Flexi-T (koperhoudend spi...

koperhoudend spiraal

Plaatsen spiraal (1 mening)
11-08-2019

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Veel bijwerkingen (Vermoeidheid, haarverlies, gewichtstoename. ) die niet officieel genoemd worden. Zoek op Iud copper intoxity wanneer je meer over dit onderwerp wilt weten...
21-07-2019

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na twee jaar bleek ik bij de 0,1% te horen die zwanger is geworden door de spiraal heen. Plaatsen is goed gegaan, nacontrole was goed, geen bijwerkingen, toevallig een paar maanden voor de zwangerschap een echo gehad voor mijn nieren waarop ook de spiraal te zien was (perfecte ligging). Ineens raakte ik niet meer ongesteld. Drie weken zwanger. Verder nooit klachten gehad.[lees meer...]
01-07-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb hele negatieve ervaringen met het koperspiraal. Wil je meer weten over MOGELIJKE bijwerkingen? Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is, maar het interessant je te verdiepen. Ik ben er helaas door gebrek aan informatie en kennis veel te laat achter gekomen. (..) Ik ben psychisch en lichamelijk helemaal in de war geweest ervan, bijna 2 jaar lang. En zelf pe[lees meer...]r toeval tot de ontdekking moeten komen dat de oorzaak mijn koperspiraal was. Ik wil dat dit niet voor niks is geweest, dus neem eens een kijkje op mijn facebook groep. Of zoek op Copper IUD effects (en niet in het Nederlands) en kijk eens op de Engelse facebook groep : (..)(Mijnmedicijn: privé gegevens verwijderd)
24-04-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb een hele nare ervaring met het koperen spiraal die ik wil delen, het plaatsen ging allemaal prima, alleen voelde ik me drie weken na plaatsing anders. Ik kreeg last van angst en paniekaanvallen en voelde me heel machteloos in drukke ruimtes. Ook voelde ik me langzamer depressief voelen. Ik ben gaan googlen want het zat me niet lekker, ik las in het Engels (copper ui[lees meer...]d depression) duizenden verhalen dat ondanks de artsen zeggen dat het koper geen effect heeft op het lichaam dat dit wel degelijk zo is. Ik heb vervolgens een haar mineralen analyse laten doen want dit is niet aan te tonen in een normaal bloedonderzoek. Wat bleek? Mijn kopergehalte was 5x zo hoog als mijn normale waarde. Ik wil vrouwen waarschuwen luister naar je lichaam, en geloof niet alles wat de artsen zeggen. Het spiraal is nu twee weken eruit en ik voel me langzaam aan steeds beter. Het is dus degelijk mogelijk om een kopervergiftiging op te lopen maar dit hangt ook af hoe de rest van de waardes zitten (bv bij een te kort aan b12, is de kans groter) dus nogmaals ondanks dat er geen hormonen in zitten heeft koper zeker effect op je lichaam en dan met name op je geestelijke gezondheid. Wie geestelijke en fysieke klachten (angstig,deprimerend of zelfs gewrichtsklachten) ondervind raad ik aan deze blog te lezen van een vrouw met koper vergiftiging door het koperen spiraal https://copperiud.weebly.com Lees vooral ook de reacties eronder waarin veel vrouwen zich in het verhaal herkennen.
11-04-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik haat het om een van de personen op het internet te zijn met een horrorverhaal, maar ik wil het toch even kwijt. Ik heb de flexi-T 1.5 jaar effectief in gebruik gehad. Inzetten was geen probleem, weinig pijn ervaren. Twee maanden geleden echter, was ik een week over tijd (terwijl ik altijd regelmatig ongesteld was). Ik was misselijk en moe, en je raad het al... zwanger. [lees meer...]Bij nader onderzoek in een abortuskliniek bleek het spiraal er nog in te zitten, niet eens heel erg verplaatst. Waarschijnlijk zat ik in de 0.01% met pech, dus dit wil niet zeggen dat het ding niet effectief is. Het is echter wel jammer dat ik hierdoor de heerlijke ervaring van een abortus mocht meemaken (geen aanrader). Ik ga nu over op de T-safe en hoop bij god dat dit wel gaat werken...
16-01-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Toen ik 16 was een koperspiraal laten plaatsen, omdat ik anticonceptie wilde gebruiken maar niet aan de pil mocht van mijn huisarts ivm bloedstollingsafwijking. Plaatsen was erg pijnlijk. Ik menstrueerde erger dan voorheen, maar het was nog wel te doen. Na 3 jaar zwanger geraakt met het spiraaltje. Ik was toen 19. Ik raad elk jong meisje af om een koperspiraal te nemen! Be[lees meer...]schermt niet genoeg als je erg vruchtbaar bent.
02-01-2017

04-12-2016

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Anderhalf jaar heb ik deze spiraal gehad. In principe niet veel bijwerkingen gehad. Wat erger ongesteld, meer bloedingen en steken maar dat was niet zo erg. Ik heb anderhalf jaar af en aan last van bacteriële vaginose gehad. Dit begon nadat het spiraaltje was gezet, na twee maanden een antibiotica kuur gekregen maar het kwam steeds terug. Uiteindelijk na diverse kuren en b[lees meer...]ezoeken aan zowel de huisarts als de gynaecoloog de spiraal eruit gehaald. Sindsdien geen last meer van de infecties. Wat dat betreft echt geen aanrader, want de symptomen van de vaginose zijn verschrikkelijk. Als je daar geen last van hebt dan is het een prima anticonceptiemiddel.
11-12-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Het plaatsen viel mee. De menstruatie was wel stukken heftiger maar viel te doen. Na een langere gebruiksperiode werden de klachten tijdens de menstruatie heftiger. Ontzettende buik krampen, meer en langere migraine klachten, super veel bloedverlies, misselijk, vermoeid, heftige stemmingswisselingen. Op den duur nog maar 1 goede week per maand. Veel hoofdpijn, niet lek[lees meer...]ker in me vel zitten. Etc.. Dan ook nog eens zwanger geraakt door de spiraal heen. Wat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bleek te zijn en dat als je er niet op tijd bij bent heel gevaarlijk kan zijn! Raad dit anticonceptiemiddel daarom ook niet aan.
02-03-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Op mijn 17e het koperspiraal laten plaatsen omdat de pil zorgde voor flink wat extra kilo's en driftbuien. Ook voelde ik me 24/7 opgezwollen en kon niks eten zonder weer aan te komen. Daarnaast vond ik het een naar idee dat er hormonen in mijn lichaam werden gestopt, en aangezien het meest betrouwbare anticonceptiemiddel dat geen hormonen bevatte het koperspiraal was nam i[lees meer...]k die. Hij werd gezet door de gynaecoloog, tijdens mijn ongesteldheid, zonder dat ik pijnstillers had genomen. Achteraf gezien had ik die echt wel moeten nemen. Het plaatsen voelde 10 seconden lang alsof er met een ijzeren tang in de binnenkant van mijn baarmoeder werd gepord en geknepen en ik heb het uitgeschreeuwd alsof ik lag te baren. Vervolgens waren die 10 seconden voorbij en voelde ik niets meer. Ik was verbaasd dat de gynaecoloog vroeg of het wel ging. Maar een halfuur later, toen ik weer op de been was, begreep ik waarom... en het antwoord was nee, nee het gaat echt niet. Heb 2 dagen heeeeel erge buikkrampen gehad dus ik raad anderen aan 2 dagen vrij te nemen. In het begin voelde het vaak alsof ik het spiraaltje voelde prikken en bepaalde plekken in mijn onderbuik waren gevoelig. Meerdere keren laten checken of ie nog goed zat en dat was zo. Sindsdien zijn de klachten wel met regelmaat aanwezig maar in mijn opzicht minder ingrijpend dan die van de pil. Ik heb regelmatig tussendoorse bloedingen en ook vaak net na of voor mijn geplande menstruatie al/nog bloedverlies. Aangezien mijn menstruaties zonder welke anticonceptie dan ook al HEFTIG waren (extreem veel bloedverlies, extreem veel pijn) heb ik niet super veel verandering gemerkt daarin. Het kon gewoon niet erger. Nu ik ouder word (ik ben 21) merk ik wel dat de menstruatiepijnen afnemen en het bloedverlies ook een beetje. Wat voor mij vooral meespeelt in de negatieve beleving van dit spiraaltje is de gevoeligheid in mijn onderbuik en rug door de maand heen, ook met regelmaat als ik niet ongesteld ben of hoef te worden. Moet daardoor vaak naar de dokter en 1 keer, anderhalf jaar geleden, bloedde ik zo veel en had ik zulke typische symptomen als een zwangere vrouw dat de arts me een test liet afleggen. Ondanks het feit dat ik het spiraaltje heb. Dus zo betrouwbaar is het niet, anders was zwangerschap niet eens een optie geweest. Dat is natuurlijk ook een enorm minpunt. Maar het blijft kiezen tussen kwaden. Wat mij betreft ga ik liever door nog wat extra pijn door de maand heen, dan dat mijn persoonlijkheid en uiterlijk in negatieve zin verandert. Maar dat is denk ik persoonsafhankelijk.
