Cerazette (minipil)

desogestrel

19-01-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Na jaren verschillende anticonceptie geprobeerd heeft mijn vriend de knoop doorgehakt en vasectomie laten uitvoeren zodat ik lekker kon stoppen met anticonceptie. Toen begon de hel pas, heb me meer dan een jaar slecht gevoeld, vreselijke PMS, hyperventilatie, angstaanvallen en op het randje van depressie. Nu sinds 2 maand cerazette aan het nemen en ik voel me weer mezelf[lees meer...]! Ik ben niet meer depri, heb terug zin in het leven. Totaal geen bijwerkingen. Maandstonden zijn nog even regelmatig als ervoor, weliswaar iets minder. Ik zie hier alleen maar akelige ervaringen staan, maar er zijn ook goeie ervaringen. Niet iedereen reageert hetzelfde. Blijven proberen tot je de pil gevonden hebt die bij je past.
14-12-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Aantal maanden de cerazette geslikt: totaal geen libido meer, ben echt een heks geworden door de hormonen door deze pil, elke keer tussentijds bloedverlies, chagrijnig, kort lontje en het gevoel elke keer zwanger te zijn. snel gestopt ermee.
25-11-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ongeveer 5 jaar geleden ben ik gestopt met het gebruik van de microgynon anticonceptiepil, omdat ik er elke maand een week migraine met aura door kreeg, waarna ik werkelijk niks inspannends kon ondernemen door vermoeidheid en duizeligheid en ik ruim een week per maand gedwongen thuis moest blijven zitten. In de tussentijd heb ik de koperen spiraal geprobeerd. Deze heb ik n[lees meer...]u een paar maanden geleden laten verwijderen, omdat ik uiteindelijk zo'n 3 weken per maand last kreeg van allerlei klachten omtrent de menstruatiecyclus, wat mijn dagelijkse leven enorm belemmerde. Toen toch maar de minipil geprobeerd met de gedachte dat de hormoonhuishouding van ieders lichaam om de zoveel jaar veranderd, en wellicht mijn lijf nu anders zou reageren op de progestagenen die de pil bevat (en de migraine kunnen veroorzaken). Mijn arts zei dat dit na 2 weken wel duidelijk zou moeten worden, wat ik persoonlijk erg kort vond, maar okee zij is de arts en zal het dus wel beter weten.. Zo werd ik na 2 weken blij gemaakt met een dode mus, want ik kreeg er geen migraine door, en de pijnklachten waren veel minder dan normaal gesproken. Na de eerste maand echter werd ik er steeds meer duizelig van en voelde me opmerkelijk steeds depressiever worden. Ik werd ook in no time zo rond als een tonnetje. Nu bijna 2 maanden later kreeg ik er een migraine aanval bovenop en ben sindsdien acuut gestopt weer met de rotzooi. Condooms zijn voor mij nog de enige optie, prima.
22-07-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ben nu 4 maanden geleden met deze pil begonnen..eerste 2 maanden ging goed. 2x kleine doorbraakbloeding maar daarna heerlijk niks meer! Vanaf de 2e maand langzaamaan weer last van hyperventilatie, stemmingswisselingen, down, depressief, en zo ontzettend moe dat ik er ziek van word. Normaal super veel energie..nu 0 sinds 1.5 maand. Heel veel zwangerschapsklachten.. terwijl [lees meer...]ik niet zwanger ben, pijnlijke borsten, misselijk, overgeven, hartkloppingen, darmen die rommelen en steken ga zo maar door...7.5 kilo aangekomen, terwijl mijn eetgewoonte niks veranderd is. Haaruitval, niet sexy voelen, maar zwaar dik en lelijk.. nee..ik ga vanaf vandaag stoppen met deze troep en ik hoop me heel snel weer fijn te voelen, want dit belemmert zelfs mijn dagelijkse leven al die klachten. Zware troep, dan geef mij maar 1 week fobie menstruatie met buikpijn en hoofdpijn, dan deze pil, durf ook haast niks anders te proberen!!!
12-06-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik neem Celea (zelfde als Cerazette). Ik ben reeds nu 6 maand bezig met inname. De eerste maanden had ik geen bloedingen meer. Maar sinds nu eind mei, 5 maand na start van gebruik heb ik werkelijk 'maanstonden', nu bijna 14d lang. Is dit puur een doorbraakbloeding? of kan er meer aan de hand zijn. Dit verloopt wel zonder pijn.
03-05-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik gebruikte deze pil enkele maanden terwijl ik een relatie had. Ik merkte dat ze een negatief effect had op mijn gemoedstoestand. Mijn karakter verandert ook door deze pil. Mijn relatie werd afgebroken door mijn partner, omdat ik niet meer dezelfde persoon was. Nu ben ik deze pil terug beginnen nemen buiten een relatie om, om eens te zien of het zeker aan de pil lag en ni[lees meer...]et aan de relatie. Ik neem ze ondertussen een drietal weken opnieuw. Ik heb deze keer niet alleen last van stemmingswisselingen, verhoogde eetlust en hoofdpijn, maar kreeg ook voor het eerst in jaren opnieuw een hevige paniekaanval met black-out. Ik voel me over het algemeen erg terneergeslagen bij het nemen van deze pil. Ze is wel mijn laatste optie. Ik probeerde alles al: gewone pil, ring, spiraal met en zonder hormonen... De gewone pil gaf me een zware depressie met paniekstoornis voor enkele jaren, de ring gaf me een allergische reactie in mijn vagina, de spiraal werd op 1 week tijd afgestoten door mijn baarmoeder + allergische reactie en infectie... Ik geef deze pil nog een beetje tijd, omdat ze mijn laatste optie is... Ik weet niet wat ik moet doen als dit weer negatief uitdraait... :( Over effectiviteit kan ik me niet uitspreken, in een relatie combineerde ik deze pil met een condoom en hadden we vanaf ik deze pil begon te nemen nog slechts weinig tot geen seks, ook nu heb ik nog geen seksuele ervaring gehad tijdens de periode dat ik deze pil neem.
31-03-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Geen goede ervaring mee. Ik heb de pil gebruikt tijdens de periode dat ik borstvoeding gaf. Het beschermt tegen zwangerschap, al moet ik wel zeggen dat ik twee keer een eisprong heb gehad in het begin. (Dit gemeten met ovulatietesten.) De bijwerkingen waren niet mals. Het is alsof ik aan de drugs heb gezeten een korte periode. Mijn levenslust kelderde, en daarmee mijn libi[lees meer...]do en energiepeil ook. Ik ben pas twee weken geleden gestopt (nu spiraal zonder hormonen) en ik voel me meteen weer meer opgeknapt. Ook is mijn trek in ongezond voedsel weer afgezwakt sinds het stoppen met desogestrel. Deze pil is geen aanrader voor wie gevoelig is voor hormonen. Qua gebruiksgemak ook niet fantastisch, want 1x vergeten is meteen een verhoogde kans op vruchtbaar zijn. Maar dat geldt voor elke anticonceptiepil in meer of mindere mate.
15-03-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ooit gekregen na de geboorte van onze zoon ivm borstvoeding en altijd gehouden omdat ik er heel tevreden over was. Vorig jaar ineens Desogestrel gehad (merkloze variant) en daarna begon het gedonder. Elke paar dagen spotting, flink baarmoederkrampen, rugpijn en misselijkheid. Uiteindelijk teruggegaan op medisch advies naar de echte Cerazette en 3 dagen later waren alle kl[lees meer...]achten weer over. Tot januari van dit jaar.... bijna elke dag wel spotting en na overleg met de huisarts geswitch naar Ethinylestradiol/levonorgestrel. Je komt van de regen in de drup.... Waar ik bij de Cerazette nooit echt bijwerkingen gehad heb, ging ik van zware hoofdpijn, bijna dagelijks, misselijkheid en extra reumatische klachten. Oftewel: ik switch graag terug naar Cerazette om het nog eens te proberen!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum