Ervaringen met Trimbow

Bufoler (28 meningen)

07-10-2023 | Man | 68
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (88mg)
COPD
Ik ben van Spiolto overgestapt op Trimbow, wat minder effectief lijkt te zijn qua kortademigheid. Wel is de ontsteking van de longen nu min of meer onder controle. Qua kortademigheid lijkt het wat minder effectief dan Spiolto. Ook heb ik zo nu en dan kramp en buikpijn (vingers, voeten), maar dat kan ook liggen aan mijn hartmedicatie (marcomar, lisinopril, spironolacton).

30-07-2023 | Man | 66
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (95)
COPD
Werkt goed , nu even gestopt exceem op benen .. Saturatie nu 100 , hartslag is minder evren aankijken

20-02-2023 | Man | 72
Ademhalingsproblemen
Ernstige Rsv infectie. Ik werd gedurende 7 opgenomen in het AZ Delta: campus Rumbeke (Roeselare)

16-01-2023 | Man | 80
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik Trimbow 4 x per dag, 1 pufje, dus om de zes uur een pufje. (in overleg met longarts) Werkt prima.

31-03-2022 | Man | 63
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (88)
COPD
had eerst spiriva en foster en ventolin jaar of 8 gebruikt nu tribow het tuitje is zeer klein en het poeder komt meer in de keel dan in de longen trimbow is alles in een foster en spiriva dacht ga ik proberen advies van de longarts, rode keel en blaren op het gehemelte veel last gebruik nu weer spiriva en foster en ventolin

02-04-2021 | Man | 68
COPD
Bij mij werkte Trimbow helaas niet, zou 12 uur moeten werken maar bij mij was het na een uur of 8-9 al uitgewerkt. Ben nu weer terug bij m'n vorige 2 inhalers: Spiolto en Alvesco. Duurt wel ietsje langer voor dat het begint te werken (kwartiertje) maar dan heb ik er de hele dag plezier van. Maar daarom zijn er ook allerlei verschillende 'pufjes' op de markt, er is er niet[lees meer...] 1 die voor iedereen evengoed werkt.

20-05-2020 | Man | 56
COPD
Van 2x per dag seritide en 1x per dag spiriva op advies van longarts overgestapt. Na een paar dagen moest ik voor t eerst van mijn leven bloed ophoesten. ( Horst normaal nauwelijks) Er zou geen verband met Trimbow zijn. Wel toevallig..... Ik ben wel verder gegaan met t gebruik van Trimbow en heb meer conditie op kunnen bouwen. Wel ben ik een paar kilo ( 6 a 7 kilo)[lees meer...] zwaarder geworden en is mijn buikomvang toegenomen.

24-01-2020 | Man | 78
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (9)
COPD
Duidelijk kuren pretnisolon niet meer daarvoor 3-4 maal per jaar 7 dagen 30 mg Ook geen onstekings longen lucht wegen gehad

26-12-2019 | Man | 56
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (87/5/9)
Na een lange periode van vermoeidheid en kortademigheid Trimbow, een medicijn voor COPD patienten voorgeschreven gekregen door de Hiervoor diverse pufjes van diverse merken voorgeschreven gekregen zonder positief resultaat. Gebruik het nu 1 week en merk een goede verbetering, minder snel buiten adem en een betere conditie. Enige bijwerking die ik bemerk is dat ik iets [lees meer...]meer hoest en dan komt er ook wat taai slijm mee. Dit maar even aankijken, over het algemeen dus tevreden.

21-12-2019 | Man | 54
Copd

03-08-2019 | Man | 65
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (87/5/9)
omdat ik nog al last had van veel keel ontstekingen kreeg ik van de longarts dit middel voorgeschreven,mijn vrouw had het al eerder en had ook veel bijwerkingen. na 2 dagen gebruik kreeg k al last van oorsuizen,een week later kreeg ik s,nachts ontzettende krampen in de onder benen en hoofdpijn,gezien het aantal klachten snap ik niet dat dit middel op de markt gebracht is,[lees meer...]ik ben daar zeer verbaasd over.

09-05-2019 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Nu 4 weken aan dit medicijn en het word er alleen maar slechter op , meer kortademen en hyperventileren komt erbij

22-11-2018 | Man | 66
COPD
Voorheen gebruikte ik jaren lang Spiriva 1xPD 2 inhalaties en Foster 3x PD 2 inhallaties. Ik had erg veel bijwerkingen. Nu gebruik ik sinds 1,5 week Trimbow 2x PD 2 inhallaties en ik ben voorzichtig zeer positief. Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen alleen wat vermoeider dan normaal en wat druk op m'n ogen en ik hoest wat meer als normaal. Daarentegen heb ik veel meer[lees meer...] lucht ( COPD Gold4 ) en ben duidelijk minder kortademig. Alleen de duur van de werking klopt niet helemaal, het werkt naar mijn gevoel bij mij geen 12u.

08-01-2024 | Vrouw | 67
COPD
sinds kort Trimbow gebruik is makkelijk wel wat bijwerkingen sinds ik trimbow gebruik, veel hoesten.

03-11-2023 | Vrouw | 62
COPD
zonder heb ik het verschrikkelijk benauwd

26-09-2023 | Vrouw | 67
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (5)
COPD
Vraagje, ik krijg in ZH longcontrole nu kreeg ik een lijst over mijn pufjes wanneer ik die wel en niet mocht gebruiken, trimbow 1week niet gebruiken en foster 35u, ik krijg de schrik van mijn leven ivm benauwdheid die ik ga krijgen, wat te doen nu??