categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

02-09-2020 | Vrouw | 65
COPD
Super tevreden over Trimbow. Gebruik het al een aantal jaar. Het werkt zeer snel en alles in 1 inhalation. Ik ben zeer tevreden en er erg blij mee.

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

Airflusal

01-09-2020 | Vrouw | 55
salmeterol/fluticason
Astma
Verplicht overgezet ipv seretide. Na 3 weken continu hoesten, zwaar benauwd en gevoel dat het niet helpt mijn oude seretide (die nog half vol was) erbij gepakt en binnen 3!!!! Dagen was ik weer ok. Seretide op dus weer op airflusal en weer extreem benauwd en voortdurend hoesten. Het lijkt wel of dit medicijn helemaal niets voor mij doet. Ik ben wanhopig want zo benauwd e[lees meer...]n kan niets meer.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Astma
Het doet wat het moet doen.. maar ik heb hevige hartkloppingen (alsof ik flink heb gesport)vooral als ik 's avonds in bed lig en ook wel schor af en toe. Gebruik het nu 4 dagen maar ga morgen toch even polsen bij de dokter. Gebruik salbutamol voor nood als extra puf.

04-08-2020 | Vrouw | 45
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Werkt perfect voor de benauwdheid maar de bijwerkingen zijn zo ernstig dat ik dit medicijn niet meer wil gebruiken. Ik vind het de grootste rotzooi die ik ooit heb gehad

04-08-2020 | Vrouw | 33
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............

18-07-2020 | Man | 33
Astma
Na diverse onderzoeken werd er astma vastgesteld en kreeg ik van de longarts fostair nexthaler 2x per dag 2 dosis. De bijwerkingen waren heftig heel erg onrustig,psychische klachten , hartkloppingen en niet kunnen slapen

11-07-2020 | Man | 71
COPD
Medicijn helpt wel,maar inhalator geeft problemen.Normaal zit er in de inhalator 120 dosis,maar voor de 3e keer al dat die hapert wanneer er nog 40 dosis in zit.Nu heb ik er 1 waarvan het telwerk weer hapert.

24-06-2020 | Vrouw | 56
COPD
Sinds 4 jaar Copd gold 3, 55% zuurstof. Had tiotrus 1x p.d., symbicort 4 x p.d. en ventolin. In februari 2020 een luchtweginfectie gehad waarvan ik maar niet herstelde. Volgens huisarts heb ik toen een vorm van corona gehad waardoor herstel langdurig is. Nu, 4 maanden later, sinds 2 weken trimbow gekregen. Ik kan mijn adem 25 seconden inhouden wat voorheen nog geen 10 se[lees meer...]c. was. Mijn conditie is helaas niks. Doorverwezen naar de longarts waar ik 22 july een afspraak heb.

21-06-2020 | Man | 63
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

26-05-2020 | Vrouw | 45
Benauwdheid
Ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt maar merkte al naar 2 dagen dat ik er somber van werd. Depressieve gevoelens, passief, verminderd denkvermogen, geen grapjes meer maken en ook niet wilde deelnemen aan gesprekken, echt een beetje zombieachtig. Best eng en confronteerend. Voor de benauwdheid en neusklachten hielp het wel goed. Maar de depressie was te erg om ermee door t[lees meer...]e gaan.

20-05-2020 | Man | 56
COPD
Van 2x per dag seritide en 1x per dag spiriva op advies van longarts overgestapt. Na een paar dagen moest ik voor t eerst van mijn leven bloed ophoesten. ( Horst normaal nauwelijks) Er zou geen verband met Trimbow zijn. Wel toevallig..... Ik ben wel verder gegaan met t gebruik van Trimbow en heb meer conditie op kunnen bouwen. Wel ben ik een paar kilo ( 6 a 7 kilo)[lees meer...] zwaarder geworden en is mijn buikomvang toegenomen.

28-04-2020 | Vrouw | 59

13-04-2020 | Man | 79
COPD
Gestopt na 52 jaar roken. Toch 2 jaar later longkanker en COPD-patiënt. Na operatie (rechter bovenste longkwab verwijderd) diverse pufjes geprobeerd tot de longarts zo'n 4 of 5 jaar geleden met ANORO op de proppen kwam. Wat een "verademing". Het middel werkt perfect.

24-03-2020 | Vrouw | 44
Astma
Het middel werkt zeer snel. Was de eerste paar dagen erg enthousiast erover. Echter na een week begonnen de bijwerkingen welke ikzelf eerst niet blinkt had aan de Foster. Na contact met de huisarts besloten te stoppen met dit middel en in overleg met de longarts een ander medicijn gekregen.

19-03-2020 | Man | 45
Benauwdheid
Ik heb mijn hele leven al astma: overgevoelig voor grassen, boompollen, katten, in mindere mate honden en huisstofmijt. In mijn jonge jaren Lomudal gebruikt en vanaf mijn 20 ste incidenteel Ventolin (salbutamol). Sinds ongeveer mijn veertigste werd ik vrijwel elke nacht wakker van benauwdheid en ging ik daardoor steeds meer Ventolin gebruiken. Na overleg met de huisarts h[lees meer...]eb ik Symbicort gekregen. Dit werkte prima als ik het voor het slapen gebruikte, maar hiervan kreeg ik waarsc last van schimmelinfectie in mijn keel, omdat ik veel hoestte door een 'brok' in mijn keel. Daarom kreeg ik Foster in de plaats, met voorzetkamer. Ik gebruik het nu al vijf jaar probleemloos, zonder bijwerkingen. Ik moet wel goed de mond spoelen na gebruik en opletten dat ik niet óp, maar óver de tong inhaleer.

16-03-2020 | Vrouw | 51
COPD
Super goed voor de longen, niet voor de blaas helaas

14-03-2020 | Vrouw | 72
astma

Relvar

12-03-2020 | Man | 60
vilanterol/fluticason
Ademhalingsproblemen
de eerste keer dat ik het inhaleerde kreeg ik het gevoel juist minder lucht te krijgen de 2 de dag idem. Zeven dagen inname gestopt werd nl. bang en mijn stem veranderde. Na 2 dagen ging het beter had weer meer lucht. Was toch maar weer begonnen . En ja hoor weer minder lucht. Ga maar weer stoppen ermee , maar dan helemaal. Ben bang dat ik anders straks iedere dag met zo e[lees meer...]en inhalator moet lopen. Men zei dat ik het 2 maanden moest nemen, ben bang dat ik dan voor eeuwig eraan vastzit. Zal ook wel de bedoeling zijn!Voorheen pakte ik eenmaal per jaar tijdens het pollenseizoen 2 a 3 dagen Nasonex en was geholpen ermee en tevreden. Ga dat ook maar weer doen denk ik.

27-02-2020 | Vrouw | 38
Astma
Ik kreeg foster vanwege astma klachten, helaas werkte het bij mij niet. De huisarts geeft aan ik heb teveel bijwerkingen en dus stoppen. Na inname kreeg ik het gevoel dat alle energie uit mijn lichaam weg ging, voelde mij lusteloos en grieperig. Ook leek mijn astma te verergeren ipv af te nemen, helaas stopen dus.

Relvar

26-02-2020 | Vrouw | 53
vilanterol/fluticason
Astma
Ik gebruikte vroeger inuvair en was daar goed mee. Maar de dokter had een staal gegeven van relvar, dit zou nog beter zijn.... Maar ik ben nog steeds kortademig en nu meer last van hoesten en vervelende kriebel in de keel. Bovendien blijven de korrels steken in de mond. Ik denk dat ik terug naar inuvair overstap.

17-02-2020 | Vrouw | 54
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Heb eerder foster, spiriva lang gehad ivm longemfyseem zit in fase 3 en had 't behoorlijk moeilijk met mijn lucht. Had niet zo'n goeie uitslag bij de longarts en heb meteen trimbow gekregen en de rest hoeft nu niet meer. 't is of er een wereld open gaat, nu kan ik weer redelijk uit de voeten met mijn ademen dus ikben er erg blij mee.

Flutiform

13-02-2020 | Vrouw | 57
fluticason / formoterol
Astma
Helpt wel echter de oogdruk is nu behoorlijk hoog. Zodanig dat ik moet druppelen. De bijwerkingen van de druppels zijn astma aanvallen. Hoofdpijn enz. Zo is de cirkel rond. Tjonge

08-02-2020 | Vrouw | 66
COPD
Bij mijn opname bij Ciro in Horn gelijk van de Foster naar de Trimbow, moest eerder ook 4 keer per dag vernevelen, hoeft ook niet meer. Super tevreden!!!

30-01-2020 | Vrouw | 50
Astma
jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.

24-01-2020 | Man | 78
COPD
Duidelijk kuren pretnisolon niet meer daarvoor 3-4 maal per jaar 7 dagen 30 mg Ook geen onstekings longen lucht wegen gehad

24-01-2020 | Vrouw | 52
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
gister via de longarts voor copd. Trimbow 2 maal dag 2 puffen. had gelijk veel meer lucht!! en dus niet benauwd. net mn 2e keer gepufd. geloof t bijna niet .kan ook echt veel dieper inademen. was wel even duizelig maar was snel weer weg. nu dus nog maar 2 puffers ipv 3 waarvan 1 ventolin . maar denk dat ik voldoende heb aan mn Trimbow

16-01-2020 | Vrouw | 68
COPD
hier zelfde ervaring. stopt voortijdig. is mij nu 3x gebeurt en heb 6 inhalators gebruikt in 2019. Is toch 50%!

11-01-2020 | Vrouw | 49
COPD

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5186)
Anticonceptie - overig (3788)
Cholesterol (2905)
Depressie - antidepressiva overig (2738)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2372)
Pijn - morfine-achtigen (2216)
ADHD - psychostimulantia (2087)
Pijn (1999)
Verslavingsziekten (1962)
Bloeddruk - betablokkers (1693)
Maagzuur - protonpompremmers (1570)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1528)
Anticonceptie - eenfase (1396)
Angststoornissen (1225)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1170)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1140)
Depressie - antidepressiva TCA (1046)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (967)