ethinylestradiol/norelgestromin

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

24-05-2022 | Man | 36
Acne/puistjes
Ik kreeg puisjes nu dat ze de EVRA pleister hadden veranderd. Ik heb alles geprobeerd maar helaas blijft het erger worden.

27-01-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Gebruik dit anticonceptie middel sinds mijn 15 jaar omdat ik moeite had met pillen slikken (dus nu +/- 9 jaar). Ideaal!

16-05-2017 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ontzettend fijn en makkelijk in gebruik. 1x per week een pleister plakken, ik vergat voorheen regelmatig om een pil te slikken nu nooit meer. Gebruik Evra nu al meer dan 10 jaar en heb nooit geen bijwerkingen of klachten. Niemand ziet de pleister en hij blijft goed zitten onder de douche of tijdens het zwemmen. Inmiddels ook 1x 1,5 jaar gestopt omdat we graag een kindje wi[lees meer...]lden. Stoppen ging goed, nergens geen klachten gehad. Het duurde wel lang voordat we zwanger waren, op advies van de huisarts 6 maanden gestopt met de pil voordat we het gingen proberen. Inmiddels een gezonde dochter gekregen en weer begonnen met de Evra pleister. Ik raad het iedereen aan!

10-10-2016 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik plak deze voor de 1e keer hij zit er bijna een week op maar ben heel erg emotioneel hadden jullie dat ook ? Ik ben naar de pleister gegaan omdat de pil niet werkte .

09-01-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik ben al 10 jaar zeer tevreden. Oorspronkelijk gekozen voor de pleister omdat ik hoofdpijn had van de gewone pil maar vooral ook stress kreeg omdat ik smiddags niet meer wist of ik de pil nu gepakt had of niet. Het wekelijks plakken is geen probleem en je kan altijd even checken of je het niet vergeten bent. Mijn partner is zo trouwens ook steeds op de hoogte dat ik de p[lees meer...]il neem. De enige bijwerking die ik ervaar is dat mijn borsten een cupmaat groter zijn maar ook nog vaak veranderen van grootte: 2 weken normaal en 2 weken een cupmaat extra...

23-12-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik de Evra pleister nu bijna 10 jaar en ben altijd zeer tevreden geweest. Mijn menstruatie is aanzienlijk minder dan zonder anticonceptie, vriendelijk in gebruik, (je hoeft er maar 1 keer in de week aan te denken) en nauwelijks bijwerkingen. Heel af en toe (1 keer per jaar of zo) heb ik een tussentijdse bloeding en "doorplakken" gaat bij mij niet goed. De menstruat[lees meer...]ie een week uitstellen door 1 week door te plakken gaat wel goed. Ik ben altijd heel tevreden geweest.

12-10-2012 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb een nogal onregelmatig werk'ritme' en om dan netjes iedere ochtend/avond op tijd een pilletje in te moeten nemen werkt dan niet (moet ik meenemen naar mijn werk???) en wil het dan ook wel eens vergeten. Na goed overleg bij mijn huisarts besloten op de pleister over te gaan. Ondanks dat mijn huid pleisters lastig kan verdragen, hier nog heel weinig last van gehad, bl[lees meer...]ijven goed zitten. Iedere week (3 weken lang) een nieuwe pleister, en dan reguliere stop week, gewoon zoals het hoort. Werkt goed voor mij en weer een zorg minder!

27-04-2012 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik ben zeer tevreden over de Evra pleister. Ik had in 1e instantie veel last van gevoelige borsten, maar nu ik de pleister alleen nog maar op mijn benen/billen plak niet meer. Ik heb vaste agenda punten gezet in mijn telefoon, dus ik kan de pleister ook niet vergeten. Voor de vakantie heb ik de dokter wel een andere pil gevraagd. Heb niet zo'n zin om met zo'n vieze [lees meer...]pleister op het strand te liggen en het risico lopen dat die door het water er vanaf gaat.

29-12-2011 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik dit product al jaren. De eerste drie maanden ietsje last gehad van bijwerkingen. Nu totaal niet meer. Alleen "doorplakken" werkt niet zo goed.

30-07-2011 | Vrouw | 23
Menstruatie
Nadat ik een lange tijd met zeer zware menstruatiekrampen heb rondgelopen en het beu was om iedere maand een dag in bed te moeten blijven vanwege de krampen en omdat ik een aantal keren flauwviel van de pijn ben ik naar de huisarts gegaan. Gezien ik nogal wispelturig ben met gewone pillen en die neig te vergeten schreef ze me deze pleister voor. Toen ik de pleister ging ge[lees meer...]bruiken had ik binnen no time stukken minder last van menstruatiekrampen en ze werden eindelijk regelmatig (sinds de allereerste pleistercyclus heb ik het nu om de 28 dagen) Ook verloor ik minder bloed en was ik niet meer anderhalve week lang aan het menstrueren. Enige bijwerkingen zijn; gevoelige en grotere borsten, meer honger, soms misselijk en wat jeuk op de plek waar de pleister zit. Dat er randjes onder de pleister komen maakt mij niet uit, dat mensen er domme vragen over stellen en vervolgens volhouden dat je gewoon een nicotinepleister draagt des te meer! Bij het zwemmen of baden laat de pleister alleen aan een randje los, maar als ik afgedroogd ben krijg ik dat randje makkelijk weer volledig vastgedrukt.

28-07-2011 | Vrouw | 37
Anti conceptie
Ik heb nu mijn tweede pleister vandaag aangebracht. Ik ben tevreden. Tja onder de randjes komt wat stof maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik had de vorige bovenaan mijn rug geplakt maar dat vind ik geen succes, wanneer er een randje van een hemdje overheen schuurd wordt dit versterkt en kreeg ik enorme jeuk. Nu zit hij aan de andere kant een stuk lager. Tot nu toe geen [lees meer...]bijwerkingen die ik van de gewone pil wel kreeg alleen ben ik begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie (hiervoor slikte ik geen pil etc.) en nu duurt die menstruatie al een week maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik net ben begonnen. Ik voel mij er iig goed bij. (Even een tip voor anderen: niet vergeten dat je geen grapefruitsap e.d. mag drinken want dan laat hij dus wel los).

21-07-2011 | Vrouw | 37
Braken bij de pil
Hallo, ben bijna helemaal tervreden! Voor de pleisterpil had ik een cyclus van 2 weken, gek werd ik ervan! Met de Evra ging het een stuk beter, zelfs een half jaar heel goed geen tussentijdse bloedingen helemaal niets! Nu wel weer last van helaas. De pil spuugde ik eruit dus dit was en is de oplossing! OP vakantie moet je wel een extra zetje meenemen omdat hij snel loslaat[lees meer...] in het water. Verder helemaal oke!

13-07-2011 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/norelgestromin
Zou niks anders meer willen!

25-05-2010 | Vrouw
Anti conceptie
Ik ben zeer tevreden, ik gebruik de Evra pleister al jaren en heb totaal geen last van bijwerkingen. Dit had ik wel toen ik de pil slikte. Ik ben er echt blij mee, je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken en het is voor mij de oplossing.

22-06-2022 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Fijn in gebruik, alleen jammer dat je in de zomer geen pleister op je arm kan plakken omdat de pleister zo groot en licht van kleur is. Normaal plak ik de ene week een pleister op mijn linker arm, andere week rechter arm. Ivm warm weer en zomerkleding dragen plak ik het op mijn rug. Inmiddels een maand, en heb opeens last van acne op mijn rug

05-04-2022 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
In het begin last van lichte misselijkheid en pijnlijke borsten. Dit ging over na ongeveer twee maanden, en was acceptabel. De pleister plakt goed, het gebeurt wel eens dat het eraf komt maar dat voel je, gewoon een nieuwe plakken. Dit is in een jaar een keer of 4 gebeurd. Helaas geeft het toch wat jeuk/irritatie daar waar hij geplakt zit en het laat rode plekken achter. [lees meer...] Afwisselen van de plek waar je het plakt is dan wel belangrijk. Toch vind ik de voordelen het zwaarste wegen, want je hoeft niet elke dag eraan te denken. Je kunt ermee stoppen wanneer je wilt en het zit gewoon opgeplakt, geen dokter die het moet toedienen. Ook kun je je menstruatie regelen. Als je onverhoopt ziek bent, dan werkt hij alsnog.