Ervaringen met YAZ 24+4

02-09-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !

10-08-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 5,5 jaar aan de Microgynon 30 gezeten. De reden dat ik aan een andere pil wilde is omdat ik standaard hele grote puisten op mijn kin had en ze op geen enkele manier weggingen en dat was beschamend en het deed ook pijn aan mijn kin. Toen besloot ik met mijn huisarts de Zoely te nemen. Helaas was die niet leverbaar. Daardoor kwam ik terecht bij de Yaz 24+4 (0[lees meer...],02/3). Deze pil heb ik een kleine drie weken geprobeerd maar dit was niet te doen. Ik was intens humeurig en voelde me vreselijk. Ik dacht eerst dat mijn depressie terug aan het komen was maar gelukkig realiseerde ik me al snel dat het door deze pil kwam. Naast dit gingen mijn puistjes ook niet weg maar ook al deed het dat wel kon ik met het humeur niet leven. Vervolgens ben ik over gegaan naar de Mercilon (0,02/0,15) maar ook deze heeft niks goeds voor mijn huid gedaan. Ik heb tijdelijk huidantibiotica gehad in de vorm van een soort vloeistof maar als ik hiermee stopte kwam het gedoe weer terug. Ik zoek dus nog een oplossing..

12-05-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
In het begin van de pil had ik dus erg last van de bijwerkingen, maar ik ben toch doorgaan zetten omdat het natuurlijk wel even duurt voordat de stoffen in het bloed te gaan. Dat heeft natuurlijk allemaal zijn tijd nodig en dat heb ik het ook gegeven, wat de 2 a 3 weken Heb ik echter geen last van de bijwerkingen. Ik krijg alleen een beetje last van hoofdpijn toch misschie[lees meer...]n een lichte migraine af en toe, maar het valt echt mee elke keer een maand verder als ik hem slik. Dit is nu mijn derde maand en ik moet zeggen dat ik er heel erg positief over ben, Want elke maand verminderd steeds meer de puisten, de onderhuidse ontstekingen die ik hiervoor had. Ik had standaard was van 3 tot 6 puisten in mijn gezicht, onderhuidsepuisten. Die lang bleven zitten en veel pijn deden. Dat voor vier jaar lang, nu heb ik enkele puistjes tot geen, die klein zijn. In de eerste maand was het gewoon precies zoals het was voorheen, in de tweede maand merkte ik dat ik niet meer de zware onderhuidse ontstekingen had dus puisten. In de derde maand, begon ik echt het verschil te merken. Ik ben er zwaar tevreden over, het wordt met een maand minder en minder. Ook de bijwerkingen zijn weg. Over drie maanden flinke pil een half jaar en dan zou ik een nieuwe review schrijven. Ik ben nog nooit zo zeker in mijn leven geweest als op dit moment met de puistjes. Ik raad het zeker aan!

09-04-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Dus nu is het dag 25 ( 1ste placebo pil) en heb ineens kei veel puisten. Ik heb wel geen last van bijwerkingen en ook geen buikpijn, wat goed is. Bloedverlies is er nog niet , maar denk dat dat na een paar dagen wel komt. Ik heb wat pijn aan mijn longen/ of hart , maar kan dat door de pil zijn? Denk van niet.

22-03-2020 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.

10-02-2014 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Acne/puistjes
Je slikt deze pil elke dag dat zorgt ervoor dat je hem niet vergeet in te nemen omdat het een automatisme wordt. Ik slik de pil graag door als dit mij beter uitkomt, bij deze pil veranderd dan wel je dag waardoor je soms ineens in het weekend ongesteld kan worden, dit vind ik vervelend daarom stop ik ook met deze pil. Ik heb de pil aangeschaft op aanraden van de dermatoloo[lees meer...]g ivm last van puistjes. (Hiervoor slikte in de pil microgynon 20) Ik zag na 3 maanden groot verschil, nauwelijk tot geen puistjes meer. Ik kreeg echter wel ineens veel last van migraine en last van hevige menstruatie. Bijwerking zoals buikpijn/rugpijn/stemmingswisselingen zeer verminderd.

31-10-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Nu aan de 2e strip bezig. Eerste week erg misselijk ook paar kilo afgevallen. Acne werd gelijk minder. .. nu in de 2e strip weer iets erger. Misselijkheid is voorbij gewicht nu stabiel. Menstruatie maar 2 a 3 dagen last van...dus super.hoop dat de acne helemaal verdwijnt maar is nu nog erg vroeg

05-10-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil nu voor de 3e maand omdat ik veel last van acne heb, ik heb wel het gevoel dat het effect heb op mijn acne, nu al! Maar rond de tijd dat ik mijn menstruatie moet krijgen word het wel weer veel erger maar ik denk dat dit met verloop van tijd ook wel over zal gaan. Ook krijg ik mijn regels pas op de dag dat ik het laatste witte pilletje neem dit is best[lees meer...] vervelend, en het stopt ook niet snel ik ben nu al 7 dagen ongesteld hoop dat het snel stopt en dat dit in de komende maanden ook bijtrekt. Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen, ik zit gewoon lekker in mijn vel!

20-09-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Deze pil zou mij moeten helpen met het verminderen van mijn acne, maar het is sindsdien alleen maar erger geworden! Ook heb ik last van bijwerkingen, ben sindsdien erg down, hele dag moe, veel last van uitdroging en zit niet lekker in mijn vel. Ben pas bezig met de eerste strip van deze pil maar voel me elke dag slecht daarom twijfel ik nu, stoppen of doorgaan? Weet iemand[lees meer...] of deze bijwerkingen zullen verdwijnen na langer gebruik?!

05-01-2012 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem deze pil nog maar juist...op aanraden van mijn gyneacoloog. Na een reeks klachten die ik had met Nuvaring. Nuvaring gaf mij juist acne , hoge talg productie, totaal GEEN libido, haar uitval, hevige maandstonden en doorbloedingen die tot wel 3 weken lang duurde...kortom ik voelde mij rot. Ik gebruik Yaz nog niet zolang...maar vanaf DAG 1 dat ik yaz gebruikte ST[lees meer...]OPTE mijn doorbloedingen DIRECT.. Tot zover ook geen acne...anders had'k wel constant meerdere kleine puistjes of gewoon van die BUILEN waar je twee weken last mee hebt voor ze beginnen te verdwijnen. En ik heb nu al dagen op een rij seksueele dromen...dus dat wijs denk'k op dat mijn libido misschien terug keert. (want dit begon na 2 jaar 0 libido wel door te wegen op mijn relatie) Kan niet wachten tot mijn borsten ook een cupmaat groeien :) De hoofdpijn en de misselijkheid die er mogelijk gepaart mee gaan neem ik er wel bij. Een D-cup (of hoger)is dat wel waard...