montelukast

Bij  AstmaX

16-10-2021 | Vrouw | 46
Astma
Sinds jaren gebruik ik montelukast. Sinds een half jaar geleden 3 maanden een andere montelukast genomen ivm niet beschikbaar. Nu heb ik Sinds 2 maanden de "echte" montelukast. Maar de bijwerkingen zijn enorm. Wie heeft dat ook?

23-08-2021 | Man | 62

25-07-2021 | Vrouw | 58
Astma
Ik. Ben daar zk 15 jaar goed mee en nu komt er plots een arts op tv vertellen dat dit geen goed product is... Stop ik daar nu mee of niet? Grts

26-04-2021 | Vrouw | 74
Astma
Eerste week was het prima.hoeste niet meer,nu weer t zelfde hoest weer dag en nacht.heb ook pufjes.

06-04-2021 | Vrouw | 58
Astma
Gebruik het medicijn al een aantal jaren, maar sinds een paar maanden slaap ik heel slecht elke twee uur wakker, veel hoesten.

23-03-2021 | Vrouw | 73
Astma
Hoest s,nachts niet meer.slaap weer beter daardoor.

13-06-2018 | Man | 50
Astma
Ik gebruik Montelukast (ontstekingsremmer, 1x daags tabletje 10mg) in combinatie met Foster (ontstekingsremmer, 1x daags 2 pufjes) Avamys (anti-allergie, 1x daags, 2 sprays per neusgat) Dit werkt in mijn geval super. Geen piepjes, hoesten, niezen meer. Helemaal niets. Geweldig! En dat terwijl mijn astma gekwalificeerd was als 'ernstig'. Ik ben benieuwd wat [lees meer...]het volgende longfunctieonderzoek voor waarden laat zien. Ik schommelde voorheen rond de 60%. Bijwerkingen: Heb soms lichte buikpijn, waarvan ik vermoed dat het door het merk komt. Bij het vorige merk had ik geen buikpijn. Kan ook toeval zijn.

02-08-2017 | Man | 75
Astma
Na van alles en nog wat gebruikt te hebben heeft de longarts mij Montekulast 10mg voorgeschreven. Ik merk inderdaad minder hoesten en minder benauwd.

28-04-2017 | Vrouw | 51
Astma
Na dat ik elke ochtend niesend en proestend wakker werd is enige tijd daarna astma bij mij gediagnosticeerd. Er is toen montulekast voorgeschreven. Idd is het hoesten proestend en niezen opgehouden. Ik neem het in voor het slapen en ik slaap er prima mee.

19-11-2015 | Vrouw | 74
montelukast (5mg)
Astma
ik gaf over en had ernstige diarree, hartkloppingen en duizelig.

08-09-2015 | Vrouw | 26
Astma
Door het gebruik van Montelukast heb ik minder last van astma, maar dit is ook het eerste middel dat bij mij helpt tegen hooikoorts. Ik merk wel dat ik er een droge en zere keel van krijg.

02-09-2015 | Vrouw | 67
Astma
Ik hoest al meer dan twee jaar, heb alle puf medicijnen en Montelukast langere tijd gebruikt, helaas zonder resultaat. Van de Montelukast heb ik slaapproblemen, nare dromen en het helpt niet. Het hoesten is s'nachts het ergste. Ben op alles getest. resultaat is hyperreactieve bronchiën. Tot nu toe werkt geen enkel medicijn, behalve codeïne, maar dat is geen optie voor lang[lees meer...]ere tijd.

11-05-2015 | Vrouw | 44
Astma
Na 2 jaar alvesco gebruikt te hebben, vond mijn longarts het tijd om iets anders te proberen. Helaas kreeg ik van montelukast benauwdheidsklachten. Daarnaast was ik erg misselijk en liep de hele dag te braken. Tevens had ik hallucinaties. Dit zou na 2 weken verdwijnen, maar na 4 weken werden de bij werkingen niet minder en ben ik gestopt met dit medicijn.

18-03-2015 | Vrouw | 49
Astma
ik moest s nacht vreselijk hoesten en hield daarbij zelfs de buren wakker. na 2 weken was het hoesten allemaal over.

13-03-2015 | Man | 81
Astma
Sedert ik Montlukast neem krijg ik vreemde dromen 'snachts en stoot - volgens mijn vrouw rare wilde geluiden uit ook rare bewegingen alsof ik een wild dier zou zijn. Zij durft bijna niet meer bij mij slapen ! Ik heb zowat alle anti astma medicijnen geslikt sedert ongeveer een veertig of 50 jaar en nooit is me zoiets overkomen.

09-03-2015 | Vrouw | 27
Astma
Ik gebruik al een aantal jaar montelukast en het helpt mijn astma onder controle te houden. Ik heb zelfs kunnen afbouwen met seretide. De Montelukast heeft ook geholpen met benauwdheid tijdens sport. De werking is niet heel groot, maar maakt alles wel stabieler. Minder aanvallen.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum