categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

Seretide

12-06-2022 | Man | 54
salmeterol/ fluticason
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

11-06-2022 | Man | 42
Bronchitis

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Ik werd erg dik van symbicort en het lukte niet om af tevallen wat ik ook deed. Over gestapt op foster 100/6. Afvallen gaat langzaam maar het lukt nu wel. Op dit moment ruim 10 kg afgevallen.

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

03-06-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik gebruik dit sinds 2 weken en vorige week donderdag heb ik zo’n astma aanval gehad dat mijn hart vol met vocht lag en op de ic terecht ben gekomen dus kijk uit met deze troep

28-05-2022 | Vrouw | 61
COPD
in het begin leek het hetzelfde te werken al andere , maar dat werd langzaam minder.al tijdens inhalatie krijg ik hoestbuien en voor de halve dag om is ben ik enorm benauwd, snachts zoveel krampen dat ik geen goede nachtrust meer heb. ook aantal kg erbij, terwijl ik niet meer ben gaan eten. vaak een hoestbui die pas overgaat als ik meer ventolin neem dan voorgeschreven[lees meer...] anders blijf ik doorhoesten

Seretide

25-05-2022 | Man | 75
salmeterol/ fluticason

23-05-2022 | Vrouw | 53
Benauwdheid
Ik ben er erg blij mee. Sinds lange tijd eindelijk weer lucht

04-05-2022 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb dit middel al jaren en er is geprobeerd om me Bufoler te geven. Wat een negatieve ervaring. nee ik heb mijn beste beentje moeten voorz\etten om de Symbicort weer terug te krijgen. Ik heb wel zelf er mee ingestemd om Trimbow te gaan gebruiken. Drie maanden gedaan. Ook dit was geen succes. Dus weer terug bij de Symbicort. mensen laat jullie niks wijs maken. Dit produc[lees meer...]t is gewoon op de markt en helpt mij als beste.

25-04-2022 | Vrouw | 79
Ademhalingsproblemen
Jaren last van ernstig copd 3 gold ,het gebruik is makkelijk en geen last van bijwerkingen b

Spiolto

23-04-2022 | Vrouw | 58
tiotropium / ​olodaterol
COPD
Ik gebruikte eerst Spiriva met Foster. Spiriva beviel goed. Van Foster kreeg ik kramp en mijn huid zat vol bloeduitstortingen. Sinds 3 weken alleen Spiolto ervoor in de plaats. Heb het erg benauwd sindsdien, druk op mijn borst en ik zie heel wazig. Overmorgen heb ik een nieuwe afspraak in het ziekenhuis.

05-04-2022 | Man | 65
Astma
Na 15 dagen gebruik tijdens het gorgelen kneep spontaan mijn luchtpijp dicht kon niet in ademen maar ook niet uit ademen ongeveer 1,5 minuut dit was een hele nare ervaring ben er ook gelijk mee gestopt . Was Foster 100/6 in Russische verpakking. Gebruik nu weer Sybicort wil dit ook niet weer mee maken . Tevens ook heel veel krampen benen, kuiten armen voet enz.

01-04-2022 | Vrouw | 62
COPD
Geen longontstekingen meer. Echter bij 2 x daags 2 pufs houd ik een opgejaagd gevoel.

31-03-2022 | Man | 63
COPD
had eerst spiriva en foster en ventolin jaar of 8 gebruikt nu tribow het tuitje is zeer klein en het poeder komt meer in de keel dan in de longen trimbow is alles in een foster en spiriva dacht ga ik proberen advies van de longarts, rode keel en blaren op het gehemelte veel last gebruik nu weer spiriva en foster en ventolin

28-03-2022 | Man | 33
Astma
Werk voor geen meter je krijgt bernoudhied naar innamen heb nu gestopt met deze troep gebruik nu salbutamol en dat werk 10 keer beter

25-03-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Toen ik na een hele tijd hoesten en benauwheid bij de POH voor mijn bloeddruk kwam, constateerde zij dat ik astma had en hyperreatieve longen. Gestart met symbycort. Helaas geen resultaat. Daarbij op eigen verzoek montelukast gestart. Omdat het in de Covid 19 priode was was een bezoek aan de longarts geen optie. Dat mocht pas als ik een stappenplan had doorlopen. De trap d[lees meer...]eed in 3 fases en als ik boven kwam hing ik eerst 10 minuten over de wasbak om bij te komen. Toen ik na het zoveelste bezoek aangaf dat mijn hartslag veel te laag was (39-42) werd dit afgedaan met met: het is niet uw hart het zijn uw longen. U heeft astma en hyperreactieve longen. Toen ik op een gegeven ogenblik niet eens meer van de auto voor de deur naar de voordeur kon heb ik wederom aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen ikde spreekkamer binnenkwam schrok deze en vroeg of er al eens een ECG gemaakt was. Dat is direct gebeurd en binnen een uur lag ik op de hartbewaking.

Relvar

25-03-2022 | Vrouw | 67
vilanterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
Sinds een aantal jaren hoest ik bijn continue maar zeker 's avonds dan houd het niet op. Ademhalingstherapie, logopedie, zoutkamer heel veel medicatie geprobeerd maar alleen verslechtering en geen verbetering. Uiteindelijk hartklachten erbij, pacemaker geplaatst en zelfs de trap niet meer op kunnen. Na pacemaker controle blijkt deze hartritmestoornissen aan te geven. Na no[lees meer...]g weer een keer de bijsluiter van Relvar erop na te hebben geslagen blijkt deze hartritmestoornissen als bijwerking te hebben. De volgende dag gestopt met Relvar. En wat schetst mijn verbazing: ik kan de trap weer op. Dus pas op met dit middel want in mijn geval was het erger dan de kwaal. Benauwheid is beduidend minder. Alleen helaas het hoesten niet.

Berodual

11-03-2022 | Vrouw | 78
fenoterol/ ipratropium
Beven zenuwachtig spierzwakte

07-03-2022 | Man | 63
Benauwdheid
Sinds een half jaar moe en benauwdheid, moeilijker ademen. Na longfunctie test Foster 200/6 2 keer per dag de komende 8-9 weken. Na inname,puf, treden na een 20-30 minuten klachten hoofdpijn en duizeligheid op. Het versterkt ook enkele klachten die ik heb als restverschijnsel na Niet aangeboren hersenletsel. Dit na 3 dagen gebruik. Het middel gaf wel verlichting, adem[lees meer...]en ging gemakkelijker. En bij hoesten kwam slijm direct los.

20-02-2022 | Vrouw | 59
Astma
Ik heb foster gekregen vanwege de vele exacerbaties na covid besmetting ( bekend met astma maar die was onder controlen Anoro en alvesco gehad maar dat was ook geen succes, na 3 weken nog net zo benauwd en helemaal onder de uitslag, zelfde bijwerkingen als foster. Niet blij mee en ik hoop deze niet meer te hoeven gebruiken. Al 1,5 jaar heel benauwd sinds de covid besm[lees meer...]etting.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
Paar maanden geleden kreeg ik bufoler mee bij de apotheek. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel vol met poeder. Na een paar dagen gebruik, kreeg ik het na een uur of 4 alweer benauwd en moest ik ventolin erbij nemen, terwijl ik dit normaal weinig gebruik. Kreeg vaak hoofdpijn, droge mond, zweertjes aan de rand van mijn toch ondanks spoelen, gorgelen, tanden[lees meer...]poetsen en drinken. 3 weken geleden vond ik nog een ouwe symbicort. Met 2 a 3 dagen verdwenen alle klachten.

Bufoler

07-02-2022 | Vrouw | 60
formoterol/​budesonide
Astma
4 maanden geleden kreeg ik ineens bufoler in plaats van symbicort. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel onder de poeder. Ook na spoelen, tandenpoetsen en gorgelen blijven de ongemakken terug komen. Ik vond vorige week nog een ouwe symbicort en ben die gaan gebruiken. Binnen 2 dagen geen pijn in m'n tong meer, niet meer benauwd, en de hoofdpijn verdween al[lees meer...]s sneeuw voor de zon. Ik vind het troep! En ik ben daar niet alleen in! Ik snap niet dat een verzekeringsmaatschappij de beslissing van mijn huisarts mag wijzigen. Ik ben hier ook zeker nog niet klaar mee.

28-01-2022 | Vrouw | 42
Astma
Na jaren lang Seretide kreeg ik ook ineens Neutec. Kreeg al snel last van branderig gevoel aan de binnenkant van mijn lippen en pijn in m’n mond ondanks heel goed spoelen na gebruik. En mijn onderlip begon op te zwellen en kreeg allemaal pijnlijke barstjes. Ook had ik koorts maar dat kon ook van de virusinfectie zijn al denk ik van niet. Gisteravond voor het laatst Neut[lees meer...]ec gebruikt en mijn koorts is sinds vandaag aan het afnemen terwijl het al een week hetzelfde was (sinds dat ik was begonnen met Neutec). Contact opgenomen met de HA en moest stoppen. Op medische noodzaak heb ik gelukkig weer mijn vertrouwde seretide disk gekregen. Voor het slijm en hoesten was het bij mij wel effectief alleen merkte ik dat de ene keer de inhalatie makkelijker ging dan een andere waardoor je dan waarschijnlijk ook niet altijd de volledige doses inhaleert.

28-01-2022 | Vrouw | 50
COPD
Heeft iemand meer klachten met slapeloosheid met Foster

Anoro

27-01-2022 | Man | 32
vilanterol/umeclidinium
COPD
32 jaar en sukkel al 4jaar met COPD, fors emfyseem op de longtoppen. Voorheen een andere puffer gebruikt maar bleef maar last hebben en vaak heel hard hoesten. Sinds ik deze gebruik, kan ik alleen maar aansluiten bij de anderen, ontzettend goed en ontspant je spieren van de longen helemaal. Ik voel meteen na een puf een hele verruiming!!! Een zeer aan te raden puf , heel[lees meer...] tevreden sinds het gebruik.

Bufoler

25-01-2022 | Vrouw | 29
formoterol/​budesonide
Astma
Eerder had ik Symbicort en dat werkte al jaren naar tevredenheid. Nu krijg ik deze i.v.m. verzekering en heb ik veel meer last van benauwdheid.

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

23-12-2021 | Vrouw | 73
COPD
Gedwongen overstap naar Bufoler. Veel klachten. Nu op eigen verzoek symbicort 100/6. Dit is eigenlijk te licht.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

Airflusal

16-12-2021 | Vrouw | 53
Astma
Gebruik Airflusal nu minimaal tussen de 7 en 10 jaar, (weet niet helemaal meer de switchperiode) nadat ik vele jaren Seretide gebruikte. Seretide hoefde ik met periodes te gebruiken, omdat de benauwdheid seizoensgebonden en alleen aan verkoudheid verbonden was. Sinds ik Airflusal gebruik - wat ik toendertijd inderdaad zomaar ineens voorgeschreven kreeg - heb ik last van a[lees meer...]stma aanvallen, iets wat ik daarvoor nooit had. Ik dacht dat het gewoon het verloop van de aandoening was, maar nu ik ervaringen van mensen lees, herken ik de bijwerkingen die worden genoemd. Mee eens dat Airflusal een slecht werkend en voor mij misschien zelfs schadelijk middel voor de gezondheid is. Ga meteen stappen ondernemen om Seretide te halen/kopen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5684)
Anticonceptie - overig (4185)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2916)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2621)
Pijn - morfine-achtigen (2383)
ADHD - psychostimulantia (2344)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2138)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1492)
Angststoornissen (1376)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1350)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1316)
Depressie - antidepressiva TCA (1148)
Antibiotica - urineweginfectie (1118)