Ervaringen met Trimbow

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

08-01-2024 | Vrouw | 67
COPD
sinds kort Trimbow gebruik is makkelijk wel wat bijwerkingen sinds ik trimbow gebruik, veel hoesten.

03-11-2023 | Vrouw | 62
COPD
zonder heb ik het verschrikkelijk benauwd

26-09-2023 | Vrouw | 67
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (5)
COPD
Vraagje, ik krijg in ZH longcontrole nu kreeg ik een lijst over mijn pufjes wanneer ik die wel en niet mocht gebruiken, trimbow 1week niet gebruiken en foster 35u, ik krijg de schrik van mijn leven ivm benauwdheid die ik ga krijgen, wat te doen nu??

30-08-2023 | Vrouw | 53
COPD
Werkt bij mij erg goed. Moest wel even paar weken wennen. Gebruik hem soms wel vaker dan 2x per dag. Als ik het slecht heb 3x per dag, om de 8 uur ipv 2x per dag om de 12 uur

17-08-2023 | Vrouw | 63
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (1)
Werkt wel heel goed maar bij mij veel bijwerkingen zie hier boven.hiervoor had ik bevespi.

21-04-2023 | Vrouw | 53
COPD
Gebruikte Foster en Salbutamol. Laatste indien nodig. Had een vervelende klacht op de Foster waardoor de longarts mij Trimbow voorschreef. Vanaf dag 1 vaker Salbutamol nodig. Na ca 2 weken een zeer droge huid. Na ca 1,5 maand erg veel jeuk wat eczeem bleek te zijn. Ook regelmatig krampen in mijn voeten. Na 5 maanden proberen weer Foster en Salbutamol gaan gebruiken. En de[lees meer...] klachten verdwenen. Voor mij geen Trimbow meer.

07-04-2023 | Vrouw | 58
COPD
Trimbow werkt heel erg goed voor t ademhalen maar de bijwerkingen en t prednison gehalte is dusdanig dat t voor mij niet goed werkt. Voordeel werkt niet op tegen nadelen. Ik hoop dat ze prednison nog eens kunnen vervangen voor een minder heftig alternatief

15-02-2023 | Vrouw | 63
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
Na vele pufjes gebruikt te hebben, schreef de longarts mij dit middel voor. In de eerste instantie 2 x daags 2 pufjes maar dat hielp niet genoeg omdat ik 's avonds werk. Dit verhoogd naar 3 x daags 2. Ben benauwd na een poosje lopen, stel de pufjes wel wat langer uit, ben wat bewuster mijn snelheid aan gaan passen. Werk in de zorg, je loopt dus al snel te hard. Ben heel[lees meer...] tevreden over dit medicijn

24-12-2022 | Vrouw | 38
Astma
Ik gebruikte hiervoor een combinatie van: Forster en spiriva dat gaf onvoldoende effect.

18-10-2022 | Vrouw | 72
Ademhalingsproblemen
Ik heb copd gold 3 en na jaren gebruik van Qvar , Atimos en Speriva , vond ik het niet meer zo helpen en mocht ik daar mee stoppen en inplaats daarvan kreeg ikTrimbow en Foster. In het begin was ik er heel blij mee en kon weer veel meer dingen doen , veel meer lucht en ook weer stukjes lopen. Maar na 4 maanden worden de bijwerkingen zo veel erger , zoals keelontsteking[lees meer...] en een zeer pijnlijke tong , terwijl ik altijd na een puff heel goed met water spoel. Ook heb ik ontzettende haaruitval sinds het gebruik van Trimbow. , heel jammer maar ik moet er echt mee stoppen omdat de bijwerkingen te erg zijn.

16-10-2022 | Vrouw | 77
COPD
Haaruitval hartkloppingen opgejaagd gevoel !

17-09-2022 | Vrouw | 70
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (8759)
COPD
Helpt mij zeer goed bij benauwdheid kan meer dingen doen en heb overal weer zin in had deze al veel eerder moeten hebben

13-09-2022 | Vrouw | 78
Astma
Bij het gebruik van Trimbo, en ook Foster krijg ik ernstige been krampen s'nachts. Komt dit door de formotorol? Jammer, want het middel werkt wel redelijk.

05-08-2022 | Vrouw | 52
Longontsteking
Werking is niet goed merkbaar. Wel merkbaar is de keelontsteking en pijn/ontsteking van de tong. Ik heb dit medicijn gekregen ivm longontsteking, deze is verholpen middels antibiotica en prednison, nu resteren de bijwerkingen van Trimbow. Ik ga snel weer terug naar mijn vorige puffer.

28-05-2022 | Vrouw | 61
COPD
in het begin leek het hetzelfde te werken al andere , maar dat werd langzaam minder.al tijdens inhalatie krijg ik hoestbuien en voor de halve dag om is ben ik enorm benauwd, snachts zoveel krampen dat ik geen goede nachtrust meer heb. ook aantal kg erbij, terwijl ik niet meer ben gaan eten. vaak een hoestbui die pas overgaat als ik meer ventolin neem dan voorgeschreven[lees meer...] anders blijf ik doorhoesten

23-05-2022 | Vrouw | 53
Benauwdheid
Ik ben er erg blij mee. Sinds lange tijd eindelijk weer lucht