Ervaringen met Montelukast

montelukast

Astma (19 meningen)

23-10-2021 | Vrouw | 69
montelukast (10mg)
ik had heel last van de bijwerkingen dat ik na 1 1/2 week ben gestopt.

26-04-2021 | Vrouw | 74
Astma
Eerste week was het prima.hoeste niet meer,nu weer t zelfde hoest weer dag en nacht.heb ook pufjes.

19-11-2015 | Vrouw | 74
montelukast (5mg)
Astma
ik gaf over en had ernstige diarree, hartkloppingen en duizelig.

02-09-2015 | Vrouw | 67
Astma
Ik hoest al meer dan twee jaar, heb alle puf medicijnen en Montelukast langere tijd gebruikt, helaas zonder resultaat. Van de Montelukast heb ik slaapproblemen, nare dromen en het helpt niet. Het hoesten is s'nachts het ergste. Ben op alles getest. resultaat is hyperreactieve bronchiën. Tot nu toe werkt geen enkel medicijn, behalve codeïne, maar dat is geen optie voor lang[lees meer...]ere tijd.

18-10-2022 | Vrouw | 67
Astma
Ik ook montelukast ik slaap heel onrustig nachtmerries en mijn benen doen erg pijn sinds ik ze slik.

02-12-2021 | Man | 56
Hoest
Ik was een 8 weken geplaagd met een droge hoest , dokter schreef me dit voor . De hoest werd minder frequent maar ik voel me niet goed , buik klachten maar nu ook veel pijn bovenaan mijn rug tussen schouderbladen uitstralend naar mn armen . Ik ben niet 100% zeker dat het van dit medicijn is ,maar ik stop er toch mee denk ik .

16-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
Sinds jaren gebruik ik montelukast. Sinds een half jaar geleden 3 maanden een andere montelukast genomen ivm niet beschikbaar. Nu heb ik Sinds 2 maanden de "echte" montelukast. Maar de bijwerkingen zijn enorm. Wie heeft dat ook?

11-05-2015 | Vrouw | 44
Astma
Na 2 jaar alvesco gebruikt te hebben, vond mijn longarts het tijd om iets anders te proberen. Helaas kreeg ik van montelukast benauwdheidsklachten. Daarnaast was ik erg misselijk en liep de hele dag te braken. Tevens had ik hallucinaties. Dit zou na 2 weken verdwijnen, maar na 4 weken werden de bij werkingen niet minder en ben ik gestopt met dit medicijn.

05-07-2023 | Man | 53
Allergische reactie
Ik gebruik medicatie voor chronische astmatische bronchitis en Montelukast 10mg er naast tegen allergieën. Het medicijn werkt goed, het voorkomt slijmvorming en dus hoesten en daardoor is ademen veel vrijer. Maar de bijwerkingen waren: somberheid, mat, depressief, onrustige nachten, weinig slaap. Er was geen aanleiding voor en ik had niet door dat dit een bijwerking ko[lees meer...]n zijn van M, maar toen ik het medicijn toevallig 4 dagen niet kon innemen werd ik opeens weer vrolijk, energiek en blij. In overleg met de specialist probeer ik nu een kinderdosering en weet dat ik mijn stemming goed in de gaten moet houden.

06-04-2021 | Vrouw | 58
Astma
Gebruik het medicijn al een aantal jaren, maar sinds een paar maanden slaap ik heel slecht elke twee uur wakker, veel hoesten.

14-04-2020 | Man | 61
montelukast (10mg)
ik moet dit gebruiken voor soms hoesten als ik moet spreken astma ? allergie . symptomen zijn soms lange tijd goed , dan soms weer slecht .

13-03-2015 | Man | 81
Astma
Sedert ik Montlukast neem krijg ik vreemde dromen 'snachts en stoot - volgens mijn vrouw rare wilde geluiden uit ook rare bewegingen alsof ik een wild dier zou zijn. Zij durft bijna niet meer bij mij slapen ! Ik heb zowat alle anti astma medicijnen geslikt sedert ongeveer een veertig of 50 jaar en nooit is me zoiets overkomen.

02-01-2023 | Man | 55
Astma
Ik begon een paar jaar geleden met montelukast na gediagnosticeerd te zijn met astma en enkele allergieën. Na een paar maanden vroeg mijn longarts of ik ook last had van bijwerkingen wat ik in eerste instantie ontkende. Toen hij vroeg of ik misschien wel eens last van van brandend maagzuur antwoordde ik bevestigend (ik dacht dat dat ergens anders aan lag). Hij schreef omep[lees meer...]razol voor en de klachten waren weg.

23-08-2021 | Man | 62

29-08-2018 | Man | 49
COPD

02-08-2017 | Man | 75
Astma
Na van alles en nog wat gebruikt te hebben heeft de longarts mij Montekulast 10mg voorgeschreven. Ik merk inderdaad minder hoesten en minder benauwd.