Cerazette (minipil)

desogestrel

04-12-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik slikte bijna 1 maand de minipil. Na 2 weken werd het voor mij een ramp. Mijn borsten deden ontzettend veel pijn, mijn buik was opgezwollen en ik kreeg last van krampen (vergelijkbaar met menstruatiekrampen). Ik was niet zwanger. Rond eind week 2 begon in heftige stemmingswisselingen te krijgen. Ik begreep niet wat er aan de hand was met mij. Ik voelde me zeer ongelukkig[lees meer...] en was gevoelig voor alles en iedereen. Het ene moment was ik vrolijk en 10 minuten later kon ik echt huilen! Ik begon me depri te voelen. De klapper kwam toen ik na een maand op de weegschaal ging staan en zag dat ik 2 kilo was bijgekomen. Ik ben een sportieve vrouw die veel sport en gezond eet. Na die 2 kilo heb ik die pil nooit meer aangeraakt.
22-01-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik slik sinds oktober 2016 de Actavis Minipil met Desogestrel en het bevalt me erg goed. In het verleden heb ik onder andere microginon 30 geslikt en een aantal andere anticonceptiepillen, daarvan kreeg ik last van moodswings en/of doorbraakbloeding gedurende de hele maand. Van de Minipil ervaar ik nauwelijks bijwerkingen, vooral geen moodswings/neerslachtigheid meer en da[lees meer...]t was voor mij het grootste probleem. Ik ben nog steeds regelmatig 'ongesteld' alleen in lichtere mate, ookal slik je deze pil achter elkaar door zonder stopweek. Het schijnt dat je iets minder goed beschermd bent door deze pil dan met combinatiepillen maar het gaat hierbij om een aantal tienden van een procent, dus wanneer de pil correct genomen wordt (elke dag, zelfde tijdstip) is er niks aan de hand. Conclusie: zeer tevreden. Als ik dan toch hormonale anticonceptie moet gebruiken, dan de Minipil! Niet iedereen reageert hetzelfde op de pil dus zeker de moeite waard om deze daarom te proberen.
27-07-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Daar ik absoluut niet goed tegen hormonen kan werd mij, in overleg met mijn dokter, de minipil voorgeschreven. Deze pil zou veel minder hormonen bevatten en dus zou ik er minder last van hebben. In de eerste instantie ging dit goed tot ik na een week ongesteld werd en deze ruim 3 weken duurde, dit terwijl ik met de pil begon tijdens mijn menstruatie. Verder heb ik ve[lees meer...]el depressieve buien en enorme stemmingswisselingen. Mijn libido is tot een nulpunt gedaald wat erg jammer is aangezien ik de pil wilde tegen een ongewenste zwangerschap. Al met al een dramatische ervaring en ben er dan ook na een maand direct mee gestopt!
14-06-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Nu inmiddels 8 weken aan deze pil. Ik heb heel veel soorten anticonceptie gehad en helaas is dit het ook niet voor mij. Ik heb last van Acne (kleine puistjes en bultjes) op mn rug, armen en gezicht, ben echt heel moe dagelijks, heb doorbraakbloedingen elke twee weken voor een paar dagen, alsof ik ongesteld ben. Ik heb heel veel stress en paniekaanvallen. En erop letten d[lees meer...]at je elke avond hetzelfde tijdstip de pil inneemt. Ik ga terug naar de Evra pleister, deze beviel mij iets beter.
18-02-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Begin Januari begonnen met deze pil, mijn laatste 'hoop'. Ik kan totaal niet tegen te veel hormonen in mijn lichaam, had van elke soort pil onwijs veel stemmingswisselingen. deze pil is de laatste die ik probeer voordat ik over ga op een koperspiraal. Ben hem 1 avond vergeten te slikken, en sindsdien ben ik al zo'n 5 weken lang echt ontzettend ongesteld. Ik word er gek van[lees meer...]! Verder geen bijwerkingen gemerkt, ben vrij veel afgevallen zelfs. Alleen zo lang ongesteld zijn is echt een drama.
