Menstruatiepijn (1 mening)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

05-06-2013 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik de Evra pleister nu 7 jaar en ben zeer tevreden. Het is makkelijk is gebruik, ik plak hem op mijn bil zodat zelfs in de zomer niemand ziet dat ik de pleister gebruik. Ik ben in 7 jaar nog nooit zwanger geraakt. Daarvoor wel 3 keer met een andere anti-conceptie

25-03-2013 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
De Evra pleister gebruik ik nog maar kort, maar ik wou wel even mijn ervaringen delen: Ik plak de pleister altijd op de bovenarmen, elke week op een andere arm. Na de 1e keer kwam de pleister echter na een paar dagen aan de randjes al los. Toen heb ik maar een nieuwe geplakt voor de zekerheid. Bij de apotheek raadden ze me aan om eerst de huid goed te ontvetten me[lees meer...]t alcohol. Dus heb ik dat geprobeerd. Maar de randjes blijven toch altijd een beetje loskomen, dus daar maak ik me wel zorgen om. Ik druk meerdere keren per dag de pleister goed aan. Ik merk wel dat ik een soort uitslag ervan krijg, niet ernstig ofzo...maar de huid voelt wat bobbelig aan en jeukt op de plek waar de pleister heeft gezeten. Verder als bijwerking heb ik gevoelige en grotere borsten gekregen, maar dat had ik bij andere anticonceptie ook. Wel valt me op dat ik niet/minder misselijk ben dan toen ik de pil nog slikte. Verder vind ik het fijn dat je er maar 1x in de week aan hoeft te denken, alhoewel...ik moet wel vaker op een dag voelen of de pleister nog goed zit. Ik weet nog niet zo goed wat ik liever gebruik...de pil of de pleister. Daarom kijk ik 't nog even aan.. Het is niet fijn om zo te twijfelen of de pleister wel betrouwbaar is, als die steeds aan de randjes loskomt. Ik vraag me af of je dan meteen een nieuwe moet plakken of gewoon de randjes even goed moet aandrukken? Wie heeft daar ook problemen mee?

01-03-2013 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norelgestromin
pleister is effectief wanneer je weet waar je hem moet plakken. plakte hem vroeger altijd op mijn rug, maar werd daardoor toch zwanger. nu plak ik hem op mijn arm en nu lijkt ie betrouwbaar

09-01-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik ben al 10 jaar zeer tevreden. Oorspronkelijk gekozen voor de pleister omdat ik hoofdpijn had van de gewone pil maar vooral ook stress kreeg omdat ik smiddags niet meer wist of ik de pil nu gepakt had of niet. Het wekelijks plakken is geen probleem en je kan altijd even checken of je het niet vergeten bent. Mijn partner is zo trouwens ook steeds op de hoogte dat ik de p[lees meer...]il neem. De enige bijwerking die ik ervaar is dat mijn borsten een cupmaat groter zijn maar ook nog vaak veranderen van grootte: 2 weken normaal en 2 weken een cupmaat extra...

23-12-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik de Evra pleister nu bijna 10 jaar en ben altijd zeer tevreden geweest. Mijn menstruatie is aanzienlijk minder dan zonder anticonceptie, vriendelijk in gebruik, (je hoeft er maar 1 keer in de week aan te denken) en nauwelijks bijwerkingen. Heel af en toe (1 keer per jaar of zo) heb ik een tussentijdse bloeding en "doorplakken" gaat bij mij niet goed. De menstruat[lees meer...]ie een week uitstellen door 1 week door te plakken gaat wel goed. Ik ben altijd heel tevreden geweest.

12-10-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb een nogal onregelmatig werk'ritme' en om dan netjes iedere ochtend/avond op tijd een pilletje in te moeten nemen werkt dan niet (moet ik meenemen naar mijn werk???) en wil het dan ook wel eens vergeten. Na goed overleg bij mijn huisarts besloten op de pleister over te gaan. Ondanks dat mijn huid pleisters lastig kan verdragen, hier nog heel weinig last van gehad, bl[lees meer...]ijven goed zitten. Iedere week (3 weken lang) een nieuwe pleister, en dan reguliere stop week, gewoon zoals het hoort. Werkt goed voor mij en weer een zorg minder!

27-04-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik ben zeer tevreden over de Evra pleister. Ik had in 1e instantie veel last van gevoelige borsten, maar nu ik de pleister alleen nog maar op mijn benen/billen plak niet meer. Ik heb vaste agenda punten gezet in mijn telefoon, dus ik kan de pleister ook niet vergeten. Voor de vakantie heb ik de dokter wel een andere pil gevraagd. Heb niet zo'n zin om met zo'n vieze [lees meer...]pleister op het strand te liggen en het risico lopen dat die door het water er vanaf gaat.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum