Ervaringen met Flixotide

fluticason

pijn op de borst droge mond

Astma (52 meningen)
Allergie (2 meningen)
Longontsteking (2 meningen)

03-01-2015 | Man | 74
Astma
Effectief geneesmiddel. Wel enkele bijwerkingen, vaak droge mond, heesheid en nog al wat slijmvorming.

24-08-2013 | Vrouw | 65

05-04-2013 | Vrouw | 51
Astma
Middel helpt over het algemeen goed.Kleine bijwerking is soms heesheid.

08-09-2012 | Man | 17
Astma
Had vroeger veel last van Astma en gebruikte andere medicijnen. Sindsdien voorbij en begon ik flixotide te gebruiken. Ik gebruik het al flink wat jaren maar kom pas net achter een grote ontdekking. Ik lees net in de bijsluiter dat 1 op de 1000 ernstige huiduitslag krijgt en ook lees ik net een verhaal van iemand anders. Verschrikkelijke onuitstaanbare kriebel op me been. I[lees meer...]k blijf krabben. Ik heb het al een keertje eerder gehad vorig jaar maar toen werd het afgedaan als een bacterie. Ik denk dat na al die jaren flixotide eindelijk zijn tol eist want ik heb sinds kort verschrikkelijke droge huid en plekken verschijnen over me hele lichaam. Het is gulukkig weg te krijgen door een speciale zalf van 50 euro, na veel zoeken naar de goede zalf. Ik zou flixotide nog steeds aanraden, maar wees gewaarschuwd.

31-07-2012 | Man | 65
Astma
Mijn ervaringen vanaf 2000 zijn heel goed met Flixotide. door de loop der laren ontstondwel een gevoelige keel bij intensief praten. Sinds het laatste anderhalf jaar geleden kreeg ik last van mijn keel na de laatste 5 pufjes. Bij navraag apotheker bleek dat het Flixotude medicijn via parallele import te zijn geleverd. En recentelijk bij gebruik van "Flutide forte", met Dui[lees meer...]tse tekst op discus en productienummer 1179, kreeg ik last van druk op longen en ontsteking van luchtpijp en keel. In 2008 gebeurde hetzelfde. Graag verneem ik of er nog meer gebruikers zijn met deze ervaring.

23-01-2011 | Vrouw | 79
COPD
geen mening

19-04-2010 | Vrouw
Astma, bronchitus

19-03-2010 | Vrouw
Astma
ik gebruik flixotide meer als een jaar het heeftlang geduurt dat het wat deed ik heb al andere puffers gebruikt maar dit geeft de minst bijwerking wel hoofdpijn af en toe en blaasjes in de mond en

24-10-2023 | Man | 29
fluticason (250ug/do)
Hoest
Na de 1 ste inhalatie werkte het gelijk dat ik meer zuurstof kreeg Ik nam het omdat ik erg benauwd was en hoestte

26-05-2022 | Vrouw | 71
Astma
Ik ben nu gestopt ,maar denk dat ,dat toch niet helemaal juist is .Was in overleg met arts ondersteuner ,die regelmatig 1keer per jaar een longfunctietest doet . Heb s,nachts beetje piepende adem bij uitademen .dus toch maar weer jammer genoeg flixotide .

07-07-2021 | Vrouw | 51
Astma
Astma en Bronchiectasieen . Met deze puffer (smorgens 2, savonds 1), kan ik de dosis aanpassen. Bij stabiliteit kan ik er smorgens n dosis afhalen, bij veel last kan ik savonds een puf bij nemen. Ik doe het er prima op en slik daarbij n hoge dosis vitC, D en Zink. Daarmee zijn mijn longen erg vooruit gegaan. Bij benauwdheid neem ik er een puf Atrove t bij. Luchtweg[lees meer...]verwijder. Daarmee kan ik me prima redden.

03-02-2020 | Vrouw | 54
COPD
Flixotide helpt mij prima. Beter dan de Fluticasonvan Vincion.

28-06-2018 | Vrouw | 17

27-12-2016 | Vrouw | 47
Astma
Ik gebruik het medicijn al vele jaren zonder problemen. Heb geen astma aanvallen meer gehad. Ik ben een keer langdurig gestopt met gebruik en merkte na een week of zes helaas dat benauwdheid terugkwam. Dit ging over toen ik flixotide weer ging gebruiken. Ik bleek wel met een lagere dosis toe te kunnen dan ik vroeger nam.

21-02-2015 | Man | 12
Bronchitis
Nou. Ik heb bronchitis bla bla. Dokter schrijft me dit voor. Het werkt perfect (vind ik dan). Geen bijwerkingen alleen het is best irritant om de hele tijd het te moeten inemen als je een bepalde kriebel hoest hebt. Volgens mijn moeder kan ik anders een longontsteking krijgen. Het enige nadeel: Je moet je mond wassen na het inhaleren en het inhaleren kan irritant zijn. Er [lees meer...]zit geen smaak aan (yay)

25-07-2014 | Vrouw | 39
Astma
Ik gebruik Flixotide al 13 jaar en heb een aantal keren geprobeerd ermee te stoppen, maar telkens kwamen na ongeveer 2 a 3 weken de klachten terug (slijm ophoesten, hoest, benauwdheid bij sporten). Sinds 3 maanden nu weer eens geprobeerd te stoppen, want begonnen met mediteren, diepen buikademhalingsoefeningen, voedingsgewoonten aangepast. Het ging 2 maanden goed, maar da[lees meer...]arna kwamen de klachten weer langzaam terug. Ik sport veel en werd steeds meer belemmerd tijdens tennissen, fietsen en zwemmen. Met zwemmen had ik het gevoel dat ik stikte. Dus toch maar weer Flixotide opgepakt. Mijn huisarts zei toentertijd dat ik het mijn leven lang moest gebruiken en dat blijkt dus inderdaad. Helaas, want ik wil eigenlijk geen medicijnen, maar ik heb nog steeds niets beters gevonden.