categorie

Astma / COPD - combinaties

Het effect van luchtreinigers op astmaklachten

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - combinaties

28-01-2022 | Vrouw | 50
COPD
Heeft iemand meer klachten met slapeloosheid met Foster

Anoro

27-01-2022 | Man | 32
vilanterol/umeclidinium
COPD
32 jaar en sukkel al 4jaar met COPD, fors emfyseem op de longtoppen. Voorheen een andere puffer gebruikt maar bleef maar last hebben en vaak heel hard hoesten. Sinds ik deze gebruik, kan ik alleen maar aansluiten bij de anderen, ontzettend goed en ontspant je spieren van de longen helemaal. Ik voel meteen na een puf een hele verruiming!!! Een zeer aan te raden puf , heel[lees meer...] tevreden sinds het gebruik.

25-01-2022 | Vrouw | 29
Astma
Eerder had ik Symbicort en dat werkte al jaren naar tevredenheid. Nu krijg ik deze i.v.m. verzekering en heb ik veel meer last van benauwdheid.

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

23-12-2021 | Vrouw | 73
COPD
Gedwongen overstap naar Bufoler. Veel klachten. Nu op eigen verzoek symbicort 100/6. Dit is eigenlijk te licht.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

Airflusal

16-12-2021 | Vrouw | 53
Astma
Gebruik Airflusal nu minimaal tussen de 7 en 10 jaar, (weet niet helemaal meer de switchperiode) nadat ik vele jaren Seretide gebruikte. Seretide hoefde ik met periodes te gebruiken, omdat de benauwdheid seizoensgebonden en alleen aan verkoudheid verbonden was. Sinds ik Airflusal gebruik - wat ik toendertijd inderdaad zomaar ineens voorgeschreven kreeg - heb ik last van a[lees meer...]stma aanvallen, iets wat ik daarvoor nooit had. Ik dacht dat het gewoon het verloop van de aandoening was, maar nu ik ervaringen van mensen lees, herken ik de bijwerkingen die worden genoemd. Mee eens dat Airflusal een slecht werkend en voor mij misschien zelfs schadelijk middel voor de gezondheid is. Ga meteen stappen ondernemen om Seretide te halen/kopen.

01-12-2021 | Vrouw | 65
Astma
Nu ik de slechte ervaringen van anderen lees begrijp ik ineens waarom het minder tot niet werkt. Bij het mindste krijg ik het al benauwd, ik hoest veel en ben doodmoe. Daarbij gaat het inhaleren erg zwaar. Schandalig dat de oude seretide diskus niet meer vergoed wordt.

21-11-2021 | Vrouw | 67
Astma
Ook ik (vrouw 67 jaar) na jarenlang gebruik Symbicort 400/12 nu opeens Bufoler 320/9. Mijn conditie verslechtert. Terwijl er amper prijsverschil is, Symbicort is zelfs iets goedkoper. Blijkbaar bepalen de zorgverzekering/apotheek wat goed voor mij is en is de longarts ondergeschikt.

09-11-2021 | Vrouw | 58
COPD
Zonder overleg...na 15 jaar seritide ineens salmeterol gekregen. Klachten zijn erger en enorme hartkloppingen. Ik ben boos

Relvar

04-11-2021 | Vrouw | 68
vilanterol/fluticason

30-10-2021 | Man | 74
COPD
Gebruik al enkele maanden Bufoler Easyhaler. Eerst had ik Symbicort die heel goed werkt. De apoteker zei die krijg U niet meer omdat we die niet meer vergoed krijgen ! De werking van Bufoler is slecht. In de middag word ik al kortademig en hees! De poeder blijft in de mond en keel plakken ook na water drinken en gorgelen. De dokter kan hier niets aan doen ! De zorgve[lees meer...]rzekering "Ditzo " zegt wilt U Symbicort dan moet U die betalen !

23-10-2021 | Vrouw | 61
Astma
Sindshet gebruik van salmeterol veel benauwder en veel hoesten pijn in longe en hartkloppingen. Nu moet ik seretide kopen wat erg duur is. Het wordt niet vergoed. Nu snap ik niet na het lezen van alle negatieve verhalen dat de verzekeringsmaatschappijen er niets tegen doet. Money money money! Misschien kunnen wij gebruikers met z’n allen een soort protest brief aan de ver[lees meer...]zekeringen sturen. Met zijn allen sta je sterker. Ik weet het anders ook niet, straks kan ik het niet meer betalen, wat dan?

19-10-2021 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Verzekering vergoedt geen Symbicort meer. Ik gebruik nu 10 dagen de Bufoler Easyhaler, maar ga ermee stoppen. Ik ga een klacht indienen bij mijn verzekering en ga Symbicort zelf betalen. Wat een verspilling van geld is dit.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Na te vredenheid jaren Symbicort 400 gebruikt. Nu geven ze bij de apotheek Bufoler Easyhaler. Die werkt minder goed da Symbicort. Symbicort krijgen we niet meer vegoed zegd de apotheker ! De huisarts is het met de apotheker eens.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Simbicort helpt bij mij zeer goed. Sinds April krijg ik die niet meer. Krijg nu Bufoler eayihaler die minder goed is. De apotheker heeft dat zo geregeld.

Seretide

11-10-2021 | Vrouw | 60
salmeterol/ fluticason
COPD
Ook ik ervaar dat Seretide mij beter bevalt ! Salmeterol/Fluticasonproponaat bij mij meer benauwdheid veroorzaakt. Voel me moe & heb last van aften rondom de binnenkant van mijn lippen.

10-10-2021 | Vrouw | 28

10-10-2021 | Vrouw | 28
Astma
Na jarenlang Symbicort met tevredenheid gebruikt te hebben wordt dit niet meer vergoed door de zorgverzekering. Al bij de eerste inhalatie van bufoler slaat het neer op je keel en stembanden. Vanaf het moment van gebruik niks anders gedaan als mijn keel moeten schrapen en hoesten en amper kunnen praten. Continu hoofdpijn ook door dit medicijn. Ik ga op eigen kosten weer te[lees meer...]rug naar Symbicort want dit is niet te doen...

Seretide

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/ fluticason
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

08-10-2021 | Vrouw | 29
Astma
Al jaren gebruik ik de Seretide diskus zonder enige problemen. Zonder waarschuwing kreeg ik de Neutec inhaler mee van de apotheek. Bij het eerste gebruik ging het binnen een half uur mis. Ik kreeg een longaanval terwijl ik deze medicatie gebruik om een dergelijke reactie te voorkomen tijdens het pollenseizoen. Geen succes voor mij deze onaangekondigde overstap.

07-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
De nederlandse versie is prima. Echter de russische versie geeft een enorme toename aan klachten. Meer kortademig, meer hoesten, meer slijmvorming. Toename van pijnklachten in de luchtwegen. Met als cherry op de pie dat het middel eerder op meer rescue medicatie nodig. Apotheek kan hier niet bij helpen want op papier is het hetzelfde middel. Maar voor de patient is deze v[lees meer...]ersie een grote ramp.

Ultibro

06-10-2021 | Vrouw | 54
indacaterol/glycopyrronium
COPD
Ik heb copd 2,ultibro sinds 2 maanden. De eerste 2 dagen ging het redelijk, daarna steeds benauwder, hartkloppingen, na een paar stappen erg buiten adem. Gebruik het nu 2 maanden maar ga mijn longarts bellen.. Dit kan zo niet meer. Mijn benauwdheid word alleen maar erger, algehele toestand erg achteruit gegaan sinds deze 2 maand. Ik heb daarnaast ook sabutamol zo nodig... [lees meer...]Al jaren, gebruik het zelden want dat werkt niet bij mij.

06-10-2021 | Man | 67
COPD
Na jarenlang meer dan 10 jaar Seretide diskus te hebben gebruikt ben ik zeer ontevreden over dit product van Neutec. Effect is zeer gering de laatste 10 dosis zijn niet te gebruiken wegens veel te grote restrictie. Voor verzekeraars is dit product veel goedkoper. Kortom een verkeerde beslissing uitsluitend gebaseerd om de prijs en onvoldoende onderzocht.

24-09-2021 | Man | 76

19-09-2021 | Vrouw | 55
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

13-09-2021 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Dit middel moet mij helpen om vrij te sporten. Helaas werkt het veel minder goed en prettig als symbicort via de turbohaler van astra zenica

DuoResp

02-09-2021 | Vrouw | 49
formoterol/budesonide
Astma
Jarenlang Symbicort 200 mcg en tevreden mee. Mocht niet meer van zorgverzekering dus Duoresp... nou veel benauwder en bij longfunctietest alles naar beneden.. Nu Trimbow Aerosol (even extra zware puffer). Na 3 mnd weer meten, anders wil ik gewoon terug naar Symbicort!! Dan maar even in conclaaf met zorgverzekering pffff je betaald je scheel maar dan krijg je goedkopere rot[lees meer...]zooi

21-08-2021 | Man | 20
Astma
-. Ongevraagd vanuit apotheker (verzekeraar) omgezet, ik had symbicort en was zeer tevreden. -. Onhandig in gebruik -. Lijkt minder effectief te zijn -. Ongelofelijk veel afval na uitpakken

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5575)
Anticonceptie - overig (4101)
Cholesterol (3039)
Depressie - antidepressiva overig (2881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2563)
Pijn - morfine-achtigen (2342)
ADHD - psychostimulantia (2286)
Pijn (2121)
Verslavingsziekten (2108)
Bloeddruk - betablokkers (1783)
Maagzuur - protonpompremmers (1661)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1327)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1268)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1089)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1017)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1005)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (964)
Acne (930)
Kanker - hormonen en antihormonen (813)
Bloeddruk - calciumantagonisten (798)
Migraine (796)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (759)
Bloeddruk - ACE-remmers (727)
Darmproblemen - verstopping (717)