Ervaringen met Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

Flexi-T (koperhoudend spi...

koperhoudend spiraal

Plaatsen spiraal (6 meningen)

29-09-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal (380)
Heb mijn Flexi T spiraal nu een half jaartje Zeer tevreden na lang pil gebruik mijn menstruaties Zijn goed regelmatig waarvan 2 sterkere dagen bloed verlies, dat is heel fijn. Na 5 dagen ben ik er haast vanaf. Mijn lichaam is ook gewend aan de normale cyclus Eerst was dit 7 dagen even doorbijten in het begin. Maar wat voel ik me fris weer geen hormonen in mijn bloed[lees meer...] en moedernatuur doet haar ding. Wel even een dingetje ik voel afentoe steken voor mijn menstruatie en de touwtjes zijn voelbaar afentoe voor mijn vriend, dit komt vooral voor in de laatste week. Na de cyclus is dit helemaal weg! Ik raad het zeker aan voor meiden die geen hormonen willem.

23-03-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal (380)
Mijn ervaring is op dit moment erg goed! 3 maanden heb ik hem nu, in het begin Voelde ik hem wel eens prikkelen maar dit lijkt Nu al goed weg te zijn, ik voel hem nauwelijks meer zitten. Het zetten duurde wat langer als normaal maar deed ook zeker wel pijn, doe lekker rustig aan die dag Beweeg niet teveel, pak een kruik ik heb hem op een vrijdag geplaatst zodat er e[lees meer...]en weekend tussen zit. Rusten werkte echt bij mij. En na lang pil gebruik kreeg ik na 1 maand mijn menstruatie terug de 2de was ook precies optijd! Met de spiraal. Ik vind de flexi T erg fijn kleiner spiraaltje er zit ook iets meer koper bij, 1 tip gebruik de cup niet ik kreeg er een flinke buikpijn van. Godzijdank bleek hij nog goed te zitten bij de echo. Het voordeel is dat ik hem ook liet zetten buiten mijn stopweek om. Dus heb ook totaal niet gebloed, alleen maar na het zetten even. Dat komt door een wondje bij de baarmoedermond van het zetten. Ook let ik een klein beetje op mijn vruchtbare weken Met de hoop dat de spiraal nog beter werkt aangezien het geen hormonen bevat. Ik voel mijn eisprong erg goed aan. Verder voel ik me fitter! Niet meer zo moe beter libido geen gespannen borsten meer. Hier wilde ik voor gaan, de pil zorgde ervoor dat ik verdoofde en alles erg oppervlakkig werd. Het idee dat mijn lijf weer geactiveerd is met eigen sturing vind ik fijn.

25-03-2020 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal (300)
Zeer positief! Geen bijwerkingen! Zelfs minder ongesteldheidsklachten nadat ik gestopt ben met de pil en de t-flex heb. Van 7 dagen naar 5 dagen bloeden en minder krampen. Eerste 2x ongesteld na het plaatsen waren wel wat heftiger met krampen maar nog lang niet ondragelijk. Pcm hielp al genoeg. Alleen het inbrengen is zeer onprettig maar dat is algemeen bekend... ik kan[lees meer...] deze spiraal iedereen aanbevelen. Zonder de hormonen ben ik een ander mens geworden, lichaamsveranderingen (positieve) en hoef je niet meer dagelijks aan een pil te denken. Hoe cliche het ook is, dit is gewoon super fijn.

22-11-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (300)
Hoi allemaal! Even een vraagje… Ik gebruik nu de gewone pil, maar voel mij zeer neerslachtig en mijn libido is erg laag, tot niks! Dit lijdt echt tot ruzies tussen mijn partner en ik… Nu wil ik dus verder zonder hormonen… is dit een optie? En wat is jullie ervaring mbt jullie libido?

12-12-2022 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal (380)
Ik zat eerst aan de pil maar vond het niet fijn zo veel hormonen te slikken, dus ben geswitcht naar een spiraal. Ik heb zo lang getwijfeld tussen de hormoonspiraal en de koperspiraal! De koperspiraal heeft als voordeel dat er geen hormonen uit vrijkomen maar kan ook voor hevige krampen en lange, heftige menstruaties zorgen, wordt er gezegd. Uiteindelijk toch voor de ko[lees meer...]perspiraal gekozen en ik ben er blij mee. Mijn menstruatie is niet langer geworden (eerst 4 dagen, nu ook 4 dagen), wel duidelijk meer bloedverlies. Het plaatsen van de spiraal lukte de eerste keer niet, want ik was al aan het eind van mijn menstruatie (beste middenin). Deed toen ook erg veel pijn. De tweede keer lukte het meteen, en nauwelijks pijn. Je moet maar net geluk hebben. Na het plaatsen vreselijk veel krampen gehad, erg ziek geweest die eerste week. Elke dag misselijk van de onderbuik tot aan mijn keel, hevige buikpijn, diarree, was geen pretje. Nu nog steeds elke maand hevige krampen, golven van misselijkheid soms, maar alleen rond de eerste dag van mijn menstruatie. Ik ben regelmatig ongesteld en maar een paar dagen lang en dat is al vanaf het begin zo geweest eigenlijk. Al met al ben ik tevreden. 1 à 2 dagen per maand voel ik me bagger maar geen hormonen dus hoera

22-02-2021 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal (300)
Na jaren van kijken welk anticonceptie middel bij mij paste ben ik zelf na mijn huisarts heen gestapt voor het vragen als een koperspiraal bij mij effect zou hebben. Ik ben op mijn 14de begonnen met De Pil, maar de kilo's vlogen eraan. Na een half jaar deze in de prullenbak gegooid en overgestapt naar de Implanon (hormoonstaafje). De eerste 3 jaar hier enorm veel plezier[lees meer...] van gehad (op dat moment raadde ik het ook iedereen aan). Na jaar deze moeten laten vervangen en was blij dat ik weer een nieuwe mocht laten zetten. Helaas ging dit gepaard met enorme onderbuik pijn. Het bleek dat ik een cyste had ontwikkeld op mijn eierstok. Hierdoor ook het dringende advies gekregen om per direct te stoppen met hormonen. Uit eindelijk hij de koperspiraal beland. Het zetten van de spiraal bij de huisarts laten doen, dit ging prima. Van te voren want pijnstilling in genomen (dit werd ook aangeraden door mijn huisarts). Na het zetten een beetje misselijk geweest, maar de volgende dag nergens last van. Helaas is de misselijkheid na een paar dagen terug gekomen, en heb ik ook totaal geen eet lust meer. Heb er voor gekozen om de spiraal wel te behouden, want voor mensen die erg veel last hebben van extra hormonen, of problemen hebben met cyste gevoeligheid raad ik het iedereen aan.

06-03-2022 | Vrouw | 17
koperhoudend spiraal (375)
Hee, ik heb iets langer dan een jaar terug mijn spiraal laten plaatsen. Hiervoor had ik de prikpil en hier heel veel last van. Ik merkte snel dat ik me zonder de hormonen beter voelde. Wel was de plaatsing erg onaangenaam en heb ik daar een week last van gehad. Ik bleef 3 maanden ongeremt bloedverlies hebben, hiervoor toch maar een scan laten maken maar alles zag er goed u[lees meer...]it. Een kort half jaar na plaatsing nergens meer last van gehad. Behalve de heftige menstruatie en de pijnlijke krampen. Dit is wel een stuk meer geworden. Ook menstrueer ik nu maar 1x in de 2 maanden en dat voor maar 3 dagen dus dat is top! Nare plaatsing maar erg blij mee.

08-08-2021 | Vrouw | 17
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb al 2 maanden een koperspiraal en het gaat zeer goed. Wat meer kramp en ben langer ongesteld, maar dat gaat als het goed is na een maand of 3-6 wel weg. Ik merk er verder niks van en toch blij dat ik van hormonen af ben!