ziekte

Menstruatiepijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor menstruatiepijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: menstruatiepijn

26-07-2021 | Vrouw | 22
Menstruatiepijn
Ik heb de prikpil op 28 juni laten zetten. 1 weekje terug begon ik krampen te krijgen, maar nog niet ongesteld en slik hiertegen naproxen. Weet iemand of deze krampen ooit weggaan?

24-06-2021 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Feminax sinds een paar maanden, voorheen gebruikte ik ibuprofen. Het prijskaartje is fors hoger dan dat van ibuprofen, maar ik besloot om het toch te proberen. De werking (bij gebruik volgens de instructies, eerste dosis 2 tabletten, daarna 2 per 24 uur) is gelijk aan ibuprofen (400 mg, 3 keer per dag). MAAR, het werkt een aantal uur langer. Pijnstiller[lees meer...]s en andere medicijnen lijken bij mij korter te werken dan normaal, voor ibuprofen zo'n 5-6 uur. Hierdoor werd ik rond 5 uur 's ochtends wakker van de pijn omdat het uitgewerkt was. Op het moment dat je een nieuwe neemt duurt het zo'n 30-60 minuten voordat het werkt. Mijn menstruatiepijn is behoorlijk heftig, dus na een half uur wachten en draaien in bed om een comfortabele positie te vinden, was ik bijna in tranen van wanhoop. Soms kon ik dat laatste uurtje voor de wekker nog in slaap vallen, soms ook niet. Sinds ik Aleve gebruik is dit niet meer voorgekomen en dat is die paar extra euro waard voor mij. Ik kan weer fatsoenlijk slapen tijdens mijn menstruatie. Werkt het beter dan ibuprofen? Nee, hetzelfde (voor mij). Maar als je behoefte hebt aan een langer werkend middel is het fantastisch.

30-04-2021 | Vrouw | 12
Menstruatiepijn
Op advies deze tabletten gekocht voor mijn dochter van bijna 13. Ongeveer anderhalf uur na inname van de tablet kwam ze huilend van de maagzuur naar beneden. Het was zo heftig en pijnlijk dat ze er van in paniek raakte. We wisten niet dat dit een bijwerking kon zijn omdat we geen bijsluiter hadden gelezen. We hebben haar gelijk melk en Rennies gegeven maar uiteindelijk ko[lees meer...]os haar maag een snellere en effectievere oplossing door te braken. Hierna ging het snel beter maar zij houdt het voortaan bij paracetamol.

13-04-2021 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Zo’n 5 jaar geleden begonnen met de prikpil, aangezien ik geen kinderwens heb en mijn menstruatie zeer dramatisch was. Eigenlijk meteen na de eerste prik, werd ik niet meer ongesteld. Ongelooflijk fijn hoe snel en betrouwbaar dit was. Echter heb ik de afgelopen jaren flink last van behoorlijk wat bijwerkingen/vage klachten. Ik heb vage rugpijn in m’n onderrug, waar geen [lees meer...]fysio, dokter of diëtist wat aan kan doen. Mijn haarkwaliteit is drastisch omlaag gegaan, het valt uit en groeit amper. Ik had ook van één op andere dag maag- en darmklachten (PDS-achtig, opgeblazen buik). Mijn huid en haar wordt laatste steeds sneller vet en heb snel pukkels, had dit vroeger nooit. Snel en vaak vermoeid, slaap slecht, sneller geprikkeld, vaginale ongemakken... Ik ben nog niet gestopt, maar ga om deze klachten de volgende injectie niet weer halen. Raad het ook zeker niet aan. Ik neem liever de dramatische menstruatie weer!

05-04-2021 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik gebruik aleve feminax alleen wanneer ik zware buikpijn en/of lage rugpijn heb tijdens mijn ongesteldheid. Ik vind het onmogelijk om zonder dit medicijn te concentreren op werk wanneer ik erge last heb. Ik raad het daarom elke vrouw aan die erge last heeft van haar menstruatie, want dit red elke zoveel maanden mijn leven. Ik slik het maar 1x per menstruatie (elke dag sli[lees meer...]kken is niet nodig voor mij).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel
Menstruatiepijn
Ik heb deze pil een jaar geslikt, besloot om er uiteindelijk toch mee te stoppen ivm misselijkheid en neerslachtigheid. Ik was 15 toen ik begon, ik wilde mijn menstruatie reguleren en pijn verminderen.

YAZ 24+4

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Menstruatiepijn
(Ik ben nu 16) Ik gebruik deze pil vandaag voor de 11e dag, ben overgestapt naar een andere pil omdat ik van de andere misselijk werd. Wat een hel, ik heb morgen alweer een afspraak bij de dokter want ik wil er zo snel mogelijk vanaf . De bijwerkingen bestaan voor mij uit: misselijkheid, hoofdpijn, depressieve buien, huilbuien, neerslachtigheid, lichtgeraaktheid, voelen a[lees meer...]lsof ik ongesteld ben, geen motivatie hebben en zelfs hyperventileren. ik hoop dat ik er morgen meteen vanaf mag want ik voel me echt wanhopig.

15-01-2021 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Een wonder middel! Normaal kan ik de eerste 2 dagen niet werken vanwege heftige menstruatie klachten. Ik gebruik dit medicijn al meer dan 5 jaar en het heeft ervoor gezorgd dat ik weer ‘gewoon’ mee kan draaien in de maatschappij op dagen van mijn menstruatie. Ik beveel het iedere vrouw aan die met hevige klachten rondloopt. Het werkt als een tierelier!

Daylette

10-01-2021 | Vrouw | 15
ethinylestradiol / drospirenon

Cerazette (minipil)

08-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik heb echt helemaal geen klachten, Ik slik hem elke ochtend zelfde tijd.zou het echt gaan proberen en dan zie je het wel, succes en komt echt wel goed.

Cerazette (minipil)

05-12-2020 | Vrouw | 40
Menstruatiepijn
Ik ben super tevreden over de cerazette pil, Ik heb echt alles geprobeerd ben nu 40 en was heel sceptisch,maar wou toch de pil zonder oestrogeen een kans geven, de eerste strip zit erop dus ga weer positief door met de tweede, libido is hardstikke prima, geen stemmingen geen hoofdpijn of andere klachten, menstruatie was vanaf mijn 11de al heftig pijnlijk en na de spiraal[lees meer...], nuvaring,pleister en 8 verschillende pillen later,en voelde ik me gelijk al slecht met stemmingen en niet mezelf voelen , ben ik echt blij verrast.2 kinderen later en een gezond leven met sporten en voeding ,helpt ook veel, succes dames en met iets, ben je toch een stuk meer onafhankelijk en vrij, dat vind ik:)

16-11-2020 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Niet elke menstruatie is even heftig voor mij, ze vallen soms enorm mee. Nog altijd geen idee waaraan dit nu precies ligt. Soms kunnen ze ineens heel heftig zijn, de krampen. Het ergste is wanneer de pijn doorschiet naar de rug en bovenbenen. Dit kan ineens zomaar zo zijn, ook later, op de 3e of zelfs 4e dag. Wanneer ik aan het werk ben is Aleve dan echt mijn redder. Z[lees meer...]onder Aleve kan ik gewoon niet lopen zonder dat de krampen mijn dagelijks leven verstoren en ik gewoon in bed moet liggen tot het over is. Ibuprofen doet dan toch niet genoeg. Ligt eraan hoe hevig het door is geschoten maar meestal doet één tablet na 15min al wonderen. Heb ook geen last van bijwerkingen, waar ik er normaal altijd gevoelig voor ben. Ik ben ook zo'n miep die geen hele pillen door kan slikken, dus ik breek ze altijd in hele kleine stukjes. De smaak is pittig, maar dit is dan ook niet de manier waarop het bedoelt is in te nemen. Zolang ik het tablet neem met wat te eten, ook al is het maar een cracker of iets, heb ik na korte tijd nergens meer last van en kan ik gewoon lopen/rennen/springen/fietsen en weer doorgaan. ;) Zeer aan te raden!

Mirena

06-10-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Heb de Mirena vorige week maandag laten plaatsen. Vanaf donderdag heb ik hevige buikkrampen gekregen. Zo pijnlijk dat ik ook niet goed kan slapen. Voor controle teruggeweest. Ze weten het niet goed. Het kan zijn dat dit niet "bij je past". Oftewel mijn lijf niet tegen de hormonen kan, net zoals bij de pil (kon ik ook niet tegen, zoveel bijwerkingen). Ik krijg vrijdag een e[lees meer...]cho, maar of ik hem last zitten tot dan... Als het zo heftig blijft gaat hij eruit!

21-09-2020 | Vrouw | 32
Menstruatiepijn
Heb altijd erge krampen die drie dagen duren. Neem 2 aleves feminax per 8 uur .Het middel werkt snel binnen 15 minuten voel ik de pijn zakken en na 25 minuten helemaal verdwenen.dan na 7 8 uur neem ik weer 2 . Ben blij met dit medicijn.

