Ervaringen met Flixotide

fluticason (250ug/do)

07-09-2015 | Man | 48
fluticason (250ug/do)
Astma
Vanaf februari 2015 last van benauwdheid vooral 's nachts na een hardnekkige griep. In juni toch maar naar de huisarts, deze schreef ventolin voor en ik moest een longfunctietest doen. Uitslag was gelukkig geen COPD en tegen Astma aan. Flixotide discus werd voor geschreven en tot op heden heb ik geen benauwdheid meer. Ook heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen.

03-01-2015 | Man | 74
Astma
Effectief geneesmiddel. Wel enkele bijwerkingen, vaak droge mond, heesheid en nog al wat slijmvorming.

22-11-2014 | Vrouw | 39
Astma
Opvallend meer haaruitval sinds gebruik, dunner en brozer haar. Stemproblemen; krakerige stem en meer slijm ophoesten. Wel enige werking maar astma niet mee onder controle gekregen, ook niet bij hogere dosering 2000 mg per dag. Effect ook lastig te meten omdat pas na enkele dagen -weken resultaat merkbaar zou moeten zijn en astma ook wisselt. Eigenlijk meer baat gehad bij[lees meer...] ademtherapie, sporten en genoeg slaap.

25-07-2014 | Vrouw | 39
Astma
Ik gebruik Flixotide al 13 jaar en heb een aantal keren geprobeerd ermee te stoppen, maar telkens kwamen na ongeveer 2 a 3 weken de klachten terug (slijm ophoesten, hoest, benauwdheid bij sporten). Sinds 3 maanden nu weer eens geprobeerd te stoppen, want begonnen met mediteren, diepen buikademhalingsoefeningen, voedingsgewoonten aangepast. Het ging 2 maanden goed, maar da[lees meer...]arna kwamen de klachten weer langzaam terug. Ik sport veel en werd steeds meer belemmerd tijdens tennissen, fietsen en zwemmen. Met zwemmen had ik het gevoel dat ik stikte. Dus toch maar weer Flixotide opgepakt. Mijn huisarts zei toentertijd dat ik het mijn leven lang moest gebruiken en dat blijkt dus inderdaad. Helaas, want ik wil eigenlijk geen medicijnen, maar ik heb nog steeds niets beters gevonden.

24-12-2013 | Man | 63
Astma
Kreeg pijn in mijn gewrichten van handen en voeten (mijn tenen deden zeer) Ook mijn ribben waren zeer pijnlijk, ik ben vandaag gestopt , ik hoop nu dat het beter gaat, ga na de feestdagen contact zoeken met mijn longarts.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Astma
Ik merkte weinig verbetering na inname

24-08-2013 | Vrouw | 65