Ervaringen met Symbicort

Bij  AstmaX

COPD (45 meningen)

31-10-2020 | Man | 47
Astma
Met de maximale dosering 400/12 en 4x per dag heb ik mijn astma eindelijk onder controle. Ik had regelmatig longontstekingen, pijn en piepende longen. Een verademing na seretide.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Astma
Het doet wat het moet doen.. maar ik heb hevige hartkloppingen (alsof ik flink heb gesport)vooral als ik 's avonds in bed lig en ook wel schor af en toe. Gebruik het nu 4 dagen maar ga morgen toch even polsen bij de dokter. Gebruik salbutamol voor nood als extra puf.

28-04-2020 | Vrouw | 59

30-01-2020 | Vrouw | 50
Astma
jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.

09-01-2020 | Man | 66

31-10-2019 | Man | 36
Astma
Ik heb al vanaf mijn 8ste jaar ongeveer last van astmatische klachten ik gebruikte altijd ventolin diskus om de benauwdheid weg te krijgen na een week was het weer weg meestal kreeg ik er last van, met overschakelen van seizoenen of terug geweest van vakantie waar het warm was en in Nederland was het weer koud maar soms kon het wezen dat ik jaren geen enkele problemen had.[lees meer...] Pas op latere leeftijd kreeg ik van mijn huisarts Flixotide diskus 100 micro na een jaar kreeg ik van de longspecialist Alvesco 160 voorgeschreven om dat Flixotide niet voldoende werkte na een paar weken ging het beter en de asma was onder controle. Ik gebruike dit middel ongeveer een jaartje zonder problemen geen bijwerkingen te merken. Op de gegeven moment bent ik geëmigreerd naar Curacao en ik moest daar Alvesco gaan bestellen bij de huisarts maar deze was niet leverbaar en moest ik over op Symbricort 160 4.5 nou toen begon de ellende binnen 2 dagen kreeg ik last van heel veel bijwerkingen. De asma werd erger ik kreeg last van slijm en de hele dag door hoesten ook kreeg ik hoefdpijn en het leek er op dat mijn luchtwegen geïrriteerd waren geraakt door dit middel en ook leek het er op dat ik griep verschijnselen krijgt dat op de andere moment zo weer over ging en ik had ook krampen in mijn bovenbenen s'nachts in bed. Dit middel was ontzettend slecht heb het ongeveer 2 weken vol gehouden omdat ik dacht dat het lichaam er aan moest wennen. Ben toen naar de apotheek gegaan en ze vertelde mij dat ze Alvesco wel konden bestellen uit Nederland dat zou ongeveer 2 weken duren maar dat het niet vergoed werd door de verzekering ja jammer maar ik denk wel aan mijn gezondheid dus ik betaal dit medicijn dus zelf. Zelfs toen ik was gestopt met Symbicort had ik er nog last maar het werd wel minder nu gebruik ik weer Alvesco. Symbicort 160 4.5 is in Nederland niet te krijgen wel in Belgie en daar buiten, maar in Nederland heb je een andere dosis en ziet de puffer zelf er anders uit buiten Nederland is het gewoon een puffer met een metertje er boven op om te kunnen zien hoeveel er nog in zit in Nederland heb je dat niet. SAMMENGEVAT: Gebruikt dit merk niet SYMBICORT maar neem een ander merk als het kan dit medicijn heeft veel bijwerkingen waar veel mensen last mee hebben.

25-06-2019 | Vrouw | 33
Astma
Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.

29-09-2018 | Man | 70
Astma
In combinatie met salbutamol vaak gejaagd gevoel gedurende even half uur(hartklopping). Heel vervelend is de aanhoudende heesheid en soms nauwelijks kunnen praten. Heb het evenwel niet benauwd meer. Gebruik salbutamol daarom heel weinig