Ervaringen met T-Safe

Angst depressie buikkrampen buikklachten

13-09-2020 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal (375)
Na sinds mijn 14e de pil te hebben geslikt wilde ik van de hormonen af. Ik begon met een lichte pil maar ik werd vaak tussendoor ongesteld en had veel klachten waardoor ik steeds aan een sterkere pil ging. Uiteindelijk een zware (microginon 50) gebruikt maar toch had ik vaak last van migraine en stemmingswisselingen. Op mijn 19e toen overgestapt naar een koperspiraal. H[lees meer...]et plaatsen was pijnlijk maar niet ondragelijk. Maar toen begon het gezeur...... Ik ben de eerste paar maanden vrijwel elke maand 2-3 weken ongesteld geweest. Ik bleef maar bloeden en werd echt gek. Uiteindelijk na een half jaar werd ik niet meer ongesteld maar had ik wel super veel buikpijn. Ik ben tussendoor nog een keer naar de huisarts geweest om te laten checken of hij goed zat. Na 9 maanden stabiliseerde het eindelijk en was ik ongeveer rond dezelfde tijd ongesteld maar ik had nog veel klachten zoals buikpijn met hevige krampen, rugpijn, somberheid, afwijkende afscheiding, etc. Uiteindelijk naar de gynaecoloog geweest voor een inwendige echo maar alles was in orde. Met veel aspirine en alive feminax uiteindelijk geaccepteerd dat het op deze manier moest (dacht ik). Ik had ook veel last van hormonale acne en mijn haar was futloos. Ook was ik vaak onrustig in mijn hoofd en voelde ik me opgejaagd. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het alleen aan het koperspiraal lag maar het was een gek gevoel wat ik nooit eerder heb gehad (en nu zonder de koperspiraal is het weg). Na uiteindelijk 1,5 jaar met het koperspiraal werd ik een maand niet ongesteld. Ik was een maand ervoor al bij de huisarts geweest voor misselijkheid en gekke verlies van eetlust. Maar omdat het een lange tijd onregelmatig is geweest verwachte ik er niet zo veel van maar besloot ik toch een zwangerschapstest te doen. Tot mijn grote schrik: zwanger.... Na een bezoek aan de huisarts, die het zeeeer uitzonderlijk vond dat ik zwanger was geraakt zeker na mijn recente inwendige echo, heb ik samen met mijn vriend besloten om de zwangerschap af te breken. Ik was toentertijd 6 weken zwanger. Tijdens de behandeling bleek het spiraal te zijn verschoven, waarschijnlijk als gevolg van de hevige krampen, waardoor de werking niet meer volledig was. Ook de kliniek vond het uitzonderlijk dat ik op die manier zwanger was geworden aangezien het spiraal nog stevig in mijn baarmoeder zat. Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat het koperspiraal in het algemeen niet werkt maar ik had zelf veel eerder moeten overstappen naar een andere anticonceptie. Ik heb zelf doorgezet en steeds gewacht ondanks dat ik toch wel erge klachten had. Ik heb nu drie maanden een kylena spiraal en ik heb vrijwel geen klachten! Ik ben super blij! Ik word zelfs niet meer ongesteld.

23-08-2020 | Vrouw | 22

30-07-2020 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (380)
Extreme menstruatiepijn en hevig bloedverlies het eerste half jaar. Na 2 jaar nog steeds maanden met hevige pijn.

16-11-2019 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal (300)
Het plaatsen deed erg veel pijn en heb 4 weken erna erge buikkrampen gehouden. Zelfs met pijnstillers deed het nog veel pijn. Voor mijn 2e menstruatie begon kreeg ik weer erge buikpijn. Er is een echo gemaakt en bleek dat de spiraal dwars was gaan liggen! Ik was dus niet eens beschermd tegen zwangerschap. Meteen de dag erna eruit laten halen door de dokter. Ik ben nu nog o[lees meer...]ngesteld maar heb totaal geen buikpijn meer. Ik hoef echt nooit meer een spiraal..

22-07-2019 | Vrouw | 42
koperhoudend spiraal (300)
In maart 2018 heb ik het koperspiraal T-Safe laten plaatsen. De eerste maanden had ik erg veel klachten rond mijn menstruatie, de menstruatie was erg hevig en ik had ook lichamelijke klachten, zoals buikpijn en rugpijn. De pijn die ik voelde was het beste te vergelijken met weeën. Omdat ik op de hoogte was gebracht dat dit kon gebeuren heb ik het maar genomen zoals het kwa[lees meer...]m in de hoop dat het snel beter zou gaan. In juli 2018 ben ik naar de huisarts gegaan, omdat ik regelmatig erg veel pijn had in mijn onderrug aan de linkerzijde. Ook buiten de menstruatie om. De diagnose was dat ik last had van mijn SI gewricht. Ik kreeg diclofenac voorgeschreven, aangezien ik met vakantie ging en wanneer het aan zou houden adviseerde ze fysiotherapie. Ik heb de huisarts gevraagd of de pijn samen kon hangen met het koperspiraal, zij achtte dit zéér onwaarschijnlijk. Ook een andere huisarts (binnen onze kennissenkring) vroeg ik of mijn pijn samen kon hangen met het koperspiraal en ook zijn antwoord was dat dit zéér onwaarschijnlijk was. Na de vakantie begonnen met fysiotherapie, na vier behandelingen doorverwezen naar een fysiotherapie gespecialiseerd in bekkeninstabiliteit, omdat zij wellicht iets meer kon doen. De eerste vier behandelingen gaven namelijk geen verlichting. Na drie behandelingen bij de fysiotherapeut gespecialiseerd in bekkeninstabiliteit kreeg ik alleen maar meer pijn en ben ik ermee gestopt. Het was inmiddels januari 2019. Vanaf dat moment ben ik in de gaten gaan houden wanneer ik de meeste pijn had. Gedurende de maand had ik soms een paar dagen geen last, maar rond mijn eisprong en gedurende mijn menstruatie was de pijn zo hevig dat ik pijnstillers nam. De pijn was zo hevig dat de pijnstillers lang in moesten werken wilde ik verlichting voelen. Vaak ging ik op bed liggen, enorm vaak heb ik tegen mijn kinderen gezegd dat mama even niet kon spelen, omdat ik moest gaan liggen. Een autorit was ook niet te doen, na 10 minuten kreeg ik al pijn. Ook op mijn werk stonden de tranen me af en toe in de ogen. Steeds vaker bekroop mij het gevoel dat de pijn veroorzaakt werd door het koperspiraal. Iets dat ik vanaf het begin af aan al had gedacht. Een maand geleden het besluit genomen om het spiraal te laten verwijderen en vanaf het moment dat het spiraal eruit is heb ik géén rugpijn meer gehad. Mijn leven is er direct een stuk beter op geworden. Het is heerlijk om geen pijn meer te hebben. Mijn advies is dat je je gevoel moet volgen wanneer je klachten hebt na het laten plaatsen van een spiraal. Geef het wel de kans, maar ik had het spiraal er eigenlijk al 10 maanden eerder uit moeten laten halen, dat had me een hoop pijn en ellende bespaart. Mijn spiraal was overigens geplaatst in het ziekenhuis door een gynaecoloog en zat bij controle ook helemaal goed!

04-11-2018 | Vrouw | 32
koperhoudend spiraal (330)
Ik dacht t-safe koperspiraal is het antwoord voor een hormoonvrij anti-conceptiemiddel . Helaas niet voor mij. Ik ben blij voor de vrouwen die er wel goed op reageren, want iedereen is anders. Toch wil ik graag ook mijn ervaring delen. Na eerst aan de pil te zijn geweest(+/- 7 jaar) wilde ik iets anders. Dat werd de mirena spiraal ideaal want je word niet meer ongestel[lees meer...]d. (Ook dit was voor mij achteraf niet geschikt) Toentertijd was ik mij minder bewust van de bijwerkingen en dacht dat dat bij mijn persoontje hoorde. (Opvliegerig, vlak, jojo qua gewicht, depressies) Ik was 27 en was het zat ik wilde wel eens weten hoe het zou zijn als alles natuurlijk was zonder hormonen.  Ik heb mijn mirena laten verwijderen en heb zo 3 jaar heerlijk zonder zorgen een fijne tijd gehad. Ik heb in dat opzicht mazzel dat ik een vrij regelmatige cyclus heb. Ik kreeg een nieuwe relatie. We waren nog niet toe aan kinderen en tja klooien met een condoom... dat kan ook makkelijker dachten wij... Eerst de pil geprobeerd dat was een hel ik was mezelf niet meer. Ik kwam binnen 1 week 5 kilo aan paste mijn broeken niet meer ik schoot even terug naar mijn tijd als puber. Zo onrustig en druk in mijn hoofd. Zo snel afgeleid en ik zag en hoorde alles om mij heen. Dodelijk vermoeiend. Mijn vriend herkende mij niet meer. Je STOPT NU met die pil. Na veel zoeken hebben we besloten om voor de t-safe te gaan hormoon vrij en weinig bijwerkingen. Tenminste dat dacht ik. Op Nederlandse sites staan er weinig tot geen verhalen van bijwerkingen. Excuus als ik niet goed heb gezocht , Ik heb ze niet gevonden. Enfin, de ingreep was niet fijn. Wat een ramp 20 minuten op die bank gelegen met helse pijn. Na dat hele circus zakte het spiraaltje eruit binnen een week. Dus weer voor een 2de gegaan. Nu door een andere arts laten doen en het was binnen 2 minuten gebeurd. Deze keer bleef hij wel zitten. Na een paar maanden begon zich een patroon te ontplooien. 2 weken chill niks aan de hand. Ik was wel wat vlakker qua emoties maar verder wel oke. Na die 2 weken begon het. Dag 1t/m 14 niks. Dag 15 begon ik te stralen was ik mooi en voelde mij super. Dag 16 en 17 begon ik op te zetten vocht vasthouden dikke vingers mijn buik en romp werd 5 cm breder mijn armen werden dikker en je zag putjes in mijn benen die normaal veeeel minder zichtbaar zijn. En mijn gezicht.. alsof ik zwanger was dikke wangetjes een dikke neus veel dikker dan normaal. Ik groeide bijna 5 kilo. Ik was ook continu moe. Dag 18 ongelooflijk pijnlijke opgezette borsten. Je kan ze niet aanraken ze zijn super gespannen. mijn normale bh's zijn dan echt te klein ze groeien dik een maat misschien wel 2. Dag 19 t/m 21 heb ik afscheiding begint licht bruin en word steeds donkerder. Dag 19 krijg ik ook altijd hevige pijn in mijn buik als ik geen aleve feminax neem kan ik niet lopen of mijn bed uit. Gewone paracetamol helpen niet. Ik heb dan ook Last van opvliegers en t vocht blijft zich ophopen in mijn lijf. Maar dan ook echt overal. Dan eindelijk op dag 22 word ik ongesteld. En dat duurt dan 4 dagen (heel heftig) je lekt door alles heen. 3 dagen wat minder. En dan ben ik 2 weken normaal en dan begint alles weer opnieuw. Mijn relatie leid hier verschrikkelijk onder. Want ik ben dan 2 weken normaal maar mijn libido is geheel weg, ben vlak en afstandelijk. Mijn levensvreugde is geheel weg. Deze week.gaat het spiraal eruit. Lieve vrouwen. Denk goed na en luister naar je lichaam laat je niks aanpraten door artsen  jij voelt je lichaam het beste aan. Dit is mijn ervaring het wil. Ik ben blij voor de vrouwen die er geen last van hebben maar doe alsjeblieft eerst goed onderzoek.voordat je iets in je lijf stopt het kan een hoop ellende schelen.

16-05-2018 | Vrouw | 39
koperhoudend spiraal (330)
In november 2017 T-spiraal geplaatst. Voor de 3- de keer een koperen, voor de eerste x een T-spiraal. En de eerste keer voor de gynaecoloog dat ze deze ging plaatsen ( de 10 jaar variant). Het deed vreselijk veel pijn . Nog een uur bij moeten komen in de herstel kamer. Na drie maanden zou ik weer op controle moeten komen. Sinds de plaatsing blijft de menstruatie 7 dagen la[lees meer...]nger uit, duurt het bloeden langer en voelt mijn baarmoeder zwaar en pijnlijk aan. Lichamelijk nog vermoeiender dan voorheen,duizelig en rugklachten. In maart maar gebeld of ik nog werd uitgenodigd voor controle, dat was dus niet gebeurd. Vandaag bleek tijdens de echo het spiraal in de baarmoederhals te zitten en was ik dus al die maanden niet beschermd! Ik ben hier heel erg van geschrokken. Het spiraal zat zo laag, dat je hem er in principe zo eruit kon trekken. Niet gek dus dat al de menstruatie klachten zijn toegenomen. Ik ben dus niet tevreden,vooral gezien mijn eerdere ervaringen met een ander koper spiraal prima waren. Reden om goed uit te zoeken welk spiraal als best getest is èn dat degene die het plaatst het al eerder heeft gedaan of met een ervaringsdeskundige erbij.

15-02-2018 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal (380)
Ik ben na jarenlang hormonaal pilgebruik overgestapt op de koperspiraal. Er wordt maar weinig aandacht besteed aan de eventuele bijwerkingen ervan. Laat je heel goed informeren! Sinds hij is ingebracht heb ik de eerste twee maanden regelmatig bij de gynaecoloog, huisarts en eerste hulp gezeten. Het begon met elke dag bloeden, dat kon voorkomen en nam ik voor lief, evenals [lees meer...]de uitbrekende acne die maar niet wegtrok. Over de buikkrampen die ik echter dagelijks had met rillingen en koorts was mij niets verteld. Na diverse controles en echo's werd mij verteld dat de spiraal prima op zijn plek zat en dat de pijn daar niet vandaan kon komen. Met plassen (kracht zetten) deed het pijn, met geslachtsgemeenschap deed het pijn, maar de spiraal zat zoals hij hoorde. Elke menstruatie was eigenlijk dramatisch, ik kon niet langer dan 20 minuten van huis zonder door te lekken (dit is vrij rot als je full time een studie volgt). Naarmate ik de spiraal langer had kreeg ik ook depressieve klachten, wilde ik eigenlijk liever niet uit bed komen en had ik elke dag nog steeds een zeurende buikpijn aan voornamelijk links onder in mijn buik. Op een gegeven moment had ik dagelijks last van hartkloppingen, paniekaanvallen en viel mijn haar met bosjes uit. Mijn lichaam gaf aan dat er iets niet goed zat. Uiteindelijk ben ik gaan zoeken naar de eventuele bijwerkingen, internet staat er vol mee. Op een gegeven moment trok ik het niet meer en heb ik de spiraal door de huisarts laten verwijderen. Sindsdien heb ik geen enkele buikkramp meer. De koperspiraal zal voor veel dames wel werken naar behoren omdat er geen hormonen inzitten. Dit betekent echter niet dat de koperspiraal niet met de hormoonhuishouding in je lichaam kan rommelen. Luister naar je eigen lichaam, mij werd verteld dat deze klachten niet door de koperspiraal konden komen, tegendeel bewijst zich echter. Sinds hij eruit is voelt mijn lichaam zo rustig aan, niet continue angstgevoelens, ik ben weer blij, heb ik het fut om uit bed te komen en de heftige acne op mijn kin en nek is zelfs aan het afnemen! Al met al zal ik deze anticonceptie niet aanraden, het was fijn om niet dagelijks aan de pil te hoeven denken maar de nadelen waren voor mij groter dan het voordeel ervan.

