categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

24-09-2021 | Man | 76

19-09-2021 | Vrouw | 55
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

13-09-2021 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Dit middel moet mij helpen om vrij te sporten. Helaas werkt het veel minder goed en prettig als symbicort via de turbohaler van astra zenica

DuoResp

02-09-2021 | Vrouw | 49
formoterol/budesonide
Astma
Jarenlang Symbicort 200 mcg en tevreden mee. Mocht niet meer van zorgverzekering dus Duoresp... nou veel benauwder en bij longfunctietest alles naar beneden.. Nu Trimbow Aerosol (even extra zware puffer). Na 3 mnd weer meten, anders wil ik gewoon terug naar Symbicort!! Dan maar even in conclaaf met zorgverzekering pffff je betaald je scheel maar dan krijg je goedkopere rot[lees meer...]zooi

21-08-2021 | Man | 20
Astma
-. Ongevraagd vanuit apotheker (verzekeraar) omgezet, ik had symbicort en was zeer tevreden. -. Onhandig in gebruik -. Lijkt minder effectief te zijn -. Ongelofelijk veel afval na uitpakken

16-08-2021 | Vrouw | 20
Astma
2 jaar geleden begonnen met symbicort en na 2 dagen erg ziek met koorts/rillingen/overgeven (niet de eerste keer). Gestopt en andere medicijnen geprobeerd (hielpen niet goed genoeg). Sinds 3 dagen weer begonnen met symbicort na onverwachts terugkomende benauwdheid. Meer lucht maar veel last van hoofdpijn, duizelig en wazig zien. Minder benauwd, maar echt niet fit. Twijfel [lees meer...]of ik er mee door wil gaan.

Airflusal

07-08-2021 | Vrouw | 51
COPD
Heel slecht , heb jaren seretide gehad nergens last van , nu kreeg ik van de apotheek airflusal, na een paar dagen al veel meer hoesten, slijm en erg benauwd en dat heb ik anders bijna nooit , dus ga maandag direct mijn longarts bellen dat ik terug wil na mijn vertrouwde medicijn

Seretide

01-08-2021 | Man | 78
salmeterol/ fluticason
COPD
Iemand bekend met bijwerkingen Seretide? Ik heb chronisch bijholteontsteking en druk achter ogen om gek van te worden..ook bijna geen stem meer

DuoResp

16-07-2021 | Vrouw | 19
formoterol/budesonide
Astma
De inhalator werkt bij mij direct en ik heb ook nog nooit klachten en bijwerkingen ervaren

14-07-2021 | Man | 73
Astma
De fabricatie van deze puffer is zeer slecht.Vaak meer missers dan 50% per verpakking. Apotheek reageert als volgt puffer word in heel Europa gemaakt en daarna verpakt in verschillende verpakkingen uit land van herkomst(veelal oostblok landen .....)Klagen bij apotheek heeft geen enkele zin als zij hun 44 euro maar kunnen declareren bij de verzekeraar. (.....) (RED.: Le[lees meer...]t op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

13-07-2021 | Man | 60
Ademhalingsproblemen
Sinds een paar maanden Salmeterol i.p.v. Seretide. Nu eindelijk het gevoel dat het slijm/vocht in de longen loskomt en gemakkelijk op te hoesten is, waardoor er letterlijk ademruimte ontstaat. Voor een acute aanval van benauwdheid (zeer zelden) gebruik ik de Ventolin.

12-07-2021 | Man | 37
Astma
Astma/bronchitis, gebruik al sinds jaar en dag de seretide 2x per dag en dat ging altijd goed. En was al lang ontsteking en klachten vrij. En nu sinds 2 weken de salmetarol puffer. Daarna bij het eerste gebruik al het idee dat ik niks binnen krijg, de inhalator niet goed werkt. En kort daarop benauwd geworden, weinig lucht, weinig energie, en veel hoesten, en daarna ook g[lees meer...]roen ophoesten dus een ontsteking. Sinds het gebruik van deze puffer. Gebeld met de apotheek en wat blijkt, ze vergoeden de seretide niet meer vanuit de zorgverzekering Zilverenkruis...... dus om 35,- per maand, laten ze liever iemand ziek worden en meer medicatie nodig hebben en dus zijn er meer zorgkosten......

07-07-2021 | Vrouw | 63
Astma
Geeft veel bijwerkingen. Altijd onverklaarbare klachten maar komtdus door foster. Kalium gehalte moet regelmatig gecontroleerd worden. Deed arts nooit.

Trimbow

04-07-2021 | Vrouw | 56
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
COPD
Ik heb weer lucht! Na jarenlang COPD fase II ineens verslechtering, hiervoor gebruikte ik 6 x daags Ventolin en 2 x daags Serevent.. Door Coronamaatregelen lang verstoken van longfunctieonderzoek maar kon letterlijk geen 10 stappen meer zetten zonder compleet buiten adem te zijn. Uiteindelijk toch longfunctie gehad en kreeg het verdict fase IV met zeer ernstige diffusie[lees meer...]stoornis van de longarts. Ik kreeg per direct Trimbow naast de Ventolin voorgeschreven en er ging een wereld vol lucht voor mij open...Ik ben nog wel moe (SLE) maar heb veel meer energie en kan nu gewoon een stukje lopen.. Wel heb ik een constant brandend (zuur?) gevoel in mijn mond ondanks het extreme spoelen. Ik ben echt heel erg blij met dit medicijn!

01-07-2021 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruikte voorheen Symbicort. Ik moest even wennen aan een andere gebruik van puf. Maar ben heel blij mee, de medicatie krijg ik nu beter binnen. Ik hoef nu 's ochtends geen slijm meer op te hoesten. Wat ik anders elke dag had.

Spiolto

27-06-2021 | Man | 73
tiotropium / ​olodaterol
Had lucht tekort. Uit bloedonderzoek en longfoto niets gebleken. Kreeg 10 mg Tiotrus voorgeschreven. Na een week trage hartslag van 42. Naar cardioloog die een pacemaker voorstelde. Gelijk gestopt met Tiotrus. Na een week weer een normale hartslag. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

26-06-2021 | Vrouw | 56
COPD
Ik heb jaren seretide gebruikt, altijd zeer tevreden en nergens last van. Nu gebruik ik extra Ventolin bij de nieuwe inhaler van Neutec en ben nog benauwd met druk op de borst en rugpijn. Dit medicijn is zo slecht dat ik er hoofdpijn, benauwd, druk op de borst en rugpijn ter hoogte van je longen blijf hebben na gebruik!

23-06-2021 | Man | 28
Ademhalingsproblemen
Na 15 jaar krijg ik Bufoler in plaats van Symbicort na meerdere klachten word mijn dosering verhoogd wat mijn klachten alleen verergerd. Ik eis een nieuw medicijn want ik kan amper normaal praten na 2 weken gebruik. Kortom compleet waardeloos

19-06-2021 | Vrouw | 66
Astma
Ik kreeg Bufoler in plaats van door mij al jaren tot tevredenheid gebruikt Symbicort. Bij het mechanisme van Bufoler slaat de medicatie bij de eerste lichte inademing al in je mond neer. Ik ben gewend mijn mond te spoelen na gebruik inhaler, wat betekent dat de Bufoler in je maag terecht komt. Buiten dat is het apparaatje onhandiger en groter (handtas!).

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Begin dit jaar kreeg ik een Bufoler. De werkzame stof komt in mijn mond in plaats van in mijn longen. Verklaring ? De vorm van de inhaler in combinatie met Ehlers Danlos Syndroom ? Inhaleren met Symbicort Turbuhaler heeft nooit problemen gegeven. Overeengekomen met de apotheek dat ze weer Symbicort zouden leveren. Dat is niet op voorraad dus krijg ik gewoon weer Bufoler. D[lees meer...]at ligt dus in vuilnisbak. Jammer van de ruim 40 euro. Apotheek weet ervan maar laat me letterlijk en figuurlijk stikken.

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Ik gebruik al meer dan 15 jaar Symbicort Turbuhaler zonder problemen. Sinds begin dit jaar krijg ik Bufoler EASYHALER. Geen idee wat daar EASY aan is. Inhaleren lukt niet met deze inhaler dus overeengekomen met de apotheek dat ik Symbicort geleverd krijg. Dat is niet op voorraad dus leveren ze weer Bufoler. Oplossing zoeken ze niet, ze laten me letterlijk en figuurlijk sti[lees meer...]kken.

Airflusal

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
Hierbij gebruikte ik ook altijd extra Ventolin. Diverse keren schimmels en veel heesheid \keelklachten

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

12-06-2021 | Man | 60
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

11-06-2021 | Man | 68
Hooikoorts

Seretide

09-06-2021 | Vrouw | 61
salmeterol/ fluticason
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik, zonder vooraf waarschuwingen, geen Seretide meer vergoed van de zorgverzekeraar volgens de apotheek, en ze gaven mij de inhalator van Neutec mee met Salmeterol?Fluticason 50250. Omdat verzekerd was dat hier exact hetzelfde in zou zitten als bij Seretide, zelfs de hulpstoffen waren hetzelfde, zou het niets uitmaken verzekerden ze bij de apotheek. [lees meer...] Helaas moest ik direct bij de eerste inhalatie al concluderen, dat deze inhalator niet goed werkte, je voelt dat gewoon na jarenlange ervaring met inhalators. Vanaf de eerste dag voelde het al niet lekker aan, na een aantal dagen had ik extra medicatie van Atrovent nodig. Inmiddels twee maanden verder, ben ik naar de apotheek gegaan met ernstige klachten over dit medicijn. Inmiddels heb ik het veel benauwder dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest, beginnende slijmvorming, veel nachtelijke hoestbuien, kortademig en ik kan zelfs geen twee trappen meer lopen, wandelen lukt steeds moeizamer, en ik begon inmiddels van de stress te hyperventileren van deze medicatie. Bij de apotheek wisten ze een tijdelijke oplossing voor mij, maar ik heb echt absoluut Seretide nodig, waar ik al jarenlang nagenoeg klachtenvrij mee was. Het is onvoorstelbaar dat zorgverzekeraars zo patiënten in de ellende storten, alleen omdat een ander middel voordeliger is? Dit gaat zo nog meer geld kosten, plus dat veel mensen zich zullen gaan ziek melden, want dit is niet vol te houden.

31-05-2021 | Man | 60
Astma
Na jarenlang probleemloos de combinatie Ventolin en Seretide te hebben gebruikt , heb ik een drietal maanden geleden plots , zonder enige informatie of inlichting vooraf , de Neutec Inhaler gekregen van mijn apotheker . Aangezien ik deze bij mij thuis heb laten afleveren , ging ik er vooralsnog vanuit dat Neutec een tijdelijke vervanger zou zijn van Seretide , helaas , ni[lees meer...]et dus . Om te beginnen het gebruik , met de Neutec lukt het me niet zo diep als mogelijk te inhaleren als bij Seretide . De obstructie van inhaleren is groter dan bij Seretide . Ook de werking van dit geneesmiddel is minder dan Seretide , ik heb nu minimaal 1 puf Ventolin per dag extra nodig . Ondanks het feit dat ik altijd keurig mijn mond spoel en gorgel na inhalatie , houd ik van Neutec ineens een droge mond over , een droge keel en tot overmaat van ramp zware heesheid , wat bij praten het ademhalen weer extra bemoeilijkt en me extra veel doet hoesten . Al met al is deze zgn vervanger van Seretide rotzooi , welk gebruik alleen maar leidt (en lijdt) tot meer gezondheidsklachten en dus meer zorgkosten . Goedkoop is Duurkoop ! (..) RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst- alleen eigen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven. )

28-05-2021 | Vrouw | 52
Astma
Sins 1 mei vergoedt mijn zorgverzekeraar geen seretide meer begreep ik bij de apotheek. Gebruik dat al 15 jaar zonder klachten. Bijna nooit benauwd. Nu na een week neutec benauwd en noodzaak tot ventolin bijpuffen, terwijl dat nooit hoefde.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2852)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2318)
ADHD - psychostimulantia (2247)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2077)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1642)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1582)
Anticonceptie - eenfase (1460)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1253)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1051)