YAZ 24+4

ethinylestradiol / drospirenon

Menstruatiepijn (4 meningen)

03-12-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Slikte voor de YAZ24+4 de Yasminelle (zelfde pilletjes als YAZ, maar dan nog steeds met 1week stopweek). Hier had ik de week voor mijn menstruatie verschrikkelijke migraine, daarom raadde de gynaecologe om over te schakelen naar YAZ (minder schommelingen + betrouwbaarder). Neem nu de YAZ al een volledige maand, en het enige verschil dat ik zie is dat mijn aders op mijn bor[lees meer...]stkas, borsten en tepelhoven verschrikkelijk zichtbaar zijn geworden, wat echt verschrikkelijk is. Ook jeukt mijn lichaam volledig, en heb ik last van acne/huiduitslag op mijn borstkas en sinds kort ook al wat op mijn gezicht. Voel me er echt niet goed bij bij die aders... Blijkbaar ben ik de 1e die dit heeft als bijwerkingen? Op 1 maand zijn ze zo zichtbaar geworden. Ga donderdag naar een dermatoloog voor meer raad (puistjes, aders,...) en hopelijk raak ik eruit... Terug Yasminelle? Of andere pil? Of gaan die aders verdwijnen? Iemand raad? Heb ook last van andere bijwerkingen zoals pijnlijkere borsten, jeukende borsten (bijna mijn hele lichaam), oprispingen,... En anders wel betere stoelgang, afgevallen, grotere borsten, en geen hoofdpijn voor maandstonden.
06-11-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik ben erg tevreden over deze pil. Ik heb geen last van bijwerkingen en als ik de pil netjes inneem word ik ongesteld nadat ik de laatste witte tablet heb ingenomen. Gelukkig duurt mijn menstruatie slechts 3 dagen. Dit is erg prettig, bij het gebruik van andere anticonceptie had ik altijd veel problemen met acne, hoofdpijn, buikpijn en doorbraakbloedingen. Daar heb ik nu h[lees meer...]elemaal geen last meer van. Ook de prijs is erg gunstig, hij kost ongeveer €19 per 3 maanden. Andere tabletten die ik als anticonceptie heb gebruikt waren al gauw €45.
01-11-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ben erg blij, 20 jaar zeer zware menstruatie gehas, 16 pillen, spiralen en mirenas verder en dan eindelijk de Yaz. Maar drie dagen nauwelijks ongesteld. Geen tampon meer nodig! Wel nog wat neerslachtig af en toe, maar of dat echt hiervan komt? Menstruatie begint op de laatste witte pildag.
07-05-2013

12-03-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik slik de Yaz ruim 2 jaar geloof ik, daarvoor slikte ik microgynon 30 maar vanwege de stemmingswisselingen ben ik overgestapt. Sinds de yaz heb ik elk kwartaal wel een schimmelinfectie, vaak misselijk en hoofdpijn. Ook heb ik sinds een jaar last van vocht in mijn enkels en voeten waarbij geen duidelijke oorzaken van zijn. Mijn menstruatie is gelukkig veel minder met de ya[lees meer...]z, weinig krampen en maar 4 dagen ongesteld. Jammer genoeg vind ik de vervelende bijwerkingen zwaarder wegen en ga ik overstappen op de mirena.
25-02-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik heb ongeveer 3 jaar aan de Ethinylestradiol > Microgynon 30 gezeten. De eerste 2,5 jaar heb ik die geslikt zonder problemen. Ik was alleen wel benieuwd naar een implanon. Ik ben met de pil gestopt en heb een implanon laten plaatsen in mijn arm. Na 2 maanden non stop gevloeid te hebben moest ik in combinatie met me oude pil verder proberen. Dubbele hormomen dus ik was bi[lees meer...]nnen een paar maanden 5 kilo aangekomen. 't Ergste was nog dat vrijwel snel me arm ging ontsteken en ik de implanon eruit haalde. Volledig terug naar de Microgynon gegaan die er voor zorgde dat me hormoon huishouding door de war schopte waardoor ik last kreeg van me borsten. Ik moest het precies bijhouden wanneer ik er last van had en na 2 maanden kreeg ik de Yaz. Ik vind het ronduit een kut pil. Het doet niet wat ie moet doen en is ook vreselijk duur. Bij de laatste blasebo pil werd ik ongesteld en dat heeft tot dat 3de pil van de nieuwe strip geduurd. Binnekort de dokter maar bellen want ik ben zeer ontevreden over deze pil!!
13-02-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Gebruik de yaz sinds bijna een jaar. Duidelijk meer vrouwelijk hormoon in mijn lichaam: meer dan een cupmaat verschil, ook meer spek op heupen gekregen, meer zin om te eten rondom menstruatie en meer emoties en instabiliteit. Menstruatie is licht en komt pas op laatste dag van witte pil, stopt na 1 dag om dan na 2 dagen niets weer terug te komen als ik al aan de nieuwe st[lees meer...]rip begonnen ben. Libido is compleet verdwenen!! Ik overweeg helemaal met hormonen te stoppen. Na meerdere pillen en een spiraal kan ik zeggen dat vrijwel alle hormoon toevoegingen merkbaar zijn en niet echt prettig
03-02-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

ik slik deze pil nu sinds januari want de eerste die ik slikte was te zwaar. omdat ik niet meer kan lopen tijdens mijn menstruatie zei mijn dokter dat ik hem gewoon door moet slikken, wat geen kwaad kan. op het begin ging het goed maar nu heb ik moeite om in slaap te komen, libido van 0,0, misselijk vooral rond etenstijd. 1x in de 2 maanden een schimmelinfectie, 5 kilo afg[lees meer...]evallen waardoor ik nu ondervoed ben en het komt er maar niet aan. heel erg moe hoofdpijn, rugpijn nog erger geworden en haaruitval. binnenkort naar de huisarts dus ...

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum