Femcap

siliconenpessarium

30-10-2016

Femcap (siliconenpessarium)

Na zeer zorgvuldig gebruik (ruim voor de gemeenschap ingebracht) is mijn vriendin toch zwanger geworden... Daarom zeer onbetrouwbaar.
15-10-2012

Femcap (siliconenpessarium)

Ik ben tevreden over de Femcap. Hormonale anticonceptie heeft ervoor gezorgd dat ik een een depressie ben geraakt. (Door de Mirena en de Microgynon 30). Sinds ik geen synthetische hormonen meer binnen krijg voel ik me stukken beter en ook nog eens veel meer vrouw. Ik heb gebeld naar de huisarts en die heeft een recept door gestuurd naar de apotheek. Daar heb ik 70 euro[lees meer...] betaald en hierna is de Femcap besteld. Ook de pasta (Contragel groen) heb ik bij de apotheek besteld, deze kost 9,50 euro. Mijn zorgverzekeraar vergoedt 50 euro voor de Femcap vanuit de aanvullende verzekering. Na een paar dagen kon ik de FC en de pasta ophalen. Het inbrengen is de eerste 2 keer wat lastig maar hierna gaat het super vlug. Het uithalen van de Femcap is lastig omdat mijn vingers niet zo lang zijn, hiervoor gebruik ik nu een handig hulpmiddeltje ;) Ik voel de Femcap niet zitten, ook niet tijdens het vrijen. Mijn vriend merkt er ook niets van. Over de betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen, hiervoor gebruik ik de Femcap te kort. Ik durf er wel op te vertrouwen want de pasvorm is prima en ik gebruik de FC volgens de intructies.
02-02-2012

Femcap (siliconenpessarium)

Omdat ik precies kon 'plannen' wanneer ik ging vrijen, kon ik de Femcap op mijn gemak vantevoren aanbrengen (samen met zaaddodend middel). Omdat ik al op leeftijd ben (46), al ruim een half jaar niet meer menstueerde en overgangsverschijnselen had, leek mij risico op zwangerschap zeer gering. Ik wilde geen hormonale anticonceptie, omdat ik exact wilde weten wanneer ik de [lees meer...]menopauze had bereikt. Dat aanbrengen vond ik lastig, omdat ik nooit 100% zeker wist of het goed geplaatst was. Later bleek ook een aantal keer dat de cap na het vrijen scheef zat en één keer schoot hij tijdens het seksuele spel er helemaal uit. Daarom ben ik er mee gestopt.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum