Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

30-11-2013 | Vrouw | 15
formoterol/ budesonide
Bij mij hielp dit helemaal niets, later overgestapt op flixotide en ventolin! Dit ging stukken beter

14-01-2013 | Man | 35
Astma
Na een verloop van tijd met het gebruik van symbicort krijg ik een heel opgejaagd en agressief gevoel. Ben gewoon mezelf niet meer. Kan niks hebben. Als ik dan stop, wordt het na een aantal dagen weer normaal. Het werkt wel goed, maar de bijwerkingen zijn mij te heftig. Nu op zoek naar een alternatief. Alleen nog Ventolin voor noodgevallen.

04-01-2013 | Man | 55
Astma
sinds een aantal maanden gebruik ik symbicort en krijg hoe langer ik het gebruik meer klachten. ik heb behoorlijk last van kramp in mijn enkels en tenen. ook licht duizelig en af en toe lichte hoofdpijn. de kramp in mijn enkels en benen neemt toe waardoor ik ben gestopt met symbicort.

10-12-2012 | Man | 49
Astma
Een specialist van het OLVG heeft mij dit medicijn voorgeschreven omdat ik een astmatische aandoening zou hebben ontwikkeld op late leeftijd. Sinds het gebruik heb ik last van een droge en pijnlijke keel, een soort van kaal gevoel in mijn neusholte en hoofdpijn. Verder heb ik last van spierkrampen onder mijn voeten. Sinds een week lijkt ook de effectiviteit van het medi[lees meer...]cijn af te nemen want ik heb weer precies dezelfde klachten als waarvoor ik het ben gaan gebruiken. Ook heb ik sinds een week constant aanhoudende en ontzettende jeuk op niet te traceerbare plaatsen; ergens links op mijn rug en onder mijn oksels, maar heel diep in mijn lijf. Dus krabben helpt niet. Ik kan er niet meer van slapen. Vandaag ga ik contact opnemen met de arts in het ziekenhuis die het mij voorgeschreven heeft. Eens kijken wat hij er van vindt.

05-08-2012 | Man | 57
Astma
Na diagnose adult onset astma kreeg ik symbicort, 2x dag één pufje. In het begin ook orale prednison. Na stoppen orale medicatie alleen symbicort en zo nodig salbutamol bij acute benauwdheid. Dat laatste had ik toch frequent nodig en bij drie opeenvolgende longfunctiete3sten werd de longfunctie alleen maar slechter. Had ook meer infecties en veel last van trillende handen.[lees meer...] Mijn longarts heeft me daarom omgezet op foster. Nog steeds wel trillende handen maar minder dan met symbicort maar bovenal is de astma helemaal onder controle nu.

10-01-2024 | Vrouw | 43
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
Astma
Het middel helpt effectief tegen de lichte benauwdheidsklachten die ik heb. Sinds opnieuw gebruiken van dit middel echter kramp in voeten en kuiten en jeuk zonder uitslag op diverse plekken, zoals onderarmen, onderbenen en oksels. Niet constant, maar af en aan, wel dagelijks, vooral aan het eind van de avond en nacht. Eerder ook Symbicort gebruikt, maar toen deze klachten [lees meer...]niet. Kon er enkele jaren zonder door het stoppen van melkproducten, maar door een fikse verkoudheid longen toch weer minder goed en dus weer opnieuw gestart met gebruik.

21-02-2023 | Man | 77
Hoest
ik gebruikte dit medicijn i.v.m jaarlijkse bronchitis maar had last van erge stem uitval

16-08-2021 | Vrouw | 20
Astma
2 jaar geleden begonnen met symbicort en na 2 dagen erg ziek met koorts/rillingen/overgeven (niet de eerste keer). Gestopt en andere medicijnen geprobeerd (hielpen niet goed genoeg). Sinds 3 dagen weer begonnen met symbicort na onverwachts terugkomende benauwdheid. Meer lucht maar veel last van hoofdpijn, duizelig en wazig zien. Minder benauwd, maar echt niet fit. Twijfel [lees meer...]of ik er mee door wil gaan.

07-02-2021 | Man | 37
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
Astma
Astma door allergieën . Depressief in de 200 doseringen had ik dit nog erger op 100 minder last van. Soms vergeet ik het te nemen.. als ik het dan vervolgens netjes inneem merk ik opeens een depri gevoel over me heen komen. Ik weet het al een tijdje.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Astma
Het doet wat het moet doen.. maar ik heb hevige hartkloppingen (alsof ik flink heb gesport)vooral als ik 's avonds in bed lig en ook wel schor af en toe. Gebruik het nu 4 dagen maar ga morgen toch even polsen bij de dokter. Gebruik salbutamol voor nood als extra puf.

28-04-2020 | Vrouw | 59
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)

09-01-2020 | Man | 66

05-05-2019 | Man | 70
COPD

27-11-2018 | Vrouw | 51
Sarcoïdose
De Symbicort heeft eigenlijk altijd goed gewerkt. Pas na jaren gebruik kwam ik erachter dat bepaald kwaaltjes gerelateerd waren aan de inhaler zoals mijn vingers die opeens in hele rare posities gingen staan, verkrampte vingers, trillende vingers, krachtverlies, veel kramp in kuiten op de meest onmogelijke momenten. Het hoesten werd echter goed onderdrukt.

10-05-2017 | Man | 42
Ademhalingsproblemen
Ik bemerk dat ik veel meer moeite heb op gewicht te blijven dan voordat ik Symbicort ging gebruiken, ik ben sinds gebruik +/- 10 kilo aangekomen en krijg deze met moeite er af. Zeker door inspannings astma lastig om intensief te sporten.

11-04-2017 | Vrouw | 56
COPD
nieuwe mondstuk is irritant. kan niet goed diep inhaleren.