Ervaringen met Flixotide

Allergie (2 meningen)
Longontsteking (2 meningen)

14-11-2012 | Vrouw | 1
Hoest
Mijn dochter heeft veel last van hevig hoesten tijdens de koudere en nattere maanden. Op een leeftijd van 6 maanden is zij hiervoor een dag opgenomen geweest in het ziekenhuis. Op aanraden van kennissen en iom de huisarts besloten om preventief Flixotide te gaan geven. Afgelopen zomer hebben wij twee maanden geen Flixotide gegeven en dit ging goed. Begin oktober toch weer [lees meer...]begonnen met de pufjes, want haar hoest werd weer erg hevig. Na 2 dagen was de hoest weer onder controle, dus voor ons het teken dat zij nog niet buiten dit medicijn kan. We hebben goede hoop dat zij hier uiteindelijk overheen groeit, maar helaas slaan de verkoudheidsvirussen nog erg op haar luchtwegen. Toedienen doen wij met een voorzetkamer en dit gaat goed, hoewel zij het niet altijd op prijs stelt.

24-10-2023 | Man | 29
fluticason (250ug/do)
Hoest
Na de 1 ste inhalatie werkte het gelijk dat ik meer zuurstof kreeg Ik nam het omdat ik erg benauwd was en hoestte

01-07-2014 | Man | 31
Hoest
Al jarenlang had ik last van zeer ernstige hoestbuien, met name in de herfst en winter en bij een omslag van het weer. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik in vergaderingen gewoon niet meer normaal kon functioneren. In eerste instantie moest ik maar proberen minder krachtig te hoesten was het advies. Met codeïnepillen werd de prikkel vervolgens onderdrukt. Dat hielp[lees meer...] een beetje, maar was geen blijvende oplossing. Na wat testen was de conclusie dat ik wel ergens allergisch voor ben, maar dat niet te lokaliseren is waarvoor. Daarom is uiteindelijk een Flixotide discus voorgeschreven. Al binnen een paar dagen merkte ik duidelijk verschil. Ik heb geen last meer van hoestbuien en als ik een weekje laks ben geweest met gebruiken, dan merk ik dat direct. Bijwerkingen heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Voor mij dus echt een uitkomst dit spul!