categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

02-12-2019

Astma

Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?
02-12-2019

Astma

Met name de laatste 10 doseringen in de strip lijken wel leeg, hebben geen effect.
20-11-2019

COPD

Werkt binnen 5 min. Heb geen longaanvallen ( deze had ik 1x per 2 weken. Sliep 2uur en werd dan wakker door kortaden=mighedi, nu bij gebruik van Trimbow slaap ik s nachts 5-6u aan een stuk door. Ben beter uitgerust. Gebruik geen bruistablet voor slijm meer, doordat smorgens slijm ineens kan worden opgehoest. Hoef niet meer 6x perdag te vernevelen met Atrovent, nu nog 2x p[lees meer...]er dag. Hoef niet meer met Pulmicort te vernevelen. Ik gebruik geen Spiolto meer. Geen prednison meer!! Voel me een stuk beter. Perfect medicijn voor mij, kan weer iets doen ( ik voel me niet kortademig!!
07-11-2019

Astma

Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster
31-10-2019

Astma

Ik heb al vanaf mijn 8ste jaar ongeveer last van astmatische klachten ik gebruikte altijd ventolin diskus om de benauwdheid weg te krijgen na een week was het weer weg meestal kreeg ik er last van, met overschakelen van seizoenen of terug geweest van vakantie waar het warm was en in Nederland was het weer koud maar soms kon het wezen dat ik jaren geen enkele problemen had.[lees meer...] Pas op latere leeftijd kreeg ik van mijn huisarts Flixotide diskus 100 micro na een jaar kreeg ik van de longspecialist Alvesco 160 voorgeschreven om dat Flixotide niet voldoende werkte na een paar weken ging het beter en de asma was onder controle. Ik gebruike dit middel ongeveer een jaartje zonder problemen geen bijwerkingen te merken. Op de gegeven moment bent ik geëmigreerd naar Curacao en ik moest daar Alvesco gaan bestellen bij de huisarts maar deze was niet leverbaar en moest ik over op Symbricort 160 4.5 nou toen begon de ellende binnen 2 dagen kreeg ik last van heel veel bijwerkingen. De asma werd erger ik kreeg last van slijm en de hele dag door hoesten ook kreeg ik hoefdpijn en het leek er op dat mijn luchtwegen geïrriteerd waren geraakt door dit middel en ook leek het er op dat ik griep verschijnselen krijgt dat op de andere moment zo weer over ging en ik had ook krampen in mijn bovenbenen s'nachts in bed. Dit middel was ontzettend slecht heb het ongeveer 2 weken vol gehouden omdat ik dacht dat het lichaam er aan moest wennen. Ben toen naar de apotheek gegaan en ze vertelde mij dat ze Alvesco wel konden bestellen uit Nederland dat zou ongeveer 2 weken duren maar dat het niet vergoed werd door de verzekering ja jammer maar ik denk wel aan mijn gezondheid dus ik betaal dit medicijn dus zelf. Zelfs toen ik was gestopt met Symbicort had ik er nog last maar het werd wel minder nu gebruik ik weer Alvesco. Symbicort 160 4.5 is in Nederland niet te krijgen wel in Belgie en daar buiten, maar in Nederland heb je een andere dosis en ziet de puffer zelf er anders uit buiten Nederland is het gewoon een puffer met een metertje er boven op om te kunnen zien hoeveel er nog in zit in Nederland heb je dat niet. SAMMENGEVAT: Gebruikt dit merk niet SYMBICORT maar neem een ander merk als het kan dit medicijn heeft veel bijwerkingen waar veel mensen last mee hebben.
23-10-2019

Relvar (vilanterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

Mijn ervaring is zeer slecht er blijft zeer veel poeder na in de mond spoelen helpt niet , zeer veel schimmel tot einde van de slokdarm , het gepiep kwam na zekere tijd terug en ook de hoest hart terug longen werden er niet beter van iets wat wel niet veel , zo ben ik er dan maar mee gestopt wel voor betaald sta hier met nog 2 puffer nog niet gebruikt , Apotheek kan ze [lees meer...]niet meer terug nemen want ze zijn per 3 verpakt . Dit was het dan . André
19-09-2019

Astma

De beste puf die ik ooit gehad heb. Voor het eerst geen longontsteking meer.
12-09-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)

Zeer tevreden gebruik het al twee jaar zonder bijwerkingen . Gewoon doen wat er op de bijsluiter staat de tijd er voor nemen en zeker goed je mond spoelen ook je tong licht met een tandenborstel schoonmaken. In sept ‘ 19 longtest gedaan bij de longarts wat elk jaar wordt afgenomen. Laatste test was zeer goed longinhoud verbetert en geen afsterving meer waargenomen van de[lees meer...] long blaasjes. Kreeg te horen dat ik nu van 400 Mg naar 200 Mg 1 per dag mag. Moet er wel bij zeggen dat ik vanaf ik kreeg te horen dat ik ouderdom astma had elke dag met mijn twee hondjes zo gemiddeld tussen de zeven tot elf km wandel.
04-09-2019

Astma

Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.
04-09-2019

Astma

Erg duur! En stopt terwijl er nog 40 doses inzitten.
17-08-2019

COPD

Heb nu sinds 3 weken Trimbow. Merk duidelijk dat ik meer lucht heb. Kortom voor mij is dit een goed medicijn. Kan ook 2 andere medicijnen laten vervallen. Blij mee
03-08-2019

Trimbow (beclometason/​formoterol/​glycopyrronium)

omdat ik nog al last had van veel keel ontstekingen kreeg ik van de longarts dit middel voorgeschreven,mijn vrouw had het al eerder en had ook veel bijwerkingen. na 2 dagen gebruik kreeg k al last van oorsuizen,een week later kreeg ik s,nachts ontzettende krampen in de onder benen en hoofdpijn,gezien het aantal klachten snap ik niet dat dit middel op de markt gebracht is,[lees meer...]ik ben daar zeer verbaasd over.
21-07-2019

Seretide (salmeterol/ fluticason)

Ik kreeg altijd Seretide maar onlangs heeft de apotheek dat omgezet naar salmeterol/fluticasonpropionaat. Sindsdien veel last van slijm wat ik in klodders ophoest. Volgens de apotheek zijn het dezelfde werkzame stoffen maar ik ondervind dat het minder goed werkt. Ik wil graag uw mening
27-06-2019

Ultibro (indacaterol/glycopyrronium)
COPD

Ik heb al verschillende merken gebruikt via mijn huisarts. allemaal hebben die het zelfde resultaat veel bijwerkingen. Ceretide heb ik gebruikt voordat er COPD geconstateerd is, daar had ik geen last van bijwerkingen. hopende u voldoende te hebben geinformeerd eindig ik met de vriendelijke groeten.
25-06-2019

Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
20-06-2019

Ademhalingsproblemen

door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen
20-06-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

door VGZ teruggezet op salmeterol / fluticason. Bij dezelfde hoeveelheid inhalatie werkt het minder effectief. Veel slijm ophoesten gedurende de hele dag
13-06-2019

Astma

Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.
30-05-2019

Allergie

Ik zoek het verband tussen het gebruik van Foster en hoofdpijn. Ik heb sterk het vermoeden dat er een verband met elkaar is. Wie heeft er nog meer hoofdpijn na gebruik Foster? IK gebruik verder Ventolin en Avamys.
25-05-2019

COPD

Pas begonnen,voorheen spiriva respimat en striverda respimat, alvesco en sandoz salbutamol
25-05-2019

COPD

In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen
09-05-2019

Ademhalingsproblemen

Nu 4 weken aan dit medicijn en het word er alleen maar slechter op , meer kortademen en hyperventileren komt erbij
07-05-2019

Ademhalingsproblemen

Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.
05-05-2019

COPD

Gebruikte als copd-er al inhalaties Spiriva, Oxis 12 en af en toe Bricanyl. Door toenemende longinfecties werd Oxis 12 vervangen door Symbicort, omdat er n ontstekingsremmer in ziet. Had door Oxis 12 al wel eens last van nachtelijke spierkrampen, maar na gebruik Symbicort werd dit vele keren erger! In de 4 maanden gebruik enorm veel last van spierkrampen in het hele li[lees meer...]chaam, vooral in voeten, benen, handen, bovenrug. Nachtrust verstoord door 2 tot 8 x uit bed moeten omdat ledematen in pijnlijke kromme standen gingen staan. Overdag veel last van kramp in de handen of bij kuchen in de onderbuik. Nu 3 dagen gestopt met Symbicort en voel nu al erg veel verbetering! Eindelijk eens n nacht zonder krampen kunnen doorslapen!
05-05-2019

01-05-2019

Salmeterol/Fluticason (salmeterol/fluticason)
Ademhalingsproblemen

Heb sinds een week salmeterol/fluticason met behulp van een voorzetkamer. Voorschrijver vertelde me dat het pas na een WEEK OF 6 zou gaan werken. Ben zelf geen voorstander van dit soort middelen en krijg nu bij de 2e keer na 2 diepe inademingen zonder reden kortademigheid. Heb ook de recensies hierover gelezen en die zijn niet zo gunstig dis wil ik eigenlijk die 6 weken [lees meer...]niet afwachten. Iemand hier een mening over?
24-04-2019

Astma

Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!
17-04-2019

Astma

Seretide helpt mij heel goed en ik heb geen bijwerkingen. Ik gebruik het nu weer na een maand Airflusol te hebben gebruikt, dat mij totaal niet beviel.
17-04-2019

Astma

Ik gebruik al 15 jaar Seretide waarover ik heel tevreden ben. Ineens moest ik Airflusal gebruiken, zou hetzelfde zijn. Toch zijn er andere hulpstoffen want ik kreeg steeds meer last van hoesten en droge mond. Omdat ik erg veel allergieën heb, ben ik ermee gestopt en heb nu weer seretide, waar ik ook veel beter kan zien of ik mijn inhalatie niet vergeten ben. Betere teller.[lees meer...]
31-03-2019

Bronchitis

Altijd seratide gehad zonder problemen en nu met de nieuwe regelingen moest ik maar aan de airflusal. Per 3 jaar heb ik 1 pompje nodig, zo goed kon ik me met seratide redden. Dit fake product moet uit de handel gehaald worden dit maakt mensen echt ziek,. Ik heb er al veel over gehoord. SCHANDE!!! Betalen wij zoveel zorgverzekering om troep mee te krijgen? Bizar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4867)
Anticonceptie - overig (3558)
Cholesterol (2798)
Depressie - antidepressiva overig (2599)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2216)
Pijn - morfine-achtigen (2116)
Pijn (1909)
ADHD - psychostimulantia (1902)
Verslavingsziekten (1836)
Bloeddruk - betablokkers (1592)
Maagzuur - protonpompremmers (1512)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1443)
Anticonceptie - eenfase (1326)
Angststoornissen (1136)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1069)
Depressie - antidepressiva TCA (1001)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (922)