16-09-2020 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik gebruik al ruim 3 jaar aleve feminax. Beginnende menstruatiepijn neem ik er altijd twee in en ergste pijn is weg! Afgelopen week al 2 dagen pijn in me buik. Verder niet echt naar bijsluiter gekeken..! Sochtends 2 tabletten om 7 uur, 10 uur en weer om 14 uur. Normaal doe ik dit nooit want werken ze gewoon. !! Omdat de pijn niet wegging ben ik dus meer gaan slikken. En[lees meer...] wat voelde ik me beroert! Ondertussen al 2 dagen misselijk en pijn in me buik. Ipv max 2 en na 8 uur weer 1tje heb ik er 6 ingenomen..Heel dom van mezelf natuurlijk, voortaan eerst de bijsluiter maar eens lezen! Voorlopig leg ik de komende maanden alive aan de kant. Gebruik ik wel paracetamol.

Kyleena

27-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Overgestapt van pil naar kyleena omdat ik altijd veel last had tijdens de menstruatie. Door veel controles ivm pap etc was spiraal plaatsen niet handig, maar zodra het er allemaal weer goed uit zag heb ik hem meteen laten plaatsen. Plaatsen vond ik echt prima, ging heel snel en die “pijn” is super kort (nog niet zwanger geweest, dan is het blijkbaar nog minder gevoelig). S[lees meer...]indsdien wel wat kilo’s afgevallen en borsten zijn een stuk kleiner. Geen idee of dat er echt mee te maken heeft maar hoefde niet af te vallen dus hield me daar ook niet mee bezig. Al met al super tevreden, na het plaatsen nooit meer bloed gezien terwijl ik best heftig menstrueerde.

24-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik heb twee keer (met 2 jaar ertussen ongeveer) een enkel tabletje aleve feminax uitgeprobeerd tegen mijn normaliter al fikse menstruatiepijn, maar het mocht niet baten. De eerste keer (12-13 jaar oud) dacht ik nog niet zozeer dat het aan het pilletje lag dat ik zo doodziek werd dat ik weggedragen moest worden door een docent en verder moest overgeven en niks meer kon van [lees meer...]pijn, maar na de tweede keer wist ik dat dat niet mijn normale menstruatie klachten waren. De tweede keer (15-16 jaar) dat ik Aleve uitprobeerde, bleef ik om de 10 sec kort m'n bewustzijn te verliezen, moest ik weer weggedragen worden, heb ik weer overgegeven en trok het bloed uit m'n ledematen waardoor m'n vingers en tenen blauw kleurde. En dan heb ik het nog niet over de menstruatie krampen die alleen maar erger leken te zijn. Voor mij geen Aleve of andere producten met naproxen meer, want die hel wil ik niet nogmaals meemaken. Ik ga er vanuit dat het voor veel mensen wel een oplossing kan zijn, maar pas altijd op met wat je inneemt; niet elk medicijn werkt even goed voor elk individu.

30-07-2020 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik gebruik Aleve Fenimax al 2 jaar en echt, ik kan niet meer zonder! Zodra ik merk dat de pijn zwaarder is en ik er echt hinder van ondervind dan neem ik 2 aleve feminax. Ze werken bij mij binnen 20 minuten al, en de pijn gaat eigenlijk altijd weg. Na 8 uur merk ik dat ze uitgewerkt zijn, dan komt de pijn er weer door heen. Dan pak ik 1 tablet en ben er zo weer van af! Be[lees meer...]n er echt super blij mee dat dit medicijn bestaat. Ik heb zelf geen last van bijwerkingen. Echt ontzettend tevreden! Dikke aanrader!

Diclofenac

23-07-2020 | Vrouw | 31
diclofenac
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

17-07-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Ik gebruik er twee stuks bij beginnende menstruatiepijn. De ervaring leerde dat het soms heel snel kan oplopen tot aan flauwvallen toe. Dit middel werkt snel en neemt de ergste klachten weg, ben er heel tevreden over! Wel blijft het opletten om deze medicijnen niet op een geheel lege maag te nemen omdat dit nogal schadelijk kan zijn.

24-06-2020 | Vrouw | 27
Menstruatiepijn
Eerste dag van menstruatie altijd hevige pijn. Eén Aleve Feminax en de pijn is verdwenen. Top!