12-08-2017 | Vrouw | 52
koperhoudend spiraal (300)
Nu ruim een week geleden de T-safe laten plaatsen. Het plaatsen was erg pijnlijk ondanks de pijnstillers. Dat is niet gedurende de hele afspraak, maar op bepaalde momenten. Toch had ik het er voor over, het is ook na het inzetten weer voorbij. Het eerste uur had ik trillende benen, daarna was het weer over. Wel had ik een paar uur nodig om bij te trekken. Maar wat mij tege[lees meer...]nvalt is dat ik voortdurend buikpijn heb, krampen, af en een stekende pijn en een lichte hoofdpijn. Alsof ik heftig menstrueer. Ik voel de spiraal, het is of mijn lichaam het weer kwijt wil. Ik kan moeilijk in slaap komen, omdat ik niet lekker lig door een zeurende pijn die ik dan nog duidelijker voel. Ik heb opeens veel afscheiding, bruin van kleur en het stinkt. Zo erg dat ik mezelf rook. Niet leuk dus en dat heb ik niet eerder zo gehad. Het ruikt metalig. Ik loop de hele dag nu met maandverband en gebruik dat nu ook 's nachts. Deze afscheiding heeft niets te maken met candida, waar de site van t-safe het op probeert te gooien. Het is gekomen na plaatsing van de T-Safe. Ze hebben mijn melding hiervan direct van hun site verwijderd.. Ik heb over drie dagen een afspraak bij de huisarts om het te laten verwijderen. Nu maar hopen dat het lukt, ik voel zelf de draadjes niet. Maar ik zal blij zijn als het er weer uit is!

15-05-2017 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal (380)
Plaatsen ging goed maar bloedde langer dan was aangegeven. Voelde ongemakkelijk een paar dagen. Daarna steeds na de seks pijn. Een maand verder kreeg ik ook zonder seks steeds meer onderbuik pijn en straalt door naar rug. Nu twee maanden verder en kan niet slapen vd pijn dus hij wordt er vanmiddag uitgehaald.

15-12-2016 | Vrouw | 36
koperhoudend spiraal (300)
In juli heb ik het t-safe spiraal laten plaatsen. Daarna last van de gebruikelijke bijwerkingen, was ik dus ook op voorbereid. Waar ik echter ineens ook last van kreeg is stress incontinentie en vaak hoofdpijn. Er word me keer op keer verteld dat het niet van het spiraal kan komen en het dus wel aan mijn bekkenbodem spieren moet liggen. Echter voor en na het gebruik heb [lees meer...]ik nergens last van, alleen tijdens gebruik. Nodeloos te zeggen dat ik hem heb verwijderd. Voor mij geen spiraal meer. Na het delen van mijn ervaring op het t-safe forum, is mijn bericht verwijderd.. lekkere club daar.

02-10-2016 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal (380)
Effectiviteit: I.v.m. schildklierproblemen wilde ik overstappen naar een anticonceptiemiddel zonder hormonen. Ik koos voor een T-safe koperspiraal. Ideaal dacht ik, 15 jaar lang geen omkijken meer naar mijn anticonceptie. En in de 8 maanden dat ik de spiraal gedragen heb was de spiraal ook effectief, niet zwanger geraakt. Hoeveelheid en ernst bijwerkingen: Mijn ar[lees meer...]ts had me vooraf keurig gewaarschuwd voor de bijwerkingen van de spiraal, maar de meeste bijwerkingen zouden met een half jaar tot jaar wel een stuk minder moeten zijn. Vanaf het moment dat de spiraal is geplaatst heb ik dagelijks last gehad van hoofdpijn, ik stond er mee op en ging ermee naar bed. Verder kreeg ik steeds meer last van moeheid, maag- en darmklachten. Gemiddeld 2 weken per maand ging ik gebukt onder hernia-achtige lage rugpijnen met uitstralingen naar bil, heup, lies en dijbeen. Een week voor mijn menstruatie begon de pms baarmoederpijn en voelde ik de spiraal zitten. Ik werd vaker ongesteld, eens in de 3 weken ipv 4 weken. Ik was langer ongesteld, 7 dagen ipv 5 dagen. En ik werd veel en veel heviger ongesteld, tijdens dag 2 en dag 3 van mijn menstruatie kon ik, ondanks het gebruik van de grootste tampon + kraammaandverband, geen half uur aaneengesloten wandelen zonder flink door te lekken. Om nog maar niet te spreken over de rode vloedgolf die ontstaat wanneer je opstaat nadat je een tijdje hebt gezeten, geen enkele combinatie van tampon + maandverband bleek hier tegen bestand. Ik heb nooit eerder zoveel genante situaties gekend en inweekwasjes gedaan als tijdens mijn spiraalmaanden. Toen na een bloedtest bleek dat het kopergehalte in mijn gevaarlijk was gestegen en het functioneren van mijn schildklier verslechterd was, heb ik de spiraal direct laten verwijderen. Nu 2 maanden later, ben ik weer helemaal vrij van pijn- en klachten en zijn mijn menstruatie en bloedwaarden genormaliseerd. Inname/gebruiksgemak: Tsja, alles wat ze van tevoren zeggen over het plaatsen van de spiraal is helaas voor mij ook waar gebleken. Het is, ondanks verdoving van de baarmoedermond, absoluut een pijnlijke ervaring. En na het plaatsen voelde ik me zeker nog een uur slap in mijn lichaam, licht in mijn hoofd en de baarmoederpijn bleef de gehele dag van plaatsing wel aanhouden. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik nooit bevallen ben en voor het plaatsen geen pijnstillers ingenomen heb. Het verwijderen van de spiraal was voor mij een stuk minder pijnlijk, maar ondanks dat toch ook wel een vervelende ervaring. Na het verwijderen verder geen pijn of klachten gehad. Algehele tevredenheid: De voordelen wegen voor mij niet op tegen de nadelen.

29-08-2016 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal (330)
Bijna 3 weken geleden heb ik dapper en geheel vanuit mijn eigen ideetje eindelijk een koperspiraal laten zetten. Klonk als de perfecte anticonceptie! Van te voren was ik nog wel bang geworden door al die horror verhalen. Daarom nog even een rationele opmerking voor mijn tirade begint: iedere vrouw is anders. Mijn afspraak werd verzet, waardoor het ipv 1 uur, 3 uur geleden [lees meer...]was dat ik 400mg ibuprofen had genomen. Alleen al het eendenbekje voelde zóóó verkeerd. De huisarts verbaasd, ging rustig door. Toen ook nog die klem kwam was ik aan het kermen van de pijn. Maar dit was droom anticonceptie, ik zou dit voltooien. Toen dat buisje of testje en ik had nog nooit zo veel pijn gehad. Dacht dat dat het al was. Maar nee, toen moest het ding er nog in. Vervolgens was mijn baarmoeder al zo van streek dat ik het ding er uit bleef persen. De huisarts (die ervaren is) had er veel moeite mee en het duurde eindeloos. Daarna ben ik nog zeker een half uur blijven liggen omdat ik sterretjes zag. Ik had zo veel pijn. De assistente kwam me nog maar wat paracetamol geven. Ik had zo veel krampen en steken. Alles schreeuwde van neeee. Na iets van 3 kwartier ben ik door de assistente naar huis gereden (heldin), die had het erg met me te doen. Toen heb ik de rest van de middag liggen creperen. Tot ik de moed had verzameld te gaan koken. Door het overeind staan werd de pijn opeens ondragelijk. Heb de noodarts moeten bellen. Naar het ziekenhuis gestrompeld. Lijkbleek en trillend. Ondertussen al veel pijnstillers genomen en de laatsten uitgekotst. In het ziekenhuis hebben ze oa een echo gemaakt. Het ding was perfect geplaatst en er waren geen rare dingen te zien. Conclusie: ik reageerde waarschijnlijk erg heftig op het koper. Aan de naproxen (Aleve) gegaan. Daarna 6 dagen last gehad van heel, heel nare krampen. Maar doorgezet, want ik wilde dat ding houdenn. De week daarna de helft van de tijd wel draagbare krampen waarbij ik geen pijnstillers hoefde te nemen. Ook een constant gezwollen buikje, het voelt echt alsof er een baksteen in mijn buik zit. Ik wist nooit wanneer ik kramp zou krijgen. Ik merkte dat ik standaard na ook maar 10 minuten te hebben gewandeld (laat staan na 25 minuten hardlopen slik) krampen kreeg. De week daarna leek het 2 dagen minder en toen, na een vrij brave vrijpartij waarbij ik opeens totaaaal geen zin meer had (wat echt HEEL raar is voor mij) en hem heb moeten stoppen omdat ik gewoonweg NIKS voelde, behalve verkeerdheid, weer ontzettende krampen gehad. Wat voor zin heeft hormoonvrije anticonceptie als je er geen seks door kan hebben en bovendien als nog een opgeblazen ballon bent (reden waarom de pil me naar lijkt) die opeens niet meer vrij kan bewegen. Ik weet dat het na 3 maanden kan verbeteren. Maar dit is net zoiets als een toxische relatie nog 3 jaar aanhouden omdat het kan verbeteren, terwijl je totaal geen garantie hebt dat het verbetert en ondertussen je tijd verspild met het hebben van veel pijn. Ik hoop dus dat de huisarts hem er snel voor mijn komende ongesteldheid er uit wil halen. Ik had wellicht van te voren kunnen bedenken dat dit niet mijn ideale vorm van anticonceptie is, omdat ik erg pijnlijke, weeige ongesteldheden heb. Maar ik wilde dit zo graag proberen en had het anders wel op een later tijdstip als nog geprobeerd, dus tsja. Maar goed, pijnlijke ongesteldheidhebbers: kijk uit. En nogmaals: iedere vrouw reageert hier anders op.

11-01-2015 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Sinds de plaatsing continue buikpijn, noem t lichte weeen, ik werd daar zo moe van en heel erg geirriteerd. Mijn menstruaties waren zeer heftig vooral de eerste 4 dagen, elk uur de grootste maat tampons nodig en maandverband waardoor ik elke maand weer aan een ijzerkuur zat vanwege bloedarmoede. Ook seks begon pijn te doen, hij is waarschijnlijk door de heftige menstruatie[lees meer...]s en de continue krampen naar beneden gezakt. Hij is na een half jaar gebruik verwijderd nadat mijn man 'm tijdens de seks voelde zitten. Ik bleek toen ook zwanger van onze derde kind. Ik zou m niemand aanraden.

24-05-2012 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal
Zeer veel buikkrampen tijdens de menstruatie. ik moest elke dag van mijn menstruatie pijnstillers slikken omdat het anders niet te doen was. verder wel heel prettig om een normale cyclus te hebben met een koperspiraal

27-10-2023 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal (300)
Het zetten zonder pijnstilling was erg pijnlijk. Dit voelde als menstruatiepijn maar dan een stuk dieper in mijn lichaam en veel sterker dan ik gewend ben. Direct na het plaatsen was er bloedverlies, vergelijkbaar met de menstruatie. Diezelfde dag had ik sterke lage rugpijn en menstruatiepijn, maar dit had ik verwacht. Die nacht kon ik echter alleen nog maar op mijn rug s[lees meer...]lapen omdat draaien op mijn zij heftige pijnscheuten/krampen gaf in mijn buik. Dit heeft twee nachten geduurd. Vanaf de eerste nacht heb ik een zeer scherpe en krampende pijn rond mijn navel direct na het doorslikken van vast voedsel. Deze pijn is in de loop van de dagen erger geworden en nu (op dag 4) kan ik alleen maar drinken: eten is te pijnlijk en voelt als een straf. Vanaf de eerste nacht pijn met plassen en bij de stoelgang. Dit zijn scherpe steken in mijn onderbuik (meer rechtsonder). Vanaf de eerste nacht enorm gezwollen buik die zeer doet om aan te raken: ik kan geen normale broeken verdragen. Op de echo zit de spiraal echter goed.