03-05-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik gebruikte deze pil enkele maanden terwijl ik een relatie had. Ik merkte dat ze een negatief effect had op mijn gemoedstoestand. Mijn karakter verandert ook door deze pil. Mijn relatie werd afgebroken door mijn partner, omdat ik niet meer dezelfde persoon was. Nu ben ik deze pil terug beginnen nemen buiten een relatie om, om eens te zien of het zeker aan de pil lag en ni[lees meer...]et aan de relatie. Ik neem ze ondertussen een drietal weken opnieuw. Ik heb deze keer niet alleen last van stemmingswisselingen, verhoogde eetlust en hoofdpijn, maar kreeg ook voor het eerst in jaren opnieuw een hevige paniekaanval met black-out. Ik voel me over het algemeen erg terneergeslagen bij het nemen van deze pil. Ze is wel mijn laatste optie. Ik probeerde alles al: gewone pil, ring, spiraal met en zonder hormonen... De gewone pil gaf me een zware depressie met paniekstoornis voor enkele jaren, de ring gaf me een allergische reactie in mijn vagina, de spiraal werd op 1 week tijd afgestoten door mijn baarmoeder + allergische reactie en infectie... Ik geef deze pil nog een beetje tijd, omdat ze mijn laatste optie is... Ik weet niet wat ik moet doen als dit weer negatief uitdraait... :( Over effectiviteit kan ik me niet uitspreken, in een relatie combineerde ik deze pil met een condoom en hadden we vanaf ik deze pil begon te nemen nog slechts weinig tot geen seks, ook nu heb ik nog geen seksuele ervaring gehad tijdens de periode dat ik deze pil neem.
14-02-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik vind deze pil echt vreselijk. 6 weken na de bevalling ben ik begonnen met slikken om te voorkomen dat ik gelijk weer zwanger zou worden. Ik geef nog borstvoeding dus vandaar dat ik koos voor deze pil. Ik was eindelijk hersteld en van mijn bloedingen af, en gebruikte deze pil dus zodat we weer konden gaan vrijen. Maar nee hoor, na een week werd ik zwaar ongesteld. Dacht [lees meer...]ik eindelijk van die ellendige bloedingen af te zijn, begon het weer opnieuw. Ik kreeg er ook stemmingswisselingen van. Ik voelde me de hele tijd goed, maar na een week slikken voelde ik me al snel emotioneel zwakker worden. Ben gelijk gestopt want ik las ook dat die bloedingen heel lang kunnen duren en daar stond ik niet op te wachten. Ik zit er ook mee dat ik nu toch het gevoel heb dat ik mijn baby nu borstvoeding heb gegeven met troep er in van die pil. Als die hormonen al zoveel met mij doen, kan dat toch ook nooit goed zijn voor mijn baby denk ik dan!
12-06-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik neem Celea (zelfde als Cerazette). Ik ben reeds nu 6 maand bezig met inname. De eerste maanden had ik geen bloedingen meer. Maar sinds nu eind mei, 5 maand na start van gebruik heb ik werkelijk 'maanstonden', nu bijna 14d lang. Is dit puur een doorbraakbloeding? of kan er meer aan de hand zijn. Dit verloopt wel zonder pijn.
25-05-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Anderhalve week geleden begonnen met de minipil i.c.m. borstvoeding. Voor het gebruik van de pil een goede productie, tevreden baby (4,5 maand). Nu al na een ruime week een ontevreden baby door het teruglopen van de productie. Verder merk ik ook dat ik zelf veel sneller moe ben, minder energie heb en ook niet lekker in mijn vel zit. Snel prikkelbaar en geirriteerd. D[lees meer...]e verwachte bloeding blijft tot nu toe uit.
31-01-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Na 8 jaar zonder enige bijwerkingen op combinatiepil, heb ik cerazette voorgeschreven gekregen wegens een verhoogde bloeddruk. (Nieuwe dokter wegens verhuis naar ander land). Heb deze voor een totaal van 6,5 maanden ingenomen en ben er dan mee gestopt wegens de vele bijwerking. Gedurende deze maanden geen enkele bloeding gehad, last van acne, gewichtstoename terwijl mijn e[lees meer...]etgewoonten dezelfde waren gebleven (+7kg in de eerste maand, en nog enkele kg bij de maanden erop), mood swings, kort lontje, heel emotioneel, depressief, geen libido, ik voelde mezelf echt niet meer. Na enkele maanden ben in naar de dokter geweest vanwege de symptomen, voor de gewichtstoename hebben ze bloedtesten gedaan waar dan niets is uit gekomen, ze vroegen mij om het nog even langer de tijd te geven. Uiteindelijk gestopt want ik voelde me zo slecht. Nu 4 jaar gestopt met cerazette en de extra kilo's ben ik nog steeds niet kwijt en ook mijn cyclussen zijn nooit meer dezelfde geweest. Heb het gevoel dat het mijn lichaam helemaal op zijn kop gezet heeft.
31-03-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Geen goede ervaring mee. Ik heb de pil gebruikt tijdens de periode dat ik borstvoeding gaf. Het beschermt tegen zwangerschap, al moet ik wel zeggen dat ik twee keer een eisprong heb gehad in het begin. (Dit gemeten met ovulatietesten.) De bijwerkingen waren niet mals. Het is alsof ik aan de drugs heb gezeten een korte periode. Mijn levenslust kelderde, en daarmee mijn libi[lees meer...]do en energiepeil ook. Ik ben pas twee weken geleden gestopt (nu spiraal zonder hormonen) en ik voel me meteen weer meer opgeknapt. Ook is mijn trek in ongezond voedsel weer afgezwakt sinds het stoppen met desogestrel. Deze pil is geen aanrader voor wie gevoelig is voor hormonen. Qua gebruiksgemak ook niet fantastisch, want 1x vergeten is meteen een verhoogde kans op vruchtbaar zijn. Maar dat geldt voor elke anticonceptiepil in meer of mindere mate.
28-03-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik kreeg Lueva, hetzelfde als Cerazette na overgevoelig te reageren op de combinatiepil, en het proberen van het hormoonspiraaltje Kyleena. Op alles reageerde ik niet goed. Nu met de minipil heb ik zware hoofdpijn de hele dag en vaak migraine aanvallen met misselijkheid. 6maanden proberen moet ik van mn gyn. Bloedingen zijn onregelmatig en langdurig.
28-07-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Voorgeschreven door huisarts ivm geven van borstvoeding. De tweede week herkende ik mezelf niet meer, ik leek wel een kwade heks! Ook last van zeer vette huid, haaruitval en acne. Meteen gestopt met deze troep, hopelijk krijgt het leven weer snel zijn glans terug voor mij.
27-01-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Voor mijn zwangerschap gebruikte ik jaren de Microgynon 30, gestopt met de pil en raakte snel zwanger. 6 weken na de bevalling begonnen met de enige pil die te gebruiken is i.c.m. borstvoeding. Bevalt prima! wordt ook niet meer ongesteld omdat de pil doorgeslikt wordt. Wel werd aangeraden om de pil elke dag op hetzelfde tijdstip in te nemen, dit is nog wel eens lastig. Ik [lees meer...]denk dat ik deze pil ook na de borstvoeding zal blijven gebruiken.
11-01-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Zeven maanden na bevalling begonnen met deze pil, omdat ik nog borstvoeding geef en daar nog mee wil doorgaan. Al na amper een week merkte ik dat ik een heel ander persoon werd. Voelde me ineens vaak geprikkeld, boos, snel geërgerd, labiel. Dit terwijl ik me maandenlang super heb gevoeld zonder hormonen. Ook kreeg ik last van zweetaanvallen (moest ineens weer een deodorant[lees meer...] neer zetten op mijn werkplek, laatste keer dat die nodig was was tijdens mijn zwangerschap) en had ik het 's nachts soms zo warm dat ik mijn pyjama uit moest doen. (Dit terwijl de verwarming terug gaat naar 16 graden). Ik ga zo snel mogelijk weer stoppen.
14-12-2016

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Aantal maanden de cerazette geslikt: totaal geen libido meer, ben echt een heks geworden door de hormonen door deze pil, elke keer tussentijds bloedverlies, chagrijnig, kort lontje en het gevoel elke keer zwanger te zijn. snel gestopt ermee.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum