categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

29-11-2022 | Vrouw | 31
Astma
Al van kind af aan astma klachten gehad die ik altijd op een andere manier verklaarde. Om geen blijvende schade aan mijn longen te ontwikkelen gestart met Foster, daarnaast zo lang het nodig is nog salbutamol voor het sporten. Ik merk nog weinig verschil, maar dat kan nog wat meer tijd nodig hebben heb ik begrepen, omdat mijn luchtwegen eerst gekalmeerd moeten worden na 30[lees meer...] jaar "stress".

16-11-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik functioneerde al jaren op alleen af en toe een pufje ventolin. Apotheek vond dat ik langwerkend medicijn nodig had. Nexthaler werkt meteen goed tegeb de benauwdheidsklachteb dus ik was blij. Na 2 weken kreek ik allerlei vage klachten: jeuk, eczeem in gezicht en over het lichaam en een heel gejaagd gevoel en hartkloppingen.

14-11-2022 | Man | 84

12-11-2022 | Vrouw | 30
Astma
Ik ben heel blij met de foster. Zoveel meer lucht nu en astma wordt er stabiel van. In het begin meer bijwerkingen gehad zoals kort een somber gevoel, snel georiënteerd/ onredelijk doen en trillen. Wist dat ik door moest zetten en het was het waard. Na een paar dagen minder last. En na enkele weken ook verbetering van astma. Veel fijner dan salbutamol gebruiken

04-11-2022 | Man | 31
Benauwdheid
Benauwd en ademhalingsproblemen na 20 jaar zwaar gerookt te hebben. Zonder foster krijg ik van stof of sigarettenrook meteen een aanval waarbij nog geen meter gelopen kan worden. Met Foster alles goed te doen alleen minder longinhoud. Wat de pufs betreft, deze moet goed en krachtig ingedrukt worden anders ontsnapt er inhoud/drijfgas. Misschien met twee handen kort goed ind[lees meer...]rukken.

01-11-2022 | Man | 68

DuoResp

01-11-2022 | Man | 68
formoterol/budesonide
Astma
Overstap van Symbicort naar DuoResp door beleid zorgverzekering. Nu een half jaar en merk geen verschil.

25-10-2022 | Vrouw | 52
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

23-10-2022 | Vrouw | 59
Astma
Sinds een opname voor de astma in maart aan de Foster, door de longarts. Astma nam toe evenals diverse klachten. Alles werd aan de long covid toegekend. Nu 2 dagen gestopt met Foster, en alle klachten nemen af. Zelfs de astma. Komende week bij de longarts verhaal halen. Ben best heel boos omdat ik mij steeds zieker voelde worden.

18-10-2022 | Vrouw | 72
Ademhalingsproblemen
Ik heb copd gold 3 en na jaren gebruik van Qvar , Atimos en Speriva , vond ik het niet meer zo helpen en mocht ik daar mee stoppen en inplaats daarvan kreeg ikTrimbow en Foster. In het begin was ik er heel blij mee en kon weer veel meer dingen doen , veel meer lucht en ook weer stukjes lopen. Maar na 4 maanden worden de bijwerkingen zo veel erger , zoals keelontsteking[lees meer...] en een zeer pijnlijke tong , terwijl ik altijd na een puff heel goed met water spoel. Ook heb ik ontzettende haaruitval sinds het gebruik van Trimbow. , heel jammer maar ik moet er echt mee stoppen omdat de bijwerkingen te erg zijn.

16-10-2022 | Vrouw | 77
COPD
Haaruitval hartkloppingen opgejaagd gevoel !

17-09-2022 | Vrouw | 70
COPD
Helpt mij zeer goed bij benauwdheid kan meer dingen doen en heb overal weer zin in had deze al veel eerder moeten hebben

13-09-2022 | Vrouw | 78
Astma
Bij het gebruik van Trimbo, en ook Foster krijg ik ernstige been krampen s'nachts. Komt dit door de formotorol? Jammer, want het middel werkt wel redelijk.

15-08-2022 | Vrouw | 66
Hoest
Na 2x COVID te hebben doorgemaakt in nov.’20 en mei ‘21 veel hoestklachten , vermoeidheid en kortademigheid. Van longarts ivm hyperreactieve bronchiën Foster 2dd1 Nu na 2 maanden is hoesten gestopt maar kortademigheid toegenomen. Veel hoofdpijn, vermoeidheid en kuitkrampen!’

11-08-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Ben geïndiceerd op instabiele astma. 1stekeer gebruik Foster heel depressief gevoel. Toen overgestapt op Relvar. Na 2 jaar geen gevoel dat dat mij mijn energie terug bracht. Weer naar Foster 2x puf. Kreeg pijn op de borst en zware armen, maagzuur. Onderzoek cardioloog vrouwenhart geen afwijkingen. In overleg met longarts medicatie gehalveerd. Afwachten of krampen, heesheid[lees meer...], spierpijn en maagzuur minder gaat worden.

10-08-2022 | Vrouw | 56
Hoest
Na covid-vaccinaties aanhoudende hoest en pijn gevoel in linker long. Bekend met chronische bronchitis en na diverse onderzoeken geen verdere directe verklaring behalve dat het nu astmatische bronchitis wordt genoemd. Gestart met Foster Nexthaler 2xdaags 2 pufs. Dacht dat ik gek werd! Vreselijk! Met name het trillen. Daardoor iom longarts dosis verlaagd naar 2xdaags 1 puf.[lees meer...] Leek beter te gaan qua hoesten (zeker toen ik echt positief testte op Covid, milde variant). Inmiddels gebruik ik het iom longarts alleen wanneer nodig (dus bij heel erg hoesten) maar het is niet grappig qua bijwerkingen. Mijn kwaliteit van leven wordt er flink door beïnvloed dus ik ben er klaar mee!

Bufoler

07-08-2022 | Man | 57
formoterol/​budesonide
Astma
Na jarenlang gebruik van Symbicort heeft de verzekeringsmaatschappij ongevraagd dit medicijn vervangen door Bufoler easy haler. Na 3 maanden gebruik zeer slechte ervaringen. Ontwikkelde weer astmaklachten in voor mij juist gunstig seizoen. Het is een ondeugdelijk medicijn dat van de markt zou moeten worden gehaald. Het inhaleren is zeer moeizaam, omdat er geen luchtdoorst[lees meer...]roming kan plaatsvinden. Bij openbreken van de inhalator is te zien dat elke dosis aankoekt aan de volgende dosis. Werkt gewoon niet. Ik ga klacht indienen bij verzekeringsmaatschappij.

05-08-2022 | Vrouw | 52
Longontsteking
Werking is niet goed merkbaar. Wel merkbaar is de keelontsteking en pijn/ontsteking van de tong. Ik heb dit medicijn gekregen ivm longontsteking, deze is verholpen middels antibiotica en prednison, nu resteren de bijwerkingen van Trimbow. Ik ga snel weer terug naar mijn vorige puffer.

DuoResp

10-07-2022 | Vrouw | 64
formoterol/budesonide
Astma
Zeer tevreden werkt snel en blijft even goed werken ook aan het eind van de puffer

Bufoler

10-07-2022 | Vrouw | 64
formoterol/​budesonide
Astma
Voorheen Duoresp spigomax werkte prima en kon periodes zelfs minder vaak gebruiken. Verzekeraar vergoed niet meer. De Bufoler zou hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek maar werkt veel langzamer, duurt ruim een uur voor ik het merk en de duoresp werkte met een paar minuten. Gebruik eerder meer dan minder. In het begin bij een nieuwe puffer gaat het goed en naar het ein[lees meer...]d steeds minder reactie. Heb nu hiernaast af en toe salbutamol voor benauwdheid. Is voor de verzekeraar per stuk misschien goedkoper maar beslist niet beter of gelijk.

04-07-2022 | Vrouw | 62
Astma
Ik heb 1 jaar bij traumapsycholoog gelopen en door medicatie weer aardig op de been.Totdat er astma werd vastgesteld en ik foster kreeg voorgeschreven. Ik en de familie dachten dat ik weer terug was bij af. Vreselijke angsten,onrust in mijn hoofd slapeloze nachten krampen zelfmoord gedachtes, kon mijn gedachten niet meer onder controlle krijgen vooral negatieve gedachten.[lees meer...] krampen in voeten en handen ernstige hartkloppingen . maar voor de astma hielp het wel. ben gestopt met mijn foster puffer nadat ik op dit forum de bijwerkingen las en voel me sinds een week weer beter in mijn vel zitten, wat een vreselijk rot medicijn is dat zeg.

02-07-2022 | Man | 39
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.

30-06-2022 | Vrouw | 51
Bronchitis

Seretide

12-06-2022 | Man | 54
salmeterol/ fluticason
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

11-06-2022 | Man | 42
Bronchitis

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Ik werd erg dik van symbicort en het lukte niet om af tevallen wat ik ook deed. Over gestapt op foster 100/6. Afvallen gaat langzaam maar het lukt nu wel. Op dit moment ruim 10 kg afgevallen.

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

03-06-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik gebruik dit sinds 2 weken en vorige week donderdag heb ik zo’n astma aanval gehad dat mijn hart vol met vocht lag en op de ic terecht ben gekomen dus kijk uit met deze troep

28-05-2022 | Vrouw | 61
COPD
in het begin leek het hetzelfde te werken al andere , maar dat werd langzaam minder.al tijdens inhalatie krijg ik hoestbuien en voor de halve dag om is ben ik enorm benauwd, snachts zoveel krampen dat ik geen goede nachtrust meer heb. ook aantal kg erbij, terwijl ik niet meer ben gaan eten. vaak een hoestbui die pas overgaat als ik meer ventolin neem dan voorgeschreven[lees meer...] anders blijf ik doorhoesten

Seretide

25-05-2022 | Man | 75
salmeterol/ fluticason
Astma

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5833)
Anticonceptie - overig (4287)
Cholesterol (3122)
Depressie - antidepressiva overig (2956)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2703)
Pijn - morfine-achtigen (2428)
ADHD - psychostimulantia (2396)
Verslavingsziekten (2189)
Pijn (2170)
Bloeddruk - betablokkers (1831)
Maagzuur - protonpompremmers (1698)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1628)
Anticonceptie - eenfase (1512)
Angststoornissen (1444)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1437)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1350)
Depressie - antidepressiva TCA (1170)
Antibiotica - urineweginfectie (1153)