22-06-2020 | Vrouw | 44
Menstruatiepijn
Vreselijke buikkrampen en rugpijn. Ik vloog bijna letterlijk tegen de muren op van de kramp op de eerste dag/eerste twee dagen van de menstruatie. Kon niks meer. Dankzij Alive Feminax ben ik er echt van af. Zodra ik ook maar iets begin te voelen, neem ik meteen twee en dan heel soms 12 uur later nog een halve of 1. Niets geen last meer! Van ondraagelijke pijn naar nie[lees meer...]ts geen last meer!

05-06-2020 | Vrouw | 36
Menstruatiepijn
Nu ben ik 36 jaar. - September 2014 ben ik gestart met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: anticonceptie zonder enig omkijken te hebben. Direct na de eerste prik stopte mijn menstruatie. Fantastisch! Ik was er vreselijk bang voor om dan ook maar een kilo aan te komen maar dit viel reuze mee. 56kg (1.75cm lengte) gewogen en hooguit in 4 jaar tijd weeg ik hooguit 60 kil[lees meer...]o. Géén bijwerkingen, behalve dat ik een wat directere manier van communiceren (offensiever?) kreeg. - December 2018 ben ik gestopt met de prikpil; Depo-provera 150ml. Reden: reguliere menstruatie op natuurlijke wijze willen ervaren, geen anti conceptie meer nodig. - Januari 2019 (!!!) kwam mijn menstruatie weer op gang, mondjesmaat maar pico bello in orde zoals voorheen (hooguit 3 dagen). Ik denk eraan om weer 4 jaartjes lang te gaan starten. Hopelijk is het dan weer net zo'n fijne ervaring als ik meegemaakt heb maar dat wordt nog aankijken!

Kyleena

16-05-2020 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Ik heb kyleena anderhalf jaar geleden laten plaatsen ivm buikpijn en heftige menstruaties. De pil was voor mij geen optie, omdat ik daar somber van werd. Het plaatsen zelf was erg pijnlijk, en nog 2 maanden daarna heftige buikpijn gehad en elke dag pijnstilling genomen gedurende die periode. Daarna ging het beter, maar tijdens menstruaties had ik stekende pijn in mijn b[lees meer...]ekken, wat ik eerst niet had. Daarnaast had ik ook veel last van acné op mijn rug. In de periode na de spiraal kreeg ik vaak van vrienden en familie te horen dat ik vaak negatief was en ik voelde me ook erg somber. Ik dacht dat het aan mezelf lag, had het druk met studie. Totdat ik na anderhalf jaar spiraal toch maar ging laten controleren of de spiraal goed zat vanwege de stekende pijnen, dat was niet zo. Dus hij is er toen uitgehaald. Daarna voelde het alsof er een donkere wolk was verdwenen, ik kon weer veel beter relatieveren en alles was een stuk lichter. Ook mijn familie en vrienden viel het op dat ik een stuk vrolijker was . Ik denk niet dat dat toeval is, want het is precies met het zetten van de spiraal dat ik somber werd en met het verwijderen dat ik weer vrolijker was. Mijn acné is ook een stuk minder. Voor mij nooit meer de hormoonspiraal.

Desogestrel

29-04-2020 | Vrouw | 42
Menstruatiepijn
Sinds mijn eerste menstruatie zeer veel buikpijn, wat niet verlicht werd door pijnstillers en andere middelen. Vaak ook in combinatie met migraine. De pijn liet me 3 dagen op bed liggen, maar ook de dagen voor en na de menstruatie had ik buikpijn en buikklachten. Sinds augustus 2019 deze pil na vele andere soorten. Het begon slecht, na 1 week al een menstruatie, daarna nog[lees meer...] 2x heel weinig bloedverlies, maar steeds maar een paar keer per dag. Nu al 8 maanden geen menstruatie meer, en op die 2x na ook geen bloedverlies. Hier had ik veel eerder mee moeten beginnen.

Microgynon '30'

07-03-2020 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / levonorgestrel
Menstruatiepijn
Deze pil was te licht om mijn pijn te verhelpen. Tussen microgynon 30 en 50 heb ik ook nog Yasmin (ofzo) geslikt, maar daarbij kreeg ik doorbraakbloedingen. Ik merk weinig verschil tussen de 30 en de 50, naast de bijwerkingen.

