Ervaringen met Alvesco

23-01-2011 | Vrouw | 56
Astmatische bronchitis

21-12-2010 | Man | 72
Copd
Na ca 2 maanden was het hoesten tot normale omvang gedaald. Daarna geen pretnisolon en of antybiotica meer nodig gehad.

24-04-2010 | Vrouw
COPD/Astma
Fantastisch middel - sinds ik dit middel gebruik heb ik geen luchtweginfecties meer gehad. Ik ben er heel erg blij mee; enige nadeel is de voorzetkamer omdat je daar wat langer mee bezig bent, maar daar is overheen te komen.

22-04-2010 | Man
Astma
Na jaren seretide te hebben gebruikt is Alvesco werkelijk een verademing. Eindelijk geen last meer van bijwerkingen zoals, heftige spierpijnen in benen, niet meer hees etc. Ben blij dat Alvesco er is.

08-03-2010 | Man
Astma
Ik heb vanaf mijn kleutertijd last van astma en heb altijd veel medicijnen moeten gebruiken. Sinds ik Alvesco gebruik (nu ongeveer 3 jaar)heb ik de luchtwegverwijders steeds meer achterwege kunnen laten. Sinds een maand of zes gebruik ik nu alleen nog Alvesco (een inhalatie van 160 mg per dag) Ik denk er nu over om de lichtere versie van 80 mg te gaan gebruiken. Ik ben ge[lees meer...]heel klachtenvrij. geen bijwerkingen zoals heesheid wat ik bij andere inhalatiecorticosteroiden wel had. Een geweldig middel!

14-02-2010 | Man
Astma/bronchitis
Zeer goed medicijn. 1000 maal beter dan beclomethason, budesonide, of fluticason. Met al die andere middelen had ik veel last van bijwerking met name heesheid en had ik toch nog benauwdheids klachten. Met Alvesco gaat het veel beter. Ik snap niet waarom er in farmocothapeutisch kompas etc staat dat dit middel niet beter zou zijn en er onvoldoende ervaring mee is opgedaa[lees meer...]n. Ik gebruik het nu een paar jaar en ben er reuze blij mee.

28-12-2008 | Man
Astma
ik had eerst een ander inhalatiesteroid, maar kreeg daarbij last van heesheid... Alvesco heeft deze bijwerkingen niet. Mijn dokter vertelde dat Alvesco pas in de longen geactiveerd wordt en daardoor geen bijwerkingen heeft! Ook vertelde hij dat het middel vanwege de kleine deeltjes veel dieper in de longen kan doordringen en dus een beter effect geeft en ik met lagere dose[lees meer...]ringen voldoende onder controle ben Ik vind het bovendien gemakkelijk dat ik dit middel maar 1x per dag hoef in te nemen.

28-10-2008 | Vrouw
Astma
Sinds ik Alvesco gebruik, heb ik nagenoeg geen luchtweg infectie meer gehad. Eerder wel 4 tot 5 keer per jaar. Ook bijwerkingen die ik eerder wel had bij Flixotide (heesheid) heb ik bij dit middel niet. Nadeel is het opzet stuk om te inhaleren. Vergt wat meer tijd en handigheid.