Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

22-10-2018 | Man | 74
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
Symbicort is gemakkelijk toe te passen, maar verlicht niet direct de benauwdheid. Van tijd tot tijd toch nog (forse) luchtweg- of soms longontstekingen. Stemgeluid wat nasaal geworden en fors verlies aan smaak en reukvermogen; weet niet 100% zeker dat dat door Symbicort komt.

29-09-2018 | Man | 70
Astma
In combinatie met salbutamol vaak gejaagd gevoel gedurende even half uur(hartklopping). Heel vervelend is de aanhoudende heesheid en soms nauwelijks kunnen praten. Heb het evenwel niet benauwd meer. Gebruik salbutamol daarom heel weinig

12-01-2018 | Man | 82
Astma
helpt tegen hevige kortademigheid, stem is veranderd; hoger

08-12-2017 | Man | 63
Astma
Top medicijn. Je moet wel even leren wanneer je de dosering iets moet opvoeren. (bijv. bij verkoudheid), maar als je dat goed doet hou ik goed onder controle.

16-05-2017 | Man | 22
Astma
Ik gebruik nu al enkele jaren Symbicort en ben hier zeer tevreden mee. Zonder dit medicijn ben ik erg benauwd en krijg ik regelmatig aanvallen van kortademigheid en benauwdheid. Ik zou dit beschrijven als een erg zware ademhaling waarbij ik nauwelijks zuurstof naar binnen krijg. Ik neem nu Symbicort twee keer per dag en heb hier nooit meer last van gehad. Soms vergeet i[lees meer...]k het wel eens te nemen en dan merk ik gelijk het verschil. Als ik het dan weer neem zijn mijn klachten binnen enkele minuten verdwenen. Bijwerkingen die ik gemerkt heb zijn dat in de eerste uren na gebruik er wat slijm los komt en ik een beetje hoesterig ben. Als ik niet mijn mond spoel na gebruik krijg ik een wat viezige smaak en gevoel in mijn mond. Maar zolang ik dat wel doe heb ik daar geen last van. Al met al een geweldig medicijn en ik raad het zeker aan.

10-05-2017 | Man | 42
Ademhalingsproblemen
Ik bemerk dat ik veel meer moeite heb op gewicht te blijven dan voordat ik Symbicort ging gebruiken, ik ben sinds gebruik +/- 10 kilo aangekomen en krijg deze met moeite er af. Zeker door inspannings astma lastig om intensief te sporten.

15-03-2017 | Man | 64
Astma
direct na eerste gebruik prima effect

24-12-2016 | Man | 35
Astma
Heb van de specialist symbicort aerosol gekregen. Werkt uitstekend en geen last meer. Van foster kreeg ik knallende koppijn. Op symbicort zit een teller die ik bij foster heb gemist. Weet nu tenminste of er nog wat in zit.

22-06-2016 | Man | 15
formoterol/ budesonide (125/5ug/do)

22-06-2016 | Man | 15

05-05-2016 | Man | 59
Astma
Medicijn bevalt prima, geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Vooral bij vochtig weer slaap ik er prima op.

24-11-2015 | Man | 70
Bronchitis
Ik gebruik het medicijn sinds 2 jaar tegen ontsteking in de luchtwegen het werkt prima, ik kreeg het advies om het te gebruiken als de R in de maand is. Ik heb namelijk voor het tweede jaar last van een vervelende bronchitis waarbij een ontsteking optreedt met slijmvorming. Ik gebruik daarbij ook nog spiriva respimat inhalator 2.5 microgram.

11-11-2015 | Man | 51
Astma
Symbicort helpt tegen kortademigheid, maar tast wel de gewrichten aan.

14-09-2015 | Man | 61
COPD
Ik ben bijzonder tevreden over het gebruik. Na een neusoperatie en nu met het gebruik van dit geneesmiddel functioneer ik weer als normaal. Ben natuurlijk al even geleden gestopt met roken. Bijwerking lichte heesheid, maar als ik goed mijn mond en keel spoel (gorgelen) dan is er niets aan de hand.

14-08-2015 | Man | 57
Astma
Super medicijn!!! Slik het al jaren, bij ventolin moest ik steeds vakar ' tussendoor' of bij extra inspanning puffen. Nu met symbicort is dit veel minder.

27-07-2015 | Man | 78
Astma
Werkt erg op stembanden, Schor, irritant.