Microgynon '50'

07-03-2020 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / levonorgestrel
Menstruatiepijn
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie (13) al ongelofelijk veel pijn aan mijn buik. Zo erg zelfs, dat ik amper naar school of überhaupt mn bed uit kan. De pil verhelpt dat voor mij totaal niet. Ik ben nu al keer aan een andere pil geweest en het heeft allemaal geen effect gehad. Deze pil geeft mij tot nu toe de meeste bijwerkingen, maar vind ik fijner te slikken dande ander[lees meer...]e pillen die ik heb gehad.

Mirena

25-02-2020 | Vrouw | 25
Menstruatiepijn
Ik schrijf dit niet om mensen angst aan te jagen of om het af te raden. Integendeel. Ik had voordat ik mijn eerste Mirena liet plaatsen zulke heftige menstruatiepijnen dat ik te pas en te onpas flauwviel. Ik was eerst een tijdje aan een lichte pil (microgynon 20) omdat ik nogal heftig reageerde op hormonen van de zwaardere variant. Maar na tig doorbraak bloedingen en PM[lees meer...]S klachten, toch maar even bij de huisarts over de Mirena gepraat. Die vond het op dat moment een geniaal idee en we hebben een afspraak gemaakt hem te laten plaatsen. Begrijp me niet verkeerd het plaatsen was geen feest. Ik werd behoorlijk licht in mijn hoofd en moest even rustig aandoen die dag, maar verder viel het mee. Ik werd ook niet erg volledig geïnformeerd over de bijwerkingen maar dat was in dit stadium ook niet van toepassing. Ik heb de Mirena voor bijna de volledige 5 jaar gehad zonder zware bijwerkingen. Hier en daar wat spotting, maar mijn menstruatie was weg, geen drama meer iedere maand en ook geen pms. Ik besloot hem na deze 5 jaar meteen bij het verwijderen te laten vervangen voor een nieuwe. We zijn nu 2 jaar verder in mijn tweede Mirena en nu beginnen ineens de bijwerkingen waar ik niet voor was gewaarschuwd. Ik heb nu al tweemaal een cyste op mijn eierstok gehad (beide kanten) met alle gevolgen van dien; krampen en donkere afscheiding die nu al bijna 2 maanden aanhouden, pijn in mijn onderrug, en zeer gevoelig daar beneden, dus ook niet bepaald goed voor mijn sexleven. De eerste cyste ging uit zichzelf weg maar de tweede zit er nog steeds en moet wellicht operatief verwijderd worden omdat deze formaatje xl kippenei heeft. Daar zit ik nou echt niet op te wachten. Ik woon nu in Duitsland en de dokters hier vertellen me doodleuk dat het een bijwerking is die toch echt wel vaker voorkomt. Het gekke is dat mijn lichaam dus meer dan 5 jaar de mirena super getolereerd heeft maar nu ineens in de stress schiet. Ik ben er nu serieus over na aan het denken het ding eruit te laten halen. Ik zou niet weten wat een goed alternatief zou zijn, maar dit kan ook niet echt veel langer doorgaan zo. Tips over goede alternatieven die het liefst zo min mogelijk hormonen bevatten zijn absoluut welkom.

Implanon (hormoonimplantaat)

10-02-2020 | Vrouw | 37
etonogestrel
Menstruatiepijn
Een half jaar geleden naar lang nadenken toch de stap gezet voor het inplanon .. Het plaatsen was Geen probleem . Menstruatie ook direct niet meer gekomen ( daar deed ik het voor). Na 3 maanden was ik 4 kilo zwaarder ..ben naar de huisarts gegaan en die vertelde dat het maar wen heel klein percentage was van vrouwen die max 3 Kilo aankwamen ..... werd mij geadviseerd ev[lees meer...]en nog door te zetten en af te wachten . Maar vandaag wederom gewogen en weer 4 kilo gewichtstoename erbij 😩😩 Dus nu na bijna een half jaar 7 kilo zwaarder . Dit is voor mij echt een probleem en ik vind dat vreselijk . Dus meteen de dokter gebeld en as vrijdag haat het inplanon er weer uit . Ik ben dus tevreden over het resultaat dat ik geen menstruatie meer heb gehad en alle klachten die ik daar bij had ... maar dat weegt voor mij niet op tegen het grote nadeel van mijn gewichtstoename dus eruit dat ding . En hopelijk mogen die kilo.s ook weer snel verdwijnen zoals ze ook snel zijn gekomen .

Implanon (hormoonimplantaat)

05-02-2020 | Vrouw | 17
etonogestrel
Menstruatiepijn

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2603)
Depressie (2095)
Angst & paniekstoornis (2040)
Hoge bloeddruk (1483)
Blaasontsteking (1066)