02-11-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Aangezien ik van alle anticonceptie die hormonen bevatten paniekaanvallen kreeg ben ik 5 jaar terug begonnen met een koperspiraal. Plaatsing was niet heel prettig en de eerste maanden had ik tuddendoor bloedingen maar daarna erg tevreden. Ik ben zo tevreden dat ik hem vandaag heb laten verwisselen voor een nieuwe
21-09-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na 12 jaar (vanaf mijn 13e) de pil geslikt te hebben ben ik gestopt. Ik was klaar met hormonen en wilde wel eens weten hoe het zonder hormonen voelde. Na enkele maanden geen anticonceptie te gebruiken kwam toch weer de behoefte om anticonceptie te gebruiken, echter wilde ik graag iets zonder hormonen. De koperspiraal is dan de enige optie en na alle horrorverhalen op inter[lees meer...]net durfde ik eigenlijk niet. Uiteindelijk is het zo erg meegevallen dat ik niet meer anders wil! Het plaatsen zelf was echt niet fijn, maar vooraf had ik pijnstilling genomen en het is echt belangrijk dat je kunt ontspannen. Echt pijn heb ik nog geen minuutje gehad en die pijn ebde snel weer weg. Na de plaatsing heb ik nog twee dagen een beetje kramp gehad in mijn buik dat goed op te lossen was met een kruik. Ook heb ik nog 4 dagen last gehad van bloedverlies. De enige bijwerkingen die ik heb zijn kramp tijdens mijn eisprong (hier had ik voorheen nooit last van) en dat ik nu af en toe tussendoor een beetje bloed 'spot'. Dit heb ik over voor anticonceptie zonder hormonen.
23-05-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik ben vanaf mijn 18e een anticonceptiepil beginnen slikken. Ik heb er eerst enkele geprobeerd en de definitieve was Microgynon 30. Ik heb deze geslikt van maart 2011 tot juli 2013. In het begin verliep dit allemaal heel goed, maar naarmate er maanden en dan 2 jaar voorbijgingen, werd ik enorm depressief, ik was ook ongeveer 10 kg bijgekomen ook al sportte ik toen, terwijl[lees meer...] ik van mezelf eerder een slank persoon ben met een snel metabolisme die bij wijze van spreken niets moest doen om een slanker figuur te behouden. Ook kreeg ik van deze pil enorme zware acne en een vette huid, hiervoor had ik daar ook nooit erg last van en was ik ook 'gezegend' met een redelijk goede huid. Ik voelde me met deze pil een opgeblazen, depressieve en lelijke walrus, een wandelende ton. Tijdens mijn stopweek voelde ik me enorm goed en tijdens het slikken heel slecht. Tot ik me dat begon te realiseren, ben ik gestopt in juli 2013. Enkele maanden na het stoppen was ik al 5 kg vermagerd en bleef alles wat ik at er ook al niet meer aanplakken. Ik voelde mij mentaal op slag beter, een andere en positievere persoon, terwijl ik bij de pil bleef hangen in heel erg negatieve emoties. De acne is eigenlijk altijd gebleven, ook nu moet ik nog zien wat ik doe. Ik heb pas sinds dit jaar goede producten gevonden die het een beetje in toom weten te houden, antibiotica ook geprobeerd en ik ben 26 met een vette huid. In 2016 heb ik besloten om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik het echt gehad had met hormonen. Ik moet zeggen dat ik met de koperspiraal wel beter af ben op vlak van me goed voelen, niets bijkomen, maar ik had zonder pil mijn menstruatie nooit enorm enorm erg, wat ik nu met de koperspiraal wel heel heftig heb, zo heftig dat ik soms moet thuisblijven. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, het probleem uitgelegd van mijn enorm heftige menstruaties (grootste tampon + groot maandverband en na een uur al doorlekken), zij heeft mij aangeraden om ondanks mijn schrik toch misschien dan terug over te schakelen op hormonale anticonceptie (mirena of minipil wegens minder hormonen), maar na het lezen van enorm veel reviews, heb ik toch beslist dat ik liever mezelf blijf met heftige menstruaties dan een persoon met minder of geen menstruatie die bijna zelfmoordneigingen heeft.
19-03-2018

