijn 14e tot mijn 26e deze pil geslikt wegens erge pms. Na het stoppen duurde het drie jaar voor ik zwanger was, en in die tussentijd is de menstruatie ook medicinaal op gang gebracht. Nu twee kids later heb ik mijn normale cyclus terug en dat was niks: korte cyclus waarbij ik een week lang zo ontzettend ongesteld ben dat niets helpt (niet tegen de pijn maar voo[lees meer...]ral de hoeveelheid) en daarvoor ben ik een flinke tijd depressief en chagrijnig. Ik ben wel regelmatig dus kan er de klok op gelijk zetten. Omdat er dan weinig leuke tijd over blijft toch weer aan mijn vertrouwde pil gegaan, maar ik weet niet of ik blij ben. Merk dat ik heel neerslachtig ben, en kwam meteen binnen drie weken 5 kg aan. En dat is bijzonder want ik probeer al twee jaar aan te komen en niks lukte. Heb vooral een hele opgezette buik, maar ook veel meer hoofdpijn. Wel is mn ongesteldheid veeeel minder heftig en lang, en daarbij kan ik af en toe overslaan en ook plannen…. Tsja waar doe je dan goed aan?

Tramadol

28-06-2023 | Vrouw | 38
tramadol
Menstruatiepijn
Gebruik dit omdat ik zonder flauwval van de pijn. Eerst lichtere opties als paracetamol en Naproxen gebruikt. Hielp niet tegen de pijn. Van de Tramadol heb ik geen last. Gebruik er 1a2 per cyclus. Kan hierdoor tenminste mijn bed uit. Werken is nog altijd geen optie, maar ik hoef niet meer bang te zijn dat ik wegval van de pijn.

Implanon (hormoonimplantaat)

26-06-2023 | Vrouw | 20
etonogestrel
Menstruatiepijn
Mijn implanon zit er nu ongeveer een maand in. Op de dag van plaatsten had ik de hele dag heel veel hoofdpijn. Geen idee of dat toeval was of niet. Sinds een week ervaar ik lichte misselijkheid als bijwerking. Gepaard met hoofdpijn en vermoeidheid. Wel in kleine mate. Verder ben ik nog niet ongesteld geweest. Na 2 weken had ik wel iets van bloedverlies, maar echt super min[lees meer...]imaal.

18-06-2023 | Vrouw | 48
Werkt snel en supergoed. Dankzij Aleve Feminax kan ik gewoon alles blijven doen

Yasmin

17-06-2023 | Vrouw | 37
ethinylestradiol/drospirenon
Menstruatiepijn
Vanwege heftige menstruatiepijn deze pil gaan slikken. Erg fijn dat dit een stuk minder is geworden. Ook mijn huid is een stuk rustiger (alleen in stop week plotseling veel onderhuidse ontstekingen). Wel veel tussentijdse bloedingen al vanaf het begin, ook last van pijnlijke borsten. Geen last van stemmingswisselingen voel me juist veel stabieler.

YAZ 24+4

16-06-2023 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon
Menstruatiepijn
Helaas doorbraakbloedingen, wat niet handig is gezien de verdenking van endometriose.

16-06-2023 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Ivm verdenking endometriose In week 2 een doorbraakbloeding gehad die, wonder boven wonder, minder pijnlijk was dan mijn reguliere doorbraakbloedingen of menstruaties. Wel een week ziek geweest. Daarna begon de ellende: enorme hoofdpijnen. Helaas helpt niets en moet ik nu nog 9 weken uitzitten totdat de prik uitgewerkt begint te raken... voor mij nooit weer.

11-06-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Longaanval/brongospasmen/astma aanval. Tot 2x toe in de ambulance naar zh gebracht. Na de 2e x ging er een belletje af! Ik had aanvangdosis 2x275 genomen voor menstruatie pijn. PAS OP MET ASTMA!

09-06-2023 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Ik ben in 2021 gestart met de prikpil… vandaag ben ik meer dan 20kg . Ik voel me bijna elke dag emotioneel en voel me heel slecht in mijn lichaam. Sinds 4 juni 23 ben ik in samenspraak met de Gynecoloog en overgestapt op Louise pil. Aub dames, voor jullie dit middel gebruiken, eerst bespreken met je Gynecoloog. De reden dat ik dit begonnen ben, was vooral om af te kome[lees meer...]n van dat maandelijks bloeden. Heeft hier iemand ook ervaring mee gehad? Welke stappen hebben jullie moeten ondernemen om af te vallen en terug normaal gewicht te vinden?

20-05-2023 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Al jaren erge menstruatie met heftige buikpijn en ook Adenomyose Menstruatie werd erger vloeien stopte niet meer Was als de dood voor een spiraal maar uiteindelijk toch laten zetten met een roesje ivm gekantelde baarmoeder Heb moeten doorbijten was na het plaatsen bijna altijd ongesteld Maar eindelijk na 6 mnd niks meer af en toe een druppeltje maar dat is te verwaar[lees meer...]lozen Conclusie had het jaren eerder moeten doen

28-04-2023 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Ik ben begonnen met het gebruik van de prikpil in begin augustus 2022. Mijn menstruatie is eind augustus begonnen en vervolgens nooit meer gestopt. Het is nu eind april 2023. Ik ben uiteraard zeer ontevreden over de prikpil. Ik ben gestart met deze medicatie om mijn menstruatieklachten te verminderen maar alles is erger geworden. Ik wou dat ik hier nooit aan was begonn[lees meer...]en. Meerdere gesprekken met de huisarts gehad, echografie gehad en alles duidt op de prikpil. Ik ga nu nog meerdere maanden met dit probleem moeten zitten omdat niemand mij wilt/kan helpen.

06-04-2023 | Vrouw | 47
Menstruatiepijn
Het heeft altijd geholpen tegen de krampen , echter kreeg hierdoor wel meer bloeding dan normaal en resulteerde hierdoor ijzertekort. Nu ik gestopt ben bloed ik normaal , nu Alleen een ander oplossing zoeken voor de krampen. Wees bewust hoe je lichaam reageert.

30-03-2023 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik had altijd enorm veel pijn tijdens mijn menstruatie. Zoveel pijn, dat ik er op een gegeven moment van flauw viel. Met Aleve Feminax wordt de pijn bij mij zoveel minder. Voor mij persoonlijk is het effectiever dan Ibu Profen en paracetamol. Als ik Aleve Feminax heb ingenomen dan voel ik heel lichtjes de pijn opkomen, maar de pijn zet niet door. Doordat ik zelf altijd zov[lees meer...]eel pijn ervaar moet ik wel echt 3 a 4 dagen slikken (meestal 2 a 3 pillen per dag), maar zo kom ik mijn menstruatie wel goed door! Ik zweer hier echt bij. Ik heb zelf nooit last gehad van maagklachten oid hiervan, maar dit kan inderdaad wel. Gewoon niet op een lege maag innemen dan komt het goed. En niet meteen gaan liggen als je hem net hebt ingenomen.

Naproxen

20-03-2023 | Vrouw | 47
Menstruatiepijn
Aleve naproxen werd aangeraden bij hevige menstruatiekrampen. Tweede dag , grote tussenpozen van 12 uur en bij derde pil reageerde is steeds minder goed. Vrij direct misselijk. Kende deze ervaring al van vroeger dus neem de pil bij voeding in. Ik at het met een banaan en daarna een heel bord spaghetti met rode saus erbij. Heb zeer goed gedronken en regelmatig bewogen. Ell[lees meer...]endig gevoel houdt vrij lang aan. Niet prettig om nog misselijk, vaag te voelen bij menstruatiepijn. Het gevoel duurt minstens een uur of 8. Maagpijn trok na masseren na 2 uur weg. Rugpijn(longen) , hoofdpijn , wazigheid en moeheid blijft lang aanhouden

06-03-2023 | Vrouw | 54
Menstruatiepijn
Ik had vreselijk last van menstruatie pijnen, lag ziek in bed elke maand weer, had zware bloedingen met doorlekken, en ook emotionele schommelingen en depressies. Mirena spiraal genomen op advies van de huisarts. De eerst dagen waren niet best, veel kramp en bloedingen. Dit werd steeds minder, en na drie of vier weken was het over en was het effect geweldig! Amper bloedv[lees meer...]erlies, nauwelijks pijn, ik kon gewoon doorwerken, en ook mijn depressie verminderde. Ik wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt.

25-02-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Extreem veel menstruatiepijn. Dit was wel minder maar de bijwerkingen waren te heftig. Na 4 maanden eruit laten. Nu mijn 2e menstruatie met heel erg veel bloedverlies en grote stolsels.

Cerazette (minipil)

19-02-2023 | Vrouw | 29
desogestrel
Menstruatiepijn
Ik heb 10 jaar lang de 'normale pil' geslikt, met oestrogenen. Ik ben tijdens corona in het crisiscentrum opgenomen en daar bleek dat mn leverwaarden verhoogd waren. Aangezien oestrogenen worden gelinkt aan leveradenomen ben ik er gelijk mee gestopt. Helaas heb ik een zeer pijnlijke menstruatie waardoor ik elke maand doodziek ben. Echo gemaakt en er is geen sprake van endo[lees meer...]metriose, gewoon pure pech. Ik wilde dus weer aan de anticonceptie, maar wist niet welke. Deze pil heeft maar één hormoon en dus sprak deze me aan. Beste keuze ooit! Tijdens de tweede strip ben ik nog 1 keer flink ongesteld geweest voor een week lang. Nu bij de 3e strip een beetje een doorbraakbloeding maar verder geen last. Geen pijn meer, geen PMS meer en ook geen andere bijwerkingen! Helemaal gelukkig met deze pil!!

05-02-2023 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
sinds de mirena plaatsing kreeg ik last van erge buikpijn, steken in me onderbui, en enorm depressieve gevoelens, ook bleef ik spotting houden en bloedingen, en een sterke vreemde geur afscheiding, na veel klachten en aanhoudende depressieve gevoelens besloten het spiraal er na 1 maand al uit te laten halen, de stemmingsklachten waren te extreem. voor mij nooit meer een[lees meer...] mirena spiraaltje