vilanterol/fluticason

Salmeterol/Fluticason (11 meningen)

12-03-2020 | Man | 60
vilanterol/fluticason (184)
Ademhalingsproblemen
de eerste keer dat ik het inhaleerde kreeg ik het gevoel juist minder lucht te krijgen de 2 de dag idem. Zeven dagen inname gestopt werd nl. bang en mijn stem veranderde. Na 2 dagen ging het beter had weer meer lucht. Was toch maar weer begonnen . En ja hoor weer minder lucht. Ga maar weer stoppen ermee , maar dan helemaal. Ben bang dat ik anders straks iedere dag met zo e[lees meer...]en inhalator moet lopen. Men zei dat ik het 2 maanden moest nemen, ben bang dat ik dan voor eeuwig eraan vastzit. Zal ook wel de bedoeling zijn!Voorheen pakte ik eenmaal per jaar tijdens het pollenseizoen 2 a 3 dagen Nasonex en was geholpen ermee en tevreden. Ga dat ook maar weer doen denk ik.

26-02-2020 | Vrouw | 53
vilanterol/fluticason (92)
Astma
Ik gebruikte vroeger inuvair en was daar goed mee. Maar de dokter had een staal gegeven van relvar, dit zou nog beter zijn.... Maar ik ben nog steeds kortademig en nu meer last van hoesten en vervelende kriebel in de keel. Bovendien blijven de korrels steken in de mond. Ik denk dat ik terug naar inuvair overstap.

23-10-2019 | Man | 66
Ademhalingsproblemen
Mijn ervaring is zeer slecht er blijft zeer veel poeder na in de mond spoelen helpt niet , zeer veel schimmel tot einde van de slokdarm , het gepiep kwam na zekere tijd terug en ook de hoest hart terug longen werden er niet beter van iets wat wel niet veel , zo ben ik er dan maar mee gestopt wel voor betaald sta hier met nog 2 puffer nog niet gebruikt , Apotheek kan ze [lees meer...]niet meer terug nemen want ze zijn per 3 verpakt . Dit was het dan . André

30-01-2019 | Vrouw | 61
Astma
Lichte Astma met bronchitis. Met Relvar kreeg ik uitmuntende longcapaciteit. Met Relvar krijg ik ook veel hoest, droge plakkerige slijmen die er maar niet uitwillen. Veel schrapen van de keel, tot hinderlijk in gezelschap. Ik weet dit eerst aan achteruitgang van de luchtwegen. Omwille van de hinder laste ik een periode in zonder Relvar. De symptomen bleven weg. Na[lees meer...] een tijd ( 1 á 2 maand) neemt ook de kortademigheid weer toe, ik nam niks anders in de plaats. Ik probeer morgen terug Seritide, wat ik voordien nam. Misschien krijg ik daarmee deze symptomen niet. Ik krijg ook heel veel schimmel achteraan in de keel door Relvar. Ik ben van Lycomicil overgestapt naar Ehterische oliën. Ik volgde daar een opleiding voor. Met Niaouli verminder ik de slijmproductie. Maar ik neem dit middel alleen enkele dagen na elkaar wanneer ik veel slijmen aanmaak.

30-01-2019 | Vrouw | 62
Astma
Ik neem muffers voor mijn lichte astma. Als ik die lang ( enkele maanden) niet neem word ik weer kortademig. Ik bouwde mijn Relvar af. Want Nadat ik die genomen heb krijg ik hoestbuien en kleverige slijmen. Ik dacht eerst dat het goed was en de medicijn dit bovenhaalde. Maar wanneer ik Relvar niet neem hoest ik gewoonweg niet. Ik krijg er ook enorme keelschimmel van. Lyc[lees meer...]omicil bevordert ook de slijmen. Het kan zijn dat de longcapaciteit wat verminderd is, dat moet ik nog laten vaststellen. Ik ben een opleiding Aromatherapie gaan volgen ( genezen met essentiële oliën ) . Nu neem ik, wanneer ik de slijmen achteraan mijn keel naar de longen voel stromen, Niaouli druppels tegen de slijmen, dat helpt, er zijn nog andere EO die de slijmen verminderen. Ik neem de ervaringen ter harte op deze site. Ik ga even terug naar seritide overschakelen, wat ik vroeger nam, ter controle of dat me ook zo doet hoesten en taaie slijmen geeft. Ik dacht dat mij longen minder goed geworden waren maar ik begon te denken dat het misschien het geneesmiddel kon zijn. Daarom begon ik te zoeken.

03-11-2018 | Man | 42
vilanterol/fluticason (22)

22-10-2018 | Vrouw | 27
vilanterol/fluticason (1)
Astma
Na 1,5 jaar foster gebruikt te hebben overgestapt naar relvar omdat ik van foster erg begon te trillen. Tijdens de periode dat ik foster gebruikte verder geen klachten. Nu gebruik ik relvar een maand en merk dat ik mijn spierkramp terug heb en daarnaast ook gewrichtsklachten. Ik heb destijds foster gekregen ook om mijn longontstekingen onder controle te krijgen. Met relvar[lees meer...] heb ik nu binnen een maand een longontsteking. Voor mij niet een passend medicijn.

29-08-2018 | Vrouw | 68
vilanterol/fluticason (184/22)
Hoest
Handig mee te nemen, goed in te nemen, werkt goed. Jammer van de heesheid.

18-12-2017 | Vrouw | 21
vilanterol/fluticason (184/25)
Astma
Eigenlijk tevreden over deze medicatie sindsdien altijd een longfunctie van 99% voorheen altijd problemen gehad met mijn luchtwegen, echter 1 nadeel het werkt tegen op je gewicht, ben erg veel toegenomen sindsdien. Maar dan word het prioriteiten stellen, astma onder controle of gewicht onder controle.

08-10-2017 | Man | 87
vilanterol/fluticason (192/84)
Astma
Graag mening van anderen die in hetzelfde geval verkeren. Veelvuldige hoest om de gevormde slijmen op te halen. Eens de slijmen opgehoest kan ik soms 2 tot 3 dagen niets ervaren, tot er nieuwe harde slijmen gevormd worden, en dan is er terug een periode van hoesten.

25-07-2017 | Vrouw | 60
Bronchitis
Er blijft veel poeder achter in de mond.

26-02-2017 | Vrouw | 25
Astma
Met hoestklachten bij longarts gekomen. Relvar voorgeschreven maar veranderde niets aan de klachten. Bovendien twijfel ik aan de werkzaamheid van de poederinhalator gezien de hoeveelheid poeder die in de mond achterblijft.

24-01-2017 | Vrouw | 64
vilanterol/fluticason (92)
COPD
Deed niets voor mij.... Ook nog Multilucast geprobeerd, maar het is even zoeken op dit moment.

17-09-2015 | Vrouw | 55
vilanterol/fluticason
Astma
De cortisonen deden mij daar de nek om, en hoesten zo erg dat mijn collegas zelf eens de ambulance wouden bellen. Huiduitslag die nu nog niet is verdwenen. Gewichtstoename. Slapeloos, ..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum