Ervaringen met Cerazette (minipil)

Bij  MigraineX

04-10-2021 | Vrouw | 48
desogestrel (0,075mg)
Ik neem Cerazette ongeveer 10 jaar, mijn migraines zijn zo goed als verdwenen, nog 3 per jaar misschien. Maandstonden zijn ook helemaal verdwenen. Cerazette voelt na enkele jaren als een echte aanslag op mijn vrouwelijkheid, libido is volledig verdwenen wat de eerste jaren niet zo was, ik was nog steeds sexueel heel actief, maar er veranderde iets met de jaren. Ik ben n[lees meer...]og lang niet in de menopauze, daarvoor ben ik nog te jong. Op dit moment voel ik niets meer die mij vrouw maakt.

25-06-2014 | Vrouw | 40

09-09-2013 | Vrouw | 23
desogestrel
Beste lezer, na het stoppen met de Diane35 ivm veel bijwerkingen ben ik begonnen met Cerazette. Dit omdat ik migraine heb met aura. Ik dacht beter uit te zijn maar dit was niet waar. De eerste maand ging het prima en voelde me goed. Wel viel het me op dat ik veel vocht vasthield. Na deze maand kreeg ik last van wisselende stemmingen, erge pijn in mijn kuiten en benen, kwam[lees meer...] veel aan, kreeg veel puistjes in mijn gezicht en op mijn rug en armen en voelde me helemaal niet lekker in mijn vel. Dit heb ik verder nooit want ik eet goed, beweeg veel, drink niet en rook niet. Na 2 maanden was het niet meer te houden. Ik merkte dat mijn lichaam niet meer kon. Was erg moe van de pil. Ik stopte met de pil en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu heb ik de Lovette een zeer lichte pil. Het gaat veel beter, minder vaak migraine, kom geen kilo's aan, super mooie huid. De cerazette vond ik vooral vervelend omdat je geen stopweek hebt, je merkt toch dat je lichaam daar raar op reageerd.

24-12-2021 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Fijne pil met voor mij erg weinig bijwerkingen. Ik lijdt al jaren aan migraines rondom mijn menstruatie. Sinds ik deze pil slik bijna geen last meer van migraine. Zo een opluchting. In het begin wel last van bloedingen vooral de eerste 2 maanden. Maar nu in mijn 3 de maand bijna geen bloedingen meer. Voor mij is deze pil een wondermiddel. Na jaren migraine te hebben[lees meer...] gehad 2 keer per maand.nu zo goed als migraine vrij.

11-12-2012 | Vrouw | 24
desogestrel
Ik gebruik dit nu ongeveer 6 maanden en ben erg tevreden over deze pil. Voorheen heb ik allerlei conceptie geprobeerd waaronder de prikpil en de nuvaring en ontelbaar verschillende pilsoorten. Ik had heel veel last van migraine. Sinds ik deze pil slik is het nooit meer voorgekomen. Ook erg prettig dat je niet ongesteld word en je deze pil iedere dag moet slikken, ik lees v[lees meer...]eel mensen die doorbraakbloedingen hebben en mijn dokter waarschuwde mij hier ook voor. Hij gaf als tip de pil te slikken op de eerste dag dat je je "laatste" menstruatie hebt en mij heeft dit geholpen. Al 6 maanden vrij van alle vervelende maandelijkse menstruatieklachten.

02-09-2023 | Vrouw | 43
desogestrel (0,075mg)
Ik had vanaf mijn 18e zware migraine aanvallen iedere keer rond mijn menstruatie. Ik slik nu ongeveer 8 jaar de minipil en heb geen migraine aanvallen meer! Echt bizar.. ik heb zolang zoveel pijn gehad en het werd van kwaad tot erger omdat ik de triptanen voorgeschreven kreeg. Ik heb sporadisch dus misschien 1 a 2x per jaar een migraine aanval maar dat is dan vanwege [lees meer...]een voedsel trigger en/of vanwege het weer. Wat een geluk en een opluchting niet meer ongesteld.. geen migraine meer! Liefst slik ik niets.. van alles geprobeerd maar cerazette heeft echt mijn levenskwaliteit verbeterd!

14-02-2023 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Mijn lijf had enige tijd nodig aan dit middel te wennen. Was in het begin nog wel ongesteld en ook erg onregelmatig. Maar gewoon even doorgezet en na 6 maanden geen pms en migraine meer. Ook geen menstruatie meer. Voel mij erg goed bij deze pil. En ben niet meer maandelijks ziek wegens die hormoonschommelling. Het is voor mij een super pil!

10-02-2022 | Vrouw | 36
desogestrel (0,075mg)
Dankzij deze pil heb ik veel minder last van migraine.

02-04-2019 | Vrouw | 40
desogestrel (0,075mg)
na heel wat jaren van alles uit proberen .van spiraal tot implanon tot allerlei pillen .ben ik nu sinds een week begonnen met deze pil tot nu toe so far so good .geen migraine tot nu .ik had die paar per week .mijn gevoel begint weer normaal teworden .ik hoop dat het zo blijft 😁

30-08-2017 | Vrouw | 35
desogestrel (0,075mg)
Met een 'gewone' pil heb ik veel te veel hormoon schommelingen waardoor ik maandelijks aura migraine aanvallen had en hierdoor steeds 2 dagen op bed lag. Sinds Cerazette heb ik haast geen migraine meer, een enkele keer per jaar. Zo ver ik kan achterhalen heb ik geen bijwerkingen. Ik voel me goed, heb voldoende libido en geen stemmingswisselingen of depressies.