Bij  COPDX

Astma (95 meningen)

30-08-2014 | Man | 48
COPD
Ik gebruik Symbicort sinds ik twee keer in het buitenland erg benauwd was geworden. Een keer in Griekenland in de zomer en 2 jaar later in Thailand. Natuurlijk helpt roken ook niet daarbij. Niet dat ik veel rookte, meer op feestjes etc. En die heb je natuurlijk meer als je op vakantie bent, zeker in combinatie met de hitte. Maar je schrikt je echt rot als je niet gooed kun[lees meer...]t ademhalen. Ik ben toen naar de longarts gegaan en die heeft na enkele onderzoeken symbicort voorgeschreven. Ik heb gekozen voor de kinderdosering van 200 want ik wilde zo licht mogelijk. Het gaat erg goed sindsdien, nooit ergens last van. Gisteren heb ik nog 50 baantjes gezwommen en ik zwem zo twee baantjes onder water. Nu ben ik ook gestopt met roken dus dat s helemaal fijn. Dit middel is een aanrader al weet je nooit of er bijwerkingen zijn op lange termijn.

05-12-2013 | Vrouw | 59
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
COPD
Spiriva ..niet leuk.. ernstige bijwerkingen, zoals duizelig, verwardheid, en toenemende benauwdheid. Nu weer terug naar Symbicort.

17-10-2013 | Vrouw | 49

30-03-2013 | Man | 80

13-09-2012 | Vrouw | 55
COPD
Ben zeer tevreden over symbicort 200/6. Ik gebruik het 2 maal daags 1 pufje en 1maal daags spiriva. Heb hierbij zonodig nog airomir maar heb het nog niet nodig gehad sinds de symbicort. Heb wel wat last van nachtelijke krampen in mijn linkerbeen maar weet niet of dit door de symbicort komt. Ik heb verder geen last van bijwerkingen en voel me er goed bij.

25-12-2011 | Vrouw | 52
COPD
Vanaf mijn kindertijd, ca. 3 jr oud, kreeg ik last van wat men toen noemde chronische bronchitis. Enkele malen per jaar had ik hier last van en werd behandeld met anti-biotica. In de pubertijd ben ik resistent geworden voor anti-biotica door het vele gebruik hiervan. Jarenlang niets gebruikt maar de chronische bronchitis bleef aanwezig. Behandeling heb ik via de regulier[lees meer...]e arts heb ik toen niet gehad. Wel behandeling door een natuurarts. Na 2 jaar was ik vrij van klachten. Na de bevalling van onze zoon kwamen de klachten terug in heftiger mate dan ooit. Anti-biotica werkte afdoende en er was inmiddels meer bekend over astma, met nieuwe medicatie. Inmiddels valt alles onder de noemer COPD en heb eerst budesonide gebruikt maar dit werkte afdoende. Nu gebruik ik sinds 2 jaar Symbicort en ik ben dik tevreden. Geen bijwerkingen als je na gebruik je mond goed spoelt ivm schimmelinfectie. Aanvallen heb ik niet meer gehad. De benauwdheid is voor 80% weg, mits ik het continue gebruik. Het gebruik is eenvoudig en gemakkelijk en na inname werkt het direkt.

10-10-2011 | Vrouw | 48
COPD
Ik heb heel vaak schimmelinfectie op de tong ervan en ook heel veel blauwe plekken. Grote zwarte bloeduitstortingen. Heeft een tijd geduurd eer ik door had dat dat van de symbicort kwam.

04-10-2011 | Vrouw | 60
COPD
mijn ervaring is heel goed.inhaleer voor het tanden poetsen dus meteen de mond goed gespoeld en nog nooit last gehad van bijwerkingen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum