Evra (pleister)

ethinylestradiol/norelgestromin

26-07-2010

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Net begonnen met de evra pleister. Ik kan niet goed tegen de pil en heb eerst de anticonceptie ring gebruikt. het ideale daaraan was dat de wisseling maar 1 per maand hoefde. Maar dat die uitzakte etc. dus overgestapt op de evra pleister. Ik moet zeggen dat ik het nu al nix vind ik heb na 1 dag al zo een plakrand. Ziet er niet uit...niet bepaald aantrekkelijk ook maar je k[lees meer...]an die rand niet weghalen want dan laat de pleister los. Daarnaast laat die snel los...zo wordt het wel een dure grap als je er moeizaam een week mee kan doen...Ik kijk het nog even aan en maak mijn voorraad op...
31-05-2010

Anticonceptie

Na verschillende anticonceptie methoden te hebben gebruikt gekozen voor de pleisterpil. Op zich een goed middel. Nadeel zijn de plakrandjes en de hoge eigen bijdrage. In de stopweek last van hoofdpijn, maar dat had ik bij de pil minulet en microgynon20 ook. Na 3 maanden toch maar weer de pil gaan gebruiken omdat ik steeds vaker last kreeg van spotting met de pleisterpil. A[lees meer...]ls je niet iedere dag aan de pil wilt denken is de pleisterpil uiteraard een uitkomst (1 x per week aan denken). Geen nadelige gevolgen gehad zoals stemmingswisselingen of vermindert libido.
25-05-2010

Anti conceptie

Ik ben zeer tevreden, ik gebruik de Evra pleister al jaren en heb totaal geen last van bijwerkingen. Dit had ik wel toen ik de pil slikte. Ik ben er echt blij mee, je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken en het is voor mij de oplossing.
08-03-2010

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

gebruikt na wisseling van microgynon. Makkelijk in gebruik je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken. Nadeel: plakrandjes /lijmresten als de pleister een paar dagen zit. soms laat deze los dan moet hij worden vervangen. spotting/doorbraakbloeding in de eerste maanden Grootste nadeel duur!! Bij mijn verzekeraar betaal je hem helemaal zelf. Na het gebruik van deze p[lees meer...]leister hebben ze een cyste van 4 cm doorsnee in mijn eierstokbij ondekt precies op de plek waar ik de pleister altijd plakte.
05-11-2009

Anticonceptie

Gebruik het al 5 jaar en ben er erg tevreden mee. Grootste voordeel is natuurlijk dat ik maar een keer per week hoef te herinneren dat ik het moet aanbrengen. Geen bijwerkingen. Enige nadeel is dat soms de randen een beetje los beginnen te raken. Dan moet je soms een nieuwe aanbrengen aangezien hij dan niet meer 99% veilig is.
20-10-2008

Anticonceptie

Ik heb vreselijke bijwerkingen gekregen van de EVRA pleister. In de bijsluiter stond bijv. dat je er van kon gaan blozen. Ik werd om de haveklap vuurrood en opgezet, kreeg uitslag in mijn gezicht. Kreeg nog op meerdere plaatsten allergische huidreacties wat zich uitte in zware uitslag. Verder begon het te suizen in mijn hoofd, kreeg ik soms steken op mijn borst, kreeg ik s[lees meer...]pijsverteringsstoornissen, slaapproblemen, gewichtsverlies terwijl ik gewoon net als anders at.Het was een nachtmerrie. Nu 1,5 jaar nadat ik gestopt ben, ben ik voor 90% van de naweeen af. Mijn huisarts begreep eerst niet wat er aan de hand was, liet me bloedprikken en stuurde me naar de dermatoloog. Hij ontdekte dat ik voor een bep. stof allergisch was geworden (voor alles wat met dennebomen en producten te maken heeft), en nu ik gestopt ben met die vreselijke pleister is ook dit weer over. Ben er zelf achter gekomen dat alles de oorzaak was van die pleister. Het bleek voor mij veel te zwaar
20-03-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

ik ben toen ik 14 was begonnen met de evra pleister. erg positief over! ik ben begonnen omdat het ook zou helpen tegen migraine-aanvallen. het helpt inderdaad erg goed. verder geen duidelijke bijwerken gehad. nadeel vind ik wel dat ik erg geirriteerde huid heb op de plek waar de pleister zit. ik wissel elke week van bovenarm, echter gaat het hier niet volledig door weg. ik[lees meer...] ben wel erg tevreden verder.
10-10-2016

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik plak deze voor de 1e keer hij zit er bijna een week op maar ben heel erg emotioneel hadden jullie dat ook ? Ik ben naar de pleister gegaan omdat de pil niet werkte .
23-12-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik maak al ongeveer 5 jaar gebruik van de evra pleister en ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Op het begin was het even uitvogelen wat de beste plek was om hem te plakken, maar voor mij werkt op mijn onderbeen toch het beste! Het enige waar ik wat problemen mee heb is dat ik doorbloedingen heb als ik mijn stopweek probeer over te slaan, verder bijna geen last!
08-04-2015

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik gebruik nu 4 jaar EVRA pleisters en heb nooit ándere anticonceptie gebruikt omdat ik geen pilletjes kan slikken en omdat ik nogal kleinzerig ben. In het begin plakte ik het op mijn bovenarm maar in ze zomer zag je dan een een wit vierkant op je bovenarm, en kreeg rode uitslag. Dus ben hem op mijn bil gaan plakken. heb soms wel jeuk rondom de pleister,maar voor de rest w[lees meer...]erkt ie top. Ben er gelukkig nooit zwanger door geworden.
01-03-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

pleister is effectief wanneer je weet waar je hem moet plakken. plakte hem vroeger altijd op mijn rug, maar werd daardoor toch zwanger. nu plak ik hem op mijn arm en nu lijkt ie betrouwbaar
04-08-2012

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de evra pleister 4 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden was ik er zeer tevreden over maar daarna kreeg ik heel vaak schimmelontsteking. Ik wist eerst niet van waar dat kwam tot dat ik de bijsluiter las... 1 vrouw op 10 kan schimmelontsteking krijgen door de evra patch !!! Nu ben ik er mee gestopt en zoek voor een andere anticonceptie !! Spijtig want op zich is het [lees meer...]een heeeeeele goeie anticonceptie, ik zou het aan alle vrouwen aanraden... Maar eerst goed de bijsluiter lezen ! groetjes
15-06-2013

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb een periode evra gebruikt en over het algemene was ik zeer tevreden. Mijn menstruatie viel goed mee maar ik ben toch naar de nuvaring overgestapt voor het gebruiksgemak. Hoewel ik nu zie dat het eigenlijk een domme fout was. Ik ben zeker van plan om evra terug te gebruiken. Ik had daarvan veel minder bijwerkingen dan van de nuvaring!
13-07-2011

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Zou niks anders meer willen!
24-05-2018

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

De pleister blijft goed zitten, ook gewoon tijdens het douchen. Er blijft stof van je kleding omheen plakken maar dat vond ik niet storend. Ik plakte hem altijd op mijn bil. Ik ben er na 1.5 maanden mee gestopt omdat ik 1 erge bijwerking kreeg. Mijn borsten deden erg zeer en zwelden helemaal op. Dit gebeurde na 1 week, en in de stopweek zwakte het pas weer af. In de twe[lees meer...]ede maand begon dit dus weer, dus ben ik er na 2 weken mee gestopt en weer terug naar de pil gegaan.
30-04-2017

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Ik heb de evra pleister bijna 3 maanden gebruikt. In het begin al veel misselijk, pijnlijke borsten etc. Na 1 tot Anderhalve maand werden de bijwerkingen steeds erger. Kon op een gegeven moment alleen nog maar brood eten, warm eten kon ik niet meer verdragen, veel bij huisarts geweest. Gastroscopie en echoscopie gehad, bleek galstenen te hebben. Alles opgelost, galstenen w[lees meer...]eg. Nu een half jaar laten blijf ik nog steeds met klachten lopen, eten gaat vaak nog steeds lastig, veel zuur branden en (smaak van) eten dat tijdens boeren omhoog komt, neiging tot overgeven en maagpijn. Ondertussen al ik weet niet hoe vaak bij dokter geweest en bloed laten prikken nog steeds geen duidelijke uitslag. Heel de evra pleister heeft mn lichaam in de war geschopt!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum