levonorgestrel oraal

Zwangerschap (0 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

06-12-2020 | Vrouw | 42
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Let op! Morning after pil werkt alleen als je deze VOOR de eisprong inneemt! Nu voor koperspiraal gekozen, maar ik vind het raar dat deze info bijna nergens duidelijk staat aangegeven.

01-02-2019 | Vrouw | 39
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.

10-08-2020 | Vrouw | 38
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Anderhalve dag na geknapt condoom ingenomen. (maandag ochtend) Drie á vier dagen na inname was ik bizar emotioneel; gewoon in de war zeg maar! Ben dit niet van mezelf gewend, dus moet wel een bijwerking van de map zijn. Heb deze ervaring vroeger ook met een pil gehad, waardoor ik de pil niet meer slik; ik draai compleet door van die zooi. Maandag ingenomen; nu een week[lees meer...] later (maandag) weer stabiel. Ook overtijd. Over een paar dagen een intake voor overtijdsbehandeling aanvragen, als er dan nog niets gebeurt. Tevens veel buikpijn, maar compleet nog geen sein van menstruatie klachten zoals rug en beenpijn, wat ik normaal wel altijd drie dagen voor mijn menstruatie heb. De bijsluiter zou écht moeten benoemen dat sommige vrouwen heftig op de hormonen kunnen reageren; ik wist niet wat me overkwam!. Ik geef geen borstvoeding, maar produceer nog steeds iav stop melkproductie. Geen idee of dat een rol speelt.

20-06-2019 | Vrouw | 33
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik heb (helaas) verschillende keren de map gebruikt en elke keer ben ik helemaal van de wereld: ontzettend last van pms, hoofdpijn, stemmingswisselingen, extreem moe en veel buikpijn. Deze keer de pil op dag 17 (cyclus van 28 dagen) geslikt, wanneer mijn eisprong was is niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval was die al geweest (rond 14-15 dag). Ik twijfel nu of het u[lees meer...]berhaupt wel gaat werken aangezien de map de eisprong zou moeten uitstellen, wat in dit geval dus niet kan. Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden, maar het is in ieder geval de laatste keer dat ik de map slip, voel me een potje ellende!

22-08-2017 | Vrouw | 32
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na alle horrorverhalen hier op de site, begon ik het ook warm te krijgen. Ik heb de pil binnen 12 uur na de onveilige sex ingenomen ( 1 dag voor mijn eisprong). Ik vreesde voor de effectiviteit van de pil, maar ik ben ongesteld geworden netjes op tijd ook nog. Je weet dat er bijwerkingen zijn, maar het is daarom ook een noodoplossing.

28-07-2021 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Onveilig sex gehad 5 dagen voor ovulatie maar omdat mijn cyclus varieert van 28 tot 31 dagen wist ik niet precies wanneer mijn echte ovulatie zou zijn. Voor de zekerheid map gebruikt. Zelfde nacht buikpijn en steken (ik was bang dat dit mijn eisprong was omdat ik dit altiid voel). In de 2 weken na map kreeg ik pijn in de borsten,opgezwollen buik en was ik zeeer emotion[lees meer...]eeel ..huilen en ruzie maken. Ik werd niet ongesteld en heb paar dagen afgewacht . Na 10 dagen overtijd zwangerschapstest gedaan en niet zwanger dit was een opluchting. Ik dacht dat ik zwanger was door al deze symptomen. Nu 2 maanden later eerste menstruatie ik heb 1 cyclus overgeslagen. Nu direct aan de anticonceptie. Misschien was deze pil overbodig geweest maar het heeft gewerkt. Ik zou het niet nog een keer gebruiken omdat ik lang met een opgezwollen buik liep,onzekerheid en emotioneel. Het gebruik is bij iedereen heel anders maar dit was mijn ervaring.

13-02-2018 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Bijsluiter klopt niet! Mijn klachten begonnen pas na 3 dagen toen ik gad ingenomen!! Zo n heftige buikkrampen nog nooit ervaren maar ja beter dit dan evt zwanger!! Bijsluiter moet echt aangepast worden!!

17-11-2016 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
30e condoom gescheurt, 30 op 31 eisprong gehad (deze voelde ik) de 1e norlevo geslikt. Misselijk, buikkrampen en koorts na inname. 2 weken later elke dag misselijk en 4 positieve zwangerschspstesten. Dus als je norlevo neemt na je eisprong werkt deze niet. Ik denk dat dat duidelijker in de bijsluiter moet.

26-09-2016 | Vrouw | 30
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Norlevo morning after pil ingenomen nadat het condoom na de seks was afgegleden. Voor de zekerheid toch maar de morning after pil gehaald. De dag na het innemen kwam er een menstruatie op gang. Een paar dagen later werd ik erg emotioneel en en kreeg ik een sterke behoefte aan chocola, dat heb ik nu (op dag 5 na het innemen) nog steeds. Ook zin om vroeg naar bed te gaan. Zo[lees meer...] erg heb ik het zelfs niet tijdens mijn normale menstruatie, dus er zal wel het een en ander in gang gezet zijn.

03-02-2018 | Vrouw | 29
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik nam dit ooit al en werd niet zwanger. Nu laatst nam ik het weer omdat de timing niet goed zat om zwanger te worden. Ik had sex op dag 11 en nam de pil op dag 13. Beetje nipt. Ik kreeg amper bijwerkingen, maar ben op dag 16 toch wat misselijk. Ik heb ook al last van de menstruatiehormonen, ik zweet veel, en soms ben ik onverzadigbaar in bed, wat niet leuk is als je nog n[lees meer...]iet eens samenwoont. Volgens de apotheker is het echt een hormonenbom maar ja dan moeten ze het op voorschrift geven he als ze toch zo bezorgd zijn. Ik kan zelf wel extra progesterone gebruiken, maar dit is wel een synthetische vorm, misschien is die niet zo goed.

28-09-2021 | Vrouw | 27
levonorgestrel oraal (1,5mg)
17 september onveilige seks gehad met mijn vriend, daarna de map genomen. Ik was toen al een heel klein beetje ongesteld (licht toze bloed, geen tampon nodig). 7 dagen later weer de fout ingegaan en weer een norlevo genomen. Sindsdien ben ik zwaar ongesteld, terwijl ik juist heel licht en onregelmatig ongesteld ben de laatste tijd. Van de dokter moet ik het nog een paar d[lees meer...]agen aankijken, en als het dan nog niet gestopt is schrijven ze iets voor om het bloeden te stoppen… ik heb verder vooral extreem veel last van strmmingswisselingen, soms steken in mijn onderbuik en ik slik ijzerpillen en paracetamol om een beetje te kunnen functioneren. Vrij heftige ervaring, in het verleden heb ik deze pil ook een aantal keer gebruikt en toen had ik eigenlijk nergens last van.

21-10-2017 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na onveilige gemeenschap gehad te hebben rond mijn eisprong, heb ik deze MAP genomen. De eerste dagen geen last van bijwerkingen gehad. Na een week kreeg ik een vervelende bloeding met veel krampen waarna ik ook veel bloedstolsels verloor. Voor de zekerheid vandaag een zwangerschapstest gedaan die gelukkig negatief bleek. De pil heeft gelukkig zijn werk gedaan! Ik ben zeer[lees meer...] tevreden. De bloeding was heel naar, maar ik besef me goed dat ik gebruik heb gemaakt van een noodmiddel en dat dergelijke bijwerkingen er dan bijhoren.

23-03-2017 | Man | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Na al die verhalen op internet was ik bang om de morning after pil in te nemen, aangezien mijn lichaam sterk reageert op medicijnen e.d. Echter heb ik hem nu 5 dagen geleden ingenomen en nog geen seconde last gehad van kwaaltjes. Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen, maar ik denk dat het wel goed zit.

16-08-2016 | Vrouw | 24
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Binnen 24 uur de norlevo ingenomen... toch zwanger geworden. Toen ik het eindelijk geaccepteerd had, kreeg ik een miskraam... ik denk dat het door de norlevo komt... voor mij niet nog een keer. Zoiets wil ik nooit meer mee maken

15-04-2021 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
Ik heb binnen 72 uur de morning after pul geslikt en echt een paar dagen erna begon ik te bloeden en nu 7 dagen later nog steeds, nauw jaa bloeden het is echt bruin afscheiding met af en toe een paar druppels bloed. Daarnaast heb ik ook echt last van rommelende darmen heel vaak plassen en pijn aan mijn onderbuik. Ik voel me ook gewoon best opgeblazen ondanks ik 65 kilo we[lees meer...]eg. Ik heb trouwens seks gehad op mijn vruchtbare periode zover ik het weet namelijk 5 dagen na mijn onefsteldheid Weet iemand hier meer over ik ben bang dat het toch mis is gegaan is dit wel goed?

16-12-2018 | Vrouw | 22
levonorgestrel oraal (1,5mg)
De ochtend na de gemeenschap heb ik deze pil geslikt. Helaas is de betrouwbaarheid van het medicijn tegengevallen en heeft het een zwangerschap niet kunnen voorkomen. Ik heb buiten het gebrek aan werking geen bijwerkingen gehad.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum