Ervaringen met Alvesco

COPD (17 meningen)
Bronchitis (1 mening)

26-02-2017 | Vrouw | 25
Astma
Na langdurig last te hebben gehad van hoesten en diverse onderzoeken en operaties te zijn ondergaan ben ik samen met de specialist gaan orienteren en experimenteren met de medicijnen die mij van mijn klachten af konden helpen. De eerste inhalator hielp mij niet van mijn klachten af, maar de Alvesco gaf na 2 dagen al verlichting. Inmiddels een maand en een diagnose Allergis[lees meer...]che Astma verder en voor 95% van mijn klachten af. Topmedicijn!

25-02-2017 | Vrouw | 53
ciclesonide (80ug/do)
Astma
bij 160 heesheid, minder bij 80 ug, moet het eigenlijk 2x per dag gebruiken, maar ik doe het maar 1 keer vanwege de kans op heesheid, wel last van spierkrampen 's nacht. Moet ik dan kalium nemen? Meer vocht in mijn benen. Verder is het wel heel goed tegen de benauwdheid en de astma, ook al gebruik ik het maar 1 keer. Waarschijnlijk omdat ik op alle medicijnen heftig reage[lees meer...]er.

14-07-2016 | Vrouw | 59
Astma
Wegens aangeboren astma gebruik ik mijn hele leven al medicijnen. Heb jarenlang Qvar gehad, maar ik werd steeds gevoeliger voor "luchtjes" (parfum, deodorant, aftershave en eau de toilette) zo erg dat ik er astma-aanvallen van kreeg. Van de longarts kreeg ik Alvesco voorgeschreven (2x pd 2 pufjes), het werkte wel goed tegen mijn overgevoeligheid maar verder........... wat [lees meer...]een ramp. Kreeg ontzettende last van kramp in mijn benen, gewrichtspijn in mijn vingers en knieën, ging heel veel vocht vasthouden in benen en handen en het leek wel of ik 9 maanden zwanger was, toen ook nog ontzettende spierpijn (ik heb al fibromyalgie en deze pijn kwam er nog eens extra bovenop). Ben ik de dosis gaan halveren, maar merkte dat mijn overgevoeligheid voor luchtjes weer terugkwam. Nu overgestapt naar flixotide.

17-06-2016 | Vrouw | 26
ciclesonide (80ug/do)
Astma
Na jaren symbicort gebruikt te hebben gebruik ik nu twee weken alvesco. Ik heb nog toe het idee dat de bijwerkingen veel lichter zijn. Bij symbicort had ik last van nerveusheid, trillen, hartkloppingen, haar uitval, gewichtstoename, neerslachtigheid, hoofdpijn en spier krampen. Nog toe heb ik zo nu en dan hoofdpijn en heb ik het idee dat mijn haar nog steeds veel uitvalt. [lees meer...]Verder zijn mijn mond en neus erg droog. Ik heb de hele dag labello bij me. Verder merk ik dat het slijm dat ik ophoest niet langer donker geel is, maar eerder pastel geel en soms kleurloos. Het lijkt voor nu dus goed te werken. Mocht de situatie nog veranderen, dan zal ik later een update plaatsen.

22-01-2016 | Man | 62
Astma
Ik gebruik al jaren Alvesco. Hoelang precies weet ik niet meer, maar het middel was toen net in ons land verkrijgbaar. Op internet had ik een artikel gelezen over Alvesco en het feit dat het spul pas in de longen in een corticosteroïde verandert leek mij een groot voordeel. Ik gebruik twee pufjes per dag en heb tot nog toe geen enkele bijwerking gehad. Bij andere luchtweg[lees meer...] corticosteroïden die ik vroeger gebruikte had ik regelmatig bijwerkingen als heesheid en hartkloppingen.

11-01-2016 | Man | 51
Astma
Jammer dat in Nederland itt tot bvb USA er geen dosisteller op de inhalator zit. Veel inhalatie medicijnen hebben deze teller. Ik hoop dat Takeda hier snel wat aan gaat doen.

20-05-2015 | Vrouw | 50
Astma
Sinds enkele jaren heb ik naast Diabetes ook Astma, en ik heb via mijn longarts Alvesco gekregen in combinatie met Berodual. Ik gebruik het 2x daags 1 puf en ik neem het in met een voorzetkamer omdat ik er anders zo'n braakgevoel van krijg! Ik heb het nooit benauwd en voel me er prima bij! Voor mij een ideaal middel!

09-03-2015 | Vrouw | 46
Astma
alle andere middelen gaven als bijwerking stemproblemen. vanaf dag 1 zeer tevreden over Alvesco