Ervaringen met Trimbow

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

24-12-2022 | Vrouw | 38
Astma
Ik gebruikte hiervoor een combinatie van: Forster en spiriva dat gaf onvoldoende effect.

04-08-2020 | Vrouw | 45
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (2)
Werkt perfect voor de benauwdheid maar de bijwerkingen zijn zo ernstig dat ik dit medicijn niet meer wil gebruiken. Ik vind het de grootste rotzooi die ik ooit heb gehad

11-01-2020 | Vrouw | 49
COPD
Gebruik Trimbow nu 4 weken, eerst Anoro en Alvesco , Salbutamol gebruik ik nog steeds. Voor mij werkt dit middel goed en is handiger omdat je maar een puffer gebruikt en er zit een teller op.

13-02-2019 | Vrouw | 51
COPD
Ik heb copd face gold 3. 2 jaar longkanker gehad. Bestralingen gehad .operatie niet mogelijk Gebruikte de volgende medicatie 2 x 2 Foster 2 x2 speriva. Max 4 /6 keer de berodual . Ik kwam steeds vaker met zelfde klachten bij de longarts elke maand wel prednison. Ben Vorig jaar begonnen met Trimbos Na maand terug op controle ik weet dat ik hele goede ervaring heb [lees meer...]met Trimbow. Was minder snel benauwd meer in beweging ging een nieuwe wereld voor mij open. Gebruik hem nog steeds en zou niet meer terug willen Voor mij een uitstekend geneesmiddel zonder bijwerking Ik heb wel sochtends en savonds de vernevelaar met de ipramol .

05-08-2022 | Vrouw | 52
Longontsteking
Werking is niet goed merkbaar. Wel merkbaar is de keelontsteking en pijn/ontsteking van de tong. Ik heb dit medicijn gekregen ivm longontsteking, deze is verholpen middels antibiotica en prednison, nu resteren de bijwerkingen van Trimbow. Ik ga snel weer terug naar mijn vorige puffer.

24-01-2020 | Vrouw | 52
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (87/5/9)
gister via de longarts voor copd. Trimbow 2 maal dag 2 puffen. had gelijk veel meer lucht!! en dus niet benauwd. net mn 2e keer gepufd. geloof t bijna niet .kan ook echt veel dieper inademen. was wel even duizelig maar was snel weer weg. nu dus nog maar 2 puffers ipv 3 waarvan 1 ventolin . maar denk dat ik voldoende heb aan mn Trimbow

09-05-2019 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Nu 4 weken aan dit medicijn en het word er alleen maar slechter op , meer kortademen en hyperventileren komt erbij

30-08-2023 | Vrouw | 53
COPD
Werkt bij mij erg goed. Moest wel even paar weken wennen. Gebruik hem soms wel vaker dan 2x per dag. Als ik het slecht heb 3x per dag, om de 8 uur ipv 2x per dag om de 12 uur

21-04-2023 | Vrouw | 53
COPD
Gebruikte Foster en Salbutamol. Laatste indien nodig. Had een vervelende klacht op de Foster waardoor de longarts mij Trimbow voorschreef. Vanaf dag 1 vaker Salbutamol nodig. Na ca 2 weken een zeer droge huid. Na ca 1,5 maand erg veel jeuk wat eczeem bleek te zijn. Ook regelmatig krampen in mijn voeten. Na 5 maanden proberen weer Foster en Salbutamol gaan gebruiken. En de[lees meer...] klachten verdwenen. Voor mij geen Trimbow meer.

23-05-2022 | Vrouw | 53
Benauwdheid
Ik ben er erg blij mee. Sinds lange tijd eindelijk weer lucht

17-02-2020 | Vrouw | 54
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (87/5/9)
Heb eerder foster, spiriva lang gehad ivm longemfyseem zit in fase 3 en had 't behoorlijk moeilijk met mijn lucht. Had niet zo'n goeie uitslag bij de longarts en heb meteen trimbow gekregen en de rest hoeft nu niet meer. 't is of er een wereld open gaat, nu kan ik weer redelijk uit de voeten met mijn ademen dus ikben er erg blij mee.

21-12-2019 | Man | 54
Ademhalingsproblemen
Copd

04-07-2021 | Vrouw | 56
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (2)
COPD
Ik heb weer lucht! Na jarenlang COPD fase II ineens verslechtering, hiervoor gebruikte ik 6 x daags Ventolin en 2 x daags Serevent.. Door Coronamaatregelen lang verstoken van longfunctieonderzoek maar kon letterlijk geen 10 stappen meer zetten zonder compleet buiten adem te zijn. Uiteindelijk toch longfunctie gehad en kreeg het verdict fase IV met zeer ernstige diffusie[lees meer...]stoornis van de longarts. Ik kreeg per direct Trimbow naast de Ventolin voorgeschreven en er ging een wereld vol lucht voor mij open...Ik ben nog wel moe (SLE) maar heb veel meer energie en kan nu gewoon een stukje lopen.. Wel heb ik een constant brandend (zuur?) gevoel in mijn mond ondanks het extreme spoelen. Ik ben echt heel erg blij met dit medicijn!

24-06-2020 | Vrouw | 56
COPD
Sinds 4 jaar Copd gold 3, 55% zuurstof. Had tiotrus 1x p.d., symbicort 4 x p.d. en ventolin. In februari 2020 een luchtweginfectie gehad waarvan ik maar niet herstelde. Volgens huisarts heb ik toen een vorm van corona gehad waardoor herstel langdurig is. Nu, 4 maanden later, sinds 2 weken trimbow gekregen. Ik kan mijn adem 25 seconden inhouden wat voorheen nog geen 10 se[lees meer...]c. was. Mijn conditie is helaas niks. Doorverwezen naar de longarts waar ik 22 july een afspraak heb.

20-05-2020 | Man | 56
COPD
Van 2x per dag seritide en 1x per dag spiriva op advies van longarts overgestapt. Na een paar dagen moest ik voor t eerst van mijn leven bloed ophoesten. ( Horst normaal nauwelijks) Er zou geen verband met Trimbow zijn. Wel toevallig..... Ik ben wel verder gegaan met t gebruik van Trimbow en heb meer conditie op kunnen bouwen. Wel ben ik een paar kilo ( 6 a 7 kilo)[lees meer...] zwaarder geworden en is mijn buikomvang toegenomen.

26-12-2019 | Man | 56
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium (87/5/9)
Na een lange periode van vermoeidheid en kortademigheid Trimbow, een medicijn voor COPD patienten voorgeschreven gekregen door de Hiervoor diverse pufjes van diverse merken voorgeschreven gekregen zonder positief resultaat. Gebruik het nu 1 week en merk een goede verbetering, minder snel buiten adem en een betere conditie. Enige bijwerking die ik bemerk is dat ik iets [lees meer...]meer hoest en dan komt er ook wat taai slijm mee. Dit maar even aankijken, over het algemeen dus tevreden.