Ervaringen met T-Safe

koperhoudend spiraal

buikklachten

05-02-2023 | Vrouw | 38
koperhoudend spiraal
Vijf jaar geleden de t safe laten zetten, nadat ik na het plaatsen van een 'normaal' koperspiraal veel last kreeg van pijn tijdens mijn ongesteldheid. Na vijf jaar nog steeds erg tevreden. Ongesteldheid vergelijkbaar met de periode voor het plaatsen van een koperspiraal. Ikzelf heb geen enkele last van krampen of langdurige bloedvloei. Wel sinds het plaatsen sneller last [lees meer...]van een bacteriële infectie, dit gebeurt af en toe na sex (zonder condoom, met eenzelfde vriend). Door mijn leeftijd, vorm van migraine (Aurora) en het roken mocht ik geen hormonen meer. Laten zetten in het ziekenhuis onder een roesje (is mogelijk na aanvraag) door een traumatiserende ervaring in het verleden .

16-08-2022 | Vrouw | 37
koperhoudend spiraal (300)
Ik twin ff life door de verhalen over heftige menstruaties. Totaal niet het geval. Menstruaties zijn normaal en een regelmatige cyclus. Geen hormonen meer! Kan het iedereen aanraden

19-06-2022 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal (300)
Hele fijne anticonceptie! Ik las allemaal horrorverhalen over de koperspiraal. Tot nu toe erg tevreden ( heb hem 6 maanden nu). Ik heb verschillende anticonceptie’s geprobeerd ( ook mirena spiraal) maar tot nu toe werkte niets fijn voor mij. Ik wilde van de hormonen af. Zo ben ik bij de koper spiraal terecht gekomen. Heel fijn!! Ik heb nergens last van, voel mij goed. Enig[lees meer...]e min puntje is dat de menstruatie langer duurt en iets heviger is qua bloeden dan normaal bij mij. Duurt ongeveer 8 dagen waarvan 2 dagen wat heviger. Maar evengoed beste keuze die ik heb gemaakt!

11-05-2022 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal (300)
Ik maakte mij ontzettend druk over het plaatsen. Wat bleek: het plaatsen was pijnlijk maar absoluut te doen. Bij mij deed alleen het moment van de spiraal erin zetten écht pijn. Maar daarna kwam de hel pas echt. Ik had niet voorzien dat de napijn zó erg kon zijn. Ik heb de hele middag en nacht weeën gehad want mijn baarmoeder wilde de spiraal er graag uitdrukken, logisch[lees meer...] want het is niet lichaamseigen. Deze pijn heb ik oprecht niet eerder gehad. 'S nachts in paniek de dokterswacht gebeld met de vraag wat ik moest doen. Uiteindelijk er niet uit laten halen omdat dit " normaal " kon zijn. De dag erop nog steeds deze pijn ervaren terwijl ik mijn dagen compleet vol had gepland omdat ik dacht dat de napijn wel zal meevallen: plan NIKS! Elke dag die volgde werd de pijn minder. Wel heb ik de eerste drie weken last gehad van een heel apart gevoel, het gevoel alsof ik dronken was, constant duizelig en zweetaanvallen. Een maand later is dit gelukkig allemaal weg. Ik zit nu in mijn eerste menstruatie periode en ik moet zeggen dat het meevalt. Ik was bang dat de pijn ook hier weer ondraaglijk zou zijn, maar bijzonder genoeg heb ik minder last van buikpijn en bloedingen! Ik ben blij dat ik heb doorgezet en de spiraal heb laten zitten want nu ben ik eindelijk op een fijne betrouwbare manier af van de hormonen.

24-04-2022 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (380)
Bijna een jaar geleden de koper spiraal laten zetten. Ik wilde geen hormonen meer omdat ik van de pil teveel bijwerkingen had! Het plaatsen viel me enorm mee, zeker na al die horror verhalen van iedereen.. Fijn is anders, maar het was prima te doen. Paar dagen daarna wel flinke buikpijn gehad. Mijn ongesteldheid was altijd al erg regelmatig, dit is ook zo gebleven. De eers[lees meer...]te paar maanden met het spiraal is mijn ongesteldheid wel een stuk heftiger geworden. Meer bloedverlies, meer buikpijn. Ik wist dat dit zou gebeuren dus ik moest hier even doorheen van mezelf. De eerste dagen van m’n menstruatie zijn niet fijn.. Na 6 maanden ongeveer begonnen die klachten te verminderen. Nu bijna een jaar later is m’n ongesteldheid eigenlijk weer hoe die was. Een beetje buikpijn had ik altijd al dus dat is hetzelfde gebleven. Wellicht nu iets meer bloedverlies. Verder ben ik er harstikke blij mee. Geen tussentijdse bloedingen, m’n vriend voelt er niks van, en ik hoef geen hormonen te nemen! Even door dr eerste maanden heen bijten, maar geloof me het wordt dus beter!

