categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

17-08-2019

COPD

Heb nu sinds 3 weken Trimbow. Merk duidelijk dat ik meer lucht heb. Kortom voor mij is dit een goed medicijn. Kan ook 2 andere medicijnen laten vervallen. Blij mee
03-08-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)

omdat ik nog al last had van veel keel ontstekingen kreeg ik van de longarts dit middel voorgeschreven,mijn vrouw had het al eerder en had ook veel bijwerkingen. na 2 dagen gebruik kreeg k al last van oorsuizen,een week later kreeg ik s,nachts ontzettende krampen in de onder benen en hoofdpijn,gezien het aantal klachten snap ik niet dat dit middel op de markt gebracht is,[lees meer...]ik ben daar zeer verbaasd over.
21-07-2019

Seretide (salmeterol/ fluticason)

Ik kreeg altijd Seretide maar onlangs heeft de apotheek dat omgezet naar salmeterol/fluticasonpropionaat. Sindsdien veel last van slijm wat ik in klodders ophoest. Volgens de apotheek zijn het dezelfde werkzame stoffen maar ik ondervind dat het minder goed werkt. Ik wil graag uw mening
27-06-2019

Ultibro (indacaterol/glycopyrronium)
COPD

Ik heb al verschillende merken gebruikt via mijn huisarts. allemaal hebben die het zelfde resultaat veel bijwerkingen. Ceretide heb ik gebruikt voordat er COPD geconstateerd is, daar had ik geen last van bijwerkingen. hopende u voldoende te hebben geinformeerd eindig ik met de vriendelijke groeten.
25-06-2019

Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
20-06-2019

Ademhalingsproblemen

door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen
20-06-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

door VGZ teruggezet op salmeterol / fluticason. Bij dezelfde hoeveelheid inhalatie werkt het minder effectief. Veel slijm ophoesten gedurende de hele dag
13-06-2019

Astma

Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.
30-05-2019

Allergie

Ik zoek het verband tussen het gebruik van Foster en hoofdpijn. Ik heb sterk het vermoeden dat er een verband met elkaar is. Wie heeft er nog meer hoofdpijn na gebruik Foster? IK gebruik verder Ventolin en Avamys.
25-05-2019

COPD

Pas begonnen,voorheen spiriva respimat en striverda respimat, alvesco en sandoz salbutamol
25-05-2019

COPD

In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen
09-05-2019

Ademhalingsproblemen

Nu 4 weken aan dit medicijn en het word er alleen maar slechter op , meer kortademen en hyperventileren komt erbij
07-05-2019

Ademhalingsproblemen

Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.
05-05-2019

COPD

Gebruikte als copd-er al inhalaties Spiriva, Oxis 12 en af en toe Bricanyl. Door toenemende longinfecties werd Oxis 12 vervangen door Symbicort, omdat er n ontstekingsremmer in ziet. Had door Oxis 12 al wel eens last van nachtelijke spierkrampen, maar na gebruik Symbicort werd dit vele keren erger! In de 4 maanden gebruik enorm veel last van spierkrampen in het hele li[lees meer...]chaam, vooral in voeten, benen, handen, bovenrug. Nachtrust verstoord door 2 tot 8 x uit bed moeten omdat ledematen in pijnlijke kromme standen gingen staan. Overdag veel last van kramp in de handen of bij kuchen in de onderbuik. Nu 3 dagen gestopt met Symbicort en voel nu al erg veel verbetering! Eindelijk eens n nacht zonder krampen kunnen doorslapen!
05-05-2019

01-05-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

Heb sinds een week salmeterol/fluticason met behulp van een voorzetkamer. Voorschrijver vertelde me dat het pas na een WEEK OF 6 zou gaan werken. Ben zelf geen voorstander van dit soort middelen en krijg nu bij de 2e keer na 2 diepe inademingen zonder reden kortademigheid. Heb ook de recensies hierover gelezen en die zijn niet zo gunstig dis wil ik eigenlijk die 6 weken [lees meer...]niet afwachten. Iemand hier een mening over?
24-04-2019

Astma

Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!
17-04-2019

Astma

Seretide helpt mij heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Ik gebruik het nu weer na een maand Airflusol te hebben gebruikt, dat mij totaal niet beviel.
17-04-2019

Airflusal (salmeterol/fluticason)
Astma

Ik gebruik al 15 jaar Seretide waarover ik heel tevreden ben. Ineens moest ik Airflusal gebruiken, zou hetzelfde zijn. Toch zijn er andere hulpstoffen want ik kreeg steeds meer last van hoesten en droge mond. Omdat ik erg veel allergieën heb, ben ik ermee gestopt en heb nu weer seretide, waar ik ook veel beter kan zien of ik mijn inhalatie niet vergeten ben. Betere teller.[lees meer...]
31-03-2019

Airflusal (salmeterol/fluticason)
Bronchitis

Altijd seratide gehad zonder problemen en nu met de nieuwe regelingen moest ik maar aan de airflusal. Per 3 jaar heb ik 1 pompje nodig, zo goed kon ik me met seratide redden. Dit fake product moet uit de handel gehaald worden dit maakt mensen echt ziek,. Ik heb er al veel over gehoord. SCHANDE!!! Betalen wij zoveel zorgverzekering om troep mee te krijgen? Bizar.
30-03-2019

Verkoudheid

Gekregen omdat ik behoorlijk verkouden was.Geen stem meer,hoesten enz.De laatste dagen begon mij op te vallen dat mijn stem maar schor bleef,kriebelhoest had en een hele droge mond.Bijsluiter gaf uitsluitsel dus ben er mee gestopt.
27-03-2019

COPD

Na 1 week gebruik enorme toename van benauwdheid en hartkloppingen. Hele dag gejaagd gevoel na gebruik van dit middel Na overleg met longarts weer terug naar Spirolto met goed effect
18-03-2019

COPD

Hierbij wil ik bijval geven voor iemand die problemen heeft met vervanging van de seretide inhalatie aerosol met andere merken door ongevraagd toedoen van de apotheker. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Ook zelfs uit proberen kan levensgevaarlijk zijn, ik had al een jaar eerder een andere vervanger gekregen voor de seretide, (de 1 e keer)ook al grandioos mislukt. Hartklacht[lees meer...]en, vermoeidheid, pijn op de borst, duizeligheid. Na het terugvinden na een aantal maanden van een oude bijna lege seretide busje in mijn wandelrugzak, waren mijn problemen"niet te geloven"met 1 oud inhalatie busje opgelost. Nog geen 1/2 jaar later werd er weer onverwachts een vervanger gegeven voor de seretide. (de 2e keer) deze heb ik meteen geweigerd, maar kon de seretide nog wel krijgen door meteen alles zelf te betalen. Later kwam vorig jaar de discussie op gang waarom de seretide voor mij beter zou zijn. Ik heb toen uiteindelijk toegegeven aan een probeersel vervanger. deze zou dan ook fantastisch zijn. Binnen 15 min. 's avonds hartkloppingen, pijn op de borst links, knappende hoofdpijn, wetende wat de oorzaak was, heb ik mij rustig gehouden, de nacht niet kunnen slapen, 's morgens vroeg nog hoofdpijn en beroerd. Voor de volgende inname die morgen heb ik een email gestuurd naar de apotheker, zorgverzekeraar en naar mijn huisarts met de vraag: Wat moet ik nu innemen, ik heb grote problemen? Het antwoord van de apotheker was direct laten staan en de oude seretide weer gebruiken. Ik heb de seretide fabrikant nagebeld en medegedeeld dat hun productiemethode super goed was. De stoffen waren gelijk volgens de apotheker, maar waar ligt het aan? Aan het drijfgas, aan de grootte van de te verplaatsen deeltjes?? Het antwoord heb ik niet gekregen. Ik was dankbaar dat ik dit alles optimaal kon vergelijken, omdat ik geen andere medicatie ernaast gebruikte en ook geen andere inhalatiemethode volgde, dezelfde voorzetkamer dus. Ik zou zeggen, er zit een verschil in de medicatie merken , ondanks een verwarrende bijsluiter met de tekst dat er precies dezelfde stoffen in verwerkt waren. Wat is er anders? Ik ga voor de seretide. Voorlopig voel ik mij gezond en kan mijn werk voor 100 % doen, maar waarom moeten wij astma patienten zo opletten? Wie past er op ons? Het gekke is aan alles dat soms eerst langzaam het oude opgemaakt wordt en de reactie op het nieuwe uitprobeersel later komt. Vaak krijgt alles bij de apotheker de schuld, behalve het uitprobeersel dat echt niet deugt. 62 jaar. J.
14-03-2019

Ademhalingsproblemen

Gebruik of inhaleer seretide al heel lang,heb er nooit problemen of ernstige bijwerkingen van gehad alleen een beetje last van heesheid,maar voor de rest kon ik altijd heel goed functioneren. Toen na een aantal jaar de apotheek zelf me medicijnen ging veranderen zonder medeweten van mijn huisarts en longarts,weet niet of dat rechtelijk is toegestaan want ja wie weet nu be[lees meer...]ter hoe slecht mijn longen zijn en wat ik daar voor nodig hebt,dus kreeg ik op een gegeven moment eerst Airflusal,na een aantal maanden kreeg ik ineens salmeterol fluticason propionaat lang gekregen en ben er vreselijk ziek van geweest,kon bijna niets meer lag bijna elke dag op bed,kreeg erge last van me keel,leek wel of er een steen op me borst lag en had elke dag vreselijke borstpijn,me longen deden zeer regelmatig en als ik buiten kwam of even snel een boodschap had gedaan moest ik om de 20 meter rusten,ben zo moe ik kan niet meer en kreeg het spaans benauwd,afgelopen 8 maart 2019 kreeg ik ineens weer ook zonder medeweten van de huisarts de echte seretide die ik in het begin altijd kreeg,maar merk nu dat het wel iest beter helpt maar door denk te lang de verkeerde te hebben gehad ben ik denk toch achteruit gegaan. Er zijn wel meer dingen gebeurd bij mijn apotheek in zoetermeer die niet door de beugel gaan,dus ben het nu vreselijk zat en stap over vandaag naar een andere apotheek,ga ook 1 deze dagen naar de huisarts om met haar alles te bespreken had ik eerder moeten doen,maar ik moet dan met de fiets en dat kon ik al niet meer opbrengen door die verkeerde medicijnen die ik kreeg,heb ook de ziekte van Crohn en met dit weer is het niet mogelijk te fietsen een eind want als die kou op je buik komt ga je gelijk aan de diaree,en als er geen toilet in de buurt is raak ik in paniek en ga ik hyperventileren,omdat ik me schaam als ik het niet op kan houden,bij de jumbo wordt ik ook regelmatig geweigerd om naar het toilet te gaan,dus je begrijpt wel ik kom bijna niet meer buiten en bestel nu me boodschappen omdat het niet anders meer gaat. Ik vindt het vreselijk hoe mijn apotheek me heeft behandeld de laatste tijd,dus nu stap ik over en dat is ook een eind weg,dus ook dat wordt moeilijk met de fiets.
03-03-2019

Ademhalingsproblemen

Dit voorgeschreven gekregen ter ondersteuning van Ventolin, daar dat alleen niet meer goed genoeg was (ging teveel Ventolin gebruiken). Nooit problemen mee gehad, totdat ik dit jaar een ernstige luchtweginfectie en bronchitisaanval tegelijk had. Seretide deed toen helemaal niks meer en na diverse inhalers geprobeerd te hebben, uiteindelijk bij Foster nexthaler 100/6 uitgek[lees meer...]omen.
03-03-2019

Ademhalingsproblemen

Makkelijk te gebruiken, maar wel meer bijwerkingen dan Seretide/Ventolin combi. Na hevige luchtweginfectie tezamen met bronchitis, over moeten gaan op dit medicijn, daar de vorige niks meer deden voor me. Jammer, want daar had ik nooit geen bijwerkingen van.
01-03-2019

Ademhalingsproblemen

na vele longontstekingen kreeg ik steeds meer last met ademhaling en vooral bij mistig weer ben ik in 2005 op advies longarts " Simbycord" gaan gebruiken omdat bij mij astma en een lichte vorm van COPD werd geconstateerd
25-02-2019

Astma

na 15 jaar gebruik heb ik verleden jaar vrij veel last gekregen van hartritmestoornissen. Dit werd plots ernstig bij één lot 50/100. Deze diskus werd via de apotheker teruggestuurd naar de leverancier. Na enkele maanden moest ik een vragenlijst van de leverancier Glaxo invullen en sedertdien heb ik niets meer gehoord.....Dit is een jaar geleden, waarschijnlijk hoor ik hier[lees meer...] niets meer van. Ik ben intussen wel overgestapt naar Flixotide (spijtig genoeg van diezelfde leverancier).
13-02-2019

COPD

Ik heb copd face gold 3. 2 jaar longkanker gehad. Bestralingen gehad .operatie niet mogelijk Gebruikte de volgende medicatie 2 x 2 Foster 2 x2 speriva. Max 4 /6 keer de berodual . Ik kwam steeds vaker met zelfde klachten bij de longarts elke maand wel prednison. Ben Vorig jaar begonnen met Trimbos Na maand terug op controle ik weet dat ik hele goede ervaring heb [lees meer...]met Trimbow. Was minder snel benauwd meer in beweging ging een nieuwe wereld voor mij open. Gebruik hem nog steeds en zou niet meer terug willen Voor mij een uitstekend geneesmiddel zonder bijwerking Ik heb wel sochtends en savonds de vernevelaar met de ipramol .
12-02-2019

COPD

Ben een 63 jarige vrouw met COPD gold 3. Gebruikte hiervoor Seretide, 2 x daags 2 pufjes en Spiriva, 1 x daags 2 pufjes. Hierbij gebruik ik dan Ventolin zo nodig, maar niet meer dan 6 x 2 pufjes per dag. Na een periode van benauwdheid door een hardnekkige ontsteking in mijn longen, heeft de longarts mijn puffers seretide an Spiriva verandert in 2 x daags Trimbow. Mijn erva[lees meer...]ring is dat ik van dit nieuwe medicijn benauwder wordt en sneller kortademig ben. Ik moet vaker Ventolin puffen en ben tot veel minder in staat. Na 4 dagen Trimbow gepuft te hebben besloot ik ermee te stoppen en weer terug te gaan naar mijn Seretide en Spiriva.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4744)
Anticonceptie - overig (3493)
Cholesterol (2744)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1788)
ADHD - psychostimulantia (1767)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1425)
Anticonceptie - eenfase (1299)
Angststoornissen (1096)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)