Gynefix (koperhoudend spi...

koperhoudend spiraal

13-12-2016

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Na echt alles gebruikt te hebben qua anticonceptie kwam ik als laatste uit bij Gynefix. Tegen de pil kan ik niet. Mirena geprobeerd en alleen maar bijwerkingen gehad. Een ander koperhoudend spiraaltje gebruikt, ik geloof Flexi-T, en daarvan 14 dagen ongesteld, jaren lang. Nu dus mijn laatste hoop gevestigd op deze spiraal. De eerste 2 maanden waren wel even doorzetten, wat[lees meer...] langer ongesteld en wat heftiger. Na maand 2 zelfs een cyclus van 30 dagen! En de dagen dat ik ongesteld ben zijn er ongeveer 7, lichtjes. Nergens last van, geen bijwerkingen, ik ben een heel gelukkig mens na jaren van zoeken naar geschikte anticonceptie! Ik raad het iedereen aan! Wel laten zetten bij de Rutgerstichting.
31-07-2015

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb gekozen voor dit spiraal omdat het geen hormonen bevat en een zeer lage kans heeft op scheefzakken of uitvallen. Het spiraaltje zelf is heel klein en ik voel het niet zitten. Het inbrengen viel reuze mee. Ik heb het laten doen bij het Mildred Rutgershuis omdat ik graag geholpen wilde worden door iemand die veel ervaring had met het zetten. Het arts die me hielp gaf [lees meer...]me goede voorlichting en ze plaatste het spiraal snel. Voordat ik het wist zat het al op zijn plek. Het voelde als een stevige menstruatie kramp. Daarna zonder problemen naar huis gegaan en nog een paar dagen licht gevloeid. De eerste menstruatie na het plaatsen duurde een paar dagen langer (8 ipv 5) maar was niet pijnlijker dan normaal. Tijdens de seks voelt mijn partner heel soms het touwtje dat nu over de rand van mijn baarmoedermond loopt. Dat is niet pijnlijk volgens hem. Ik voel het spiraal niet zitten, wel merkte ik bij de eerste orgasmes na het plaatsen dat de baarmoeder nog wat gevoelig was. Ik ben er echt heel tevreden mee.
09-04-2015

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb 4 jaar de gynefix gehad nadat ik had besloten ge stoppen met hormonen. Dit was de kleinste koperspiraal die ik kon vinden en waar de meningen redelijk positief over waren. Ik heb de spiraal laten plaatsen in het ziekenhuis door een gynaecoloog die hier ervaring mee had. Het plaatsen ging vlot met enige kramp achteraf. Gedurende het gebruik was ik langer ongesteld [lees meer...](7-10 dagen). Wel regelmatig en niet heel heftig. De buikkrampen vielen ook mee.
28-08-2013

Gynefix (koperhoudend spiraaltje) (koperhoudend spiraal)

Ik heb al bijna 9 jaar een gynefix en dus al twee keer plaatsen en eenmaal eruit halen meegemaakt. Het is echt een zeer kort durende pijn bij het zetten (zonder verdoving) en voor de rest heb je er jaren geen omkijken naar. De menstruatie is bij mij zeer kort en wat zwaarder geworden maar niet echt hinderlijk. Extra slijmafscheiding is wel wat vervelender. Reden voor plaat[lees meer...]sing was migraine door de pil (hormoongevoelig) en een gewone koperspiraal bleef niet op zijn plaats. In ieder geval zeer tevreden!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum