Ervaringen met Desogestrel

desogestrel

hoofdpijn spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen

25-03-2024 | Vrouw | 44
Endometriose

spotting of bloeding tussen menstruaties stemmingswisselingen hoofdpijn

Ik heb deze pil ('minipil' met alleen progestageen) een maand of drie lang gebruikt tegen endometriose. Het hielp goed tegen de heftige pijn die ik door de endometriose had. Maar het werkte onvoldoende bij het stilleggen van mijn cyclus (ik moest deze pil doorslikken, dus zonder stopweek). Ik had veel last van spotting en langdurige bloeding, met menstruaties van zeg 15 da[lees meer...]gen, dan 5 dagen respijt, en dan begon het weer opnieuw. Ik had ook veel last van hoofdpijn, en enigszins last van stemmingswisselingen, voelde me meer 'bedrukt', meer afgevlakt dan zonder hormonen. Ik ben om al deze redenen overgestapt naar een ander medicijn om te kijken of dat beter gaat.

22-01-2023 | Vrouw | 39
Endometriose
Na 1,5 jaar gebruik van de minipil heb ik vaginale droogheid gekregen. Erg vervelend. Haaruitval tevens na een jaar en echt geen zin in seks (ook te maken met de droogheid). Hier staat tegenover dat ik geen lichamelijke pijn meer heb (borsten, buikpijn, en klachten endometriose (!)). Tevens nagenoeg geen migraine meer.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
3 maanden geleden begonnen met Desogestrel (Delamonie) ipv Orgametril (wegens endometriose). Had depressieve klachten van de Orgametril, dus overgestapt. Eerste maanden nog redelijk wat pijnklachten. Maar deze zijn verdwenen. Echter heb ik nog steeds bloedverlies. Soms 2 dagen niks en daarna begint het weer. Kijk het nog even aan, want geen pijnklachten is voor mij het b[lees meer...]elangrijkste. Maar zou fijn zijn als ook het bloedverlies nog gaat stoppen. Maar heb er een hard hoofd in na 3 maanden.

04-01-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Voorgeschreven ivm heftige endometriose en migraine. Migraine is zelfde gebleven, maar ben eindelijk van de helse pijn vd endometriose verlost! Nu al 3 jaar nonstop in gebruik en nooit meer ongesteld geweest. Wel na de bevalling toen ik hiermee startte flink aangekomen, maar ligt ook aan mij.

08-04-2019 | Vrouw | 34
Endometriose
In tegenstelling tot de gewone pil geeft deze geen verhoogd risico op trombose. Daarnaast kwam ik van de gewone pil wat aan, van deze pil niet. Ik voel me beter met dan zonder pil en de cystes in mijn eierstokken zijn flink geslonken, blijkt uit de echo. Ook veel positieve bijwerkingen: geen menstruatie meer, heerlijk!