14-03-2021 | Vrouw | 32
koperhoudend spiraal (380)
7 jaar een koperspiraal gehad. Geen bijwerkingen. Alleen de eerste 3 maanden iets hevigere menstruaties en kramp. Maar aangezien ik net van de pil was geen idee of dat of het spiraal het veroorzaakte. Ook bij wisseling spiraal geen last. Plaatsen ging prima en pijnloos. Een beetje kramp maar het is ook in 1 minuut klaar dus voor mij geen probleem. Ik vond het een super alt[lees meer...]ernatief op hormonale anticonceptie en kan het aanraden om op z’n minst te proberen. Ieder lijf is anders maar voor mij werkte het heel goed. Een dag langer ongesteld zijn zodat ik geen hormonen binnenkrijg is een makkelijke afweging.

27-01-2021 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal (380)
Na een half jaar - jaar aan de pil te hebben gezeten was ik er helemaal klaar mee. Ik veranderde te erg als persoon en het voelde alsof ik antidepressiva slikte.. Daarnaast vergat ik wel eens de pil te slikken. Daarom in overleg met de huisarts overgegaan op een koperspiraal. Deze bij de gynaecoloog laten zetten (mijn huisarts was er niet voor gespecialiseerd). Bij het zet[lees meer...]ten zelf, 5 minuten pijn gehad maar toen hij eenmaal zat nooit meer last van gehad. Mijn eerste ongesteldheid na het inbrengen was wel de heftigste die ik ooit heb gehad. Maar daarna altijd keurig iedere +/- 28 dagen ongesteld voor 6 dagen. Regelmatig, maar wel veel heviger dan voor het spiraaltje. Ik raad de t-safe koperspiraal aan iedereen aan die geen hormonen wilt / niet constant wilt nadenken over de pil slikken

31-07-2020 | Vrouw | 30
koperhoudend spiraal (300)
2 dagen geleden mijn eerste spiraal laten plaatsen door de verloskundige. Na mijn zwangerschap wilde ik voorlopig nog wel wachten met een eventueel volgende zwangerschap, en ik wilde geen hormonen meer in mijn lichaam. Het is me alles meegevallen. Een uur vantevoren ibuprofen (400mg) ingenomen, en ik heb geen centje pijn gevoeld. Eventjes een hele lichte druk bij het plaa[lees meer...]tsen van het spiraaltje, maar dat is meer te omschrijven als 'een aanraking' haha. Later op de dag wat buikkrampen gehad, en wel wat meer bloedverlies. Maar na 24 uur was dit alles ook klaar. Voel me top! Had ik dit maar veel eerder gedaan.

29-06-2020 | Vrouw | 35
koperhoudend spiraal (380)
Hormoonvrije goede anticonceptie, ik wil geen kindjes meer. Dus ben voorlopig klaar. Blik had persoonlijk last van hormoonspiraal en de pil, en daarom voel ik mij hier beter bij. Wel van belang minstens 6 maanden het spiraal te houden want bij mij ging het bloedverlies steeds weer meer naar hoe het was (minder!) maar wat is 6 maanden op 10 jaar!

20-05-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal (380)
Na jaren aan de pil te zijn geweest een paar jaar geleden de overstap naar deze hormoonvrije anticonceptie. Achteraf had ik dit veel eerder moeten doen! Wat een verademing, geen ellende meer in je lijf en de wereld in een keer een stuk zonniger zonder al die hormonen! Het zetten was onangenaam, maar dat is het zeker allemaal waard geweest voor mij. De eerste normale c[lees meer...]yclus deed bij mij een jaar op zich wachten en ik kreeg last van acne, hiervoor ben ik destijds meermaals naar huisarts en gynaecoloog geweest. Het bleek dat ik post pil syndrome in een erge variant had en dat dit dus niet lag aan de spiraal. Na dat jaar is alles gelukkig normaal gweorden en heb ik mijn eigen gave huid weer terug en een zeer regelmatige cyclus. Ik zou het iedereen aanraden om over te stappen op een koperspiraal!

07-05-2020 | Vrouw | 34
koperhoudend spiraal (300)
Sinds februari geswitcht van mirena naar koper, ivm aanhoudende problemen mbt de mirena. Sinds de koper erin zit, weer een normale cyclus, welliswaar iets heftigere bloeding, maar gewoon normaal zoals zonder ac. Blij dat ik de overstap heb gemaakt

04-01-2020 | Man | 30
koperhoudend spiraal (300)
Dag allemaal, Ik heb de t safe nu 6 maanden en ik ben helemaal doorgedraaid ben totaal een andere mens geworden.ben een week gelukkig en de rest ben ik een lopende tijdbom die overal kan uitbarsten. Het begon eerst met veel bloedverlies wat ik al wist van te voren maar na 2 maanden begon het met me stemming te werken. Ik voel ook presies mij eirsprong en vanaf dat mom[lees meer...]ent begint de ellende eigenlijk last van migraine die slopend binnekomt pijn in de buik de rug. En zodra ik ongesteld ben voelt het alsof me benen verlamd raken. Ik heb 5 jaar terug ook meer dan 1 jaar koperspiraal gehad en die ook om deze redene eruit laten halen wat een opluchting was dat toen.maar de reden dat ik na 5 jaar weer een koperspiraal had laten plaatsen was omdat ik in de tussen tijd ben bevallen van 2de kindje en daarna van alles weer had geprobeerd de pil geprobeerd prikpil pleister kyleena spiraal niks werkt bij mij van alles wordt ik niet goed wel hormonen geen hormonen heb zo gevoelige lichaam. Maar van deze koper spiraal heb ik echt erge pms gekregen. Al vaak aangegeven aan gynacoloog me machteloos te voelen en een sterilisatie wil waar ze zelf geen voorstander van is. Deze maandag ga ik toch na de dokter om hem eruit te laten halen.ik ga niet me leven verpesten door de spiraal. En geloof jezelf en jij weet zelf het beste waar je lichaam tegen kan ofniet. Wat ik hierna moet doen of kan helemaal.geen flauw idee

03-01-2020 | Vrouw | 24
koperhoudend spiraal (375)

09-11-2019 | Man | 25
koperhoudend spiraal (380)
2 weken terug de spiraal laten plaatsen. Het plaatsen deed bij mij echt zeer vooral dat met een tang me baarmoeder vast gepakt werd. Dacht ik dat de pijnlijke klaar was maar nee de spiraal moest er nog in.. En dat doet ook even paar seconde echt pijn! Daarna heb ik de gedurende dag krampen gehad, maar dat is heel normaal. Ik heb na die dag geen pijn kramp en of bloedver[lees meer...]lies gehad! Ieder lichaam reageert er anders op maar ik ben heel tevreden.

19-10-2019 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal (300)
Voor iedereen die (net als ik) alle negatieve ervaringen heeft gelezen over het plaatsen: ik heb hem een week geleden laten zetten en nauwelijks pijn gehad. De eendenbek was vervelend, maar het plaatsen heb ik niet eens meer gevoeld! Het kan dus ook zeker anders. Ook na de plaatsing geen pijn gehad, misschien iets of wat lichte kramp, maar echt geen pijn te noemen bij mij![lees meer...] En ik heb toch een vrij lage pijngrens....

28-06-2018 | Vrouw | 34
Plaatsen spiraal
Het inbrengen vond plaats na het verwijderen van mijn vorige spiraal. Het verwijderen deed veel pijn, waardoor ik bijna de nieuwe niet durfde te laten plaatsen. Dat viel echter reuze mee. Het voorbereiden van de plaatsing voelde wel vervelend maar niet pijnlijk. Het daadwerkelijke inbrengen heb ik niet eens gevoeld, tot grote verbazing van de huisarts. De plaatsing van de [lees meer...]vorige deed wel zeer, maar dat was een ander type, ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Voor alle volledigheid: ik had wel 800 mg ibuprofen ingenomen voorafgaand aan de plaatsing.