categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

21-10-2024 | Vrouw | 65
Hoest

acute hoofdpijn opvliegers nerveus gevoel heesheid hoesten met slijm lange tijd kortademigheid

ik gebruik al jaren Relvar 1 pufje per dag te inhaleren tegen mijn benauwdheid/astma na 3x corona en kinkhoest te hebben gehad was ik erg benauwd, ik moest veel hoesten tot braken toe. Na de 4 e antibiotica kuur heeft de ha mij doorgestuurd naar de longarts. Nu heb ik Beclometasondipropionaat van de apotheek meegekregen het is hetzelfde als Foster alleen krijg je die n[lees meer...]iet mee want de ziekenfonds wil eerst dat je de medicatie met de stofnaam gaat gebruiken :( Ik heb het advies gekregen om in de ochtend en avond 2 pufjes te inhaleren ik sta op mijn kop pfff ik heb opvliegers, ben erg onrustig, de benauwdheid/hoesten is nog steeds hetzelfde en ik heb vreselijke hoofdpijn ik wacht nog 1 weekje en anders ga ik terug naar de ha. Want voordat ik de longarts kan spreken duurt weer een hele tijd Wat een gedoe is het allemaal.

20-10-2024 | Vrouw | 78
Astma
Werkt bij mij geweldig. Geen bijwerkingen. Met Berodual leef ik een normaal actief leven. Zou niet zonder kunnen

20-10-2024 | Vrouw | 78
Astma
Werkt bij mij al jaren geweldig goed

19-10-2024 | Vrouw | 70
Astma

vermoeidheid opgezwollen gezicht opvliegers hartkloppingen moeite met slapen griepachtige symptomen

Na provocatietest en röntgenfoto’s diagnose astma bronchiale. Voorheen heel incidenteel Ventolin discus gebruikt maar nu Foster Nexthaler 120/6 , 2x per dag. Na een week kreeg ik heftige klachten waaronder grieperig,hartkloppingen en opvliegers. Er was geen merkbare verbetering van mijn luchtwegklachten. Heb het middel 14 dagen gebruikt en toen gestopt. Momenteel , ee[lees meer...]n week na het stoppen, nog steeds opvliegers en vermoeidheid. Dit dus nooit meer, indien nodig maar weer Ventolin.

14-10-2024 | Man | 72
Ademhalingsproblemen

niezen hoesten

Bij inspanningen ademhalingsproblemen

10-10-2024 | Vrouw | 59

hartkloppingen, longontsteking

Na ernstige longontsteking en longvlies ontsteking , twee weken opname ziekenhuis, nu astma patiënt. Begonnen met twee keer daags 200/6, ‘‘s morgens 2 puffen en ‘s avonds. Voelde mij in eerste instantie wel beter, minder benauwd echter de bijwerkingen vond ik vreselijk. Hartkloppingen, spierpijn, altijd moe, erge droge mond. In eerste instantie de dosis gehalveerd. D[lees meer...]it hielp al enorm! Nu ook overgestapt naar 100/6. Dus krijg nu 75%!!! minder!!! Bijwerkingen zijn weg en voel mij beter. Heb het gevoel dat de longarts het ook niet precies weet. Luisteren naar je lijf is volgens mij het belangrijkste.

07-10-2024 | Man | 49

slijm ophoesten keelpijn

Gebruik het middel sinds vorig jaar. Consequent, maar afgelopen september zeer ziek geworden en ik denk zelfs dat dit komt dit middel. Een bacteriële longinfectie. De huisarts zeer onduidelijk en ik gaf als suggestie 'longontsteking?'waarbij de huisarts zei; zou best kunnen. Het middel helpt maar benauwdheid wordt er dus niet door uitgesloten. Keelpijn en vooral veel sl[lees meer...]ijmproductie. Vaak 's nachts en je raad het al, het dekbed onder (en ook naast het bed). Ik raad, mede vanwege de kosten, dit middel niet te gebruiken, ook omdat het te duur is. Maar voorál als een benauwdheidsperiode zoals astmapatiënten die kennen niet kan worden weggehaald bij consequent gebruik.

26-09-2024 | Vrouw | 70

kortademigheid

Foster Aerosol 100/6 gebruik ik sinds 2014. Ik heb Longsarcoidose, Astma en COPD. Dit jaar kreeg ik Beclometasol/Formoterol 100/6 maar dit is geen Foster. Van Beclametasol teveel bijwerkingen en mijn longfunctie ging achteruit. Begin september mijn verzekering VGZ gebeld en deze vertelde dat de Foster gewoon wordt vergoed. Dit verhaal aan mijn apotheek doorgegeven, deze he[lees meer...]eft mij toen verteld dat ik de Foster kan krijgen maar een recept aan mijn huisarts moet vragen. Dit gedaan maar kreeg als antwoord dat Beclometasol hetzelfde is als Foster met dezelfde ingrediënten. Ik heb dus geen recept gekregen. Ik vind dit echt verschrikkelijk en hoop alsnog dat ik de echte Foster weer kan krijgen.

21-09-2024 | Vrouw | 56
Astma

opgeblazen buik Jeuk over het hele lichaam kuitspierkramp koorts spierpijn in benen en rug trillingen in handen

Helaas werkt het niet altijd 12 uur. Regelmatig spierpijn, jeuk en krampjes en soort koortsgevoel. Wel enorm balen want het werkt wel goed tegen de benauwdheid.

Relvar

11-09-2024 | Vrouw | 42
vilanterol/fluticason

heesheid keelpijn

Jaren geleden begonnen met de combinatie salbutamol/alvesco. Waardeloos spul naar mijn mening. Veel te heftig voor mijn lichaam. Later, met in het begin behoorlijke bijwerkingen, overgegaan naar Foster 100. In het begin een enorme verbetering, maar na langduriger gebruik de dosering ,iom de arts, van 1 x daags naar 2 x daags gedaan. Dit verstoorde mijn nachtrust enorm omd[lees meer...]at het spul bij mij na inname tot een paar uren daarna een soort van rush geeft. Uiteindelijk over gegaan op Relvar 184 en de bijwerkingen heesheid en last van mijn keel heb ik nog steeds. Daarbij ben ik de eerste weken ontzettend moe en futloos geweest, ook enorme warmte aanvallen gehad. Mijn lichaam heeft het met de overgang van Foster naar Relvar best lastig gehad. Nu drie maanden verder en ik ben zo blij! Mijn Foster kilo’s zijn aan het verdwijnen, ik haal weer meer zuurstof naar binnen en heb veel meer kracht en energie! Daarnaast is mijn lichaam veel meer in dag/nacht balans. Ik ben mezelf weer.

05-09-2024 | Vrouw | 59
Astma

braken rugspierpijn vermoeidheid acute hoofdpijn griepachtige symptomen

Het gebruik was effectief. Na 6 dagen werd ik moe. Na 8 dagen opeens hoofdpijn, griepachtig, rugpijn, meermaals overgeven, kortom algehele malaise. Direct gestopt met het gebruik. De dag erna zat ik al weer te hoesten en de nacht daarna zware hoestaanvallen. Het hielp fantastisch totdat ik er ziek van werd. Na het staken van het gebruik kwamen al mijn klachten binnen 2 dag[lees meer...]en terug. Effectiviteit op lange termijn was bij mij dus nul.

04-09-2024 | Vrouw | 36
Astma

stem is hees ontsteking in de mond

Bij mij hetzelfde. Ronduit schandalig! Foster werktr fantastisch en ook over gezet. Ik betaal nu zelf de foster.. vraag me af waavoor ik zorgverzekering betaal.Als ik aangeef dat het voor mij klachten opleverd is het jammer dan...

19-08-2024 | Man | 69

keelontsteking ontstoken ogen slijmvliesontsteking

Salmeterol/Fluticason

01-08-2024 | Man | 71
salmeterol/fluticason
COPD
Ik heb jarenlang naar tevredenheid Seretide gebruik maar dit jaar door apotheek gedwongen om Nautec Inhaler te gebruik waardoor klachten terugkwamen. Apothekers vereniging schrijft medicijnen voor die aanwijsbare verslechteringen in COPD veroorzaken

17-07-2024 | Vrouw | 62
Astma
Al enkele jaren Foster gebruikt naar volle tevredenheid, 1 maand geleden kreeg ik opeens een ander merk. Werd steeds benauwder longfunctietest die ik toevallig vorige week had,fors verslechterd. Van een vriendin een pufje Foster genomen en ik kon weer ademen... Bij de apotheek kreeg ik na mijn verhaal Foster mee. Bij de huisarts moet ik vragen om het medisch te maken dat[lees meer...] ik alleen Foster mag hebben anders wordt het niet vergoed door verzekeraar.

08-07-2024 | Vrouw | 63

heesheid hartklopping hoesten

Heb al jaren symbicort 200mg/6 mg 2-4 pufjes per dag in combinatie met ventolin. Astma prima onder controle. Krijg ineens bufolar 160mg/4,5mg…behalve lage dosis de poeder komt niet aan in longen want valt er al uit voor inademing. Daarnaast: benauwder en veel hoesten. Ook veel heser en hartkloppingen… Puf nu extra ventolin zelfs boven normale dosis om benauwdheid op te lo[lees meer...]ssen! Die troep gebruik ik niet meer maar apotheek weigert om symbicort te leveren ondanks dat ik dit zelf wil betalen! Betaal je je verplichte verzekering 🤬

07-07-2024 | Man | 75
COPD

spierspasmen in handen of voeten

Na 6 dagen gebruik 2x per dag kreeg ik steeds meer slijm!

04-07-2024 | Vrouw | 62

beenkrampen

Helpt goed en snel. Bij langdurig gebruik vergeling van de tanden. Tegen krampen in mijn benen gebruik ik magnesium citaat. Verder tevreden

04-07-2024 | Vrouw | 56
Astma
Van Symbycort overgestapt naar Bufoler omdat dat preferent is. Werk niet. Niks deed het. Hoe is het mogelijk dat beweerd wordt dat het exact hetzelfde product is met alleen een andere inhalatie? En waarom mag ik het prijsverschil niet zelf betalen? Nu weer een ander Foster. Ik hoop dat het goed uitpakt. Maar ik ben aangewezen op Symbycort sinds 2005. En dat werkt. Pun[lees meer...]t. De verzekeraar heeft teveel macht. Het effect op patiënt moet leidend zijn. In overleg met huisarts, natuurlijk.

27-06-2024 | Vrouw | 57

kuitspierkramp schimmelinfectie

voor de schimmel infectie nestatyne

07-06-2024 | Vrouw | 56
Astma

opgezette buik gewichtstoename slapeloosheid zweten hartkloppingen trillingen in handen

Het is prima voor de astma, maar is het middel erger dan de kwaal. Het liefst ga ik stoppen en alleen nog puffen wanneer het nodig is. Om dit als onderhoudskuur te gebruiken is niet fijn. Tenzij ik weer middelen krijg voor de bijwerkingen, gewicht en opgeblazen buik.

02-06-2024 | Vrouw | 54
Astma

nerveus gevoel hormonale problemen dorstig hartkloppingen hoofdpijn

Ik was zo'n beetje door de overgang, maar heb nu sinds het gebruik veel meer opvliegers. Verder hoofdpijn, geen trek, dorstig, een opgejaagd en nerveus gevoel. Deze klachten had ik voor het gebruik niet. Als het niet verbeterd, stop ik ermee.

29-05-2024 | Vrouw | 56

moeite met ademhalen hoesten

Ik heb al heel lang de puffer foster aërosolen 100/6 en heb nu een anderen puffer gehad,beclometason/formateren 100/6. Ik heb heel veel last nu van hoesten en meer benauwd er van. Ga vragen of ik toch terug mag op de foster aërosolen.

18-05-2024 | Vrouw | 56

droge mond gewichtstoename

Gebruikte altijd symbicort, maar dat werd niet meer vergoed, verschillende andere geprobeerd, allemaal minder effectief

17-05-2024 | Vrouw | 45
Astma

wazig zien handen trillen of trillen tijdens het rusten wazig in het hoofd duizeligheid

Na jaren lang ventolin te hebben gebruikt kwam mijn longarts met foster. Aan begin erg tevreden, niet meer benauwd en meer energie. Ik had last van trillende handen maar ze zei dat dat daar niet van kon komen. Ik begon mij op een gegeven moment steeds vreemder te voelen, hartkloppingen, erg duizelig, trillen, slappe benen en armen, hoofdpijn, een ontzettend opgejaagd gevoe[lees meer...]l. Paar keer bij de huisarts geweest en weggestuurd met je hebt niks. Gister weer naar de huisarts en een bloedonderzoek aangevraagd omdat ik me niet lekker blijf voelen. Ik heb ook een heel raar gevoel in mijn hoofd, net of ik elk moment kan neervallen. Dinsdag mag ik bloedprikken. Gister ook controle gehad longarts en moest een blaastest doen en mijn longinhoud was 70 procent en ik blies 2,1 en moet 2,4 zijn? Achteruit gegaan dus. Nu moet ik mijn puffen ophogen naar 2x 2 per dag. Vanmorgen mee begonnen en na de puffen meteen weer trillen en niet goed voelen. Toen ben ik gaan Googlen en kwam ik hier op uit. Ik ben dus niet gek aan het worden, de symptomen en klachten komen gewoon door de foster!!! Huisarts en longarts hebben hier niks over gezegd, vind ik wel erg slecht. Toen ik ventolin gebruikte had ik nergens last van. Ik ben blij dat dus meer mensen hier last van hebben, ik dacht echt dat ik gek werd. Ik ga na het weekend bellen dat ik hier mee wil stoppen. Kan je zomaar stoppen of moet je afbouwen?

15-05-2024 | Vrouw | 59
Astma

concentratieproblemen somber voelen slapeloosheid trillingen in handen hartklopping

Dit medicijn gebruik ik ruim een week 2x per dag omdat astma klachten heb. Sindsdien heb ik allerlei rare klachten gekregen.Hartkloppingen, slapeloosheid trillingen, concentratieproblemen, gejaagd gevoel.Ik dacht dat ik gek aan het worden ben.Per toeval deze site ontdekt en ervaringen gelezen en geschrokken van alle bijwerkingen.Ik ga per direct stoppen. Wil nooit meer g[lees meer...]ebruiken.Het is geen medicijn maar een giftige stof die je gek en nog zieker maakt.

07-05-2024 | Vrouw | 62
COPD
Effectief als kortdurend middel. Daardoor langdurige puffer minder nodig. Ook geschikt als benauwd.

Anoro

06-05-2024 | Vrouw | 55
vilanterol/umeclidinium
Astma

hoesten met slijm lange tijd astma bronchitis

Eerste gebruik zomer 2023. De eerste dagen kon ik dieper ademhalen door voorheen en voelde ik me herboren. Maar dat veranderde vrij snel: mijn longen slibten dicht met slijmen waardoor ik heel erg benauwd werd. Het resulteerde in een bronchitis. Ik stapte weer over op Symbicort en Ventolin. Na aandringen van huisarts in april 2024 toch opnieuw Anoro geprobeerd. Zelfde verh[lees meer...]aal en ik eindigde op de spoed met een saturatie van 88. Nooit meer!

24-04-2024 | Vrouw | 54
Ademhalingsproblemen
Voor mijn Astma kreeg ik voorheen Foster. Deze werkte beter en langer. Nu begin ik al eerder slijm op te hoesten en te kuchen. Mijn luchtwegen voelen ook minder open.

18-04-2024 | Vrouw | 74

hoesten

Slecht alternatief voor de foster 100/60

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6478)
Anticonceptie - overig (4557)
Cholesterol (3337)
Depressie - antidepressiva overig (3165)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2911)
ADHD - psychostimulantia (2595)
Pijn - morfine-achtigen (2537)
Verslavingsziekten (2350)
Pijn (2287)
Bloeddruk - betablokkers (1954)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1816)
Maagzuur - protonpompremmers (1799)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1674)
Anticonceptie - eenfase (1629)
Angststoornissen (1598)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1473)
Antibiotica - urineweginfectie (1319)
Depressie - antidepressiva TCA (1275)