Ervaringen met Kyleena

levonorgestrel

04-06-2022 | Vrouw | 18
levonorgestrel (52mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn mening over deze spiraal is wel nodig. Sinds me 14de tor 17 aan de pil gezeten te hebben en daar niet mezelf hebben gevoeld, altijd misselijk door niet eten enzovoort leek het mij nodig om aan de spiraal te gaan. Spiraal sinds september, ging makkelijk met zetten. Uiteindelijk erachter gekomen dat draadjes niet te vinden waren maar naar binnen waren geklapt. Nu sinds [lees meer...]een paar weken een depressief gevoel hebben, sinds februari niet ongesteld zijn geweest maar alsnog een depressief gevoel hebben in mijn favoriete maanden.

17-01-2021 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bij het inzetten van de kylenaa schreeuwde ik het uit van de pijn. Na de tijd tot op heden, kon ik geen zit houding aannemen. Ik heb hem nu sinds september en al een aantal keren naar de huisarts geweest. Aankomende woensdag heb ik weer een afspraak over: hoe nu verder? Ik wil dat ze het eruit halen. In het verleden heb ik van alles geprobeerd: de pil 20, 30, 50 en de 3f[lees meer...]asen pil gehad. Ook twee keer de implanon gehad. Die beviel me de eerste 3 jaar heel goed, maar toen de nieuwe gezet werd kreeg ik heftige bijwerkingsklachten.

08-01-2021 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Nooit geen kyleena meer ik heb deze laten plaatsen na mijn abortus, en ik raad deze niet aan!! 1 jaar nu de kyleena ik laat hem verwijderen ! Enorm veel krampen belemmerd zelfs mijn werk!!!!

20-11-2019 | Vrouw | 39
Krampen, blijf bloeden altijd een inlegkruisjes. Heb de kyleena 6 weken

19-10-2019 | Vrouw | 17

15-10-2019 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Nu zo 6 weken geleden de kyleena laten plaatsten. De eerst paar dagen ging super. Totdat ik heftig krampen en veel bloedverlies kreeg. Na 4 weken nog steeds niet over en werd het alleen maar erger. Toch naar de dokter gegaan om te kijken of die wel goed zat. Hij gaf aan dat hij goed zat en ik gewoon moest volhouden. Zo gezegd, zo gedaan. Een week aangekeken, maar ik werd[lees meer...] gek. Toch even stoute schoenen aangetrokken en de pil er naast gepakt. En ja mijn klachten waren weg... geen bloed meer en geen krampen... dit heb ik voor een weekend geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat ik daarnaast nog de pil slik. Toch mee gestopt en al mijn klachten kwamen terug. Ik ben niet tevreden over kyleena... Misschien over 1 jaar denk ik er anders over.. of ik hem laat zitten dat is de vraag!

31-07-2019 | Vrouw | 26
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Eergisteren heb ik onder narcose het Mirena spiraaltje laten vervangen door een Kyleena spiraal en ik moet zeggen dat ik geen pijn had toen ik wakker werd, ik voelde me heel goed en had ook nauwelijks bloedverlies. Ik hoop dat ik me zo goed blijf voelen de komende vijf jaar, ben er echt heel tevreden mee.

31-01-2019 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Sinds de dag van plaatsen al ongesteld. Hevig bloedverlies, buikpijn en rugpijn. Plaatsen deed geen pijn maar een vreselijk ongemakkelijk ding. Ik denk erover dit spiraal te laten verwijderen. Spiraal geplaatst na 2 zwangerschappen, bevallen via een keizersnede.

03-08-2018 | Vrouw | 25
levonorgestrel (52mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Door verschillende omstandigheden kon ik de pil niet meer gebruiken en moest ik een klein formaat spiraal. Het laten plaatsen van de Kyleena ging zoals verwacht, het was wel pijnlijk maar hetzelfde als bij het plaatsen van andere spiraaltjes die ik heb gehad. Sinds het gebruik van de Kyleena is mijn huid verslechterd terwijl ik zelfs in de puberteit amper last van puistje[lees meer...]s had (nu heb ik acné op mijn voorhoofd, kin, wangen en rug en moet ik hoogstwaarschijnlijk Isotretinoïne gaan gebruiken ), ben ik soms teneergeslagen, blijft mijn menstruatie uit maar heb ik wel gevoelige, pijnlijke borsten en ernstige buikpijn (waar ik naproxen voor gebruik) en ben ik aangekomen door een enorme behoefte aan suiker. Bovendien kreeg ik ook nog last van terugkerende eierstokcysten maar die verwijnen vanzelf weer. De hoeveelheid bijwerkingen valt tegen. Mij is bovendien achteraf verteld dat de hoeveelheid hormonen bijna hetzelfde is als bij de Mirena omdat de Kyleena maar 3 jaar kan blijven zitten (i.p.v. 5 jaar).