Ervaringen met Relvar

Astma (17 meningen)
COPD (2 meningen)

02-01-2024 | Man | 49
Astma
Zeer jong (licht) astma vastgesteld (vaak gekoppeld aan allergie kat, huisstof, pillen) en diverse behandelingen gekregen (jaren 80). Uiteindelijk, in de latere puberteit, gestopt met alle benadeling. Enkel nog Ventolin en Seritide in periode met sterke allergie. Werkte voor mij. Recente hoest die maar niet wegging en vermoeid. Longarts deed diverse testen en was duideli[lees meer...]jk dat capaciteit te sterk was afgenomen. Behandelingskuur van 3 maanden met Relvar 92/22 (1 puf per dag). Werkte na een week al bijzonder goed. Kreeg nadien relatief snel last van maag en darmklachten (ontzettend snel en vaak naar toilet - diarree). Mijn ogen ook opmerkelijk droger en het zicht wat waziger (leek mij). Wat mij enigszins verontrust zijn de mogelijke bijwerkingen op de botten. Voorlopig geen last van. Intussen zit ik bijna 2 maand ver, ben er even mee gestopt omdat ik een bronchitis heb ... Belangrijk bij het gebruik, zoals bij elke medicatie met cortisone, is de mond na gebruik zeer goed te spoelen.

02-12-2023 | Vrouw | 68
Astma
Ik heb al heel mijn leven astma . Soms had ik zo eens plots geen lucht meer , maar was redelijk onder controle met ventolin ,daar ik het niet elke dag had . Op een moment met luchtproblemen zei mijn arts om Relvar te gebruiken. Qua meer lucht , ik ervaar géén verschil. Zelfs nadelen , ik heb na inname ga ik erg beven . Zijn er nog mensen die beven na inname . Van Duovent [lees meer...]beefde ik ook hard .

16-11-2023 | Man | 69
Astma
Na gebruik van 1 keer! Zeer beroerd! Gaat door mijn tanden heen! Ik heb o.a. diabetes!! Is toch voorgeschreven! Nooit meer!

28-03-2023 | Vrouw | 38
Astma
Ik had eerst Symbicort die helaas niet meer betaald werd door mijn ziekenfonds. Toen lag er ineens Bufoler voor me klaar zonder overleg. Na een jaar geprobeerd te hebben had ik geen keel meer over, continu hoesten en veel taai slijm wat ik niet opgehoest kreeg en vage klachten zoals elke dag duizelig. Afgelopen week Relvar gehad, tot op heden werkt deze prima maar merk dat[lees meer...] ik het hier niet mee ga redden als de hooikoorts weer om de hoek komt. Relvar zelf ervaar ik geen bijwerkingen van, wel dat het niet de beloofde 24 uur werkt.

12-03-2023 | Man | 52
Astma
Ik gebruik Relvar sind 2019. Ik schijf mijn ervaring omdat ik weinig lees over de effecten en bijwerkingen na gebruik van een langere periode (bijna 4 jaar). In 2015 had ikneen heftige influenza met een dubbele longontsteking tot gevolg. Ik had daarvoor geen luchtweg problemen. Ook daarna waren de problemen te overzien. In 2019 kreeg ik kinkhoest. Na een aantal weken m[lees meer...]ijn sokken opgehoest te hebben begonnen mijn problemen met astma en overgevoeligheid voor allerlei stofjes in de lucht. Eerst wat puffers geprobeerd en toen kwam relvar. Prima middel, werkte in het begin goed, covid mee doorstaan maar de problemen die ik al een tijdje ervaar worden steeds heftiger. Afgelopen winter flinke astma aanval gehad die met Prednison de kop in gedrukt moest worden. Mijn klachten na 4 jaar Relvar: Gewrichtspijn, vreemde spierklachten, gewichtstoename en dikke buik die met lijnen niet weg te krijgen is, maagklachten, branderig maagzuur (nu ook nog Omeprazol) en sinds een aantal weken een vreemde branderige pijn op de bovenborst. Die laatste is voor mij de druppel. Binnenkort overleg met de longarts, ik wil hier vanaf en ga dit met de arts afstemmen. Ik wil gaan proberen wat er gebeurd als ik niks meer gebruik.

08-03-2023 | Vrouw | 48
Astma
Longcovid hier. Divers puffers geprobeerd en geëindigd met Relvar op advies van de longarts. Astma ontwikkeld na corona. Bij het gebruik van Relvar veel meer hoesten, vervelend veel slijmontwikkeling. Uiteindelijk groenig van kleur en benauwdheid werd niet minder. Tot 2x toe een bacterie gevonden in het slijm. Toen ik n paar dagen weg was (zonder mn relvar) ontdekte ik dat[lees meer...] het hoesten minder werd. Bij thuiskomst wel weer met Relvar begonnen, omdat ik dacht dat het gewoon aan de beterende hand was. Hoestbuien kwamen direct terug! Tijdens gebruik Relvar ook constante heesheid! Ben er na een maand of 6 zelf mee gestopt. Hoesten verdween en voelde me steeds beter. Bij benauwdheid nu gebruik ik weer gewoon mn foster!

25-03-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Sinds een aantal jaren hoest ik bijn continue maar zeker 's avonds dan houd het niet op. Ademhalingstherapie, logopedie, zoutkamer heel veel medicatie geprobeerd maar alleen verslechtering en geen verbetering. Uiteindelijk hartklachten erbij, pacemaker geplaatst en zelfs de trap niet meer op kunnen. Na pacemaker controle blijkt deze hartritmestoornissen aan te geven. Na no[lees meer...]g weer een keer de bijsluiter van Relvar erop na te hebben geslagen blijkt deze hartritmestoornissen als bijwerking te hebben. De volgende dag gestopt met Relvar. En wat schetst mijn verbazing: ik kan de trap weer op. Dus pas op met dit middel want in mijn geval was het erger dan de kwaal. Benauwheid is beduidend minder. Alleen helaas het hoesten niet.

04-11-2021 | Vrouw | 68

26-02-2021 | Man | 70
vilanterol/fluticason (184)
COPD
Gebruikte Spiriva en Symbicort. Mijn logen waren schoon. Daarom stelde de longarts voor om Relvar te gebruiken. Kreeg na een aantal maanden veel slijmvorming in de longen.

24-02-2021 | Man | 28
vilanterol/fluticason (184/22)
kan iemand me vertellen Relvar (184/22 ) voor staat ? is dat nou die sterkte ? die 184/22?

13-11-2020 | Vrouw | 56
Astma
Heeft iemand ook een onrustig gevoel bij het gebruik van Relvar en ook spierkrampen ?

12-03-2020 | Man | 60
vilanterol/fluticason (184)
Ademhalingsproblemen
de eerste keer dat ik het inhaleerde kreeg ik het gevoel juist minder lucht te krijgen de 2 de dag idem. Zeven dagen inname gestopt werd nl. bang en mijn stem veranderde. Na 2 dagen ging het beter had weer meer lucht. Was toch maar weer begonnen . En ja hoor weer minder lucht. Ga maar weer stoppen ermee , maar dan helemaal. Ben bang dat ik anders straks iedere dag met zo e[lees meer...]en inhalator moet lopen. Men zei dat ik het 2 maanden moest nemen, ben bang dat ik dan voor eeuwig eraan vastzit. Zal ook wel de bedoeling zijn!Voorheen pakte ik eenmaal per jaar tijdens het pollenseizoen 2 a 3 dagen Nasonex en was geholpen ermee en tevreden. Ga dat ook maar weer doen denk ik.

26-02-2020 | Vrouw | 53
Astma
Ik gebruikte vroeger inuvair en was daar goed mee. Maar de dokter had een staal gegeven van relvar, dit zou nog beter zijn.... Maar ik ben nog steeds kortademig en nu meer last van hoesten en vervelende kriebel in de keel. Bovendien blijven de korrels steken in de mond. Ik denk dat ik terug naar inuvair overstap.

23-10-2019 | Man | 66
Ademhalingsproblemen
Mijn ervaring is zeer slecht er blijft zeer veel poeder na in de mond spoelen helpt niet , zeer veel schimmel tot einde van de slokdarm , het gepiep kwam na zekere tijd terug en ook de hoest hart terug longen werden er niet beter van iets wat wel niet veel , zo ben ik er dan maar mee gestopt wel voor betaald sta hier met nog 2 puffer nog niet gebruikt , Apotheek kan ze [lees meer...]niet meer terug nemen want ze zijn per 3 verpakt . Dit was het dan . André

30-01-2019 | Vrouw | 61
Astma
Lichte Astma met bronchitis. Met Relvar kreeg ik uitmuntende longcapaciteit. Met Relvar krijg ik ook veel hoest, droge plakkerige slijmen die er maar niet uitwillen. Veel schrapen van de keel, tot hinderlijk in gezelschap. Ik weet dit eerst aan achteruitgang van de luchtwegen. Omwille van de hinder laste ik een periode in zonder Relvar. De symptomen bleven weg. Na[lees meer...] een tijd ( 1 á 2 maand) neemt ook de kortademigheid weer toe, ik nam niks anders in de plaats. Ik probeer morgen terug Seritide, wat ik voordien nam. Misschien krijg ik daarmee deze symptomen niet. Ik krijg ook heel veel schimmel achteraan in de keel door Relvar. Ik ben van Lycomicil overgestapt naar Ehterische oliën. Ik volgde daar een opleiding voor. Met Niaouli verminder ik de slijmproductie. Maar ik neem dit middel alleen enkele dagen na elkaar wanneer ik veel slijmen aanmaak.

30-01-2019 | Vrouw | 62
Astma
Ik neem muffers voor mijn lichte astma. Als ik die lang ( enkele maanden) niet neem word ik weer kortademig. Ik bouwde mijn Relvar af. Want Nadat ik die genomen heb krijg ik hoestbuien en kleverige slijmen. Ik dacht eerst dat het goed was en de medicijn dit bovenhaalde. Maar wanneer ik Relvar niet neem hoest ik gewoonweg niet. Ik krijg er ook enorme keelschimmel van. Lyc[lees meer...]omicil bevordert ook de slijmen. Het kan zijn dat de longcapaciteit wat verminderd is, dat moet ik nog laten vaststellen. Ik ben een opleiding Aromatherapie gaan volgen ( genezen met essentiële oliën ) . Nu neem ik, wanneer ik de slijmen achteraan mijn keel naar de longen voel stromen, Niaouli druppels tegen de slijmen, dat helpt, er zijn nog andere EO die de slijmen verminderen. Ik neem de ervaringen ter harte op deze site. Ik ga even terug naar seritide overschakelen, wat ik vroeger nam, ter controle of dat me ook zo doet hoesten en taaie slijmen geeft. Ik dacht dat mij longen minder goed geworden waren maar ik begon te denken dat het misschien het geneesmiddel kon zijn. Daarom begon ik te zoeken.