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na ruim 24 jaar (met een pil pauze van 2 jaar) verschillende pillen te hebben geslikt en een mirena spiraal te hebben geprobeerd (geen succes!) ben ik eigenlijk uit nood overgestapt op een koperspiraal. Ik had zoveel bijwerkingen van de hormonen dat ik er echt niet meer tegen kon. Nav m’n ervaring met de mirena, die ik bijna continu voelde zitten heb ik gekozen voor een fl[lees meer...]exi-t +300. Deze heeft gebogen armpjes, is zeer buigzaam en heeft een kleinere inbreng huls. Ik heb van het plaatsen bijna niets gevoeld. De mirena was duidelijk pijnlijker, dit spiraal was hooguit ongemakkelijk. Nadien een paar uur kramp gehad en twee dagen later kreeg ik iets dat leek op menstruatie. Ik was namelijk ruim twee weken eerder al gestopt met de pil, maar de dokter kon twee keer niet en het plaatsen van de spiraal werd dus steeds verplaatst. Zoals verwacht wat heviger dan met de pil. Toen na twee weken weer. Maar vanaf dat moment lijkt nu alles weer “normaal”. Ik ben nu na 28 dagen weer ongesteld en heb m’n eisprong in het midden van de cyclus ook duidelijk gevoeld. Ja, ik bloed heviger, maar ik heb geen tussentijdse bloedingen en zware hoofdpijn meer en ik voel me weer veel meer mezelf. Ik merk nu duidelijk dat ik een cyclus heb. Dat is voor veel vrouwen een nadeel, maar tot nu toe voor mij niet. M’n lichaam “leeft” weer. Ontpillen is niet fijn (acne) maar daar kan het spiraal niets aan doen. Misschien verander ik nog van mening, dat kan natuurlijk altijd. Maar ik voel dit spiraal nooit zitten en ik heb tevens m’n libido weer terug!
09-11-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Het koperspiraal leek een goed alternatief voor het mirena spiraal. Ik vloeide wel meer, maar voelde me verder wel ontspannen en vrolijk.
17-02-2017

Flexi-T (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

De pil was niet meer ideaal voor mij als anticonceptie. Ik kreeg doorbraakbloedingen en was daardoor drie weken van de vier per maand ongesteld. Ook ben ik er nu achter dat de pil veel invloed had op mijn stemmingen. Ik voelde me zeker 2 keer per week rot (verdrietig, ellendig, etc.) en ik wist niet waardoor, nu is dit teruggebracht naar 1 keer per maand. Ik denk dat dit t[lees meer...]e maken had met de hormonen van de pil ... (die ik wel vanaf mijn 14de heb geslikt, dus een groot deel van mijn leven hebben bepaald). Allereerst heb ik het spiraaltje laten inbrengen bij de huisarts. Ik raad iedereen dit af. De hele behandeling duurde een uur, ze konden mijn baarmoeder niet vinden en was erg ongemakkelijk en pijnlijk. Uiteindelijk bleek bij controle 5 weken later door de gynaecoloog (echo) dat hij ook nog eens niet goed zat, dus de hele handel moest eruit. Toen het spiraaltje laten plaatsen door gynaecoloog. Ik stond binnen tien minuten buiten en dat raad ik iedereen aan. Ik had twee feminax genomen en twee paracetamol vanwege de horrorpraktijken bij de huisarts en daar was ik erg blij mee, want het doet goed zeer. Het schijnt minder zeer te doen als je al kinderen hebt gehad, maar daar weet ik dus niets van. Van bijwerkingen van het spiraaltje heb ik weinig last. Ik ben blij met mijn 'normale' cyclus en gemoedstoestand zonder de hormonen van de pil. Geen last tijdens seks. Soms nog wat kramp, maar dat schijnt minder te worden.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum